2026-08-14, 11:51
Medlem
Skampis avatar
Bullshit att soc skulle säga till henne att familjen ska försörja henne. Man har ingen försörjningsplikt för ett vuxet barn som är 30 år gammalt. Däremot tittar de ju på att hon drar in xx000 kr varje månad på sociala medier och baserar sina beräkningar på det. Om mamman inte kräver någon hyra för att hon bor där (eller kanske en låg hyra på typ 3000 kr?) och hon får in ett par tusenlappar så finns det ingen anledning för soc att betala ut någonting. Som det ska vara alltså! Soc är ingen jävla gratis spargris man kan stoppa ner handen i när man vill fixa sina plastnaglar på nytt varje månad...
Citera
2026-08-14, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
"Alla som säger "gå privat"
Självklart hade jag gjort det för längesen om jag hade den ekonomin men jag har under existensminimum varje månad, det är på den nivån och nej jag får tyvärr inget stöd från varken f-kassan eller soc eller något för det är ingen läkare som vill skriva ett intyg och soc tycker min familj ska försörja mig. Jag måste därför ta betalt för mitt community för det är min enda inkomst och de går till att rulla inalicekitchen, mediciner och sjukvård.
Jag uppskattar därför varenda en av er som väljer att prenumerera för då kanske jag kan gå privat men just nu kan jag inte det❤️‍🩹"

Är man sjuk brukar väl ingen läkare neka att skriva intyg? Sen om försäkringskassan godkänner intyget är en annan femma.
Men när jag varit sjuk och behövt läkarintyg har det aldrig varit något problem. Både fått för enkla saker som halsfluss som inte ville ge med sig och var sjuk i mer än 7 dagar så behövde läkarintyg, ischias och diskbråck till ångest och depression.
Men sjukvården är kanske annorlunda där hon bor, men låter konstigt om en läkare inte vill skriva om hon är sjuk.

Hon fiskar verkligen att fler ska börja betala. Låter konstigt om hon vill söka privat men har inte råd och H inte hjälper henne med det?

Btw, hon tog bort inlägget där L smakar proteinkladdkaka på 1 ingrediens.

Jag tror inte ett ögonblick på att soc sagt att hennes familj får försörja henne. Jag tror de sagt att kravet för att de ska hjälpa henne är att hon aktivt söker arbete under tiden hon får ekonomiskt stöd. (Det var kravet för mig när jag fick ekonomisk stöd under 1 år när jag var 19) Alice har förmodligen sagt att hon inte kan arbeta pga sjukdom. Soc har då vidare troligen sagt att det då behövs ett intyg ifrån läkare som beskriver och bekräftar vad Alice lider av och vad hon inte klarar när det gäller arbete.
Och det är där det tar stopp för Alice. Man hittar inga sjukdomar på henne som kan bekräfta att hon inte är arbetsför. Alls.
Hade Alice bara sagt till sin läkare att hon vill ha stöd i att komma ut I arbete, hade man hjälp henne med det. Hon hade fått börja arbetsträna, kanske bara 2 timmar, 2 dagar i veckan till en början. Då hade hon säkerligen fått ekonomisk hjälp via socialtjänsten.
Citera
2026-08-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleyrose
Har skrivit till de båda företagen nu för att höra deras åsikt och först är de världens godaste och sen är hennes bättre när en följare säger vilka kemikalier det är i🤣Jag hänvisade företagen till denna tråd.Kommer även kontakta blogg bevakning om PR bud och hur hon skattar då hon endast skriver PR och inte reklam på hennes inlägg

Bra! Vi ska kanske göra samma sak. Ju fler som skriver desto större chans att de slutar med sina samarbeten med henne...de göder bara på hennes ätstörningsproblematik. Vilket företag vill ha det ryktet om sig...
Citera
2026-08-14, 13:31
Medlem
Nu ska hon polisanmäla dom som säger att hon har anerexi, hon har ju tappat det totalt
Citera
2026-08-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewamaj123
Nu ska hon polisanmäla dom som säger att hon har anerexi, hon har ju tappat det totalt
Och efter det lägger hon ut en story där hon smaskar på en godis för att typ bevisa "titta jag äter visst jag har ingen anorexi"Hon spottar väl ut den sen när hon har smaskat färdigt
Citera
2026-08-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under10
Bra! Vi ska kanske göra samma sak. Ju fler som skriver desto större chans att de slutar med sina samarbeten med henne...de göder bara på hennes ätstörningsproblematik. Vilket företag vill ha det ryktet om sig...

