2026-09-08, 15:22
Medlem
Tån är bruten utan att hon brutit den och imorgon ska hon få gips? För en bruten tå? Har läkarna tröttnat och ger henne gips för att slippa henne? Måste ju vara något med foten också i så fall, inte bara tån?

Undrar fortfarande hur detta har hänt. Kan man verkligen få en bruten tå utan att man slår i något, tappar något, sparkar på något? Man måste väl märka när det händer? Man vaknar väl inte bara med en bruten tå?

Edit: självklart vaknar inte Alice med en bruten tå eftersom hon aldrig sover. Men ni förstår vad jag menar.
Senast redigerad av Plantis789 2026-09-08 kl. 15:27.
Citera
2026-09-08, 15:58
Medlem
Förut så sa hon ju att vården sagt till henne att det var en stressfraktur? Synd att jag inte tog en printsceen och sparade det. Då är ju behandlingen bara att vila, avlasta samt äta smärtstillande vid behov. Och det förmedlades säkerligen av läkaren till Alice. Men som jag skrev tidigare klart att det bara blir värre och värre om man går på gym och lever på som vanligt. Nu har hon ändrat historien helt och får det att låta som att hennes vårdcentral inte gjort någonting alls och vänder allt till att allt är vårdens fel. Även om hennes VC inte hade missat att hon hade en bruten tå så hade det ju varit samma behandling som för en stressfraktur. Nu kan det ju vara så att läget har blivit ännu värre just för att hon går på gym, står upp hela tiden och antagligen belastar foten/tån jättemycket.

Det är så lätt att genomskåda hennes lögner efter ett tag för hon håller inte koll på vad hon postar.
Citera
2026-09-08, 16:06
Medlem
Först sitter hon och lipar och tröstäter för att ingen läkare lyssnar på henne, sedan lägger hon ut att hon träffat världens bästa ortoped för nu ska hon få gips och då ser man ju att hon sjuk . Det är ju det hon vill hela tiden. Det går fort i svängarna. Skulle vilja att en tidning skriver om henne så att följarna får reda på vad det är för människa som dom sitter och ömkar med. Nä blir så trött på hennes lögner🤮
Citera
2026-09-08, 16:10
Medlem
H var tvungen att åka tidigare för att hämta hunden för Alice har ju en bruten tå. Hon har gymmat, sprungit på stan, bakat, lagat mat, gått i affärer, promenader, fixat naglarna, följt med L på saker men hon kan inte ställa upp och hjälpa H nu?
Hon var ute på promenad idag..

"Fick jag veta nu efter snart 10 veckor" hon sa ju precis att hon vetat sen dag ett av den är bruten?

Den stora frågan är fortfarande, HUR?! Hon måste väl märkt att hon slagit i tån i soffbordet, gjort något på gymmet eller liknande?
Senast redigerad av Plantis789 2026-09-08 kl. 16:20.
Citera
2026-09-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja59
Först sitter hon och lipar och tröstäter för att ingen läkare lyssnar på henne, sedan lägger hon ut att hon träffat världens bästa ortoped för nu ska hon få gips och då ser man ju att hon sjuk . Det är ju det hon vill hela tiden. Det går fort i svängarna. Skulle vilja att en tidning skriver om henne så att följarna får reda på vad det är för människa som dom sitter och ömkar med. Nä blir så trött på hennes lögner🤮

Så jävla sjukt. Lät som att hennes tid hos läkaren inte hade blivit av och att hon fick ett samtal istället? Undra hur många följare som skickade styrkekramar och fina meddelande för att trösta.
Nu förstår jag mer hur hon gick från ledsen till glad så fort för allt blev ju som hon ville nu. Antar att hon grät av ilska att det tagit tid, men samtidigt har hon ju fått tjata extra länge om detta.

Hur mycket ska vi sätta på att hon kommer klaga på gipset sen? Att det är jobbigt, kliar, ivägen, hindrar henne eller vad som. Nu får sjuka Alice kanske kryckor också, i värsta fall rullstol.
Hoppas läkaren inte nämner hennes undervikt för då kommer hon springa fortare än fort och vårdplanen hon äntligen fått kommer aldrig påbörjas ens.

