2026-09-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Dom där klippen när hon ska visa hur fluffigt saker är och drar skeden uppåt för att det ska se luftigt och fluffigt ut 😂
Såg mest ut som klister🤢Och nu är tiggeriet om prenumeranter igång igen för hon är ju för sjuk för att kunna arbeta och det är så synd om henne utan inkomst
Citera
2026-09-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Såg mest ut som klister🤢Och nu är tiggeriet om prenumeranter igång igen för hon är ju för sjuk för att kunna arbeta och det är så synd om henne utan inkomst

Ja hon låg minsann döende på IVA i januari och försäkringskassan vill att hon ska jobba. Hur länge ska hon köra med detta. Så här är det för alla A. Men du kan ju göra massa grejer hela tiden och det kan du göra på ett jobb också. Du är ju inte förlamad.
Citera
2026-09-21, 16:43
Medlem
Hellvetes avatar
Det är så märkligt att bara beskriva hur maten ser ut hela tiden.
Krispigt, fluffigt, krämigt osv.. Aldrig något om hur det smakar?
Citera
2026-09-21, 17:05
Medlem
"Vi vill visa vår tacksamhet till alla er som väljer att supporta mig. Så att jag kan fortsätta med det här liksom. Det är inte gratis att baka och laga mat och jag har liksom inte en krona, eller jag får liksom ingenting från någonstans.
Hade det liksom inte varit för community så hade jag fått lägga ner inalicekitchen och inalicekitchen är ju liksom min baby. Det är det här som jag har byggt upp från grunden trots hur sjuk jag än har varit så har jag kämpat på med det här och det är liksom så dyrt att baka och laga mat och skapa recept. Det kostar ganska mycket och hade det som sagt inte varit för det här community hade jag fått sluta med det här för jag har som sagt inga pengar liksom från försäkringskassan eller någonting. Har inte ens fått ut från mitt försäkringsbolag."

Trots att hon är så sjuk har hon byggt upp detta och kämpat på, kanske skulle hon lagt den energin på ett riktigt jobb så hade hon även haft rätt till hjälp från försäkringskassan och sånt, antar jag. Man kan få anpassad anställning, hjälp från arbetsförmedlingen och försäkringskassan för att ta sig ut på arbetsmarknaden.

Eller hade hon faktiskt haft ett företag där hon betalat in skatt och alla avgifter man ska osv, har man väl också rätt till hjälp om man blir sjukskriven? Egenföretagare måste väl ha något stöd om dom blir sjuka tänker jag.

Man kan skriva in sig på arbetsförmedlingen, söka jobb och sånt så får man lite pengar därifrån, om det inte ändrats.

Men alla andra ska betala för henne. Rimmar inte rätt att gråta men alltid ha fixade naglar, köpa smink och sånt man inte behöver för att överleva.
Sluta köp massa saker och testa, baka och laga mat bara så sparar du mycket. Det är billigare att äta riktig mat än proteinbars, ett tips.
Tur hon har sin mamma som förmodligen betalar hennes del av hyran och allt annat som kostar.
Citera
2026-09-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Ja hon låg minsann döende på IVA i januari och försäkringskassan vill att hon ska jobba. Hur länge ska hon köra med detta. Så här är det för alla A. Men du kan ju göra massa grejer hela tiden och det kan du göra på ett jobb också. Du är ju inte förlamad.

