Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-06, 15:56
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är skillnad på orden "värdighet" och "värde" och när det gäller de mänskliga rättigheterna så är en korrekt översättning VÄRDE även om försök gjorts att hävda motsatsen.

“Whereas recognition of the inherent dignity and of the equal and inalienable rights of all members of the human family is the foundation of freedom, justice and peace in the world,”

Värdighet innebär medfödda rättigheter, vad betyder tolkningen värde?

Värde är en dålig tolkning av vänsterliberaler, inte en faktisk tolkning. Samtidigt ligger både ordet och betydelsen av ordet värdighet bättre inom ramen för svenska värderingar.
Citera
2025-09-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
De pratar om “Svenska värderingar” men mycket av det är saker jag inte är för (demokrati, feminism, allas lika värde, osv).

Jag ser gärna att svenska staten slutar existera till förmån för europeiskt odemokratiskt imperium (så vi kan stå emot USA och ryssland).

Midsommar firande bryr jag mig inte om. Hade föredragit gladiatorspel liknande det romarriket hade.
Då är du inte svensk, flytta till Ryssland,de behöver kanonmat
Citera
2025-09-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om du är mot demokrati och allas lika värde i avseendet av mänskliga rättigheter och feminism (vad det betyder på riktigt) så är du absolut inte svensk i något avseende. Inte i SDs heller.

Dina påståenden leder till något absurt för det skulle innebära att svenskar inte fanns innan feminism och demokrati mm. blev uppfunnet.
Citera
2025-09-06, 16:20
Medlem
pn222jws avatar
Back to basics - har alla lika värde, som är medborgare i en nation? Ja eller nej. Ja - då omfattas dom av allas rättigheter. Nej - då måste det definieras varför dom exkluderade inte har dessa rättigheter... "Sverige är till för vita protestanter och inga andra" eller "Enbart dom vars pappa och mamma är födda i Sverige är riktiga svenskar" eller andra klart uttalade argument.
Citera
2025-09-06, 16:30
Medlem
Citat:
Sunt är det inte alls.

Demokrati omöjliggör kompetent styre. Vi ser det gång på gång nu när politiker fokuserar på populism istället för att genomföra nödvändiga förändringar (även när de inte är populära).

Vi behöver elitstyre.

Feminism har lett till katastrofalt låga födslotal och att rättssäkerheten har förstörts (när män anklagas för sex-brott) plus många andra problem.

"Allas lika värde" är uppenbarligen felaktigt och en vänsterextrem värdering. Vi behöver värdesätta vissa högre än andra då det finns personer som är mycket viktigare för samhället än andra.

Skulle du välja att rädda livet på två gängkriminella framför livet på en för samhället viktig företagare?

De största diktaturerna i världen, Kina och Ryssland, har födelsetal på 1,2 respektive 1,5:

https://www.leksikon.org/sort_stat.php?id=148
Citera
2025-09-06, 16:46
Medlem
Citat:
De pratar om “Svenska värderingar” men mycket av det är saker jag inte är för (demokrati, feminism, allas lika värde, osv).

Jag ser gärna att svenska staten slutar existera till förmån för europeiskt odemokratiskt imperium (så vi kan stå emot USA och ryssland).

Midsommar firande bryr jag mig inte om. Hade föredragit gladiatorspel liknande det romarriket hade.
Det var inte SD eller någon av SD utsedd person som utredde kulturkanon! Det var en av regeringen utsedd person och innehållet påpekade också Riks att det var en del konstiga saker som de själva inte skrev under på.
Citera
2025-09-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
De största diktaturerna i världen, Kina och Ryssland, har födelsetal på 1,2 respektive 1,5:

https://www.leksikon.org/sort_stat.php?id=148
Ja konstigt! Har feminismen nästlat sig in där också? Dom är luriga. Hur ör det i Nordkorea tro? Där lär ju inte feminismen ha nått så långt..
Senast redigerad av Postino 2025-09-06 kl. 16:56.
Citera
2025-09-06, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Om du inte bryr dig om Midsommar så kan du dra åt helvete, du är inte Svensk!
Håller med fullständigt,
Citera
2025-09-06, 17:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Med slika globaliseringstankar så är du inte svensk, nej - om du önskar att Sverige skall sluta existera så anser jag att du bör flytta härifrån till ex. Nordkorea eller Kina...
Citera
2025-09-06, 17:10
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Om du inte bryr dig om Midsommar så kan du dra åt helvete, du är inte Svensk!

Bra enkel metod att skilja svenskar från icke svenskar faktiskt. Den som inte fattar poängen med midsommar fattar inte varför den är viktig.
Citera
2025-09-06, 17:14
Medlem
Citat:

Hade rekommenderat att prata med valfri kines, fråga denna om du är svensk eller inte. Utgå ifrån att han har rätt.
Citera
2025-09-06, 17:33
Medlem
kackelstinas avatar
Citat:
Är jag ens svensk enligt SD:s kulturnationalism?
Vem bryr sig? Du kan ta ett DNA-test för att se hur mycket svensk du är. Judarna i SD gillar inte sånt öht utan vill pracka på oss "öppen svenskhet" 😆.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in