Igår, 12:40
Medlem
SKAMPI: Mejla!! Jag kan inte bära detta ensam. Skriv om misswox också🌭🌭🌭
Citera
Igår, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Jag mejlade Nara, fler måste göra det!

Vad skrev du? Spännande att se om det dyker upp på snap. Undra om hon någonsin svarar på mejl?
Citera
Igår, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Haha men gud! Hoppas Nara vågar ifrågasätta henne... Men hon är väl känd för att göra research och inte mesa sig?

Nara, här är en liten sammanfattning till varför många ifrågasätter Alice:
- Hon är oärlig på sociala medier och har två konton där hon verkar lida av någon slags kluven personlighet! InAlicekitchen är den stackars kroniskt sjuka gulliga tjejen som bakar och gör kaffe åt sin mamma varje morgon, hon kämpar mot vården som "behandlar henne orättvist", hon är så sjuk så hon måste vara uppe hela nätterna p.g.a. smärtor och "orkar ingenting". MissWox är hennes konto som ofta är privat på instagram, här är hon en sexig "madame petite" som filmar sina lår, trippar runt i höga klackar, gör pussmun och beskriver vilken fantastisk fru hon skulle vara.
- Hon hittar konstant syndabockar inom vården och mörkar allt som inte stämmer med hennes eget perspektiv. Vid årsskiftet höll hon på att stryka med p.g.a. organsvikt och vårdades på IVA. Alice skyllde på sin epilepsimedicin som fått hennes tarmsystem att rasera och hennes vikt att nå sjuka 29 kg (!). Alice mörkar numera att hon då vårdades enligt psykiatrisk tvångsvård (LPT, och domen finns länkad på flashback!). I domen kan man läsa att vården bedömt att Alice svält sig till 29 kg på egen hand. När hon ska läggas in på psyk upptäcker de att hon försökt smuggla in laxermedel. Alice skyller på att hon RÅKAT få med sig en familjemedlems laxermedel (!). Hon får chansen att familjemedlemmen intygar denna historia men hon förbjuder vården att ringa upp, så man kan ju bara dra slutsatsen att hon själv just smugglat med laxermedel...
- Teorin om att det rör sig om psykisk sjukdom förstärks av att Alice tidigare berättat att hon för ca 10 år sedan led av allvarlig anorexi till följd av ett övergrepp hon utsattes för. Hon har lagt upp foton och vägde då ca 29 kg...
- I domen framgår att psykiatriker misstänker att hon lider av en komplex personlighetsstörning.
- Alice säger hela tiden att hon ska lotta ut vinster, visa sitt ansikte mer, anordna bakskola och det ena och andra för de som betalar för prenumerationen. Detta sker sedan aldrig och hon skyller på att hennes sjukdom sätter stopp, att hon inte orkar med att filma x och y... Men sedan är hon konstant ute och springer på stan, i butiker, på gymmet o.s.v...

Vi försöker inte klanka ner på hennes eventuella sjukdomar, utan påpekar bara att allt tyder på att hon lurar sina följare! Hon ljuger för dem och får pengar av dem för att de 1. tycker synd om henne. 2. vill åt hennes recept, bakskola m.m. som hon sedan inte levererar trots löften om att erbjuda det.

Någon som vill lägga till något?
Mamman smugglade in bars!
Citera
Igår, 14:30
Medlem
Och nu ber hon om tips på hur hon ska få håret att växa fortare. Häromdagen undrade hon om hon inte skulle klippa och blondera...
Citera
Igår, 14:32
Medlem
Och hur har hon råd med gymkort? Det är ju inte gratis precis...
Citera
Igår, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaHibiskus
Och nu ber hon om tips på hur hon ska få håret att växa fortare. Häromdagen undrade hon om hon inte skulle klippa och blondera...

Det svänger fort. Visade hon någonsin hur mycket håret växt? Hon sa att hon skulle mäta eller något. H köpte ju produkter till henne.

Citat:
Ursprungligen postat av LilaHibiskus
Och hur har hon råd med gymkort? Det är ju inte gratis precis...

Alice har råd med allt sånt som är det sista vi andra människor lägger pengar på om man har det dåligt ställt, om man är sjukskriven, fått någon oväntad utgift som tömt sparkontot eller liknande.
Gymkort, naglar, smink, massa godis, läsk, nya piercings i öronen, energidryck, hudvård, hårvård, proteinbars och annan lyx är inga problem. Men laga mat och baka är dyrt. Privatvård har hon absolut inte råd med 🙃

Andra hoppar över såna onödiga saker man egentligen inte behöver, men som självklart förgyller vardagen, men Alice kör på och köper massa men gnäller sen på att hon inte har pengar. Pengar springer fort iväg och bara 150kr på Normal, bara lösgodis för 60 kr, bara 7 proteinbars, bara en pizza blir snabbt pengar om man lägger ihop och hade sparat istället.

Det provocerar mig mer än det borde 😂
Senast redigerad av Plantis789 Igår kl. 15:15.
Citera
Igår, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Mamman smugglade in bars!

