2026-08-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Errrror
Såg också det, hoppas hon tar bort det för hans skull.
Blir så tydligt att hon använder honom för att visa hur snäll och god hon själv är som hjälper den "stackaren". Bryr sig inte om hans rätt till privatliv öht.
Men vad har hon nu sagt om brodern!?!?
Citera
2026-08-20, 13:18
Medlem
Agentjosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Svårt att säga... men ja, ibland känns det så! Som att hon indirekt svarar oss. Någon här tycker att hon borde äta mer grönsaker och inte långt efter kommer det bilder på nån sallad hon gjort. Men oklart, hon är lite oklar.

Ja men typ som idag, flera skriver ”hoppas hon tar bort det hon la upp om L” och hon tar bort det typ direkt.

Har följt henne i några år nu. Har mer och mer förfärats över det mesta som publiceras på hennes konto iaf när det kommer till hennes kamp mot vården, extremt destruktiva relation med H, noll insikt i sin ätstörning, alla lögner och saker som inte går ihop, hur hon behandlar L och lurar folk på pengar. Har ofta läst i hennes kommentarsfält och känt HALLÅ???? är det ingen som tänker samma sak som jag? Varför hyllar alla henne och triggar henne till att fortsätta? Vad fan är det som händer??? Är så glad att jag hittat den här tråden!!!

Och håller med dig om det du skrev nyss att vissa av hennes bakverk ju verkar nice. Har testat att baka hennes cookies en gång och de var goda. Men det är inte bara recepten detta handlar om liksom xd
Citera
2026-08-20, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan

Hon skrev att hon följer med L på det mesta som läkarbesök, köpa kläder, frisören, tandläkaren osv. Innan hon blev såhär sjuk brukade dom två åka till Stockholm och sova på hotell och gå på teater. Hon brukade överraska med att boka bord på restauranger där hon fixade så att han fick träffa olika stjärnkockar som är hans idoler och det kunde han leva på i ett år efter.

Sen visar hon en bild på deras sms-konversation där hon skriver att hon ska följa med på en sak imorgon och sen på hennes födelsedag följer hon med till vårdcentralen så läkaren slutar skicka hem honom när han har fortsatt besvär för ett personligt besvär.
Jag utelämnar vilka saker hon ska hjälpa honom med, men hon skriver ut det helt och blottar hans besvär och hälsa.
Senast redigerad av Plantis789 2026-08-20 kl. 13:33.
Citera
2026-08-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agentjosi
Undrar om hon läser här. Ibland verkar det så.

Men hon har fått kritik för det innan, att hon delat Leos problem med ”kisserier”, och då har hon försvarat sig med att Leo har godkänt att hon pratar om detta.

Det var ett klipp på mamman och Leo där mamman sa att Leo måste till vårdcentralen för han kissar så mycket, men vårdcentralen sa att det säkert inte var nån fara och då sa mmman ”men dom MÅSTE ta det på allvar, det kan ju vara PROSTATACANCER” (sådan mor, sådan dotter)

Typ så. Så hon fick säkert lite kritik nu också och valde att ta bort det.
Citera
2026-08-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan

Som plantis789 skriver. Handlade om broderns hälsoproblem, som ingen annan behöver veta om.
Liknande hur vissa influensers skriver utlämnande om sina barns hälsoproblem.
Bra att hon tog bort det.
Citera
2026-08-20, 14:29
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Hon skrev att hon följer med L på det mesta som läkarbesök, köpa kläder, frisören, tandläkaren osv. Innan hon blev såhär sjuk brukade dom två åka till Stockholm och sova på hotell och gå på teater. Hon brukade överraska med att boka bord på restauranger där hon fixade så att han fick träffa olika stjärnkockar som är hans idoler och det kunde han leva på i ett år efter.

Sen visar hon en bild på deras sms-konversation där hon skriver att hon ska följa med på en sak imorgon och sen på hennes födelsedag följer hon med till vårdcentralen så läkaren slutar skicka hem honom när han har fortsatt besvär för ett personligt besvär.
Jag utelämnar vilka saker hon ska hjälpa honom med, men hon skriver ut det helt och blottar hans besvär och hälsa.
Hon påminner mig så otroligt mycket om en helt sinnessjuk människa jag var vän med för några år sedan. Den personen fick diagnosen borderline men påstod att den senare omprövades då det visade sig att hon "bara" led av grav PMS. Hon höll också på att prata om hur hon var så uppoffrande och alltid ställde upp för alla andra, gav bort presenter för flera tusen kr m.m. Med sådana personer så skiner det igenom att de mest vill ha alla andras beröm och beundran för att de är så omtänksamma, men det blir ju inte så ädelt när intentionen bakom är något annat...
Citera
2026-08-20, 14:47
Medlem
Ni behöver inte berätta exakt, men vad skrev hon om brorsan?

