2026-05-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73
Alice skrattar/fnissar till då hon sagt något, tror hon att det låtet kokett ? Så brukar folk göra som är osäkra på sig själva och känner att de måste förstärka det de har sagt.
Inte offentligt i alla fall.
Vet heller ingen mer 34-åring som har tjejkvällar med mamma och typ skryter om det som om det vore helt fantastisk att ha det. Att A inte har några vänner, mer än några som kom med bars och annat viktigt till sjukan, det vet jag. Men har mamma Heidi inga väninnor!?
Citera
2026-05-25, 10:05
Medlem
Jag menade då hon lagt ut på IG att hon " skrattar" till som om det är ngt lustigt hon sagt.. Normala 24 åringar beter sig definitivt inte som Alice gör, hon daltar med andra detta samtidigt som andra daltar och håller med henne i det hon säger eller gör. Jag tror inte att varken A eller hennes mamma har några vänner, sorgligt men ärligt talat tror jag inte att ngn skulle orka med deras konstellation. Ta bara detta med att de klagar på PRECIS ALLT , för mkt sol för lite sol, på att andra människor inte är tacksamma mm så håller de på i all oändlighet. Varför kan de inte vara tacksamma för det de har. Jag blir personligen så irriterad på deras beteende , de har ett bra boende mer mat än de kan äta, uppenbarligen en bra ekonomi då de kan handla kläder/mat /bars , byta bil till en Subaru nästa år (Heidi sa detta i en reel för några veckor sedan )så som de gör mm. Tänk vad många människor som inte har en bråkdel av det som de har ?
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Inte offentligt i alla fall.
Vet heller ingen mer 34-åring som har tjejkvällar med mamma och typ skryter om det som om det vore helt fantastisk att ha det. Att A inte har några vänner, mer än några som kom med bars och annat viktigt till sjukan, det vet jag. Men har mamma Heidi inga väninnor!?
Citera
2026-05-25, 17:27
Medlem
Undrar vad Alice skrev för dumt till sin vårdcentral för att han skulle svara henne att hon får höra sig runt på olika vårdcentraler vad domrekommenderar 😂 låter som att han är såååå trött på henne
Citera
2026-05-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Undrar vad Alice skrev för dumt till sin vårdcentral för att han skulle svara henne att hon får höra sig runt på olika vårdcentraler vad domrekommenderar 😂 låter som att han är såååå trött på henne

Hahah ja. Man vill veta hela historien där.
Jag trodde att hon aldrig skulle söka vård igen 😂. Har lust att skriva ”hör av dig till ätstörningskliniken du fick tid hos, de följer nog gärna upp dina provsvar.” Men vill inte bli blockad .

Fö helt galet att hon håller på med en bakskola hon ska ha betalt för. Hon är ju inte ens utbildad. Instagram svämmar ju över av professionella och duktiga amatörer som ger gratis recept och tips.
Citera
2026-05-25, 18:48
Medlem
Jag har en fråga till er andra som skriver här, hur gör ni för att få någons citat över det ni själva skriver ?
Döm mig inte för att jag är novis på detta 😌
Citera
2026-05-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av India73
Jag har en fråga till er andra som skriver här, hur gör ni för att få någons citat över det ni själva skriver ?
Döm mig inte för att jag är novis på detta 😌
Om du vill svara på det någon skrivit, som jag gör nu, trycker du på "citera" bara
Citera
2026-05-25, 19:43
Medlem
Såg i kommentarerna hos bloggbevakning att det finns en dom att läsa men personen som nämnde det ville inte dela den (dom bråkar fortfarande om det såhär ett dygn senare lol) så blev nyfiken på vad som står där i🤗 Kommer förmodligen delas av den andra i kommande öppet spår men orkar inte vänta.

Någon här som vet målnr på domen så jag kan begära ut den? Eller man behöver kanske inte numret? Aldrig begärt ut så vet inte riktigt hur det funkar.
Citera
2026-05-26, 08:10
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Såg i kommentarerna hos bloggbevakning att det finns en dom att läsa men personen som nämnde det ville inte dela den (dom bråkar fortfarande om det såhär ett dygn senare lol) så blev nyfiken på vad som står där i🤗 Kommer förmodligen delas av den andra i kommande öppet spår men orkar inte vänta.

