• 6
  • 7
2025-09-07, 01:05
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaalSinestro
Jag betraktar varken Sverige el. EU som demokratiska samtidigt som jag inte heller anser att demokrati är den bästa styresformen. Svenska staten får gärna sluta existera även för mig, och Europa bör absolut utvecklas i den riktning du föreslår. Så SD har vi ju inte mycket gemensamt med.
Ett enhetligt europeiskt försvar med 10000 kärnvapen hade varit mycket bättre i försvar-synpunkt än att förlita sig på Donald Trump via NATO.

Vidare hade mer ekonomisk integrering underlättat mycket för företag. Blir allt tydligare att det var misstag att inte införe Euro.
Citat:
Föreslår att du gör som jag och röstar med plånboken. Rösta på M och flytta utomlands, SD är skräp.
Övervägde Estland tidigare men känns dumt nu när de gränsar mot ryssland och putin är aggressiv.
Citera
2025-09-07, 01:36
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adelsnabel
Du nämner demokrati, feminism och allas lika värde. Det är i grunden sunda värderingar.
Problemet är hur de tolkas. "Allas lika värde" betyder just det, inte att alla har lika bra
ideer eller lika bra kultur. Svensk kultur är bättre med alla sina skavanker än t.ex. kulturer från muslimska länder.
Alla ÄR INTE LIKA VÄRDA! Det är ju bara så det är. Se bara på vita människor vs. araber och negrer. Vilken ras har åstadkommit mest?
Citera
2025-09-07, 01:38
Medlem
Twitterturkens avatar
Svensk är en etnicitet, inte ens intressen eller pass.
Citera
2025-09-07, 01:42
Medlem
Amitriptylins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
Om du är Svensk eller inte avgörs av ditt DNA, inget annat. Man kan inte bli Svensk, lika lite som man kan bli Libanes, Indier, Irländare eller Finsk. ALLT AVGÖRS AV DITT DNA.

Då kan du inte mycket om DNA.
Citera
2025-09-07, 01:44
Medlem
Bilderberg78s avatar
Du är en Folkpartist från 90-talet.
Citera
2025-09-07, 08:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
De pratar om “Svenska värderingar” men mycket av det är saker jag inte är för (demokrati, feminism, allas lika värde, osv).

Jag ser gärna att svenska staten slutar existera till förmån för europeiskt odemokratiskt imperium (så vi kan stå emot USA och ryssland).

Midsommar firande bryr jag mig inte om. Hade föredragit gladiatorspel liknande det romarriket hade.

Oavsett hur du vänder och vrider på det så handlar det om vem dina mor och far föräldrar är som avgör om du är svensk eller inte!

Allt annat är ens personliga hjärnspöken.
Citera
2025-09-10, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
“Whereas recognition of the inherent dignity and of the equal and inalienable rights of all members of the human family is the foundation of freedom, justice and peace in the world,”

Värdighet innebär medfödda rättigheter, vad betyder tolkningen värde?

Värde är en dålig tolkning av vänsterliberaler, inte en faktisk tolkning. Samtidigt ligger både ordet och betydelsen av ordet värdighet bättre inom ramen för svenska värderingar.

Vi drar den svenska översättningen av FNs deklaration, artikel 1:
"Alla människor är födda fria och lika i värde och rättigheter."
Deklarationen finns på flera språk och översättningarna kan man säkert diskutera (vissa anser att värde och värdighet kan vara samma sak) men andemeningen är att allas värde är lika. Sveriges grundlag har också inskrivet just "värde".
Men, som sagt, diskutera kan man.
Citera
2025-09-10, 09:24
Avstängd
TantRossins avatar
Som dansk har jag mer gemensamt med en svensk, om vi pratar genetik, än en infödd araber som pratar svenska flytandes. Kanske dags att inse att vi bara är människor på gott och ont.
Citera
2025-09-10, 09:29
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Alla ÄR INTE LIKA VÄRDA! Det är ju bara så det är. Se bara på vita människor vs. araber och negrer. Vilken ras har åstadkommit mest?
Den vita mannen kom först upp i varv i tiden kring renässansen, 15 - talet, då vetenskapen tog fart. Civilisationer är uråldriga.
Citera
2025-09-10, 09:36
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon
SD har extremt osvenska värderingar.
SD är ett Zionistisk parti först och främst. Israel är prio ett, inte Sverige. Stödjer man Israel, och dets plan om att ta över större delar av Mellanöstern, då är man för ökad invandring av flyktingar från dessa områden. Men kanske det är bra, sett utifrån Allah's plan: att hans religion ska få fäste överallt på jorden.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in