2009-08-23, 20:18
Medlem
baxcashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shygg
hur gör man för att se i denna världen? jag hamnade efter vibrationsstadiet i mitt rum, gick omkring men kunde inte se något i början, sedan så såg jag lite luddigt ut genom ögonlocken. Började kolla runt i huvudet och märkte att jag hade små små sprickor i pannan (låter väldigt skumt) försökte klösa upp huvudet men utan success.

Vet inte hur jag ska fortsätta om jag inget kan se..är dock helt säker på jag kunde tänka klart och var "där" till 100%. vaknade efter ett litet tag, antagligen av frustration.

Jag brukar inte se något när jag kommer från kroppen, men precis när jag kommer ur mitt rum kan jag se.
Jag får känna mig fram först till dörren.

Hade förövrigt 2 stycken 5minuters projektioner imorse vilket var helt otroligt.
Låg på mage och kände paralysen och kunnde glida ut hur lätt som helst, var blind tills jag kom ut ur mitt rum in till köket, allt såg ut som vanligt och jag var överlycklig
Jag flög ut genom köksfönstret och väntade mig en sago-värld då jag läst att det ofta blir så, men istället såg allt ut som det gör just nu förutom att det var vinter.
Jag gick längs gatan och träffa en tant som började prata med mig om att hon kunde se mig och då sa jag att jag astralreste och behövde hjälp med att flyga. Hon sa något på nåt helt obegripligt språk och vips så va jag uppe 40-50 meter ovanför parkeringen haha helt sjukt, jag blev höjdrädd ramlade ner på marken för jag va så rädd för höjden och det gjorde ont, tycker detta är helt sjukt.
Iallafall så provade jag olik saker för att flyga som att hoppa från låga höjder men bästa för mig var att flaxa med armarna och sen va jag ute o flög bland klippor. Bestämmde mig för att åka upp i rymden, men då vaknade jag.

Jag låg stilla och efter kanske 2-3 sekunder så gled jag ut lik lätt, och blind igen så jag fick känna mig ut till köket och fick min syn åter.
Flyger ut genom fönstret och det regnar slask vilket jag sträcker ut handen och känner på allt känns så verkligt. Sen åkte jag in i min port fast det känndes som flera år frammåt och alla dörrar va spegelvända i porten alltså jag bodde mitt imot där jag bor nu osv.
Men det står inte mitt namn på min brevlåda. Jag flyger upp en trappa och träffar 2 grannar som bor här nu, dom pratade med mig men dom såg sjuka ut båda 2, liksom blekare och trasiga ögon, sen tappade jag fokus och vaknade.

Jag är väldigt nöjd med mina projektioner imorse. Kom gärna med tankar och sånt.
Citera
2009-08-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baxcash
Jag brukar inte se något när jag kommer från kroppen, men precis när jag kommer ur mitt rum kan jag se.

Hade förövrigt 2 stycken 5minuters projektioner imorse vilket var helt otroligt.
Låg på mage och kände paralysen och kunnde glida ut hur lätt som helst, var blind tills jag kom ut ur mitt rum in till köket, allt såg ut som vanligt och jag var överlycklig
Jag flög ut genom köksfönstret och väntade mig en sago-värld då jag läst att det ofta blir så, men istället såg allt ut som det gör just nu förutom att det var vinter.
Jag gick längs gatan och träffa en tant som började prata med mig om att hon kunde se mig och då sa jag att jag astralreste och behövde hjälp med att flyga. Hon sa något på nåt helt obegripligt språk och vips så va jag uppe 40-50 meter ovanför parkeringen haha helt sjukt, jag blev höjdrädd ramlade ner på marken för jag va så rädd för höjden och det gjorde ont, tycker detta är helt sjukt.
Iallafall så provade jag olik saker för att flyga som att hoppa från låga höjder men bästa för mig var att flaxa med armarna och sen va jag ute o flög bland klippor. Bestämmde mig för att åka upp i rymden, men då vaknade jag.

Jag låg stilla och efter kanske 2-3 sekunder så gled jag ut lik lätt, och blind igen så jag fick känna mig ut till köket och fick min syn åter.
Flyger ut genom fönstret och det regnar slask vilket jag sträcker ut handen och känner på allt känns så verkligt. Sen åkte jag in i min port fast det känndes som flera år frammåt och alla dörrar va spegelvända i porten alltså jag bodde mitt imot där jag bor nu osv.
Men det står inte mitt namn på min brevlåda. Jag flyger upp en trappa och träffar 2 grannar som bor här nu, dom pratade med mig men dom såg sjuka ut båda 2, liksom blekare och trasiga ögon, sen tappade jag fokus och vaknade.

