Hade min första riktiga OOBE inatt!!
Har haft problem med sömnparalyser ända sedan jag var liten, men det var inte förrän jag började läsa lite om det som jag förstod att det går att vända till något positivt
. Så det här med vibrationsstadiet, konstiga ljud i samband med insomning, förlamning osv. var ju inget nytt för mig egentligen. Inte sett det mer än som mystiska fenomen i alla fall. (Det gick t.om. så långt att jag uppsökte läkare för sömnparalyserna, dock kunde de inte svara på vad det var jag "led" av..)
Men hursomhelst; Efter att ha läst lite om det hela så har jag försökt åstadkomma en utanför kroppen-upplevelse, dock med magert resultat, då jag varje gång paralysen sätter in har drabbats av panik och ångest och "kämpat" mig ur den.
I natt hursomhelst, var det annorlunda.
Låg lite obekvämt i soffan och var väldigt varm (hade eldat lite mycket). Dessutom hade jag dagen innan jobbat sent, så mitt dygn var lite uppochner. Detta, i kombination med överdriven kaffekonsumtion visade sig vara ett vinnande koncept!
Plötsligt hör jag ett "klong" i huvudet (inget nytt, händer då och då) och jag förstår att nu är det dags igen.. Men den här gången känns det annorlunda! En ganska behaglig euforikänsla sprider sig i kroppen samtidigt som jag är paralyserad.
Då känner jag hur jag börjar sjunka, ja, nästan dras rakt ner i soffan och hamnar liksom under "mig själv".
Tappar synen under några sekunder och lyckas efter en stunds kämpande masa fram min lite smått olydiga "kropp" och jag känner att jag svävar!
Vågar först inte riktigt titta mot soffan för att se mitt "rätta jag", men fattar mod och sneglar lite snabbt. Konstaterar då att min riktiga kropp konstigt nog ligger åt andra hållet mot när jag lade mig. (Detta har "rättat till sig" när jag senare återvänder till den. Någon kanske kan förklara varför det blev så?)
I alla fall; när jag svävar där i rummet tänker jag att jag måste ju prova något av allt det där man har läst om, så min första tanke är att jag ska göra eld med mina händer!
Så, på sant hårdrocksmanér formar jag mina händer till "devilhorns", håller dem ut i luften och skriker metaaaaaal!!
. Å jäklar vad eld jag sprutade! Hela rummet lystes upp av ett brandgult sken, och mina händer fungerade fint som eldkastare!
Sedan lutade jag mig ut genom fönstret, släppte taget, och flög rakt upp mot himlen! Fortfarande kändes kroppen lite bångstyrig, men det var fantastiskt! Helt otrolig känsla! Stannade där uppe en stund med pirrande mage och såg mig omkring lite.
Tog en lov förbi grannens fönster och det kändes som han såg mig (konstigt nog) innan jag tog mig tillbaka till mitt verkliga jag.
Vaknade upp lycklig, och sa högt till mig själv: Äntligen!
Kan ju säga att jag var lite skeptisk till det hela innan. Det gick över
, och jag hoppas jag får uppleva det här snart igen!
Har haft problem med sömnparalyser ända sedan jag var liten, men det var inte förrän jag började läsa lite om det som jag förstod att det går att vända till något positivt
. Så det här med vibrationsstadiet, konstiga ljud i samband med insomning, förlamning osv. var ju inget nytt för mig egentligen. Inte sett det mer än som mystiska fenomen i alla fall. (Det gick t.om. så långt att jag uppsökte läkare för sömnparalyserna, dock kunde de inte svara på vad det var jag "led" av..) Men hursomhelst; Efter att ha läst lite om det hela så har jag försökt åstadkomma en utanför kroppen-upplevelse, dock med magert resultat, då jag varje gång paralysen sätter in har drabbats av panik och ångest och "kämpat" mig ur den.
I natt hursomhelst, var det annorlunda.
Låg lite obekvämt i soffan och var väldigt varm (hade eldat lite mycket). Dessutom hade jag dagen innan jobbat sent, så mitt dygn var lite uppochner. Detta, i kombination med överdriven kaffekonsumtion visade sig vara ett vinnande koncept!
Plötsligt hör jag ett "klong" i huvudet (inget nytt, händer då och då) och jag förstår att nu är det dags igen.. Men den här gången känns det annorlunda! En ganska behaglig euforikänsla sprider sig i kroppen samtidigt som jag är paralyserad.
Då känner jag hur jag börjar sjunka, ja, nästan dras rakt ner i soffan och hamnar liksom under "mig själv".
Tappar synen under några sekunder och lyckas efter en stunds kämpande masa fram min lite smått olydiga "kropp" och jag känner att jag svävar!
Vågar först inte riktigt titta mot soffan för att se mitt "rätta jag", men fattar mod och sneglar lite snabbt. Konstaterar då att min riktiga kropp konstigt nog ligger åt andra hållet mot när jag lade mig. (Detta har "rättat till sig" när jag senare återvänder till den. Någon kanske kan förklara varför det blev så?)
I alla fall; när jag svävar där i rummet tänker jag att jag måste ju prova något av allt det där man har läst om, så min första tanke är att jag ska göra eld med mina händer!
Så, på sant hårdrocksmanér formar jag mina händer till "devilhorns", håller dem ut i luften och skriker metaaaaaal!!
. Å jäklar vad eld jag sprutade! Hela rummet lystes upp av ett brandgult sken, och mina händer fungerade fint som eldkastare!Sedan lutade jag mig ut genom fönstret, släppte taget, och flög rakt upp mot himlen! Fortfarande kändes kroppen lite bångstyrig, men det var fantastiskt! Helt otrolig känsla! Stannade där uppe en stund med pirrande mage och såg mig omkring lite.
Tog en lov förbi grannens fönster och det kändes som han såg mig (konstigt nog) innan jag tog mig tillbaka till mitt verkliga jag.
Vaknade upp lycklig, och sa högt till mig själv: Äntligen!
Kan ju säga att jag var lite skeptisk till det hela innan. Det gick över
, och jag hoppas jag får uppleva det här snart igen!
Senast redigerad av Musslan100 2011-04-05 kl. 23:26.
Senast redigerad av Musslan100 2011-04-05 kl. 23:26.
Du flyger runt i en egenskapad värld.
Den betedde sig precis som en människa som går i sömnen. Misstänker att folk som går i sömnen helt enkelt är kroppar där "astralkroppen" inte är närvarande. Låter flummigt, men det finns säkert en vetenskaplig förklaring, t.ex. att den del av hjärnan som simulerar och är delaktig i astralprojektionen helt enkelt inte är tillgänglig för resten av hjärnan när den befinner sig i projicerat tillstånd. Eller så är det verkligen så att "vi" lämnar våra kroppar (skal), och det som blir kvar är en kropp med hjärna i autopilot-läge.