Citat:
Ursprungligen postat av
avrae
Detta är så provocerande… jag som bor i Alingsås och är i samma ålder ungefär har ju gått i samma skola som Alice, och när hon var yngre så var hon supersöt mörkblond normalviktig (även lite åt det rundare hållet). Så det stör mig så OERHÖRT mycket att hon skriver detta. Hon har inte alltid sett ut såhär, det beror 11000% på hennes anorexi
Roligt med någon som bor där och är i ungefär samma ålder. Verkade hon "normal" och som vem som helst när hon var yngre?
Du har inte någon skolkatalog kvar och kan ta bild och visa? Hade varit intressant att se om hon faktiskt satt i lärarens knä alltid. Själv har jag aldrig sett någon sitta i lärarens knä på skolfoto, möjligtvis årskurs 0 eller 1, men dom som var korta fick sitta ner längst fram, men lärarna stod oftast på sidan. Men kan såklart vara olika så det kanske är sant.
Ofta sparas skolkatalogerna också i tex kommunarkivet. Det är ingen sekretess eller något utan något man skulle kunna begära ut. Vore kul att få se. Men gäller väl att veta vilken skola hon gick i då, kanske även klass.
Hon skrev att den bilden är ca 9 år, så 2017, ca kan vara 2016-2018 och hon vill visa hur extremt liten hon är naturligt. Enligt domen hade hon anorexi 2013-2018 - så hon visar alltså en bild från när hon var sjuk?