2011-04-24, 03:04
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikE
Har försökt väldigt länge nu utan att lyckas. Min "tro" om att bara vissa kan göra detta förstärks för varje eget misslyckande. Har börjat ge upp, synd då det skulle ha varit roligt att bara ha lyckats en gång för få känna på det själv, men som sagt jag börjar bli övertygad om att detta är inget alla kan göra, så jag tror inte det spelar någon roll hur många gånger jag försöker, jag kommer nog inte lyckas.

Jag har iofs drömt att jag har lyckats, och det har i vissa fall känts verkligt, men det har varit en dröm.

Tror också det, vissa verkar klara det lätt, som om det är en medfödd talang, medan man själv kämpar som en idiot för att komma nån vart. Jag har bara lyckats projicera ordentligt en gång vad jag kan minnas, men det var fan värt det! Hur häftigt är det inte att testa att vara ett jävla spöke liksom!?
Citera
2011-04-24, 12:41
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RompeTodo
Både jag och nej, hehe.

Jag har bara "halvlyckats" en gång och då använde jag mig av ett mantra, jag tänkte i princip "in-ut" i takt med min andning. Jag kom till ett stadie där jag knappt kunde andas, pulsen gick upp i massvarv och jag kippade efter andan. Jag tror inte vibrationsstadiet var så långt bort.

Vibrationsstadiet var runt hörnet för dig! Kämpa vidare bara

Kan ju berätta att jag lyckades igen häromdagen. Jag har sovit ganska mycket pga jag varit sjuk och hamnat i vibrationsstadiet flera, flera gånger utan att det ens var meningen. Jag ångrar lite nu att jag bara reste mig upp en gång av dessa gånger, men har varit så trött och energilös att jag helt sonika inte orkade engagera mig fler gånger.
Men det var samma härliga känsla när jag väl reste mig upp. Kom dock inte så jätte långt innan jag drogs tillbaka i kroppen. Det var så mycket ljud omkring mig.. Kom i alla fall längre bort än förra gången.
Några av de andra gångerna när jag hamnade i vibrationsstadiet nu och bara lät mig vara där så upplevde jag att jag några gånger svävade in och ur kroppen eller att en arm eller ben åkte ur osv. Verkligen en häftig känsla
Återkommer när jag lyckats igen!
Citera
2011-04-24, 13:38
Medlem
DreamIslands avatar
Någon som har tips om hur jag bäst kan hålla mig vaken när jag övar WILD?
Jag brukar lyssna på binaural beats medans jag andas djupt och försöker slappna av kroppen så mycket som möjligt. Tror inte heller jag lyckas slappna av allt, måste öva mer på att slappna av huvudet, tror jag sitter och spänner på käken eller något.

Iallafall så efter cirka 20 minuter så har jag somnat. Någon som har tips? Har hänt typ 3 gånger nu.
Men fick tips av någon att när jag vaknar så bör jag prova igen och ligga kvar, tänker nog prova idag.

För övrigt så behöver jag en mindfold eller blindfold, vad nu skillnaderna är. Någon som har tips på vart jag kan köpa dessa? Har läst om att det ögonbindel på apotek osv, fungerar dom bra till detta?
Skulle behöva då jag på kvällarna kan känna mig för trött för att utöva det här. Och nu när jag bor så norrut och det blir sommar, så går solen ner så jävla sent.
Citera
2011-04-24, 13:57
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelDussst

Några av de andra gångerna när jag hamnade i vibrationsstadiet nu och bara lät mig vara där så upplevde jag att jag några gånger svävade in och ur kroppen eller att en arm eller ben åkte ur osv. Verkligen en häftig känsla

Riktigt underbar känsla!

Numera låter jag alltid vibrationerna ha sin gång. Jag slappnar helt enkelt bara av och börjar då sväva uppåt tills jag är separerad. Ibland sitter jag fortfarande fast med huvudet medan resten av kroppen ställer sig spikrak upp mot taket Underlig känsla. Som att bli dubbelvikt. Frågan är varför jag upplever att jag har en astralkropp som motsvarar min fysiska kropp, med armar och ben etc. Kanske bara är för att man förväntar sig att ha det?
Citera
2011-04-24, 16:15
Medlem
DeepForests avatar
Hej!
Har ni hört talas om Frank Kepple och hans arbete?
Här kommer det han har kommit fram till genom 20+ år av "resande"

http://www.astralpulse.com/frankkepple.html
Citera
2011-04-24, 21:07
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Frågan är varför jag upplever att jag har en astralkropp som motsvarar min fysiska kropp, med armar och ben etc. Kanske bara är för att man förväntar sig att ha det?

Ja jag har också funderat på det.. Jag upplever ju också det, i alla fall vid separationen. Men sedan har jag inte kunnat röra på några armar eller ben utan bara glidit fram med hjälp av tanken. Hur upplever du det? Kan du röra armar, ben, fingrar etc?
Citera
2011-04-24, 21:08
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepForest
Hej!

Nej det hade jag inte, jag är en färsking inom detta. Men tack vad intressant, nu har jag något att läsa ser jag
Citera
2011-04-25, 00:32
Medlem
Citat:
Hej!

Fy bubblan vad taggad jag blev på att projicera efter att ha läst allt det där.
Citera
2011-04-25, 14:34
Medlem
DeepForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Fy bubblan vad taggad jag blev på att projicera efter att ha läst allt det där.

Ja verkligen, så jävla intressant.

Han har även nämnt något som jag ofta ser folk som kan "resa" gör, nämligen att dem håller en nyttig kost med så minimalt med socker som möjligt. Det kan ju vara en liten hint att ha i åtanke.
Citera
2011-04-25, 14:43
Medlem
Citat:

Han har även nämnt något som jag ofta ser folk som kan "resa" gör, nämligen att dem håller en nyttig kost med så minimalt med socker som möjligt. Det kan ju vara en liten hint att ha i åtanke.
Var har han sagt det någonstans, Frank alltså? Jag känner igen det från Thomas Campbell, han går t.o.m. så långt som att likna socker med en slags drog.
Citera
2011-04-25, 15:19
Medlem
DeepForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Var har han sagt det någonstans, Frank alltså? Jag känner igen det från Thomas Campbell, han går t.o.m. så långt som att likna socker med en slags drog.

På Astral Pulse forum.
Ja precis, Thomas har också påpekat att socker kan störa. Det gör iaf det för honom.
Citera
2011-04-25, 15:53
Medlem
AngelDusssts avatar
Citat:

Oj då, jag som är en sån gottegris.. dags att skärpa till sig hör jag. För det här vill jag verkligen utforska ännu mer! Bra med en anledning att skära ner på socker också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in