2025-10-01, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Nu vet jag inte vilka kvinnor i hijab du syftar på som skulle ha fått Nobelpriset men jag kan inte hysa annat än förakt för hijab-bärare i väst som lyfts fram för sina akademiska meriter eller vad det än kan handla om.

Dessa hijab-bärare har kommit dit dom har kommit delvis, i vissa fall enbart, för att dom har sluppit sina kulturfränders trakasserier mot oss västerländska flickor och kvinnor.

Trakasserier, uppkörda händer mellan ens ben, har dessa flickor och kvinnor uppmanat till med sitt tygstycke.

Har nån hijab-bärare fått Nobelpriset hade det trummats ut oupphörligen så jag tror inte att det stämmer.

Du kanske menar att nån kvinnlig muslim har fått det.
Kan då tänka mig att hon bar hijab tills dess att konkurrenterna var utmanövrerade.
I regel så är sexuella förbrytelser förhållandevis lite lägre i arabländer än i väst, eftersom såna förbrytelser lätt startar hela släktfejder som kan sitta i lång tid, årtionden ibland.

Det är förstås lika vanligt där som här att flickorna blir inte trodda, eller att gärningsmannen lyckas täcka över sina spår så pass att det finns inget konkret att gå på. Men eftersom man går mer på föräldrakänsla där, så räcker anklagelsen ofta längre än fysiska belägg för övergrepp. Så man drar sig för att ens "råka" framkalla intrycket av att något orätt begåtts, eftersom man vet att misstanken räcker för att helvetet ska dra igång.

Man måste komma ihåg att många av arabländerna är väldigt konservativt högerpolitiskt inriktade. Man fostras väldigt hårt i rätt och fel där, med hårda sociala bestraffningar som följd. Så om det händer nåt shit där, så det blir samma emotionella stämning där, som det blir i t.ex. USAs sydstater, där det också är strängt konservativt och höger-inriktat.

Mängden socialt elände det ställer till med där, är en mycket högre avskräckande faktor än böter och fängelsestraff som vi har här. Fängelse där, är liksom toppen på straffskalan, och ofta innebär rena helevetet som man ibland aldrig återhämtar sig från under hela sin livstid.

De flesta människor som har kommit till Sverige ifrån muslinska länder på grund av flyktingsskäl, har inte kommit hit på grund av angrepp på egna landet ifrån andra länder med muslimsk majoritet. Sånt är ovanligt. Rör sig mest om Iran-Irak kriget, Kasmir-konflikten och syrien vs Irak konflikten dom sista 50 åren.

Jag sa inte att dom muslimska kvinnor som fått nobelpriset var hijab-bärare. Jag sa bara att dom är muslimer. Om du vill tro att muslimsk kvinna är likställd med att man har hijab så står det för dig, inte för verkligheten. I verkligheten använder uppskattningsvis 15-20% av muslimska kvinnor någon form av utmärkande sådan klädsel - också beroende på vad hon identifierar sig själv som.
Citera
2025-10-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
SD vill införa ett slöjförbud i Europaparlamentet.

Osmakligt och absurt, menar C-toppen Abir al Sahlani.

– Det fattades bara ännu en jävla man som ska berätta för kvinnor hur de ska klä sig, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-eu-anstallda

Vad anser ni? Jag anser att anställda i EU-parlamentet får klä sig hur de vill. Det skall inte politikerna ha något som helst med att göra. Om Charlie Weimers störs så mycket av att se en städare i hijab på jobbet då bör han byta jobb.

Jag tycker fruktansvärt illa om slöjan. Men det är inte min sak att bestämma vem som får eller inte får jobba i EU-parlamentet.
Citera
2025-10-01, 16:00
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
SD:arna hänvisar till en SD-sanning om kvinnoförtryck som dessa slöjor utgör. Vad jag vet är det inte särskilt många EU-anställda som lever under krav från familjen att bära slöja i sitt professionella liv. Om SD:arna har undersökt saken närmare genom utfrågning av personer och kan visa på att en klar majoritet bland de beslöjade bär slöjan under hot och att det med detta också finns ett nätverk av spioner som spanar och rapporterar om slöjans avsaknad så är lokalerna där EU huserar nog så tillgängliga för utomstående och obehöriga.

SD ikläder sig med detta en roll som feministerna de säger sig hata ska ha. En riktig feminist är enligt SD en slöjryckare och när dessa feminister inte gör sin plikt så tar SD i med slöjryckande lagstiftning istället. Förtrycket kommer då istället från staten och då finns det ingenstans att söka sig för stöd, utom "muslimland", förstås.

Är det rasism? Muslimer - eller islamister - är inte en ras, hör jag nästan SD:arna upprepa. Det stämmer, för vi talar inte i termer av raser längre. Men SD:arna verkar med såna ord anföra relevans i idéer om raser. Diskriminering är det, vilket är olagligt.

Du "glömmer" såklart det stora och implicita trycket som pålägges en "god", muslimsk kvinna och det är att bära just dessa hucklen. Skall en kvinna vara en "sann" och "trogen" muslim, ja då må hon bära slöja - annars är hon som vilken mellanmjölk som helst. Behövs inga hot för att få till detta - det räcker med att de läser Koranen och får lite verbal vägledning av sin man och imamer...
Citera
2025-10-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
I regel så är sexuella förbrytelser förhållandevis lite lägre i arabländer än i väst, eftersom såna förbrytelser lätt startar hela släktfejder som kan sitta i lång tid, årtionden ibland.

Det är förstås lika vanligt där som här att flickorna blir inte trodda, eller att gärningsmannen lyckas täcka över sina spår så pass att det finns inget konkret att gå på. Men eftersom man går mer på föräldrakänsla där, så räcker anklagelsen ofta längre än fysiska belägg för övergrepp. Så man drar sig för att ens "råka" framkalla intrycket av att något orätt begåtts, eftersom man vet att misstanken räcker för att helvetet ska dra igång.

