2025-09-13, 18:49
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Min fråga är seriös. Vi yngre killar som vill ha en fast relation och inte bara sex - vad har egentligen unga tjejer att erbjuda idag? Är de kärleksfulla? Gillar de barn? Gillar de ens heterosexuella vita killar? Varför ens försöka få en relation när vanliga killar anses vara noll värda för kvinnor under 35 år? Kvinnor med barn och 35+ har å andra sidan inget urval, och män vill inte ha dem längre.

Kommentarer?

Såg en intressant pod med ett par män och ett gäng flickor i 20-30-årsåldern. Flickorna tyckte de var Guds gåva till mannen och började prata om sitt värde och att mannen skulle ha miljoninkomst, vara vältränad, välklädd, lång, stor kuk, inga barn, passa upp henne etc etc. Ena mannen i poden frågade då vad de själva "bring to the table? If pussy is all you offer, than pussy is all I want". Flickorna började flacka med blicken och blev knäpptysta. Det var verkligen ett "mic drop" moment.

Det finns fina flickor/kvinnor men det gäller att hitta dem. Många är skadade i huvudet av MSM och av dåliga relationer. Tittar man på filmer från 60, 70, 80-talet så ser man kvinnor som är helt annorlunda än dagens. Idag är var och varannan tatuerad, fet, okunnig, oduglig, överreklamerad med noll självinsikt.
Citera
2025-09-13, 19:00
Medlem
Det här med att erbjuda någonting av värde i en relation går åt båda håll. Man kan verkligen fråga sig vad det isåfall är.

Svaret torde ligga i vad man vill uppnå med sitt liv.

Tyvärr så saknar många människor ett mål i livet, förutom det grundläggande då att äta, sova, jobba, ha lite kul för sin lön och betala räkningarna. Kanske skaffa ett eller ett par barn.

Oftast är det där lite kul och att skaffa barn som gör att man överhuvudtaget blir ett par.

Men alla som har kompisar och umgås, gör saker och även har mål i livet som man vill uppnå. De förstår ju att man kanske inte behöver göra allt ensam. Där kan rätt partner göra väldigt stor skillnad.

Ett par, som funkar, de hjälper varandra hela tiden båda två åt varandra. Vänner och släkt hjälper också givetvis, men kanske inte på samma nivå som ett par som verkligen funkar tillsammans.

Tyvärr så tror jag att de flesta parförhållanden är kanske inte helt idealiska, dvs man har inte funnit en partner som verkligen ger ett värde till relationen, i många fall inte ens sex. Det ser vi kanske på antalet förhållanden som spricker.

Själv har jag varit tillsammans med min partner i 7 år nu. Vi ger båda två ett värde till relationen och bidrar till att göra oss båda starkare än vi trodde oss kunna bli som ensamma eller i ett annat förhållande. Så jag är nöjd.
Citera
2025-09-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Manosfärmän menar ju att alla förhållanden och relationer bara är att köpa och sälja.
Ja det får stå för dem. Men jag tror du håller med mig om att nära vänner umgås man med för att man vill, inte för att man vill ha nåt tillbaks. Å bland riktiga vänner så får man ju nåt tillbaks, för att de vill. Är i grunden inte så stor skillnad kvinna och man, där det även ingår sex och en helt annan attraktion än mellan samkönade vänner. Men riktiga vänner är ju faktiskt inte så vanligt, soulmates växer inte på träd, är lite sällsynt.
Citera
2025-09-13, 19:14
Medlem
Sorgligt att läsa alla dessa trådar på teman likt denna. Men ändå hoppfullt att det är så pass många som inte håller med.

Jag kan inte låta bli att tycka det är väldigt sorgligt att det är finns såpass många män, och till viss del kvinnor också, som så totalt har gett upp på det motsatta könet. Det är ju framförallt sig själv man drabbar. Men såklart i ett större perspektiv så är detta inte tecken på ett välfungerande samhälle.
Citera
2025-09-13, 19:18
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Ja det får stå för dem. Men jag tror du håller med mig om att nära vänner umgås man med för att man vill, inte för att man vill ha nåt tillbaks. Å bland riktiga vänner så får man ju nåt tillbaks, för att de vill. Är i grunden inte så stor skillnad kvinna och man, där det även ingår sex och en helt annan attraktion än mellan samkönade vänner. Men riktiga vänner är ju faktiskt inte så vanligt, soulmates växer inte på träd, är lite sällsynt.

Ja, klart jag håller med. Vänner får man massa av, men det är ju absolut inget som man köper, det är mycket djupare. Man ger en massa också. Mest ger man tid, man umgås och delar lycka och sorg.
Citera
2025-09-13, 19:22
Medlem
Citat:
Det är lika sant åt andra hållet. Män dejtar också alltid uppåt om de kan. Men det finns en skillnad i attraktion hos män o kvinnor, vad som är uppåt och nedåt är inte nödvändigtvis samma sak.

Män flashar status i form av prylar, främst inför andra män, å gör misstaget att tro att det även gäller kvinnor.

Kvinnor flashar också status, i form av utseende och social rang, främst inför andra kvinnor, å tror att detsamma gäller män. Se bara på de som opererar sig, anknäbbar osv som inte en enda man tycker är snyggt. Syftet är att bräcka andra kvinnor.

I båda fall handlar det om låg konfidens, yttre saker för att stärka sitt haltande lättstötta ego.

