2011-02-15, 14:31
Medlem
Osthuss avatar
Det har känts flera gånger nu som om det jag uppfattar framför ögonen börja vibrera fram och tillbaka snabbt och kroppen sjunker nedåt, efter kanske 10 min meditation. Några sekunder efter men även under, flyter kroppen runt lite smått. Kroppen i övrigt verkar inte vibrera.
Efter detta händer inte så mycket mer, kroppen domnar bort lite mer bara.

Är det det som är vibrationsstadiet? Jag brukar inte höra något surr under den processen dock.
Citera
2011-02-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Det har känts flera gånger nu som om det jag uppfattar framför ögonen börja vibrera fram och tillbaka snabbt och kroppen sjunker nedåt, efter kanske 10 min meditation. Några sekunder efter men även under, flyter kroppen runt lite smått. Kroppen i övrigt verkar inte vibrera.
Efter detta händer inte så mycket mer, kroppen domnar bort lite mer bara.

Är det det som är vibrationsstadiet? Jag brukar inte höra något surr under den processen dock.
Verkar mer vara ett förstadie till det. Måste du fråga "var det här vibrationsstadiet" så var det helt enkelt inte det, du kan inte missta dig när det väl händer.
Citera
2011-02-15, 16:39
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Verkar mer vara ett förstadie till det. Måste du fråga "var det här vibrationsstadiet" så var det helt enkelt inte det, du kan inte missta dig när det väl händer.

Hehe, ok, tack!

Edit: måste fråga, när får ni era projektioner? Morgon, dag, kväll?
Senast redigerad av Osthus 2011-02-15 kl. 16:51.
Citera
2011-02-15, 17:09
Medlem
Citat:
Hehe, ok, tack!

Edit: måste fråga, när får ni era projektioner? Morgon, dag, kväll?
För mig personligen funkar det bäst på tidig morgon.
Citera
2011-02-15, 18:50
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
För mig personligen funkar det bäst på tidig morgon.

Ok, har testat en gång på morgonen, men det inte speciellt behagligt eftersom jag hellre ville sova...
Testar du direkt när du vaknar, eller går du upp och äter frukost/vaknar/whatever innan?
Citera
2011-02-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ok, har testat en gång på morgonen, men det inte speciellt behagligt eftersom jag hellre ville sova...
Testar du direkt när du vaknar, eller går du upp och äter frukost/vaknar/whatever innan?
När jag är seriös och verkligen är inställd på att ha en projektion så sätter jag klockan kanske 1½ timme innan jag egentligen skall upp, när jag väl vaknar ligger jag blixtstilla och behåller samma ställning, efter att ha legat kvar bara några minuter (och med lite tur) uppkommer vibrationerna, vilka man får vänta ut och därefter försöka sig på en separation . Jag använder förövrigt då ett alarm utan någon snooze funktion .

Detta är lättast för mig (och många andra) då kroppen redan är redo att somna om, så man får mycket gratis. Men naturligtvis är det inte den enda möjligheten, funkar det inte så får du fortsätta försöka på något annat sätt!
Citera
2011-02-15, 20:28
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
När jag är seriös och verkligen är inställd på att ha en projektion så sätter jag klockan kanske 1½ timme innan jag egentligen skall upp, när jag väl vaknar ligger jag blixtstilla och behåller samma ställning, efter att ha legat kvar bara några minuter (och med lite tur) uppkommer vibrationerna, vilka man får vänta ut och därefter försöka sig på en separation .

Mycket bra och populär teknik som jag själv använder Imorse misslyckades det dock då jag somnade istället, men oftast går det. Sällan jag försöker i och för sig. Varför vet jag inte riktigt. Tänkte försöka varje morgon nu någon vecka och se om jag kan utföra kortexperimentet igen.
Kan tillägga att sannolikheten att lyckas, för mig, ökar när jag går upp trött som bara den och håller mig vaken någon kvart/halvtimme för att sedan lägga mig. Då är man fortfarande fysiskt trött men inte såpass att man bara somnar om direkt som är lätt hänt att man gör när man precis vaknat.

Vad gör du när du är "ute" stoffeboyi? Försöker komma på om jag kan göra något vettigare än att bara gå runt i en (visserligen sjukt häftig) kopia av min lägenhet.
Senast redigerad av AstralProjector 2011-02-15 kl. 20:30.
Citera
2011-02-15, 20:32
Bannlyst
Hur gör en som är nybörjare som jag?

Ska jag lägga mig i sängen och bara vänta på det eller ska jag fokusera på något?

Någon som kan va jätte snäll och skriva lite steg och lite tips?
Citera
2011-02-15, 20:39
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSadx
Hur gör en som är nybörjare som jag?

Ska jag lägga mig i sängen och bara vänta på det eller ska jag fokusera på något?

Någon som kan va jätte snäll och skriva lite steg och lite tips?
Är för lat just nu för att skriva utförligt men jag snabbläste igenom denna sida som verkar vara ganska bra med informationen. (det är på engelska)

Del 1: http://howtoastralproject.org/how-to-astral-project-part-1-relaxation/ (går igenom om avslappning)
Del 2: http://howtoastralproject.org/how-to-astral-project-part-2-basic-obe-techniques/

Det finns många bra sidor som http://astralsociety.us där man kan ställa frågor, tyvärr så verkar de flesta ha lagt ner runt 2008 och den nya astralsociety sidan är mycket sämre än den gamla.

Någon som minns den gamla astralsociety sidan? var ju tusentals personer som var aktiva där.. vilka tider det var om man jämför med nu.

Men för att gå tillbaka on topic, kolla in länkarna jag skickade där dom har mycket bra information.
Också.. gå inte på allt bullshit om att AP är farligt och att det finns demoner och sånt.. det är inget man ska tro på och det finns inget sånt heller. Lite som att tro på tomten.

Kom ihåg att inte stressa, du kommer med 99% chans inte att lyckas första gången.
Men vem vet

Jag själv har inte lyckats än ännu, men en dag så kommer jag.
Det är massor som lyckas, så ge inte upp direkt bara!
Senast redigerad av Desertwalker 2011-02-15 kl. 20:47.
Citera
2011-02-15, 20:43
Bannlyst
Tack så mycket
Hur kan man avbryta en OEB upplevelse?
Citera
2011-02-15, 20:51
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Tack så mycket
Jag är ingen expert på detta då jag inte har lyckats själv ännu, men det som man ska göra enligt det jag läst är egentligen bara att tänka på att man vill tillbaka.

Du kan ju alltid ställa klockan på 2-3 timmar framåt ifrån det du börjar, det brukar jag göra, för då väckarklockan ringer så borde man garanterat vakna upp om man på något vänster råkat fastna (vilket i praktiken är omöjligt).

Men jag tror någon annan här på FB borde kunna ge ett bättre svar om just det pga jag inte lyckats med AP ännu.

Lycka till
Senast redigerad av Desertwalker 2011-02-15 kl. 20:56.
Citera
2011-02-15, 21:04
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Någon som minns den gamla astralsociety sidan? var ju tusentals personer som var aktiva där.. vilka tider det var om man jämför med nu.

Absolut! Det var där jag hamnade när jag 2003 började utforska astralresande. Det var även där jag skrev ett lyriskt inlägg hösten 2004 när jag hade min första tveklöst äkta projektion. Tyvärr försvann det inlägget sedan när servern kraschade
Det var fan tider det.

Citat:

Räcker att du tänker på att du vill tillbaks så vaknar du upp. Att återvända är det minsta problemet i början. Att vara kvar några minuter med klart medvetande, det däremot är svårt.
Senast redigerad av AstralProjector 2011-02-15 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in