Undrar om det är detta som lett till att hon skriver att det är brottsligt att skriva ord som ”anorexia” om henne. Hon fick panik och hotar nu med polisanmälning om man skriver detta ord 😂
Citera
2026-08-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Undrar om det är detta som lett till att hon skriver att det är brottsligt att skriva ord som ”anorexia” om henne. Hon fick panik och hotar nu med polisanmälning om man skriver detta ord 😂

- välkommen till polisen, vad har inträffat?
A - folk skriver på internet att jag har anorexi fast jag inte har det!!
Citera
2026-08-14, 17:29
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz

Hon är ren komedi. Vad är det hon ska polisanmäla? Att folk konstaterar fakta? Hon har ju de facto anorexia på papper, en diagnos som fastställts av åtminstone två separata läkare tidigare i år. Sen var förvisso ”obefintlig sjukdomsinsikt” med i utlåtandet också, och där är vi ju obviously kvar ännu 🙃
Citera
2026-08-14, 17:32
Medlem
Citat:
Jag tror inte ett ögonblick på att soc sagt att hennes familj får försörja henne. Jag tror de sagt att kravet för att de ska hjälpa henne är att hon aktivt söker arbete under tiden hon får ekonomiskt stöd. (Det var kravet för mig när jag fick ekonomisk stöd under 1 år när jag var 19) Alice har förmodligen sagt att hon inte kan arbeta pga sjukdom. Soc har då vidare troligen sagt att det då behövs ett intyg ifrån läkare som beskriver och bekräftar vad Alice lider av och vad hon inte klarar när det gäller arbete.
Och det är där det tar stopp för Alice. Man hittar inga sjukdomar på henne som kan bekräfta att hon inte är arbetsför. Alls.
Hade Alice bara sagt till sin läkare att hon vill ha stöd i att komma ut I arbete, hade man hjälp henne med det. Hon hade fått börja arbetsträna, kanske bara 2 timmar, 2 dagar i veckan till en början. Då hade hon säkerligen fått ekonomisk hjälp via socialtjänsten.

Precis! Tror du satte allt här.
Dom hade krav och det gillade inte Alice och kunde/ville inte leva upp till, gissar jag på. Nu vet jag inte när du var 19, men tror dom blivit ännu hårdare nu än dom var innan. Är inte bara att knalla dit och få pengar.

Är ju inte som att hon bor på gatan, inte har råd att äta, inte kan sköta sin hygien och liknande. Hon köper smink, fixar naglar, springer på Normal, köper massa godis och massa onödig lyxkonsumtion. Så känner inte att samhället sviker henne och är elaka.
Citera
2026-08-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Portapotty
Hon är ren komedi. Vad är det hon ska polisanmäla? Att folk konstaterar fakta? Hon har ju de facto anorexia på papper, en diagnos som fastställts av åtminstone två separata läkare tidigare i år. Sen var förvisso ”obefintlig sjukdomsinsikt” med i utlåtandet också, och där är vi ju obviously kvar ännu 🙃

Kommer hon någonsin få någon sjukdomsinsikt? Känns fan mörkt.

Fråga chatgpt "kan det vara olagligt att trakassera en människa med att säga att den har anorexi fast personen verkligen inte har det" - bara jag som läser in något i att hon skriver verkligen? Alla skriver och uttrycker sig olika och det är fine, men tycker det låter lite konstigt. Har man inte det så har man inte det, men att verkligen inte ha det. Men är nog bara jag som överanalyserar nu😅
Citera
2026-08-14, 17:55
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Kommer hon någonsin få någon sjukdomsinsikt? Känns fan mörkt.

Fråga chatgpt "kan det vara olagligt att trakassera en människa med att säga att den har anorexi fast personen verkligen inte har det" - bara jag som läser in något i att hon skriver verkligen? Alla skriver och uttrycker sig olika och det är fine, men tycker det låter lite konstigt. Har man inte det så har man inte det, men att verkligen inte ha det. Men är nog bara jag som överanalyserar nu😅

A kanske ska fråga chatgpt om man kan ha just den diagnosen utan att ha sjukdomsinsikt istället...
Citera
2026-08-14, 17:57
Medlem
Citat:

Ja och den sjukdom hon faktiskt verkar ha - anorexia - vägrar hon inse att hon har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in