Blir det en anmälan för att det missats också? Kanske tagga aftonbladet, uppdrag granskning, tv4 och allt.
Citera
2026-09-08, 16:28
Medlem
Såååå trött på denna kvinna. Ska faktiskt avfölja . Jag blir bara förbannad . Stackars medberoende mamma . Att de inte förstår hur De låter . De vet ALLTID bättre . Kan Alice ha dolt domen för sin mamma ?? Där det står personlighetsstörning och svårbedömd anorexia !!???? Eller har Slice henne runt sitt lillfinger !!??
Gips ???? Nu ??
Måste ju isåfall vara för att hon ej har vilat
Som man ska göra vid alla frakturer
Man gipsar liksom inte …..
De är förmodligen trötta på henne

Jag ska avfölja . Orkar ej se skiten mer
Men jag bor nära henne och kommer se henne
Hon går förbi ofta på Kungsgatan där jag bor
Men läser hon här så byter hon väl gata . Ha ha . De går fortare än alla andra
Citera
2026-09-08, 16:34
Medlem
Ja Alice, vid en förmodad stressfraktur får man rådet att äta smärtstillande. Om du hade frågat om råd under läkningen, eller frågat Mr Google, så hade du vetat att det är smart att belasta lite men inte som vanligt. Du hade säkert fått låna ett par kryckor om du frågat för att avlasta foten.
Nu har du knatat runt på den en massa - antagligen mer än vi vet, eftersom du inte delar såna saker på instagram, du delar ju bara saker som gynnar dig och får folk att ömma för dig. Nu ska du få ett gips, för att den där foten ska få vila och läka ut. Du vet inte ens om den verkligen var bruten från början! En stressfraktur som inte får ro att läka, kan ganska lätt förvärras och bli en fraktur. Så du har helt enkelt med stor sannolikhet orsakat det alldeles själv - Grattis!
Citera
2026-09-08, 16:38
Medlem
Videon på H och hunden, vid matbordet. H ser.. jag vet inte, första sekunden sur ut, som att hon inte ville bli filmad, sen ögonen? Typ off? Tror ni vi kommer få se gipset? Kommer hon vila nu? Mycket möjligt att vården missat, gick själv med en liten fraktur i tån och fick gips inte pga det var en stor skada utan för stabiliteten, misstänker att A är i samma läge men hon ska väl stämma staten och allt möjligt
Citera
2026-09-08, 17:20
Medlem
Undrar vad det är för gym som låter henne ha medlemsskap?? Dom måste väl också se hur otroligt smal hon är? Och hon verkar ju vara lite ”känd” i Alingsås så då borde dom ju absolut ha koll. Men gym kanske inte får neka någon även om dom är sjuka i anorexi 🧐 (ja jag vet att hon säger att hon inte är det men ni fattar)
Citera
2026-09-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julgranen123
Undrar vad det är för gym som låter henne ha medlemsskap?? Dom måste väl också se hur otroligt smal hon är? Och hon verkar ju vara lite ”känd” i Alingsås så då borde dom ju absolut ha koll. Men gym kanske inte får neka någon även om dom är sjuka i anorexi 🧐 (ja jag vet att hon säger att hon inte är det men ni fattar)
Vet vi att hon är på gymmet eller är det en seglivad trådsanning? Hon var där frekvent förr, men nu?
Citera
2026-09-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Vet vi att hon är på gymmet eller är det en seglivad trådsanning? Hon var där frekvent förr, men nu?

Hon la upp för ett tag sen att hon mätt nytt rekord för en växande 🍑 efter allt slit med att komma tillbaka efter organsvikt.
Är även en person som kommenterat på hennes inlägg att hon en gång såg Alice på gymmet men inte vågade gå fram och en annan gång skrev hon en kommentar att det var hon som kom fram på gymmet idag, detta var två-tre veckor sen.
Citera
2026-09-08, 18:09
Medlem
Agentjosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Ja Alice, vid en förmodad stressfraktur får man rådet att äta smärtstillande. Om du hade frågat om råd under läkningen, eller frågat Mr Google, så hade du vetat att det är smart att belasta lite men inte som vanligt. Du hade säkert fått låna ett par kryckor om du frågat för att avlasta foten.
Nu har du knatat runt på den en massa - antagligen mer än vi vet, eftersom du inte delar såna saker på instagram, du delar ju bara saker som gynnar dig och får folk att ömma för dig. Nu ska du få ett gips, för att den där foten ska få vila och läka ut. Du vet inte ens om den verkligen var bruten från början! En stressfraktur som inte får ro att läka, kan ganska lätt förvärras och bli en fraktur. Så du har helt enkelt med stor sannolikhet orsakat det alldeles själv - Grattis!

Hahahaha verkligen grattis! Alltså kan inte låta bli att vara skadeglad för tån. Känner mig hemsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in