2026-08-18, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.M1725
Jobbig känsla! I den betalda versionen fick vi följa med när de körde drivein på max. Och sen "finn ett fel". Då var det att det inte ska vara sallad i hamburgaren. That's it! Så tycker absolut att det är hemskt att hon lurar folk på pengar genom att visa sånt crap!
Ska det inte vara sallad i burgaren? Det är det väl oftast?
Citera
2026-08-18, 08:32
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Ska det inte vara sallad i burgaren? Det är det väl oftast?
Hon gjorde detta mycket mer för några år sedan, men såhär: Alice älskar att prata om hur mycket smör, socker, snabbmat hon proppar i sig. Hon koketterar med hur hon minsann är naturligt smal, inte bryr sig om kalorier som alla andra fåniga kvinnor, och tycker sallad och annat grönt är "blä"... Detta är typiskt anorektiker. De vill låtsas som att de inte bryr sig om kalorier men oftast ser man igenom deras lögner. En annan ätstörd jag följde på sociala medier framhävde hur hon åt minst 2 glassar per dag på sommaren, men i verkligheten bytte hon ut t.ex. lunch mot en sockerfri glass...

Känns som om Alice verkligen försöker visa upp hur mycket hon äter just nu. Känns som om Naras inlägg påverkat henne lite.

Imorse skrev hon såhär:
"Igår hände en sak som gjorde både mig och mamma extremt ledsna och upprörda. Jag var så ledsen igår att jag valde att stänga podden efter gemensamt beslut av oss båda. Människor är så fruktansvärt elaka, fruktansvärt elaka! Och att det sitter människor där ute som vill sk*da en. Jag kommer alltid välja min familjs välmående framför allt annat, detta skadade inte bara mig utan min familj som hänt. Händelsen är polisanmäld och kommer utredas. Just nu sitter jag med gråtet i halsen och funderar på att stänga ner inalicekitchen... Mitt livsverk, mitt allt."
Jag har inkluderat diverse stavfel. Kryptiskt men undra om hon har polisanmält personen som skrev till Nara? Även om hon inte vet vem det är... För att denne kallat henne anorektiker? Hon kanske dessutom inte vet att LPT-domen är offentlig handling?
Citera
2026-08-18, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Hon gjorde detta mycket mer för några år sedan, men såhär: Alice älskar att prata om hur mycket smör, socker, snabbmat hon proppar i sig. Hon koketterar med hur hon minsann är naturligt smal, inte bryr sig om kalorier som alla andra fåniga kvinnor, och tycker sallad och annat grönt är "blä"... Detta är typiskt anorektiker. De vill låtsas som att de inte bryr sig om kalorier men oftast ser man igenom deras lögner. En annan ätstörd jag följde på sociala medier framhävde hur hon åt minst 2 glassar per dag på sommaren, men i verkligheten bytte hon ut t.ex. lunch mot en sockerfri glass...

Känns som om Alice verkligen försöker visa upp hur mycket hon äter just nu. Känns som om Naras inlägg påverkat henne lite.

Imorse skrev hon såhär:
"Igår hände en sak som gjorde både mig och mamma extremt ledsna och upprörda. Jag var så ledsen igår att jag valde att stänga podden efter gemensamt beslut av oss båda. Människor är så fruktansvärt elaka, fruktansvärt elaka! Och att det sitter människor där ute som vill sk*da en. Jag kommer alltid välja min familjs välmående framför allt annat, detta skadade inte bara mig utan min familj som hänt. Händelsen är polisanmäld och kommer utredas. Just nu sitter jag med gråtet i halsen och funderar på att stänga ner inalicekitchen... Mitt livsverk, mitt allt."
Jag har inkluderat diverse stavfel. Kryptiskt men undra om hon har polisanmält personen som skrev till Nara? Även om hon inte vet vem det är... För att denne kallat henne anorektiker? Hon kanske dessutom inte vet att LPT-domen är offentlig handling?
Det här blir intressant att följa. Gissar vilt men jag tror faktiskt inte att hon fattar att domar är offentlig handling!
Citera
2026-08-18, 09:07
Medlem
En sak jag tänkte på. Igår var hon upprörd för att läkaren hade bedömt hennes fot ha en stressfraktur. Om läkaren satte den diagnosen fick hon garanterat råd om att avlasta foten och vila. Råd hon definitivt inte verkar ha följt. Inte så konstigt att foten inte blev bättre. Men hon fick mer uppmärksamt och content till sitt konto. Tänk hur mkt resurser och pengar hon kostar vården.
Citera
2026-08-18, 09:33
Medlem
Citat:
Imorse skrev hon såhär:

"Händelsen är polisanmäld och kommer utredas". Alice kanske inte vet att nästan hälften av alla polisanmälningar läggs ner direkt, och det är polis och åklagare som bestämmer om brott ska utredas. Alice älskar ju att anmäla vården till höger och vänster, utan att någonsin få rätt, så det passar väl henne perfekt att börja anmäla andra händelser också. En riktig rättshaverist som inte har tid att varken jobba eller plugga eftersom hon alltid är upptagen med att tjafsa med omvärlden.

