Citat:
Ursprungligen postat av
byttan
Ska det inte vara sallad i burgaren? Det är det väl oftast?
Hon gjorde detta mycket mer för några år sedan, men såhär: Alice älskar att prata om hur mycket smör, socker, snabbmat hon proppar i sig. Hon koketterar med hur hon minsann är naturligt smal, inte bryr sig om kalorier som alla andra fåniga kvinnor, och tycker sallad och annat grönt är "blä"... Detta är typiskt anorektiker. De vill låtsas som att de inte bryr sig om kalorier men oftast ser man igenom deras lögner. En annan ätstörd jag följde på sociala medier framhävde hur hon åt minst 2 glassar per dag på sommaren, men i verkligheten bytte hon ut t.ex. lunch mot en sockerfri glass...
Känns som om Alice verkligen försöker visa upp hur mycket hon äter just nu. Känns som om Naras inlägg påverkat henne lite.
Imorse skrev hon såhär:
"Igår hände en sak som gjorde både mig och mamma extremt ledsna och upprörda. Jag var så ledsen igår att jag valde att stänga podden efter gemensamt beslut av oss båda. Människor är så fruktansvärt elaka, fruktansvärt elaka! Och att det sitter människor där ute som vill sk*da en. Jag kommer alltid välja min familjs välmående framför allt annat, detta skadade inte bara mig utan min familj som hänt. Händelsen är polisanmäld och kommer utredas. Just nu sitter jag med gråtet i halsen och funderar på att stänga ner inalicekitchen... Mitt livsverk, mitt allt."
Jag har inkluderat diverse stavfel. Kryptiskt men undra om hon har polisanmält personen som skrev till Nara? Även om hon inte vet vem det är... För att denne kallat henne anorektiker?

Hon kanske dessutom inte vet att LPT-domen är offentlig handling?