2009-08-22, 07:25
Medlem
[Strange Days]s avatar
Efter en väldigt lång tid av avsvalnat intresse för astralprojektioner så har jag återigen börjat få upp ögonen för det.
Eller rättare sagt; det är väl mer meditation som jag intresserar mig för, men astralprojektioner kan ju triggas från ett meditativt stadie - antingen spontant eller planerat.

Är det fler här än jag som använder chakra/kundalinimeditation som meditationsteknik?
Vore kul att höra folks erfarenheter kring just denna meditationsform i relation till ämnet.

Senast redigerad av [Strange Days] 2009-08-22 kl. 07:28.
Citera
2009-08-22, 14:24
Medlem
S_o_Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Under mina 5 år sen min första projektion kan jag nog räkna antalet projektioner som skett nattetid på en hand. Jag försöker aldrig ens eftersom det går så mycket lättare dagtid, i synnerhet om man vilar på förmiddagen när man är väldigt trött efter fysisk aktivitet, eller om man inte fått tillräckligt med sömn. Prova det

Jo, jag vet att jag egentligen borde engagera mig mer och kanske försöka gå upp vid 04-tiden osv.. Men det är svårt när man jobbar i veckorna och vilar ut på helgerna.
Men jag har ingen brådska heller.. Förr eller senare vet jag att jag kommer komma ut och längtar spänt efter den dagen även om jobb osv måste komma i första hand
Men tack för svaret, verkar som mina försök nattetid kan vara haken i det hela..
Citera
2009-08-22, 15:04
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S_o_N
Jo, jag vet att jag egentligen borde engagera mig mer och kanske försöka gå upp vid 04-tiden osv.. Men det är svårt när man jobbar i veckorna och vilar ut på helgerna.
Men jag har ingen brådska heller.. Förr eller senare vet jag att jag kommer komma ut och längtar spänt efter den dagen även om jobb osv måste komma i första hand
Men tack för svaret, verkar som mina försök nattetid kan vara haken i det hela..

Jag tror man måste labba lite och testa sig fram vid vilka tidpunkter det passar en själv bäst.
Hur pass väl man lyckas verkar hänga ihop mycket med den personliga dygnsrytmen osv.
Själv föredrog jag sena kvällar under vardagarna när jag pysslade med detta, men på helger och semestrar så var eftermiddagarna bäst.
Citera
2009-08-23, 14:18
Medlem
Söker någon spirituellt kunnig

Söker någon med (helst) mycket kunskap inom det spirituella och astralresor som kan ge sina tankar/idéer om vad jag var med om här om dagen, det är kopplat till obe's men inget liknande jag varit med om förut. Pm:a, tack.
Citera
2009-08-23, 15:51
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Söker någon med (helst) mycket kunskap inom det spirituella och astralresor som kan ge sina tankar/idéer om vad jag var med om här om dagen, det är kopplat till obe's men inget liknande jag varit med om förut. Pm:a, tack.

Det bästa vore om du delade med dig av din upplevelse här i tråden. Det är din bästa chans att få feedback på vad du var med om. Jag skulle t.ex. inte Pm:a dig eftersom jag inte anser mig ha mycket "spirituell" kunskap om astralresor. Däremot kanske jag vet precis vad det du var med om beror på om du beskriver det.
Citera
2009-08-23, 16:20
Medlem
[Strange Days]s avatar
Precis, bara posta din upplevelse direkt i tråden istället, så kan ju de som känner för det posta svar.
Kan inte tänka mig att det kan vara så pass "privat" att det inte kan nämnas öppet i tråden.
Och dessutom; ju fler som kommer med insiktsfulla kommentarer, desto bättre är det ju för dig.

Eftersom detta är en tråd om ett relativt accepterat ämne så tror jag heller inte att du behöver oroa dig för påhopp och pajkastning.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-08-23 kl. 16:22.
Citera
2009-08-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Efter en väldigt lång tid av avsvalnat intresse för astralprojektioner så har jag återigen börjat få upp ögonen för det.
Eller rättare sagt; det är väl mer meditation som jag intresserar mig för, men astralprojektioner kan ju triggas från ett meditativt stadie - antingen spontant eller planerat.

