2026-09-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Angående kycklingen med moset.
Jag tror den hon visade upp på sin tallrik och filmade är samma som ligger i Hs glasslåda.

Vi såg dom bara steka och banka två som flera redan sagt, men då kan Alice såklart säga att hon gjorde en till sen för det blev så gott.
Helt olika vinklar såklart, men finns brända saker och form på moset, kant på kycklingen och sånt som säger att det är exakt samma som åkte rakt ner i lådan efter hon filmat klart.

Tror bara Alice åt lite potatismos igår. Kycklingen stektes i väldigt mycket fett så tror inte Alice vill äta det, mycket kalorier där.
Om Alice vill att man ska tro att hon äter så får hon börja äta och provsmaka framför kameran istället för att be L eller H.

Ligger hemma sjuk så har för mycket fritid just nu😂
Krya på dig 💐
Citera
2026-09-23, 08:50
Medlem
Skampis avatar
Citat:
"Får denna frågan minst 10 gånger varje dag "vad gör du av allt du bakar?" "Äter du upp allt själv som du bakar""
och en skärmdump på ett meddelande med hennes svar.

Läser jag in helt fel eller låter hon så arg när hon skriver så? Kände med en gång, glad jag aldrig ställt den frågan till henne för hon verkar irriterad på att någon frågar det. Också att hon gärna ville peta in att folk frågar om hon äter. Vilket vi vet gör henne irriterad och kallar folk kärringar för.

Alltså svaret låter trevligt - även om jag har svårt att tro på det för hon som så gärna vill plocka godhetspoäng, visa hur snäll hon är, att hon tar hand om andra osv varför har hon aldrig visat att hon packat ner fika i lådor och ger bort? Ett kort hon skrivit till det hon bakat för att ge en förening? Eller jag har inte sett detta någon gång. Vet att hon lagt upp ett inlägg där dom är utanför sjukhuset och ska lämna kakor dagen efter att hon fått åka in akut. Men sättet hon skriver i story låter irriterat och inte så välkomnande. Utan följare är hon ingenting.
Detta har hon lagt upp flera gånger förr och det är så uppenbart att hon bara vill samla godhetspoäng.

"Åh titta på sjuka stackars Alice! Hon bakar och ger sedan bort sina otroliga bakverk till gamla fattiga skruttiga människor! Så osjälviskt och fint av henne som är sååå sjuk själv, hon är en hjälte!!! Alingsås äldreboenden hade aldrig överlevt utan hennes insats."
Citera
2026-09-23, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Detta har hon lagt upp flera gånger förr och det är så uppenbart att hon bara vill samla godhetspoäng.

"Åh titta på sjuka stackars Alice! Hon bakar och ger sedan bort sina otroliga bakverk till gamla fattiga skruttiga människor! Så osjälviskt och fint av henne som är sååå sjuk själv, hon är en hjälte!!! Alingsås äldreboenden hade aldrig överlevt utan hennes insats."

Meanwhile visat typ en bild på fem år på en påse muffins som hänger på ett dörrhandtag
Citera
2026-09-23, 10:00
Medlem
Hon beskriver ett YouTube par som hon följer .
Hon kanske skulle ta efter och göra som de när de filmar ?😅
Det är ju jättekonstigt att ha ett konto som marknadsförs som familjekollektivet och lite fokus på kokbok.
Men själv syns hon aldrig . Så konstig .
Syns hon så är det gamla foton med enorma filter på .
Vardag ? I mysiga kollektivet ?
Tänk om detta sköna par som hon beskriver på YouTube aldrig skulle filma sig själva ?
Vad blir kvar liksom ?
Citera
2026-09-23, 10:18
Medlem
Nara la upp på snap ett meddelande hon fått
"Hej fina Nara detta är inalicekitchen kan vi ringas ? 🩷🙏🏼"
Nara skriver "Ringer dig i veckan finis ❤️"
Citera
2026-09-23, 10:41
Medlem
Citat:
Hoppas att Nara läser domen innan de pratar( om de nu gör det )
Så att hon vet vem hon har att göra med.
A kan nog prata omkull folk i telefonen om man inget vet om henne …….
Senast redigerad av Solkisen 2026-09-23 kl. 10:50.
Citera
2026-09-23, 11:20
Medlem
Nara hade även fått frågan varför Alice anmält henne
Senast redigerad av Ashleyrose 2026-09-23 kl. 11:41.
Citera
2026-09-23, 11:26
Medlem
Idag la hon upp när hon följde mamman en bit på vägen här hon skulle jobba. Hon skulle föreläsa och A pratade om nån baguette med kycklingröra som mamman ev var trött på men H var mer fokuserad på föreläsning och verkade inte sugen på att prata mat.

