2009-08-25, 10:32
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofl kartoffel
[...]

6. När kroppen vibrerar som om den vore elektriskt laddad, stig upp ur sängen.
7. Gör ett litet hopp för att bekräfta att detta är astralvärlden. (Man svävar)

[...]

Kan tillägga att för vissa så fungerar det inte att bara "stiga upp" ur sängen på vanligt vis.
För dessa individer så kan t. ex. "rep"-tekniken komma till nytta.
http://www.geocities.com/Athens/Oracle/7132/Astral.htm

För att koncentrationen inte ska avbrytas abrupt, så kan det också vara ett tips att man först testar att "koppla loss" armar och ben.
Detta för att medvetandet lättare skall få en chans att anpassa sig till själva känslan.

Du glömde också nämna en viktig punkt och det är själva projektionen av medvetandet till astralkroppen.
Citera
2009-08-25, 10:40
Medlem
rofl kartoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Kan tillägga att för vissa så fungerar det inte att bara "stiga upp" ur sängen på vanligt vis.
För dessa individer så kan t. ex. "rep"-tekniken komma till nytta.
http://www.geocities.com/Athens/Oracle/7132/Astral.htm

För att koncentrationen inte ska avbrytas abrupt, så kan det också vara ett tips att man först testar att "koppla loss" armar och ben.
Detta för att medvetandet lättare skall få en chans att anpassa sig till själva känslan.

Du glömde också nämna en viktig punkt och det är själva projektionen av medvetandet till astralkroppen.

Ursäkta, allt är saxat från
http://paranormal.se/topic/instruktion_for_ut_ur_kroppen-upplevelse.html

Jag är inget duktig på sådant här, förlåt om jag verkar ännu dummare nu med vad exakt menar du med:
Citat:
Du glömde också nämna en viktig punkt och det är själva projektionen av medvetandet till astralkroppen
Citera
2009-08-25, 10:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursäkta, allt är saxat från
http://paranormal.se/topic/instruktion_for_ut_ur_kroppen-upplevelse.html

Jag är inget duktig på sådant här, förlåt om jag verkar ännu dummare nu med vad exakt menar du med:

Inget att be om ursäkt för.
Tyckte det var en väldigt bra beskrivning i övrigt.

Projiceringen av medvetandet till astralkroppen sker någonstans mellan punkt 6 och punkt 7.
Man fokuserar sitt medvetande till den astrala kroppen när man väl känner att den är aktiv.

Om det steget inte genomförs så uppstår en effekt som kallas "split mind".
Enkelt förklarat går det ut på att en endast del av medvetandet finns i astralkroppen och resterande del i den fysiska kroppen.
Den typen av "informationsöverbelastning" från 2 håll är svår för hjärnan att bearbeta, och det leder till att koncentrationen förloras ganska så omgående.
Citera
2009-08-25, 11:11
Medlem
rofl kartoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Inget att be om ursäkt för.
Tyckte det var en väldigt bra beskrivning i övrigt.

Projiceringen av medvetandet till astralkroppen sker någonstans mellan punkt 6 och punkt 7.
Man fokuserar sitt medvetande till den astrala kroppen när man väl känner att den är aktiv.

Om det steget inte genomförs så uppstår en effekt som kallas "split mind".
Enkelt förklarat går det ut på att en endast del av medvetandet finns i astralkroppen och resterande del i den fysiska kroppen.
Den typen av "informationsöverbelastning" från 2 håll är svår för hjärnan att bearbeta, och det leder till att koncentrationen förloras ganska så omgående.

Hmm, du får det att låta väldigt svårt, Vad exakt menar du med
Citat:

Jag upplevde ljuden och vibrationer, Vad menar du att jag ska göra efter det? Jag bröt ju koncentrationen tidigare eftersom jag fokuserade på något annat och om jag ska switcha till att fokusera till den astrala kroppen så blir det ju paj ?
Citera
2009-08-25, 11:52
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Hmm, du får det att låta väldigt svårt, Vad exakt menar du med

Citat:

Det ÄR väldigt svårt att utföra en medveten projektion.
Det kräver oerhört mycket koncentration i jämförelse med en spontan astralprojektion eller en OBE.

Vad jag menar med "projicering av medvetandet" är följande:

Föreställ dig din astralkropp som endast ett tomt "skal" - en inaktiv kropp utan någon egentlig motorik.
Det är först när medvetandet förflyttas till astralkroppen som du kan kontrollera den.

I omedvetna astralprojektioner sker denna projicering omedvetet.

Citat:
Jag upplevde ljuden och vibrationer, Vad menar du att jag ska göra efter det? Jag bröt ju koncentrationen tidigare eftersom jag fokuserade på något annat och om jag ska switcha till att fokusera till den astrala kroppen så blir det ju paj ?

Rekommenderar dig att läsa igenom:

http://www.astraldynamics.com/tutorials/astral-projection/index.html (Treatise on Astral Projection)

I den guiden så beskrivs det mer utförligt hur och varför "Mind Split" uppstår, och hur även projicerandet av medvetandet sker.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-08-25 kl. 12:04.
Citera
2009-08-25, 14:02
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Att ha huvudet riktat mot norr eller öster underlättar separationen.

New Age-nonsens.