Man måste komma ihåg att många av arabländerna är väldigt konservativt högerpolitiskt inriktade. Man fostras väldigt hårt i rätt och fel där, med hårda sociala bestraffningar som följd. Så om det händer nåt shit där, så det blir samma emotionella stämning där, som det blir i t.ex. USAs sydstater, där det också är strängt konservativt och höger-inriktat.

Mängden socialt elände det ställer till med där, är en mycket högre avskräckande faktor än böter och fängelsestraff som vi har här. Fängelse där, är liksom toppen på straffskalan, och ofta innebär rena helevetet som man ibland aldrig återhämtar sig från under hela sin livstid.

...
Och det du beskriver gör svensk kultur och kvinnofrid lika sårbara som indianerna var för mässlingen.
Vi svenskar utplånas.
Citera
2025-10-01, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
...
Jag sa inte att dom muslimska kvinnor som fått nobelpriset var hijab-bärare. Jag sa bara att dom är muslimer. Om du vill tro att muslimsk kvinna är likställd med att man har hijab så står det för dig, inte för verkligheten. I verkligheten använder uppskattningsvis 15-20% av muslimska kvinnor någon form av utmärkande sådan klädsel - också beroende på vad hon identifierar sig själv som.
Jag tror verkligen inte att muslimsk kvinna är likställd med att ha hijab,
hon som bär hijab tar på sig rollen som fanbärare.

Hon bär våldtäktsfanan,
hon sticker inte under stol med vem hon är.
Citera
2025-10-01, 16:47
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag antar att din farmor och hennes väninnor inte stenades och torterades när de tog av sjaletten utomhus bland män. Eller fick lilla farmor lite syra slängt i ansiktet kanske? Ditt jävla kioskmongo läs på om Islam och vad som händer med kvinnor som försöker bryta sig loss från förtycket och sluta kom dragandes med din jävla farmor och hennes kompisar som om det vore jämförbart. Du äcklar mig ditt jävla as.
Nu är jag emot förbud rent generellt och anser att folk ska få klä sig hur man vill, tycker dock att det var en dum jämförelse av personen du citera.
Men homofober som dig ska nog inte yttra sig om islams problematik. Du som är homofob borde ju vara pro islamism då ni har samma bakåtsträvande värderingar.

Vi ska nog inte förbjuda slöjan men vi bör diskutera om hur ont det är när kvinnor tvingas till det, medan vissa använder slöjan frivilligt så finns det folk som tvingas till det och lever under förtryck. Religiös extremism är ondska.
Citera
2025-10-01, 17:12
Medlem
SD måste vara de mest känsliga snöflingorna av dem alla.

Vem bryr sig hur folk klär sig?
Citera
2025-10-01, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
SD vill införa ett slöjförbud i Europaparlamentet.

Osmakligt och absurt, menar C-toppen Abir al Sahlani.

– Det fattades bara ännu en jävla man som ska berätta för kvinnor hur de ska klä sig, säger hon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-eu-anstallda

Vad anser ni? Jag anser att anställda i EU-parlamentet får klä sig hur de vill. Det skall inte politikerna ha något som helst med att göra. Om Charlie Weimers störs så mycket av att se en städare i hijab på jobbet då bör han byta jobb.

Att vi har en SVENSK politiker som heter "Abir al Sahlani" är jävligt osmakligt och absurt.

1:a och 2:a generations invandrare bör ALDRIG kunna bli politiker i landet de flyttat till.
Citera
2025-10-01, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
SD måste vara de mest känsliga snöflingorna av dem alla.

Får jag bära KKK utstyrsel?

Får man sitta i EU-parlamentet med Clown-utstyrsel ?

Senast redigerad av S0urce 2025-10-01 kl. 17:21.
Citera
2025-10-01, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Får jag bära KKK utstyrsel? Vem bryr sig hur folk klär sig?

Menar du att det är synonymt med att bära slöja?

Hur mycket har du druckit?
Citera
2025-10-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Varför ska demokrati stötta sharia?

Varför stöttar våran regering sharia??

Varför utför nästan alla människor och stöttar de sharia?

Eller är de bara visa saker du tycker är fel enligt sharia som inte ska gälla i en demokrati?

Vissa av dessa handlingar i sharia kan man få skatteavdrag på tex..

Så hoppas du själv läser om vad sharia är?

Eller tycker du de är fel att vara vänlig och hälsa på andra människor? Hjälpa människor i behov, ge till välgörenhet? För detta är även de sharia, så vad vill du att en demokrati inte ska stötta?
Citera
2025-10-01, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Menar du att det är synonymt med att bära slöja?

Hur mycket har du druckit?

Varför måste det vara synonymt med att bära slöja? Förklara gärna…

Allt kan ses som en symbol för något, eller som ett uttryck för religiös frihet, personligt val eller identitet. Men det är tydligen svårt för vissa att förstå det.

Ska jag skriva en lista på 100 000 plagg man teoretiskt skulle kunna bära, för att vi sedan ska gå igenom den och avgöra vad som anses “lämpligt” eller inte?

Visste du att jag kan ta på mig ett KKK-plagg utan att:
- veta vad det är
- hålla med om något av det de står för
- ha något intresse av att förolämpa någon

Har du någonsin tänkt på det perspektivet?

Jag orkar inte fortsätta trycka ner dig, så jag avslutar med detta: vi kan nog båda vara överens om att det inte är särskilt svårt att diktera en klädkod för de som sitter i EU-parlamentet – inga religiösa symboler eller huvudbonader är ju jävligt uppenbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in