2010-08-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Låter ju onekligen som vibrationsstadiet så, japp, du var nära på att bryta ut iaf du får bara försöka att inte bli distraherad/avlägsna allt som kan distrahera dig så ska det nog gå vägen GLHF!
Okej, kul. Då blir det till att försöka i natt igen då.
Citera
2010-08-02, 12:31
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy Man Krill
Jag lägger mig i sängen med huvudet åt norr,

Denna detalj var dock oviktig

Men ja, vibrationsstadiet låter det som. Lycka till!
Citera
2010-08-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Denna detalj var dock oviktig

Men ja, vibrationsstadiet låter det som. Lycka till!
Är den fullkomligt oviktig? Har också för mig att jag har hört att det kan underlätta lite, men det är bara hibbiesjibbies då?
Citera
2010-08-02, 19:13
Medlem
Psychoramas avatar
Tror ni det kan vara farligt för psyket att göra en astralresa? eller tvärtom, lärorikt osv?
Citera
2010-08-02, 21:39
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Är den fullkomligt oviktig? Har också för mig att jag har hört att det kan underlätta lite, men det är bara hibbiesjibbies då?

Tror knappast det finns några belägg för ett sådant påstående. Det finns ju hur mycket skrönor som helst om astralresor och jag rekommenderar personligen att man helt enkelt försöker astralresa utan att en massa förutfattade meningar. Man projicerar nog lika mycket bättre i norrläge som om man sover i norrläge, dvs. troligtvis ingen skillnad alls. Låter befängt, tycker jag själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Tror ni det kan vara farligt för psyket att göra en astralresa? eller tvärtom, lärorikt osv?

Tvärtom i så fall. Enligt min erfarenhet handlar det om en avsiktlig förmåga vi har. Den evolutionsbiologiska anledningen till att en sådan förmåga uppkommit vet jag inte, men att det skulle vara skadligt att göra det tror jag verkligen inte. Har astralrest sen 2004 och har då inga problem med psyket (tror jag ). Beträffande vad det möjligtvis kan ge en för positiva effekter så vet jag tyvärr inte riktigt än. Jag har nog inte upptäckt en bråkdel av de potentiella fördelarna med att astralresa än, annat än att det är otroligt häftigt och att jag insett att vår existens är mycket mer speciell och mystisk än vad jag egentligen tänkt förut.
Senast redigerad av AstralProjector 2010-08-02 kl. 21:50.
Citera
2010-08-03, 00:47
Medlem
Utopia.s avatar
Har aldrig riktigt läst om astralresor innan, men känner fan igen mig asmycket i det ni skriver.

Blev när jag var yngre masserad av en flickvän som hela tiden bad mig slappna av helt, tills dess att jag blev härligt go och borta typ. Sedan dess har jag ibland när jag inte haft något bättre för mig bara försökt slappna av varenda muskel i kroppen och tömma huvudet så mycket som möjligt. Efter ett tag känns är man härligt avstängd och det känns inte som att man skulle kunna röra kroppen ens om man försökte. Ganska många gånger har jag känt "rysningar" svepa genom mig. Hade ingen aning om att det var så man astralreste, har mest sett det som en skön avslappningsövning. Kanske ska försöka lämna kroppen nästa gång då
Citera
2010-08-07, 01:07
Medlem
Jag behöver inspiration, ingen som gjort några framsteg?
Citera
2010-08-07, 20:10
Medlem
Att jobba är stressigt, då får man inga Astralresor.

Man måste typ ha en helg enbart att slappna av, rökelser, lite meditationsmusik för o ladda upp.

De främsta är dock att vara totalt avstressad. Hur man nu ska lyckas med det i dagens hektiska materialistiska samhälle?

Hade riktiga UKU's för 6-7 månader sen, och även träffat på en astralvarelse som såg ut som en liten demon nästan till brösthöjd bara.

Jag skulle ge mycket för o få tillbaka känslan, men då måste jag verkligen ta ledigt 1 vecka från jobbet.
Citera
2010-08-08, 17:44
Medlem
alternativt.s avatar
Jag tittar ännu en gång in i tråden, som om någon okänd kraft drar min uppmärksamhet till detta ämne.. Jag fick faktiskt en bunt med böcker om det ockulta av en av min mors väninnor, slump(?) och där hittade jag återigen ämnet Astral-resor/världen/planet. Nu blev jag alltså sugen på att hoppa på hästen igen.

Idag hände dock inte så mycket, då min standard blivit ganska hög då jag, efter kanske andra försöket någonsin upplevde helt magiska vibrationer och hjärtslag.

Nu till min förfrågan: Jag har för mig att någon i tråden länkat till binaural-ljud, alltså hjärnljudvågor som ska göra det lättare att bryta sig loss. Har inte hittat några fungerande länkar, vill inte ladda ner vilken skit som helst som google kan lyckas spåra upp åt mig. Hjälp uppskattas!
Citera
2010-08-08, 19:17
Medlem
Kondensators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativt.
Jag tittar ännu en gång in i tråden, som om någon okänd kraft drar min uppmärksamhet till detta ämne.. Jag fick faktiskt en bunt med böcker om det ockulta av en av min mors väninnor, slump(?) och där hittade jag återigen ämnet Astral-resor/världen/planet. Nu blev jag alltså sugen på att hoppa på hästen igen.

Idag hände dock inte så mycket, då min standard blivit ganska hög då jag, efter kanske andra försöket någonsin upplevde helt magiska vibrationer och hjärtslag.

Nu till min förfrågan: Jag har för mig att någon i tråden länkat till binaural-ljud, alltså hjärnljudvågor som ska göra det lättare att bryta sig loss. Har inte hittat några fungerande länkar, vill inte ladda ner vilken skit som helst som google kan lyckas spåra upp åt mig. Hjälp uppskattas!

http://www.jetcityorange.com/meditation/fixed-pitch.html

Tack för att du påminde mig, nu ska jag ladda mp3'n med dessa.
Citera
2010-08-08, 20:50
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kondensator
http://www.jetcityorange.com/meditation/fixed-pitch.html

Tack för att du påminde mig, nu ska jag ladda mp3'n med dessa.

Jag har för mig att det inte funkar med filer i mp3-format eftersom frekvenser lägre än en viss nedre gräns och högre än en övre gräns kapas bort (från början för att mp3-filer skulle vara små antar jag) med motivationen att man ändå inte medvetet uppfattar dessa egentligen. Dessa frekvenser ska behövas i hemisync-sammanhang.

Vet att wave-formatet inte är så.
Citera
2010-08-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Jag har för mig att det inte funkar med filer i mp3-format eftersom frekvenser lägre än en viss nedre gräns och högre än en övre gräns kapas bort (från början för att mp3-filer skulle vara små antar jag) med motivationen att man ändå inte medvetet uppfattar dessa egentligen. Dessa frekvenser ska behövas i hemisync-sammanhang.

Vet att wave-formatet inte är så.
Vet du var dessa finns i waveformat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in