Citat:
I regel så är sexuella förbrytelser förhållandevis lite lägre i arabländer än i väst, eftersom såna förbrytelser lätt startar hela släktfejder som kan sitta i lång tid, årtionden ibland.
Nu vet jag inte vilka kvinnor i hijab du syftar på som skulle ha fått Nobelpriset men jag kan inte hysa annat än förakt för hijab-bärare i väst som lyfts fram för sina akademiska meriter eller vad det än kan handla om.
Dessa hijab-bärare har kommit dit dom har kommit delvis, i vissa fall enbart, för att dom har sluppit sina kulturfränders trakasserier mot oss västerländska flickor och kvinnor.
Trakasserier, uppkörda händer mellan ens ben, har dessa flickor och kvinnor uppmanat till med sitt tygstycke.
Har nån hijab-bärare fått Nobelpriset hade det trummats ut oupphörligen så jag tror inte att det stämmer.
Du kanske menar att nån kvinnlig muslim har fått det.
Kan då tänka mig att hon bar hijab tills dess att konkurrenterna var utmanövrerade.
Dessa hijab-bärare har kommit dit dom har kommit delvis, i vissa fall enbart, för att dom har sluppit sina kulturfränders trakasserier mot oss västerländska flickor och kvinnor.
Trakasserier, uppkörda händer mellan ens ben, har dessa flickor och kvinnor uppmanat till med sitt tygstycke.
Har nån hijab-bärare fått Nobelpriset hade det trummats ut oupphörligen så jag tror inte att det stämmer.
Du kanske menar att nån kvinnlig muslim har fått det.
Kan då tänka mig att hon bar hijab tills dess att konkurrenterna var utmanövrerade.
Det är förstås lika vanligt där som här att flickorna blir inte trodda, eller att gärningsmannen lyckas täcka över sina spår så pass att det finns inget konkret att gå på. Men eftersom man går mer på föräldrakänsla där, så räcker anklagelsen ofta längre än fysiska belägg för övergrepp. Så man drar sig för att ens "råka" framkalla intrycket av att något orätt begåtts, eftersom man vet att misstanken räcker för att helvetet ska dra igång.
Man måste komma ihåg att många av arabländerna är väldigt konservativt högerpolitiskt inriktade. Man fostras väldigt hårt i rätt och fel där, med hårda sociala bestraffningar som följd. Så om det händer nåt shit där, så det blir samma emotionella stämning där, som det blir i t.ex. USAs sydstater, där det också är strängt konservativt och höger-inriktat.
Mängden socialt elände det ställer till med där, är en mycket högre avskräckande faktor än böter och fängelsestraff som vi har här. Fängelse där, är liksom toppen på straffskalan, och ofta innebär rena helevetet som man ibland aldrig återhämtar sig från under hela sin livstid.
De flesta människor som har kommit till Sverige ifrån muslinska länder på grund av flyktingsskäl, har inte kommit hit på grund av angrepp på egna landet ifrån andra länder med muslimsk majoritet. Sånt är ovanligt. Rör sig mest om Iran-Irak kriget, Kasmir-konflikten och syrien vs Irak konflikten dom sista 50 åren.
Jag sa inte att dom muslimska kvinnor som fått nobelpriset var hijab-bärare. Jag sa bara att dom är muslimer. Om du vill tro att muslimsk kvinna är likställd med att man har hijab så står det för dig, inte för verkligheten. I verkligheten använder uppskattningsvis 15-20% av muslimska kvinnor någon form av utmärkande sådan klädsel - också beroende på vad hon identifierar sig själv som.