För övrigt, är så trött på hur hon säger komjuniti🤮
Citera
2026-08-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Nu är hon sådär manisk som hon bara är på morgnarna... Skriver att hon minsann alltid varit en "petite" kvinna på 150 cm med "händer som ett barn" som fick sitta i lärarens knä på skolfoton. Hon visar en gammal bild där hon ser liten ut bland 3 män och menar att det är orättvist att bli anklagad för anorexi när hon är naturligt "petite".

"Hade en asiatisk kvinna kommit in och varit lika liten som mig hade så hade INGEN reagerat på hennes kroppsstorlek".

Nä okej så vården ska bara glömma bort att hon i flera år led av allvarlig anorexi som höll på att ta livet av henne, för att hon är KORT? Slår vad om att neurologen igår nämnde att hennes besvär nog kan förklaras av tidigare/pågående självsvält...

Detta är så provocerande… jag som bor i Alingsås och är i samma ålder ungefär har ju gått i samma skola som Alice, och när hon var yngre så var hon supersöt mörkblond normalviktig (även lite åt det rundare hållet). Så det stör mig så OERHÖRT mycket att hon skriver detta. Hon har inte alltid sett ut såhär, det beror 11000% på hennes anorexi
Citera
2026-08-20, 17:41
Medlem
Har läst här inne ett tag och gjort ett par inlägg.
Har sett att en del undrat om A har någon utbildning och isåfall vad.
Hittade detta inlägg på hennes fb-sida.

Hej!
Jag kommer nu efter en tids studier inom beteendevetenskap/psykologi och med egen livserfarenhet börja ta emot kunder för samtalsstöd, motivation och coachning.
Jag har redan fått uppbokade tider men är du intresserad av att se om samtal är något för dig,

ibland kan man bara behöva prata av sig med någon och det behöver inte va mer än så eller om du behöver lite motivation/vägledning så skicka ett DM för att boka tid.
Samtalen kommer ske över telefon så det spelar ingen roll vart du bor🙏🏽
(Obs innehar f-skatt)

Varma hälsningar
Alice 🩷

Inlägget är skrivet 19/9 - 24

Hittade även detta inlägg från 9/5-22
Någon som behöver hjälp med sina sociala medier till sitt företag? Jag är utbildad social media manager och arbetar idag som konsult. Jag har fått lite luckor så kan ta mig an ett till företag.
Driver själv @inalicekitchen på instagram och ni kan kika där för att se lite hur jag arbetar 🙂
Skicka gärna PM om ditt företag behöver lite extra hjälp, tips och råd.

Har sett att hon raggar kunder på sitt miss wox- konto, men har aldrig hört henne prata om dessa utbildningar så länge jag har följt henne och tydligen har jag följ henne sen 2022.
Någon som vet något om henne och hennes utbildningar?
Citera
2026-08-20, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avrae
Detta är så provocerande… jag som bor i Alingsås och är i samma ålder ungefär har ju gått i samma skola som Alice, och när hon var yngre så var hon supersöt mörkblond normalviktig (även lite åt det rundare hållet). Så det stör mig så OERHÖRT mycket att hon skriver detta. Hon har inte alltid sett ut såhär, det beror 11000% på hennes anorexi

Roligt med någon som bor där och är i ungefär samma ålder. Verkade hon "normal" och som vem som helst när hon var yngre?

Du har inte någon skolkatalog kvar och kan ta bild och visa? Hade varit intressant att se om hon faktiskt satt i lärarens knä alltid. Själv har jag aldrig sett någon sitta i lärarens knä på skolfoto, möjligtvis årskurs 0 eller 1, men dom som var korta fick sitta ner längst fram, men lärarna stod oftast på sidan. Men kan såklart vara olika så det kanske är sant.

Ofta sparas skolkatalogerna också i tex kommunarkivet. Det är ingen sekretess eller något utan något man skulle kunna begära ut. Vore kul att få se. Men gäller väl att veta vilken skola hon gick i då, kanske även klass.

Hon skrev att den bilden är ca 9 år, så 2017, ca kan vara 2016-2018 och hon vill visa hur extremt liten hon är naturligt. Enligt domen hade hon anorexi 2013-2018 - så hon visar alltså en bild från när hon var sjuk?
Citera
2026-08-20, 17:53
Medlem
Kanske dags att kontakta socialtjänsten och göra en orosanmälan angående Leo.Han ser verkligen inte ut att må bra med dessa människor och nu la Alice ut att mamsen är den apsnyggaste 60 åringen på sociala medier som får hat..Hon borde kanske skriva den mest opererade 🤣 Ser dom inte själv hur hon ser ut i alla videor? Och på youtube där dom presenterar sig är det riktigt creepy med filter och operationer 😱
Citera
2026-08-20, 18:22
Medlem
Skampis avatar
Åh jag vill också veta mer om hur hon var i skolan! Bra betyg? Vänner? Klädstil? Berätta gärna lite mer!

Hahaha gå i samtalsstöd hos Alice... Hon hade inte klarat av att inte nämna sig själv i mer än 2 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in