Undrar om mamma Heidi som ändå har ett riktigt jobb och vistas ute i samhället stannar inser att den gemensamma nämnaren i allt drama som pågår i "kollektivets liv" är Alice? Det är Alice som alltid är sjuk med nya märkliga krämpor varje dag, det är Alice som ständigt försöker tjata till sig utredningar av alla möjliga vårdinstanser, det är Alice som får tvångsvård under LPT, det är Alice som anmäler vårdgivare och hänger ut sjukvårdspersonal på sitt offentliga instagram-konto osv. Tror mamma Heidi verkligen att allt är alla andras fel eller förstår hon att Alice är problemet?
Citera
2026-08-18, 10:56
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbirdz
Undrar om mamma Heidi som ändå har ett riktigt jobb och vistas ute i samhället stannar inser att den gemensamma nämnaren i allt drama som pågår i "kollektivets liv" är Alice? Det är Alice som alltid är sjuk med nya märkliga krämpor varje dag, det är Alice som ständigt försöker tjata till sig utredningar av alla möjliga vårdinstanser, det är Alice som får tvångsvård under LPT, det är Alice som anmäler vårdgivare och hänger ut sjukvårdspersonal på sitt offentliga instagram-konto osv. Tror mamma Heidi verkligen att allt är alla andras fel eller förstår hon att Alice är problemet?
Jag tror H hade mått jättebra av att umgås med andra mycket oftare än vad hon gör. Vänner, sin andra dotter, kollegor... Hon och A triggar varandra och när de isolerar sig tillsammans så växer galenskapen. Hon hade mått så bra av att få annat att göra än att oroa sig för A och lyssna på hennes malande om hur orättvis vården är mot henne.
Citera
2026-08-18, 11:31
Medlem
Skampis avatar
Nu säger A att hennes neurolog ringde upp henne superstressad och ville att hon kommer på besök asap. A som konstant tjatar om att hon vill att vården tar hennes seriöst TACKAR NEJ till att komma in idag för kl 16-17 har hon "så mycket smärtor"...

Bara jag som känner att det ryker ur öronen av ilska? Om en läkare ville ha mig på besök på momangen hade jag släppt allt och tagit mig iväg, oavsett smärtor eller trötthet. Men nej, Madame Petite kan faktiskt bara ha möten på förmiddagar så alla andra får faktiskt anpassa sig. Så klart.

(Besöket ska tydligen bli av imorgon).
Citera
2026-08-18, 11:54
Medlem
Citat:
Nu säger A att hennes neurolog ringde upp henne superstressad och ville att hon kommer på besök asap. A som konstant tjatar om att hon vill att vården tar hennes seriöst TACKAR NEJ till att komma in idag för kl 16-17 har hon "så mycket smärtor"...

Bara jag som känner att det ryker ur öronen av ilska? Om en läkare ville ha mig på besök på momangen hade jag släppt allt och tagit mig iväg, oavsett smärtor eller trötthet. Men nej, Madame Petite kan faktiskt bara ha möten på förmiddagar så alla andra får faktiskt anpassa sig. Så klart.

Det reagerade jag också på.
Hon har tjatat och bölat om att ingen gör nåt, ingen tar henne på allvar. Så får hon en tid. En snabb tid dessutom och hon tackar nej!
Jag kan fatta om hon hade varit bortrest, och inte kan ta sig hem i tid. Men alltså "nej, jag har för ont för att komma " skitsnack! Det passade inte hennes bakschema helt enkelt.
Har hon mindre ont imorgon? Det vet man ju aldrig, enligt Alice. Varför i jösse namn tog du inte tiden, Alice?! 🤦‍♀️🤦‍♀️
Citera
2026-08-18, 11:59
Medlem
Citat:

Om man får ett sådant samtal, borde man väll ändå fråga vad saken gäller om det är så akut.... Liiiite orolig borde man ju bli, vilja ha svar, och som sagt - åka dit direkt?!
Citera
2026-08-18, 12:57
Medlem
Om nån är sugen på att smaka den där palmoljechokladen från Nordmakedonien hon lottar ut i sitt community så den nu att köpa på Matsmart. 2 för 30kr 😍
Citera
2026-08-18, 13:36
Medlem
Citat:

De bor dessutom nästan granne med sjukan i A-ås, om hennes neurolog nu huserar på hemsjukhuset.
Citera
2026-08-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Om nån är sugen på att smaka den där palmoljechokladen från Nordmakedonien hon lottar ut i sitt community så den nu att köpa på Matsmart. 2 för 30kr 😍
Fanns på nån ICA med såg jag nyss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in