Citat:
Gör ett litet hopp för att bekräfta att detta är astralvärlden. (Man svävar)

Förutsatt att man verkligen projicerat och inte bara drömmer att man gör det så behöver man inga sådana tester. På samma sätt som man vet att man är i det fysiska när man stiger upp ur sängen på morgonen, utan att t.ex. hoppa och se om man svävar, så vet man att man är "ute" när man är det.

rofl kartoffel: Spana in följande spellista på Youtube med en mer seriös framställning av ämnet, vad som verkar ske i kroppen och hur man projicerar:

http://www.youtube.com/watch?v=ZgJOMqIhvHM&feature=PlayList&p=E3E88DE0B45 599E3&index=0&playnext=1

Det finns ingen del 1, 4 eller 11 så leta inte efter dom i onödan. Ser du dom klippen så har du tagit ett stort kliv i rätt riktning.

Lycka till!
Citera
2009-08-25, 14:17
Medlem
Flashborns avatar
Min hemisyncfil var ett gratisprov från någon hemsida som jag förlängde i ett program. Har inte kvar sidan eller filen. Sorry

Mvh
Citera
2009-08-25, 16:52
Medlem
mvss avatar
Citat:
Hur gör man för att lyckas med en medveten astral separation?

5. När man hör ett starkt surrande ljud i hjärnan, vänta lite.
6. När kroppen vibrerar som om den vore elektriskt laddad, stig upp ur sängen.
7. Gör ett litet hopp för att bekräfta att detta är astralvärlden. (Man svävar)

hehe så känns det inte för mig iaf.
Steg 6 när "När kroppen vibrerar som om den vore elektriskt laddad" - Är detta verkligen vibrationsstadiet? Låter mer som om din kropp håller på att somna/på god väg till sömnparalys.

Mina vibrationer är mycket kraftigare, vet inte riktigt hur man ska beskriva det. Ungefär som om man ligger i en bubbelpool kanske, fast det bubblar i kroppen också.
Sen något surrande ljud i hjärnan vetifan, jag hör ett högt fladdrande ljud som låter väldigt verkligt, dvs inte något ljud i hjärnan som du beskriver det.

Men jag antar att alla upplever det olika
Citera
2009-08-25, 18:32
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvs
hehe så känns det inte för mig iaf.

Inte för mig heller.

Citat:
Ursprungligen postat av mvs
Mina vibrationer är mycket kraftigare, vet inte riktigt hur man ska beskriva det. Ungefär som om man ligger i en bubbelpool kanske, fast det bubblar i kroppen också.

Mina vibrationer är (numera) ibland svaga, oftast starka, ibland nästan (särskilt som nybörjare) outhärdligt starka. Folk tenderar att förväxla saker som pirrande eller ett lätt svajande i kroppen som vibrationstillståndet. Därför är det många som tror dom upplevt vibrationerna trots att dom aldrig ens varit nära. Det GÅR inte att missta dom för något annat när man upplever dom. Vare sig vibrationerna eller ljudet av dom känns som något internt. Istället låter det verkligen som jag har en jetmotor/hårtrimmer eller liknande vid skallen och att det går starka elektriska strömmar genom hela kroppen som får mig att kraftigt skaka fram och tillbaka med en frekvens av 50+ Hz.

Denna video förklarar på ett väldigt bra sätt vad vibrationerna är:
http://www.youtube.com/watch?v=6zeoLMO37i0

01:50 är ett väldigt bra exempel på hur det låter för mig. Ni som inte varit i vibrationstillståndet, höj volymen ordentligt på era högtalare, spola till 01:50 i videoklippet, var nära högtalarna och blunda. Något SÅDANT ska ni höra när ni vibrerar, särskilt när man är nybörjare. Allt eftersom man blir mer och mer erfaren så minskar dom där "konflikterna" som gör att man upplever väldigt våldsamma vibrationstillstånd.
Citera
2009-08-25, 18:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Inte för mig heller.

Mina vibrationer är (numera) ibland svaga, oftast starka, ibland nästan (särskilt som nybörjare) outhärdligt starka. Folk tenderar att förväxla saker som pirrande eller ett lätt svajande i kroppen som vibrationstillståndet. Därför är det många som tror dom upplevt vibrationerna trots att dom aldrig ens varit nära. Det GÅR inte att missta dom för något annat när man upplever dom. Vare sig vibrationerna eller ljudet av dom känns som något internt. Istället låter det verkligen som jag har en jetmotor/hårtrimmer eller liknande vid skallen och att det går starka elektriska strömmar genom hela kroppen som får mig att kraftigt skaka fram och tillbaka med en frekvens av 50+ Hz.

Instämmer helhjärtat i denna beskrivningen av vibrationsstadiet. Sen ska det väl sägas att alla människor är unika och för vissa så är dessa signaler starkare och för andra svagare - men oavsett vilket så lär man definitivt upptäcka dem när man väl når till det stadiet.

Som snubben i videon säger så är det väldigt viktigt att när man väl är i vibrationsstadiet, så gäller det att slappna av ytterliggare och nå bortom detta stadie.
Citera
2009-08-25, 19:13
Medlem
[Strange Days]s avatar
Fyller på lite med länkandet, och länkar till ett Coast to Coast AM-program där Robert Bruce var gäst.

Verkligen intressant och värt att lyssna på!

Robert Bruce är ju en av de verkligt stora auktoriteterna när det gäller detta ämne.

http://www.youtube.com/watch?v=CQyNJSSrY5Y

(länkarna till övriga delar finns i länklistan till höger på YouTube-sidan)
Citera
2009-08-26, 19:34
Medlem
Flashborns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector

Tror vibrationerna är olika för alla. Thomas Campbell säger att vibrationsstadiet ligger på ca 4-7 Hz och det är ungefär i det området jag känner att mina liggar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in