Jag är väldigt nöjd med mina projektioner imorse. Kom gärna med tankar och sånt.

Låter helt underbart!
Citera
2009-08-23, 21:32
Medlem
[quote=ikosaedri]människor är inte redo för det här. det är bra att de är skeptiska och att de skrattar åt andliga grejer och religioner. jag borde inte försöka övertyga er om att det finns något utöver den materiella världen.

men om ni tänker fortsätta göra astralprojektioner ändå... se upp att någon hacker inte tar sig in i eran kropp medans ni är borta, för då blir ni hängandes där i astralvärlden.demon

"In insanity, the patient's astral being is either semi-paralyzed, bewildered, and subject to the influence of every passing spirit of any sort, or it has departed forever, and the body is taken possession of by some vampirish
entity near its own disintegration,"[/QUOT

En människa som skrattar och är skeptisk för något främmande och nytt är osäker i sig själv som individ tror jag. Rädsla kan ju visa sig på många sätt.
Citera
2009-08-24, 06:37
Medlem
Citat:

så du är alltid blind i ditt eget rum tills du tagit dig ut därifrån? fan att min första riktiga medvetna projektion skulle vara så fail - omedvetna har gått bättre
Citera
2009-08-24, 08:35
Medlem
baxcashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shygg
så du är alltid blind i ditt eget rum tills du tagit dig ut därifrån?

Alltså jag har inte haft så många projektioner, men flerdelen av dom har jag vart blind nära den fysiska kroppen.
Citera
2009-08-24, 12:16
Medlem
Citat:
Alltså jag har inte haft så många projektioner, men flerdelen av dom har jag vart blind nära den fysiska kroppen.

tack, det är skönt att veta att man inte är ensam om att fumla i mörkret
Citera
2009-08-24, 21:07
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Är det ingen här som lyssnar på BMV(Brainwave Mind Voyages) eller Hemi-Sync när ni försöker astralprojicera?

http://torrentz.com/search?q=brainwave+mind+voyages

EDIT: Tänkte lägga till en fråga angående klardrömmar och astralprojektion, är det så att det går lättare att astralprojicera då man har lärt sig att klardrömma?
Någon som har märkt något sådant, kan det vara så att man astralprojicerar då man klardrömmer, eller drömmer överhuvudtaget, skillnaden då att man inte är medveten.
Senast redigerad av GalnaSmurfen 2009-08-24 kl. 22:04.
Citera
2009-08-24, 23:10
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaSmurfen
Är det ingen här som lyssnar på BMV(Brainwave Mind Voyages) eller Hemi-Sync när ni försöker astralprojicera?

http://torrentz.com/search?q=brainwave+mind+voyages

EDIT: Tänkte lägga till en fråga angående klardrömmar och astralprojektion, är det så att det går lättare att astralprojicera då man har lärt sig att klardrömma?
Någon som har märkt något sådant, kan det vara så att man astralprojicerar då man klardrömmer, eller drömmer överhuvudtaget, skillnaden då att man inte är medveten.

Har testar typ 6-7 gånger och man hamnar i sömnparalysen i superfart. Dock så har jag inte kommit ut, har aldrig kommit ut!!! BUUUHUUU!! Det rekommenderas till nybörjare men när man väl ska försöka ta sig ut så ska man skita i det. Har jag hört iallafall.
Citera
2009-08-24, 23:12
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
människor är inte redo för det här. det är bra att de är skeptiska och att de skrattar åt andliga grejer och religioner. jag borde inte försöka övertyga er om att det finns något utöver den materiella världen.

men om ni tänker fortsätta göra astralprojektioner ändå... se upp att någon hacker inte tar sig in i eran kropp medans ni är borta, för då blir ni hängandes där i astralvärlden.demon

"In insanity, the patient's astral being is either semi-paralyzed, bewildered, and subject to the influence of every passing spirit of any sort, or it has departed forever, and the body is taken possession of by some vampirish entity near its own disintegration,"

Sluta skriv här. Du ger folk intrycket att detta är en idiotisk flummartråd.

Usch.
Citera
2009-08-25, 02:56
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashborn
Har testar typ 6-7 gånger och man hamnar i sömnparalysen i superfart. Dock så har jag inte kommit ut, har aldrig kommit ut!!! BUUUHUUU!! Det rekommenderas till nybörjare men när man väl ska försöka ta sig ut så ska man skita i det. Har jag hört iallafall.

