Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Är den fullkomligt oviktig? Har också för mig att jag har hört att det kan underlätta lite, men det är bara hibbiesjibbies då?

Tror knappast det finns några belägg för ett sådant påstående. Det finns ju hur mycket skrönor som helst om astralresor och jag rekommenderar personligen att man helt enkelt försöker astralresa utan att en massa förutfattade meningar. Man projicerar nog lika mycket bättre i norrläge som om man sover i norrläge, dvs. troligtvis ingen skillnad alls. Låter befängt, tycker jag själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Tror ni det kan vara farligt för psyket att göra en astralresa? eller tvärtom, lärorikt osv?
Tvärtom i så fall. Enligt min erfarenhet handlar det om en avsiktlig förmåga vi har. Den evolutionsbiologiska anledningen till att en sådan förmåga uppkommit vet jag inte, men att det skulle vara skadligt att göra det tror jag verkligen inte. Har astralrest sen 2004 och har då inga problem med psyket (tror jag

). Beträffande vad det möjligtvis kan ge en för positiva effekter så vet jag tyvärr inte riktigt än. Jag har nog inte upptäckt en bråkdel av de potentiella fördelarna med att astralresa än, annat än att det är otroligt häftigt och att jag insett att vår existens är mycket mer speciell och mystisk än vad jag egentligen tänkt förut.