Någon här som vet målnr på domen så jag kan begära ut den? Eller man behöver kanske inte numret? Aldrig begärt ut så vet inte riktigt hur det funkar.
Klart det finns en dom, A dömdes till LPT i förvaltningsrätten. Målnummer 740-26 i Jönköpings förvaltningsrätt.
Det är ingen som har laddat upp den här på flashback heller så vill man ha domen kan man väl ta saken i sina egna händer.

Undra om A svettas så fort domen kommer på tal här i tråden? Hon vill nog att alla ska glömma bort att hon vårdades i psykiatrin (samt gömde laxermedel, troligtvis har en personlighetsstörning, och avvek från sjukhuset hehe). Jag himlar med ögonen varje gång hon vagt beskriver att hon "låg på sjukhus i flera månader" (sedan var det ju inte ens flera månader men det är bara en annan av hennes 10 000 överdrifter )
Citera
2026-05-26, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Om du vill svara på det någon skrivit, som jag gör nu, trycker du på "citera" bara

Tack nu skall vi se om tio öringen äntligen fallit ner hos mig 😌, hur kunde jag inte förstå detta tidigare 🫨
Citera
2026-05-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Klart det finns en dom, A dömdes till LPT i förvaltningsrätten. Målnummer 740-26 i Jönköpings förvaltningsrätt.
Det är ingen som har laddat upp den här på flashback heller så vill man ha domen kan man väl ta saken i sina egna händer.

Undra om A svettas så fort domen kommer på tal här i tråden? Hon vill nog att alla ska glömma bort att hon vårdades i psykiatrin (samt gömde laxermedel, troligtvis har en personlighetsstörning, och avvek från sjukhuset hehe). Jag himlar med ögonen varje gång hon vagt beskriver att hon "låg på sjukhus i flera månader" (sedan var det ju inte ens flera månader men det är bara en annan av hennes 10 000 överdrifter )

Ja, hon är så dålig på att ljuga/överdriva. Om man ska ljuga får man göra det bra. Annars blir det platt fall.
Var det i domen det stod att hon troligtvis har en personlighetsstörning?
Citera
2026-05-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnutten79
Ja, hon är så dålig på att ljuga/överdriva. Om man ska ljuga får man göra det bra. Annars blir det platt fall.
Var det i domen det stod att hon troligtvis har en personlighetsstörning?

Hon bedöms att ha en komplex personlighetsstörning och allvarlig psykisk störning (anorexia)
Så nu jag fattar verkligen att hennes beteende är på riktigt sjukt och det är synd om henne, mest för att hennes mamma inte kan hjälpa henne ist för att stjälpa.
Men det är kanske det som får Alice att må bra, att fortsätta i sin fantasivärld där hon är den som inte fått den vård hon behöver eller rättare sagt vill ha, vad det nu är.
Den där ”kända” advokaten som hon påstod att hon anlitat när hon låg inne var ett offentligt biträde som hmmm inte är nån kändis.
Men Alice lever ju i sitt underland.
Visste ni förresten att det finns nåt som heter Alice i underlandetsyndrom, tror kanske att Alice lider lite av det också 🤔
Citera
2026-05-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amorellan
Hon bedöms att ha en komplex personlighetsstörning och allvarlig psykisk störning (anorexia)
Så nu jag fattar verkligen att hennes beteende är på riktigt sjukt och det är synd om henne, mest för att hennes mamma inte kan hjälpa henne ist för att stjälpa.
Men det är kanske det som får Alice att må bra, att fortsätta i sin fantasivärld där hon är den som inte fått den vård hon behöver eller rättare sagt vill ha, vad det nu är.
Den där ”kända” advokaten som hon påstod att hon anlitat när hon låg inne var ett offentligt biträde som hmmm inte är nån kändis.
Men Alice lever ju i sitt underland.
Visste ni förresten att det finns nåt som heter Alice i underlandetsyndrom, tror kanske att Alice lider lite av det också 🤔
Hon kvalar knappast in för att få den diagnosen - men det är klart, läser hon här och ser att det finns en sån diagnos så kanske hon börjar fäkta efter att få den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in