Jag har testat BMV några gånger, men jag har aldrig hamnat i sömnparalys. :/

Någon annan som har erfarenhet av såna här ljudfiler?

Angående demoner och andra varelser, vad man nu vill kalla dom, så tycker jag att det är dumt att avfärda helt ifall nu AP/OBE's är externa fenomen.
Själv tror jag det av diverse anledningar, men jag är ändå inte 100% säker.

Om vi har en astralkropp som kan resa utanför våran fysiska kropp så öppnar det en helt ny dimension av möjligheter, bokstavligt talat.

EDIT: Flashborn, exakt vilka ljudfiler använde du då, BMV(isåfall vilken skiva), Hemi-Sync eller något helt annat?
Citera
2009-08-25, 04:45
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Någon annan som har erfarenhet av såna här ljudfiler?

Jag övade mycket med Hemi-Sync-filer när jag först kom i kontakt med astralprojektion. Kan inte riktigt minnas att jag skulle ha varit med om en riktig projektion i samband med att jag lyssnade på sådana men däremot djup avslappning och ett antal sömnparalyser, som ju faktiskt i sig är nyttiga steg på vägen till regelbundna paralyser/vibrationstillstånd. På den tiden visste jag inte hur man utnyttjade sömnparalysen för att ta sig vidare.

Öva för all del med Hemi-Sync men tänk på att inte göra dina framsteg beroende av det. Förmågan att projicera besitter du utan att egentligen behöva hjälpmedel.

Citat:
Angående demoner och andra varelser, vad man nu vill kalla dom, så tycker jag att det är dumt att avfärda helt ifall nu AP/OBE's är externa fenomen.

Det är visserligen dumt att avfärda det, som du säger, men också onödigt att oroa sig för dom (vad dom i själva verket än må vara). Jag har personligen vid flera tillfällen varit med om saker i astralprojektioner som får mig att starkt tveka över att det bara sker i hjärnan. Däremot så är astralresandet inget att vara rädd för då det ju faktiskt sker varje natt oavsett om vi är medvetna om det eller ej. I vanliga fall sover man ju bara genom hela tillståndet. Det är ju en naturlig del av sömncykeln. Är man rädd för astralresandet kan man lika gärna vara rädd för drömmar också.

Citat:
Om vi har en astralkropp som kan resa utanför våran fysiska kropp så öppnar det en helt ny dimension av möjligheter, bokstavligt talat.

Ja. Vi lever i spännande tider nu när vi faktiskt uppnått den högsta kunskapsmässiga och teknologiska nivån i mänsklighetens historia. Forskningen under vår livstid kanske finner många svar på fenomen som rör vår existens utan att behöva fylla i kunskapsluckorna med religiösa påståenden och s.k. "andlighet".
Citera
2009-08-25, 10:15
Medlem
rofl kartoffels avatar
Hur gör man för att lyckas med en medveten astral separation?

Man måste vara avslappnad och ha en bra koncentration (att fokusera sig på en enda tanke, att ha endast en tanke i huvudet). Koncentrationsförmågan finns latent hos varje person och den går att träna upp genom regelbundna och seriösa koncentrationsövningar. Övningen kan gå till så här:

1. Man lägger sig bekvämt i en säng och blundar. Att ha huvudet riktat mot norr eller öster underlättar separationen.
2. Man slappnar av kroppen (avslappningsövning; man andas på ett rytmiskt sätt, andas in genom näsan och ut genom munnen samtidigt som man tänker igenom hela kroppen, från fötterna och hela vägen upp till huvudet).
3. Därefter ska man rikta uppmärksamheten på en punkt, t ex på det surrande ljud (låter som en syrsa) som ständigt finns i huvudet och som man hör när det är tyst runt omkring. Genom att koncentrera sig på ljudet attraheras den fysiska kroppen att somna. Det viktigaste är inte vad man koncentrerar sig på utan attman koncentrerar sig.
4. Ha tålamod och vänta in insomningsprocessen, kombinera koncentration med sömn.
5. När man hör ett starkt surrande ljud i hjärnan, vänta lite.
6. När kroppen vibrerar som om den vore elektriskt laddad, stig upp ur sängen.
7. Gör ett litet hopp för att bekräfta att detta är astralvärlden. (Man svävar)

Tack för denna tråden, jag testade detta inatt, Det som är FETSTIL är det jag INTE lyckades med... Det började dåna som fan i skallen och jag kände vibrationerna... Men jag kunde inte fortsätta min koncentration utan jag började tänka på allt oljud och sen tappade jag allt, var VÄLDIGT nära men jag hoppas jag kan träna upp detta då jag hade många resor som yngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in