Men se det ur en annan vinkel.. Tänk på gamla pin-up kalendrar från typ 60-talet. Det var bilder på unga lättklädda tjejer, ofta i bikini. Skönhet är ju oftast bara en brist på ålder.. Bara yta och utseende. Men på 90-talet kom motsvarande kalendrar för kvinnor. Det var bilder på brandmän, skogshuggare med motorsåg, byggjobbare i hjälm, bilmekare i jeans o t-shirt med en trasa i bakfickan. Män som kvinnor gick igång på.. Skillnaden? De senare visade utöver yta män som åstadkommer något.

Vad åstadkommer du?

Både män och kvinnor kan ju inte gifta sig uppåt. Detta har studerats och är inte precis kontroversiellt. Varför måste du förneka verkligheten?

Väx upp.
Citera
2025-09-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
I TS fall var ju alla kvinnor över 35 redo för skroten.

Nejdå det är ni inte. Tvärtom, äldre kvinnor blir bara fräschare och fräschare, högt upp i åren.

Däremot onödigt av en del att "hämnas" tillbaka mot TS genom att tala nedsättande. Detta är ju uppenbarligen en kille som inte mår bra. Inget blir bättre av att ge tillbaka med samma mynt.
Citera
2025-09-13, 19:58
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja, det finns ju ingen kvinna i nuförtiden som vårdar sin svårt sjuke man. Blir han arbetslös sticker hon efter 2 mån. Mår han lite dåligt psykiskt hånskrattar hon åt honom innan hon överger honom. Det är så dom är kvinnorna. Det vet du.

Frågan är bara: HUR vet du det här egentligen? Det är ju liksom inte sant bara för att du säger det eller för att du själv eller din brorsa eller bästa kompis upplevt något (anekdotisk bevisföring)
Eller hur? Hur vet han detta.

Min man och jag blev tillsammans för 22 år sedan och jag var den som tog hand om honom genom allt. Allt. 11 år av allvarliga sjukdomar tills han fick sin dödsdom och somnade in för snart ett år sedan.

Jag är 50+, han var 8 år yngre men han fick inte uppleva sin 50-års dag ändå.

Nu är livet egentligen bara en väntan på att gå samma väg.
Senast redigerad av Zest 2025-09-13 kl. 20:02.
Citera
2025-09-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Både män och kvinnor kan ju inte gifta sig uppåt. Detta har studerats och är inte precis kontroversiellt. Varför måste du förneka verkligheten?
Det gör jag ju inte, jag säger att attraktionen, vad som är uppåt och nedåt ser olika ut för män o kvinnor. Vilket också kan vara en del av tjusningen.

En riktigt högt uppsatt projektledande kvinna på nationell nivå med sådär tre miljoner i årsinkomst kan bli upp över öronen förälskad i en typisk handyman som fixar allt praktiskt med huset, bilen å dessutom imponerar som Tarek Taylor i köket. Jag som simpel gruvarbetare kan klassa in där..

Att vara sexig är inte detsamma i en mans ögon som i en kvinnas, såvida man inte är homosexuell..
Citera
2025-09-13, 20:33
Medlem
Citat:
Det gör jag ju inte, jag säger att attraktionen, vad som är uppåt och nedåt ser olika ut för män o kvinnor. Vilket också kan vara en del av tjusningen.

En riktigt högt uppsatt projektledande kvinna på nationell nivå med sådär tre miljoner i årsinkomst kan bli upp över öronen förälskad i en typisk handyman som fixar allt praktiskt med huset, bilen å dessutom imponerar som Tarek Taylor i köket. Jag som simpel gruvarbetare kan klassa in där..

Att vara sexig är inte detsamma i en mans ögon som i en kvinnas, såvida man inte är homosexuell..

Hypergami är tydligt definierat. Du är ju om men trotsig liten unge. Per definition är kvinnor hypergama, varför är det ett problem för dig?
Citera
2025-09-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Hypergami är tydligt definierat. Du är ju om men trotsig liten unge. Per definition är kvinnor hypergama, varför är det ett problem för dig?
Hypergami verkar snarare att vara ett problem för dig. Jag förnekar det inte, särskilt inte med dagens appar där "utbudet" ser större ut än vad det faktiskt är, ingen slutar dejta så länge de tror sig ha chans på bättre. Ihop med intermittetent förstärkning (det spelbolag bygger tungt på) så skapas newness, ett engelskt nyord som beskriver saken väl. Detta gäller såväl kvinnor som män, finns precis lika många kvinnor som klagar över saken. Det du hänvisar till hypergami, skulle inte ens finnas utan apparna med Tinder i spetsen, har du ett problem med det, så är du dessutom ett offer för det.

Acceptera, kvinnor å män attraheras inte riktigt av samma saker. Utgå inte från dig själv och andra män när du bedömer andra könet. Tror du att kvinnor attraheras av utseende, pengar och prylar. Då beter du dig feminint, inget kvinnor attraheras av. Men åstadkommer du saker, förändrar saker i din omvärld, folk ser upp till dig, då blir du attraktiv. Pengar, prylar och utseende har rätt lite med saken att göra i en kvinnas ögon, men dock i en mans. Imponera inte på män om du vill attrahera kvinnor.
Senast redigerad av Goobleyzook 2025-09-13 kl. 21:10. Anledning: Förtydligande
Citera
2025-09-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zest
Eller hur? Hur vet han detta.

Min man och jag blev tillsammans för 22 år sedan och jag var den som tog hand om honom genom allt. Allt. 11 år av allvarliga sjukdomar tills han fick sin dödsdom och somnade in för snart ett år sedan.

Jag är 50+, han var 8 år yngre men han fick inte uppleva sin 50-års dag ändå.

Nu är livet egentligen bara en väntan på att gå samma väg.

Låter som att du verkligen gjort ett kanonjobb med din man. Hoppas det kommer en dag när du kan se lite positivare på tillvaron igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in