2026-09-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agentjosi
Hahaha och ”vill ni ha recept på apelsinkakan?” Ska hon ta åt sig äran för receptet nu? Redan glömt att hon sagt att det inte är hennes eget recept?

Plus att det är hur lätt som helst att söka fram receptet på nätet. Så dumt alltihop.
Citera
2026-09-03, 18:22
Medlem
En ska jag tänkt på ett tag men kändes onödigt att ta upp - och känner mig jobbig som skriver mycket - men nu kan jag inte låta bli.

På den där enda bilden från deras resa till Turkiet som Alice la upp 4/6 har H kommenterat "ha ha på detta foto ser jag ut som en ladugårdsdörr😂"
Vad menar hon? Att hon ser stor ut? Jämfört med Alice så tack och lov att hon ser stor ut, känner jag. Om hon inte jämför sig med dottern som har överarmar smalare än folks underarmar, vad menar hon då? Hon är normalviktig, ser inte stor ut eller som en ladugårdsdörr.

Är det en smart kommentar att lägga som en normalviktig mamma till en person med ätstörning?
Citera
2026-09-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
En ska jag tänkt på ett tag men kändes onödigt att ta upp - och känner mig jobbig som skriver mycket - men nu kan jag inte låta bli.

På den där enda bilden från deras resa till Turkiet som Alice la upp 4/6 har H kommenterat "ha ha på detta foto ser jag ut som en ladugårdsdörr😂"
Vad menar hon? Att hon ser stor ut? Jämfört med Alice så tack och lov att hon ser stor ut, känner jag. Om hon inte jämför sig med dottern som har överarmar smalare än folks underarmar, vad menar hon då? Hon är normalviktig, ser inte stor ut eller som en ladugårdsdörr.

Är det en smart kommentar att lägga som en normalviktig mamma till en person med ätstörning?

Men kära du, Alice har ju ingen ätstörning 🤡 mvh Heidi
Citera
2026-09-03, 18:31
Medlem
Agentjosis avatar
Citat:

Ja, hon menar att hon ser bred och stor ut med ”ladugårdsdörr”.

Om jag inte minns fel hade A bakat något och så sa H ”jahapp nu är min diet jag går på förstörd igen, kommer inte kunna sluta äta av detta” (nåt i den stilen). Så H är alltså normalviktig, bor med sin ätstörda underviktiga dotter, går på diet och pratar om det högt. Verkar väldigt ofriskt alltihopa. Att höra sånt triggar ju en person med ätstörning. Även H verkar behöva professionell hjälp. Tycker verkligen så synd om Leo som bor med dem.
Senast redigerad av Agentjosi 2026-09-03 kl. 18:33.
Citera
2026-09-03, 18:45
Medlem
Citat:

Om jag inte minns fel hade A bakat något och så sa H ”jahapp nu är min diet jag går på förstörd igen, kommer inte kunna sluta äta av detta” (nåt i den stilen). Så H är alltså normalviktig, bor med sin ätstörda underviktiga dotter, går på diet och pratar om det högt. Verkar väldigt ofriskt alltihopa. Att höra sånt triggar ju en person med ätstörning. Även H verkar behöva professionell hjälp. Tycker verkligen så synd om Leo som bor med dem.
H anser inte att A har någon ätstörning.
Citera
2026-09-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Men kära du, Alice har ju ingen ätstörning 🤡 mvh Heidi

Just det, glömde! Men då så, då äre lugnt 😎

Citat:

Hon ser ju precis vanlig och normal ut? Då måste hon jämföra med Alice. Hade hon stått bredvid en annan normalviktig människa hade hon förmodligen inte sagt det.

Alice kommer aldrig att bli frisk boendes med sin mamma och mamman behöver hjälp som du säger.
Tycker också synd om L. Hoppas att systern kollar till honom, pratar med honom och ser till att han inte blir tvingad till något, att han vill vara med i video och kollar att han trivs och mår bra helt enkelt.
Citera
2026-09-03, 19:19
Medlem
Alltså är det bara jag som stör mig på att det står Alice in the kitchen på det där jädrans fodralet till proteinbarer? Ska det inte stå Inalicekitchen 🤣🤣🤣
Citera
2026-09-03, 19:54
Medlem
Agentjosis avatar
Citat:
Just det, glömde! Men då så, då äre lugnt 😎

Hon ser ju precis vanlig och normal ut? Då måste hon jämföra med Alice. Hade hon stått bredvid en annan normalviktig människa hade hon förmodligen inte sagt det.

Alice kommer aldrig att bli frisk boendes med sin mamma och mamman behöver hjälp som du säger.
Tycker också synd om L. Hoppas att systern kollar till honom, pratar med honom och ser till att han inte blir tvingad till något, att han vill vara med i video och kollar att han trivs och mår bra helt enkelt.

Ja, så himla skevt av H att lägga såna kommentarer om utseende/dieter. Hon lever i total förnekelse om hon på riktigt tror att Alice inte är ätstörd. Förstår inte det helt faktiskt. Hur går tankarna hos H på riktigt? Hade velat låna hennes hjärna bara för att förstå henne. Alice är enklare att förstå för mig.

Hoppas också det. Bra att han jobbar på hennes restaurang, då kan de prata utan att A och H är närvarande.

Btw hennes fejkade ”HIHI” som kommer rätt ofta t.ex. i dagens klipp när hon säger att hon sparar marsipanen till sist 😂 hjälp
Citera
2026-09-03, 20:04
Medlem
Det var nog helt ärligt den fulaste tårtan jag nånsin sett. Marsipanen kan hon ju absolut inte hantera. Garneringen ser bara ut som kladd.
Sen hostar hon rakt ut som ett litet barn när H skär tårtan.

Vad tycker om hennes proteinbarsfodral?

Tihihi. Maaagiskt.
Citera
2026-09-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Det känns som extremt omoget beteende? Jag är inte mycket äldre än henne och hade bara känt "eww" om jag fick en sådan kommentar på en bild på mig. Men hon verkar ju väldigt glad över alla sliskiga kommentarer hon får på Madame Petite kontot med... Omoget på något vis.
Jag är yngre än henne och hade direkt blockat om nån skrev så till mig.
Citera
2026-09-03, 20:10
Medlem
Citat:

Vette sjutton vad hon menar. Väldigt skum kommentar.
Citera
2026-09-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatever1986
Alltså är det bara jag som stör mig på att det står Alice in the kitchen på det där jädrans fodralet till proteinbarer? Ska det inte stå Inalicekitchen 🤣🤣🤣

Stör mig också på det, hennes ”kompis” är nog inte en så nära kompis om han inte ens vet vad hennes superkända instagramkonto heter… eller så är han inte så smart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in