2025-10-07, 16:39
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Vår kultur, innefattar åsikts-frihet. Religion är åsiktsfrihet. Även länder med muslimsk majoritet har åsiktsfrihet som grundlag.
Motståndet mot islam idag är exakt detsamma som motståndet mot judemdom i Tyskland 1933/norra europa under samma tid. Det är bara luft, finns inget att ta på. Bara syndabock för simpla människors alla allsköns missnöjen.
Isla,m är inget av det du beskriver som "vår kultur" islam är ondska och vill ta över. Det ska vi inte tillåta en terrorist rasist sekt, Koranen är full av rasism och den uppmanar att döda oss otrogna, Europa ska inte bli ett kalifat. Vi har fan rätt att försvara oss mot ockupanterna som ska tillbaka till öknen.
Citera
2025-10-07, 16:40
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Vår kultur, innefattar åsikts-frihet. Religion är åsiktsfrihet. Även länder med muslimsk majoritet har åsiktsfrihet som grundlag.
Motståndet mot islam idag är exakt detsamma som motståndet mot judemdom i Tyskland 1933/norra europa under samma tid. Det är bara luft, finns inget att ta på. Bara syndabock för simpla människors alla allsköns missnöjen.

I stort alla länder där islam utgör majoritetsreligionen utsätts religiösa minoriteter och ateister för förtryck. I allt från diskriminering till rena folkmord.

I länder där islam utgör en stor minoritet ställer dessa till problem, våld och terror.

Så vad ligger vinsten i att låta islam få allt större i Europa? Jag kan inte se någon vinst. Därför är jag intresserad av få veta hur sådana som du tänker.
Citera
2025-10-07, 16:50
Medlem
dude2ks avatar
Heltäckande ansiktsmask måste också förbjudas om det inte är det? Dessa saudi kvinnor går runt utan att visa ansiktet med inga påföljder överhuvudtaget!
Citera
2025-10-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkistan
Vilken pajas. 100% ren rasism rakt igenom. Att SD har ett så pass stort stöd gör mig fan till en misantrop.

Rasism för att man inte tycker kvinnorna ska döljas, för att männen blir sexuellt upphetsade av dom annars? Antar att du är man själv eftersom du tycker det är kvinnans ansvar och inte mannens...
Citera
2025-10-07, 19:00
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Orkar inte leta. Det finns inga muslimska länder i Europa. Det finns länder med muslimsk majoritet JA, men inte muslimska där lagarna är grundade genom islam. Dessa länder är också sekulära
Precis. De har en majoritet av muslimer och klarar samtidigt av att vara sekulära.
Citera
2025-10-07, 19:04
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hahaha,

Du ÄR faktiskt underhållande !

Vi har ju väldigt få Arabiska företag som har verksamhet i sverige, men flygbolaget Emirates och
Qatar Airways är ju två exempel.

Prova att söka jobb på dessa bolag och kräva att få ha hijab när du är i tjänst och representerar
bolaget. INTE EN CHANS. Sätter du på dej en slöja blir det sparken direkt. Inget daltande.
Vet inte varför jag nödvändigtvis måste söka jobb där eller vad det har med saken att göra.

Turkish Airlines är Europas största nätverksflygbolag och rankas som nummer 4 globalt sett till tillgängliga säteskilometer.

Istanbul Airport är världens näst mest trafikerade flygplats i Europa (efter Heathrow) och rankas som 7:e globalt sett till internationell passagerartrafik.
Citera
2025-10-07, 19:05
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej det är ingen svensk tradition. Lägg ner!
Ja. Jag förstår att du vill lägga ner alla svenska traditioner som finns även i andra länder.....
Citera
2025-10-07, 20:35
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Ja. Jag förstår att du vill lägga ner alla svenska traditioner som finns även i andra länder.....
Inga svenskar flyttar till muslim länder och kräver dom anpassa sig efter dom. Att få ha praid parader och kristna friskolor och nybyggda kyrkor och en midsommarstång. Eller vill bestämma vad man får bränna och inte. Islam är ett hot. Kommer bli som Iranska revolutionen här. Korkade vänstern kommer hjälpa muslimerna till makten och dom är inte "toleranta". Dom är dom första att bli avrättade om dom inte finner sig i att slicka golvet för satan.
Citera
2025-10-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Men identiteten är ju kopplad till klädsel i det här fallet.
Det verkar finnas två grupper i samhället idag:

1. Svenskar som vill förbarma sig över märkliga människor och beteenden.
2. Märkliga människor som vill försvara och sprida sina märkliga beteenden.

Tillhör du grupp ett eller två?

Grupp två agerar ju i egen sak, så det är lätt att förstå deras motiv. Men grupp ett verkar ha ett komplext mönster av antaganden som leder till detta märkliga ställningstagande. Jag var själv länge där och vad jag minns fanns det några saker som låg bakom positionen.

- Den ganska kristna föreställningen att jag är en hjälte som förlåter och offrar mig för de svaga.
- I en postreligiös värld handlar kampen om gott och ont om antifascism och nynazism/antisemitism
- En socialdemokratisk/janteidé att den svaga alltid har rätt.
- Dålig allmänbildning kring hur svag religionen Islam är. Fysiskt och som geopolitisk maktfaktor.
- Social inlärning - man följer strömmen där flera seriösa representanter är för t.ex. mångkultur och integration, vilket innebär att bryta ner gemensamma normer om klädsel, värdegrund och beteenden.

Jag gissar att du tillhör grupp ett och blir då nyfiken på ifall du känner igen dig i detta, eller observerar något annat som ligger till grund för positionen du tar. Tack!
Senast redigerad av Ok-perfekt 2025-10-07 kl. 22:11.
Citera
2025-10-08, 10:49
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vet inte varför jag nödvändigtvis måste söka jobb där eller vad det har med saken att göra.

Turkish Airlines är Europas största nätverksflygbolag och rankas som nummer 4 globalt sett till tillgängliga säteskilometer.

Istanbul Airport är världens näst mest trafikerade flygplats i Europa (efter Heathrow) och rankas som 7:e globalt sett till internationell passagerartrafik.

Idiot. Arabiska företag förbjuder sina medarbetare att ha slöja/hijab på jobbet är dom då rasistiska ?
Eller är det bara i sverige det är rasism ?
Citera
2025-10-08, 18:43
Medlem
Religion utövar man på sin fritid så det är ett rimligt krav om det gäller alla religiösa symboler.
Citera
2025-10-09, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Isla,m är inget av det du beskriver som "vår kultur" islam är ondska och vill ta över. Det ska vi inte tillåta en terrorist rasist sekt, Koranen är full av rasism och den uppmanar att döda oss otrogna, Europa ska inte bli ett kalifat. Vi har fan rätt att försvara oss mot ockupanterna som ska tillbaka till öknen.
Byt ut "islam" mot "judendom" i din text, och det låter ganska precis som i Tyskland på 1930-talet.

"Judar är inget av det du beskriver som vår kultur. Judar är ondska och vill ta över. Det ska vi inte tillåta en terrorist rasist sekt, Thoran är full av rasism och den uppmanar att döda oss otrogna, Tyskland ska inte bli Sion. Vi har fan rätt att försvara oss mot ockupanterna som ska tillbaka till öknen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in