Sen i nästa klipp gick hon mot gymmet (Nordic Wellness, hon gick in där). Hon kallade det rehab för sina svaga benmuskler.
Jag vet inte, men rehab för mig är mer att man går till nån fysioterapeut och får några tråkiga övningar man ska göra.

Vi får se hur det går med Nara här nu då!
Citera
2026-09-23, 11:26
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Haha men gud! Hoppas Nara vågar ifrågasätta henne... Men hon är väl känd för att göra research och inte mesa sig?

Nara, här är en liten sammanfattning till varför många ifrågasätter Alice:
- Hon är oärlig på sociala medier och har två konton där hon verkar lida av någon slags kluven personlighet! InAlicekitchen är den stackars kroniskt sjuka gulliga tjejen som bakar och gör kaffe åt sin mamma varje morgon, hon kämpar mot vården som "behandlar henne orättvist", hon är så sjuk så hon måste vara uppe hela nätterna p.g.a. smärtor och "orkar ingenting". MissWox är hennes konto som ofta är privat på instagram, här är hon en sexig "madame petite" som filmar sina lår, trippar runt i höga klackar, gör pussmun och beskriver vilken fantastisk fru hon skulle vara.
- Hon hittar konstant syndabockar inom vården och mörkar allt som inte stämmer med hennes eget perspektiv. Vid årsskiftet höll hon på att stryka med p.g.a. organsvikt och vårdades på IVA. Alice skyllde på sin epilepsimedicin som fått hennes tarmsystem att rasera och hennes vikt att nå sjuka 29 kg (!). Alice mörkar numera att hon då vårdades enligt psykiatrisk tvångsvård (LPT, och domen finns länkad på flashback!). I domen kan man läsa att vården bedömt att Alice svält sig till 29 kg på egen hand. När hon ska läggas in på psyk upptäcker de att hon försökt smuggla in laxermedel. Alice skyller på att hon RÅKAT få med sig en familjemedlems laxermedel (!). Hon får chansen att familjemedlemmen intygar denna historia men hon förbjuder vården att ringa upp, så man kan ju bara dra slutsatsen att hon själv just smugglat med laxermedel...
- Teorin om att det rör sig om psykisk sjukdom förstärks av att Alice tidigare berättat att hon för ca 10 år sedan led av allvarlig anorexi till följd av ett övergrepp hon utsattes för. Hon har lagt upp foton och vägde då ca 29 kg...
- I domen framgår att psykiatriker misstänker att hon lider av en komplex personlighetsstörning.
- Alice säger hela tiden att hon ska lotta ut vinster, visa sitt ansikte mer, anordna bakskola och det ena och andra för de som betalar för prenumerationen. Detta sker sedan aldrig och hon skyller på att hennes sjukdom sätter stopp, att hon inte orkar med att filma x och y... Men sedan är hon konstant ute och springer på stan, i butiker, på gymmet o.s.v...

Vi försöker inte klanka ner på hennes eventuella sjukdomar, utan påpekar bara att allt tyder på att hon lurar sina följare! Hon ljuger för dem och får pengar av dem för att de 1. tycker synd om henne. 2. vill åt hennes recept, bakskola m.m. som hon sedan inte levererar trots löften om att erbjuda det.

Någon som vill lägga till något?
Citera
2026-09-23, 11:40
Medlem
Jag mejlade Nara, fler måste göra det!
Citera
2026-09-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Nara hade även fått frågan varför Alice anmält henne

Hon fick frågan om det är sant att Alice anmält - om vi ska vara petiga.
Vet av egen erfarenhet att Nara inte kollar upp sanningen i allt hon lägger ut utan bara lägger ut så personen som skrev in kanske bara ville sätta igång något, hört ett rykte eller drog slutsatser till det eftersom Alice letade efter advokat.
För Nara sa väl bara "jag har en outfit redo för rättegång" eller något sånt? Så hon bekräftade ingenting tänker jag. Men mitt minne kan svika och skulle inte förvåna mig om Alice och H anmält henne.

Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Idag la hon upp när hon följde mamman en bit på vägen här hon skulle jobba. Hon skulle föreläsa och A pratade om nån baguette med kycklingröra som mamman ev var trött på men H var mer fokuserad på föreläsning och verkade inte sugen på att prata mat.

