Citat:
Ursprungligen postat av
Kalaskula544
Det är hjärntvätt sedan tidig ålder, som jag skrev.. föräldrarna hjärntvättar sina döttrar att dom ska skydda sig mot djinns och kåta män, skydda sin vagina tills föräldrarna har gift bort dig till din farbror.
Du kan inte jämföra en slöja som skyddade håret förr från smuts på både män och kvinnor mot en religiös slöja som du kan stenas till döds om du tar av dig den offentligt.
Nej, jag betalade ingenting. Lär mig via Youtube och av araber som lämnat Islam.
Om slöjan är så frivillig att ta på är väl den lika frivillig att ta av? Eller?
Hijab är en religiös symbol.
Hijab är inte en religiös symbol. Det finns kvinnor som betecknar sig själva som muslimer, som ibland har huvudbonad, men utan att det är funktionen Hijab.
Det är inte hjärntvätt i någon annorlunda utsträckning än andra sedvanor. Som jag skrev, så fanns liknande traditioner i Sverige och norra europa tills runt 1925. Unga kvinnor uppmuntras till kyskhet i alla traditioner, och att män är förgripelsebenägna. Huvudslöjor används även av män i arabiska kulturer.
Och jo, huvudbonader för olika behov är inte en del av Islam, utan inkorporerades av Islam, som jag skrev. Det har alltid funnits.
Hjärntvätt är mer att "skola sig själv" via desullsionerade människor och godtyckligt utvalda Youtube klipp, som du säger du gör. Och som vi ser så har det gett upphov till konfirmationsbias, projektion, attributionsfel, kognitiv dissonans och patronisering. Du hade knappt någonting att säga emot det jag skrev förut, och det säger ju tonvis i sig självt.