Är det fler här än jag som använder chakra/kundalinimeditation som meditationsteknik?
Vore kul att höra folks erfarenheter kring just denna meditationsform i relation till ämnet.

Bygger mycket på koncentration och uthållighet. Kundalinikraften, om den väcks, kan vara rena skräckupplevelsen som den var för mig. Den började vid svanskotan och gick som en spiral upp mot huvudet och rätt ut, jag trodde aldrig det skulle ta slut. Vanligt att man kan få mediala förmågor också.
Citera
2009-08-23, 17:18
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angeln1
Bygger mycket på koncentration och uthållighet. Kundalinikraften, om den väcks, kan vara rena skräckupplevelsen som den var för mig. Den började vid svanskotan och gick som en spiral upp mot huvudet och rätt ut, jag trodde aldrig det skulle ta slut. Vanligt att man kan få mediala förmågor också.

Några mediala förmågor har jag aldrig känt av, men däremot så känner jag väl igen din beskrivning av kundalinin under den första perioden av experimenterande med dito. Det tog ett tag att lära sig kontrollera energin och få vart och ett av chakranen i balans. Det är helt klart en mäktig upplevelse när energin flödar genom kroppen och alla huvudchakran är aktiverade och balanserade.

Har du liksom jag kunnat utföra medvetna projektioner med hjälp av kundalinin, och i så fall, hur gick det till?
Citera
2009-08-23, 18:47
Medlem
hur gör man för att se i denna världen? jag hamnade efter vibrationsstadiet i mitt rum, gick omkring men kunde inte se något i början, sedan så såg jag lite luddigt ut genom ögonlocken. Började kolla runt i huvudet och märkte att jag hade små små sprickor i pannan (låter väldigt skumt) försökte klösa upp huvudet men utan success.

Vet inte hur jag ska fortsätta om jag inget kan se..är dock helt säker på jag kunde tänka klart och var "där" till 100%. vaknade efter ett litet tag, antagligen av frustration.
Citera
2009-08-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Några mediala förmågor har jag aldrig känt av, men däremot så känner jag väl igen din beskrivning av kundalinin under den första perioden av experimenterande med dito. Det tog ett tag att lära sig kontrollera energin och få vart och ett av chakranen i balans. Det är helt klart en mäktig upplevelse när energin flödar genom kroppen och alla huvudchakran är aktiverade och balanserade.

Har du liksom jag kunnat utföra medvetna projektioner med hjälp av kundalinin, och i så fall, hur gick det till?

Har aldrig kommit på tanken att ens försöka, trodde inte att människan kan ha en sådan kraft i sig, blotta tanken ger mig rysningar och skrämmer mig. Däremot har jag erfarenhet av RTZ (reel time zone).
Citera
2009-08-23, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angeln1
Har aldrig kommit på tanken att ens försöka, trodde inte att människan kan ha en sådan kraft i sig, blotta tanken ger mig rysningar och skrämmer mig.

människor är inte redo för det här. det är bra att de är skeptiska och att de skrattar åt andliga grejer och religioner. jag borde inte försöka övertyga er om att det finns något utöver den materiella världen.

men om ni tänker fortsätta göra astralprojektioner ändå... se upp att någon hacker inte tar sig in i eran kropp medans ni är borta, för då blir ni hängandes där i astralvärlden.demon

"In insanity, the patient's astral being is either semi-paralyzed, bewildered, and subject to the influence of every passing spirit of any sort, or it has departed forever, and the body is taken possession of by some vampirish entity near its own disintegration,"
Senast redigerad av ikosaedri 2009-08-23 kl. 19:48.
Citera
2009-08-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
människor är inte redo för det här. det är bra att de är skeptiska och att de skrattar åt andliga grejer och religioner. jag borde inte försöka övertyga er om att det finns något utöver den materiella världen.

men om ni tänker fortsätta göra astralprojektioner ändå... se upp att någon hacker inte tar sig in i eran kropp medans ni är borta, för då blir ni hängandes där i astralvärlden.demon

"In insanity, the patient's astral being is either semi-paralyzed, bewildered, and subject to the influence of every passing spirit of any sort, or it has departed forever, and the body is taken possession of by some vampirish entity near its own disintegration,"

suck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in