Citat:
Ursprungligen postat av Ninjan
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Att citera program verkar populärt här...
1999 gick ett program på trean, kommer inte ihåg vad det hette, men var i stil med insider. Programet handlade om barn och sexuellt utnyttjande... I det TV-programet var det en tjej som hade forskat och kommit fram till att det är vanligare att en kvinna utnyttjar ett barn sexuellt än att en man gör det. Män blir oftare anmälda eftersom deras otyg anses som sexuellt, men om en kvinna gör samma sak som en man, gör hon det av omvårdnad... jämställdt?
2003, kalla fakta.
Det är vanligare att svenska män blir misshandlade i hemmet, än att kvinnor blir det. Misshandeln är ofta inte grov, men i 1 fall av 5 används någon typ av tillhygge. Att polisanmäla är näst intill lönlöst eftersom polisen anser att mannen är "stor och stark" och kan försvara sig. Kvinnor har kortare stubin och använder våld tidigare i en situation än vad män gör.
2004
Kvinnor anmäler sina män för olika brott, för att få vårdnaden om barnen. en feministisk läkare intygar att barnen varit utsatta för för detta. Fadern får straff och blir utan barn, fast han är helt oskyldig.
det jag skrivit här ar visats på TV, och jag tror att mycket av det stämmer... men som sagt, utan att få se det svart på vitt, så är jag ändå kritisk till programmen. Men om man vill citera program, så, ja då kan jag också göra det.
intressant men vilket program var det du menade 2004?
Det var nog kalla fakta,jag är lite sviktande minne på den punkten, men har för mig det gick på 4:an, och då borde det va KF.
Det är rätt lustigt, ingen tjej vågar diskutera detta och när jag sett programet tillsammans med någre kompisar, både tjejer och killar, så intog tjejerna direkt ikyddställning... de hävdade argsint att allt var en konspiration och att ingenting stämde.
Jag tror inte att tjejer är ett dugg bättre än killar, tjejer och kvinnor har bara vissa förmåner i rättssystemet.. det är därför de så sällan slipper ta ansvar för sina handlingar...
Både kvinnorna själva och samhället ser alltid kvinnan som offer... undrar varför? Slår hon sin man, så var det hans fel, för han sagt eller gjort nåt, om hon ljuger för att få vårdnaden om barnen, så gjorde hon rätt, ja, på något vis slipper de alltid t aansvar för deras handlingar.. Män däremot förväntas ta ansvar för handlingar de inte ens har skuld till... Är inet det att omyndigförklara kvinnor?.. Kanske en fråga för Fi :-)