Alice problem är ju att hon saknar allmänbildning och inte förstår hur samhället fungerar. För att ha rätt till ersättning ifrån Försäkringskassan ska man ha ett jobb. Har man inget jobb ska man vara inskriven på Arbetsförmedlingen för att ha rätt till en ersättning. Alice tror att hon som bara varit hemma och inte gjort ett skit senaste åren ska kunna ringa dit och få pengar hur som helst, och så funkar det inte.
Hade Alice haft lite allmänbildning eller umgåtts med fler människor än sin mamma och bror hade hon kanske lärt sig hur saker funkar, men eftersom hon isolerart sig hemma vet hon inget om den riktiga världen. Istället lever hon i sin fantasivärld på Instagram där hon kan kontrollera och filtrera allt så att det passar hennes världsbild.
Problemet blir för all vård- och myndighetspersonal som tvingas hantera henne, en vuxen kvinna som leker runt hemma i mammas peruk och smink.
Citera
2026-09-21, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
"Vi vill visa vår tacksamhet till alla er som väljer att supporta mig. Så att jag kan fortsätta med det här liksom. Det är inte gratis att baka och laga mat och jag har liksom inte en krona, eller jag får liksom ingenting från någonstans.
Hade det liksom inte varit för community så hade jag fått lägga ner inalicekitchen och inalicekitchen är ju liksom min baby. Det är det här som jag har byggt upp från grunden trots hur sjuk jag än har varit så har jag kämpat på med det här och det är liksom så dyrt att baka och laga mat och skapa recept. Det kostar ganska mycket och hade det som sagt inte varit för det här community hade jag fått sluta med det här för jag har som sagt inga pengar liksom från försäkringskassan eller någonting. Har inte ens fått ut från mitt försäkringsbolag."

Trots att hon är så sjuk har hon byggt upp detta och kämpat på, kanske skulle hon lagt den energin på ett riktigt jobb så hade hon även haft rätt till hjälp från försäkringskassan och sånt, antar jag. Man kan få anpassad anställning, hjälp från arbetsförmedlingen och försäkringskassan för att ta sig ut på arbetsmarknaden.

Eller hade hon faktiskt haft ett företag där hon betalat in skatt och alla avgifter man ska osv, har man väl också rätt till hjälp om man blir sjukskriven? Egenföretagare måste väl ha något stöd om dom blir sjuka tänker jag.

Man kan skriva in sig på arbetsförmedlingen, söka jobb och sånt så får man lite pengar därifrån, om det inte ändrats.

Men alla andra ska betala för henne. Rimmar inte rätt att gråta men alltid ha fixade naglar, köpa smink och sånt man inte behöver för att överleva.
Sluta köp massa saker och testa, baka och laga mat bara så sparar du mycket. Det är billigare att äta riktig mat än proteinbars, ett tips.
Tur hon har sin mamma som förmodligen betalar hennes del av hyran och allt annat som kostar.
HUR många gånger kan en person säga/skriva "liksom" i en så kort text utan att bli straffad för extremt dåligt ordförråd!?
Citera
2026-09-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Det är det många som har. Essensen av det du skriver framgår.
Tack
Citera
2026-09-21, 22:49
Medlem
Förstår inte hur hon tänker när hon anser att privatpersoner som betala för hennes uppehälle.
Citera
2026-09-21, 23:46
Medlem
Kramkrams avatar
Jag har tänkt på samma sak exempelvis när hon rejtar proteinbars. Det är antingen en 1a eller en 5a, helt utan nyanser eller vidare funderingar. "Det smakar liksom inte pistasch", "det smakade mer kokki dogg än kanelbulle" eller klassikern att det smakar "kemiskt". Hon verkar inte ha ordförrådet för att faktiskt uttrycka vad hon upplever, och verkar därtill inte ha nåt intresse för att utveckla det. Eller att hon, sina uppenbara narcissistiska tendenser till mötes, helt enkelt tror att hennes subjektiva åsikter räcker, och att de stämmer. Hennes gom och smak är mallen. Vi alla andra är ju dumma i huvet.
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Det är så märkligt att bara beskriva hur maten ser ut hela tiden.
Krispigt, fluffigt, krämigt osv.. Aldrig något om hur det smakar?
Citera
2026-09-22, 07:08
Medlem
Fortfarande inget snack i community? Vad är det för meningslöst community egentligen 😂
Citera
2026-09-22, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Fortfarande inget snack i community? Vad är det för meningslöst community egentligen 😂
Exakt och chatten är fortfarande avstängd 😂Jag känner mig lurad som prenumerant om allt hon lovar och som bara uteblir
Citera
2026-09-22, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Exakt och chatten är fortfarande avstängd 😂Jag känner mig lurad som prenumerant om allt hon lovar och som bara uteblir
Och nu var det ett jävla tjat om hennes fluffiga mos😂Tror hon att hennes följare är barn? Vad är det för speciellt med det där moset..Ett helt vanligt jävla mos gjort helt utan kreativitet 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in