Sen i nästa klipp gick hon mot gymmet (Nordic Wellness, hon gick in där). Hon kallade det rehab för sina svaga benmuskler.
Jag vet inte, men rehab för mig är mer att man går till nån fysioterapeut och får några tråkiga övningar man ska göra.

Vi får se hur det går med Nara här nu då!

Tränar hon på gymmet med två gipsskor nu då? 😂
För några veckor sedan byggde hon ju upp rumpan så rehab för benmuskler tror nog ingen på.

Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Haha men gud! Hoppas Nara vågar ifrågasätta henne... Men hon är väl känd för att göra research och inte mesa sig?

Nara, här är en liten sammanfattning till varför många ifrågasätter Alice:
- Hon är oärlig på sociala medier och har två konton där hon verkar lida av någon slags kluven personlighet! InAlicekitchen är den stackars kroniskt sjuka gulliga tjejen som bakar och gör kaffe åt sin mamma varje morgon, hon kämpar mot vården som "behandlar henne orättvist", hon är så sjuk så hon måste vara uppe hela nätterna p.g.a. smärtor och "orkar ingenting". MissWox är hennes konto som ofta är privat på instagram, här är hon en sexig "madame petite" som filmar sina lår, trippar runt i höga klackar, gör pussmun och beskriver vilken fantastisk fru hon skulle vara.
- Hon hittar konstant syndabockar inom vården och mörkar allt som inte stämmer med hennes eget perspektiv. Vid årsskiftet höll hon på att stryka med p.g.a. organsvikt och vårdades på IVA. Alice skyllde på sin epilepsimedicin som fått hennes tarmsystem att rasera och hennes vikt att nå sjuka 29 kg (!). Alice mörkar numera att hon då vårdades enligt psykiatrisk tvångsvård (LPT, och domen finns länkad på flashback!). I domen kan man läsa att vården bedömt att Alice svält sig till 29 kg på egen hand. När hon ska läggas in på psyk upptäcker de att hon försökt smuggla in laxermedel. Alice skyller på att hon RÅKAT få med sig en familjemedlems laxermedel (!). Hon får chansen att familjemedlemmen intygar denna historia men hon förbjuder vården att ringa upp, så man kan ju bara dra slutsatsen att hon själv just smugglat med laxermedel...
- Teorin om att det rör sig om psykisk sjukdom förstärks av att Alice tidigare berättat att hon för ca 10 år sedan led av allvarlig anorexi till följd av ett övergrepp hon utsattes för. Hon har lagt upp foton och vägde då ca 29 kg...
- I domen framgår att psykiatriker misstänker att hon lider av en komplex personlighetsstörning.
- Alice säger hela tiden att hon ska lotta ut vinster, visa sitt ansikte mer, anordna bakskola och det ena och andra för de som betalar för prenumerationen. Detta sker sedan aldrig och hon skyller på att hennes sjukdom sätter stopp, att hon inte orkar med att filma x och y... Men sedan är hon konstant ute och springer på stan, i butiker, på gymmet o.s.v...

Vi försöker inte klanka ner på hennes eventuella sjukdomar, utan påpekar bara att allt tyder på att hon lurar sina följare! Hon ljuger för dem och får pengar av dem för att de 1. tycker synd om henne. 2. vill åt hennes recept, bakskola m.m. som hon sedan inte levererar trots löften om att erbjuda det.

Någon som vill lägga till något?

Så bra skrivit! Du borde mejla det till Nara. Osäkert om hon läser här.
Citera
2026-09-23, 12:34
Medlem
Citat:
Hon fick frågan om det är sant att Alice anmält - om vi ska vara petiga.
Vet av egen erfarenhet att Nara inte kollar upp sanningen i allt hon lägger ut utan bara lägger ut så personen som skrev in kanske bara ville sätta igång något, hört ett rykte eller drog slutsatser till det eftersom Alice letade efter advokat.
För Nara sa väl bara "jag har en outfit redo för rättegång" eller något sånt? Så hon bekräftade ingenting tänker jag. Men mitt minne kan svika och skulle inte förvåna mig om Alice och H anmält henne.

Ja det blev lite felskrivet av mig där 🙂

Tränar hon på gymmet med två gipsskor nu då? 😂
För några veckor sedan byggde hon ju upp rumpan så rehab för benmuskler tror nog ingen på.

Så bra skrivit! Du borde mejla det till Nara. Osäkert om hon läser här.
Ja maila
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in