VET ens mamman om
att hon var där på LPT? Sekretess är stark och skulle ej förvåna mig om mamman ej vet egentliga orsaken och domen . Sjukvårdspersonal får ju ej yppa något om hennes sjukvård.
Varför skulle mamman ta dit sådant om hon visste att det var tvångsvård ? Och varför godkände ej A att kontakta familjemedlem
?
Om inte hon givit samtycke såklart .
Men jag har svårt att se att A givit samtycke till tvångsvården .
Hon kanske ej förstod att det var det hon var inne på själv . !?? Med de diagnoserna kanske man förtränger och skapar en egen sanning som passar ens hjärna bättre .

Ja , maila nu Nara så att fler mail inkommer till Nara .
Det är ju lurandet och ljugeriet man ifrågasätter. Så många följare som inte har en aning eftersom minsta ifrågasättande raderas och sociala kanalen stängs .

NU har hon haft fart på kontot och lagt upp en del nytt mat och bak men de mesta är trots allt upprepningar .
Så att man vet ju ATT hon läser här . Hon responderar på en del .

Men idag är det ännu ett inlägg med en otroligt gammal bild .
Och Ja klipp dig A .
Klipp av halva håret så blir det ju fylligare . Sluta fråga månad efter månad . Just do it . Jag är övertygad om
att det blir bättre i en kortare längd ( som fortfarande är lång ) .
Hår ser ju fylligare ut då och kan stylas bättre .

Ska man aktivera sitt frusna kort på Nordic wellnes på Kungsgatan tro ….

Och fortfarande helt tyst i community …Mamma H sa kanske nej till att medverka .
Citera
Igår, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Jag mejlade Nara, fler måste göra det!
Ja vi alla måste göra det..Vi tar kontakt med bloggbevakning också.. Skrev pm dit förrut på insta men hon läste inte..
Citera
Igår, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Vad skrev du? Spännande att se om det dyker upp på snap. Undra om hon någonsin svarar på mejl?

Hela domen som du postat tidigare
Citera
Igår, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solkisen
VET ens mamman om
att hon var där på LPT? Sekretess är stark och skulle ej förvåna mig om mamman ej vet egentliga orsaken och domen . Sjukvårdspersonal får ju ej yppa något om hennes sjukvård.
Varför skulle mamman ta dit sådant om hon visste att det var tvångsvård ? Och varför godkände ej A att kontakta familjemedlem
?
Om inte hon givit samtycke såklart .
Men jag har svårt att se att A givit samtycke till tvångsvården .
Hon kanske ej förstod att det var det hon var inne på själv . !?? Med de diagnoserna kanske man förtränger och skapar en egen sanning som passar ens hjärna bättre .

Ja , maila nu Nara så att fler mail inkommer till Nara .
Det är ju lurandet och ljugeriet man ifrågasätter. Så många följare som inte har en aning eftersom minsta ifrågasättande raderas och sociala kanalen stängs .

NU har hon haft fart på kontot och lagt upp en del nytt mat och bak men de mesta är trots allt upprepningar .
Så att man vet ju ATT hon läser här . Hon responderar på en del .

Men idag är det ännu ett inlägg med en otroligt gammal bild .
Och Ja klipp dig A .
Klipp av halva håret så blir det ju fylligare . Sluta fråga månad efter månad . Just do it . Jag är övertygad om
att det blir bättre i en kortare längd ( som fortfarande är lång ) .
Hår ser ju fylligare ut då och kan stylas bättre .

Ska man aktivera sitt frusna kort på Nordic wellnes på Kungsgatan tro ….

Och fortfarande helt tyst i community …Mamma H sa kanske nej till att medverka .
Mamman tog dit bars när hon låg på Iva då Alice påstod att hon inte fick i sig tillräckligt med protein och att b.l.a hennes hår blev förstört
Citera
Igår, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Ja hon låg minsann döende på IVA i januari och försäkringskassan vill att hon ska jobba. Hur länge ska hon köra med detta. Så här är det för alla A. Men du kan ju göra massa grejer hela tiden och det kan du göra på ett jobb också. Du är ju inte förlamad.

Det är just detta jag blir så rasande triggad och förbannad på!
Alice är inte så sjuk för då hade hon aldrig orkat med allt vad hon gör om dagarna...
Citera
Igår, 18:10
Medlem
Vet att bakamedfrida svarade så för läääänge sen när jag följde henne. Påminde om hennes svar, som jag tror var genuint. Då hon faktiskt bakar enorma mängder

Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbirdz
Verkar konstigt att lägga upp minst 20 reels varje dag på Instagram men inte en enda gång visa upp när hon ger bort allt hon bakat till någon förening för äldre eller vårdinrättning som hon påstår sig göra. I call BS...
Vore väl enklare att bara skicka med mamman så kan hon lämna det i lunchrummet på jobbet, men då framstår hon ju inte som lika godhjärtad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in