2026-08-13, 07:37
Medlem
Jepp, hon är verkligen tillbaka till sitt vanliga jag där hon ältar, ljuger och har ingen sjukdomsinsikt alls.
Man får lust att lägga länk till domen eller kopiera något stycke från den, tex anledningen till att hon inte fick hur mycket mat hon ville.

"VARNING för bild ➡️ jag låg inne på sjukhus i 2 månader pga organsvikt och fick knappt näring på sjukhuset. Först fick jag ingen mat alls knappt ens vatten, sen fick endast näringsdryck i små shotglas, sen så små ”måltider” att knappt ett barn skulle bli mätt (ni som följer community där man får följa mig närmre i vardagen vittnade för detta) Ett exempel: Jag till sjukvården ”jag tror jag har brist på protein för ni ger mig INTE tillräckligt med mat” Dessutom visade mina provsvar att jag låg UNDER referensintervallerna på MÅNGA näringsämnen. Sjukvården ”nej dina prover ligger precis under referensintervallen och då är det ingen fara” Jag ”men jag blir inte mätt, kan inte sova för jag är hungrig och är van att äta jättemycket. Kan jag snälla få en extra näringsdryck eller smörgås till kvällsmat?” Sjukvården ”nej, du får ingenting mer än det som står på din lista och du har överskridit ditt dagliga intag av vätska som vi bestämt att du får dricka” Jag ”kan jag snälla snälla få en halv banan iallafall? Eller 1 klunk vatten ????” Sjukvården ”nej” Sen låste dom toaletten, stängde av allt vatten på mitt rum.
Satt där med en kurrande mage som var så hungrig att jag hade kramp för magen var så tom. Helt torr i munnen att jag inte kunde prata med en person som satt i mitt rum dygnet runt och stirrade på mig. Konsekvenserna blev: jag tappade 80% av mitt hår och sår läkte inte. Jag hade ett 7 cm långt öppet sår mitt på huvudet efter ett krampanfall som vägrade läka, sjukvården bara lät såret va helt öppet på huvudet trots att det både varade och gjorde fruktansvärt ont. Det krävdes att mamma fick skicka 40 mail till sjukhusets ledning för att dom ens skulle ta sig tid att se över såret. 5 sköterskor på avdelningen som totalt saknade kompetens för en patient som mig med mina besvär stirrade på såret och hade ingen kompetens alls att lägga om det. Min mamma fick komma med halva apoteket med sig och lägga om såret som sedan läkte efter att varit helt öppet sår mitt på huvudet i 12 veckor utan någon brydde sig om att kolla på det. I vår podcast berättar jag om när jag nästan dog och hur jag hamnade på sjukhus med organsvikt❤️‍🩹#sverige #fyp #photooftheday"

Hon skriver "Jag ”men jag blir inte mätt, kan inte sova för jag är hungrig och är van att äta jättemycket. Kan jag snälla få en extra näringsdryck eller smörgås till kvällsmat?" - du kan inte sova för att du är jättehungrig. Du kan ju ändå aldrig sova säger du? Har det alltså med hunger att göra? Testa att äta bättre nu då Alice så kanske du äntligen får sova 😉
Och van att äta jättemycket, visa oss dina dagar med allt du äter då. Vi får se att du har bars, glass och godis där du tagit ett bett. Men aldrig någon mat.
Senast redigerad av Plantis789 2026-08-13 kl. 07:41.
Citera
2026-08-13, 08:07
Medlem
Chinospullans avatar
Alltså hennes senaste inlägg är helt otroligt. Som ett litet barn som skyller allt på alla andra. Som att vården har låst in henne och alla så dumma….
Ja.. och sen får man inte glömma att hon är sjuk, att ätstörningen har tagit över helt. Men det måste ta så sjukt mycket energi av henne att upprätthålla denna fasad??
Citera
2026-08-13, 08:56
Medlem
Nu är inlägget borttaget.
Citera
2026-08-13, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Nu är inlägget borttaget.

Haha jag satt och väntade på att det skulle hända. Ibland känns det som att hon är som någon som postar grejer på fyllan.
Citera
2026-08-13, 09:13
Medlem
Hahaha herregud vilken psykos och hittepå
Citera
2026-08-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Det är en ganska känd pastarätt världen över, det tror jag nog till och med Alice vet 😂
Dessvärre är jag inte hundra på att det går in i huvudet på Alice , hon säger bla då hon "lagar" den " min magiskt goda tomatsås" och då ha hon pyntat i ngn tomat och lite grönt . Vips så har hon kommit på ett eget recept 🤣

För några dagar sedan skrev jag om hur Alice uttalar saker väldigt märkligt , protein pulver sa hon precis som det står ISOLATE och när hon skulle säga croissanter lät hon som en kraxande kråka ( trodde väl att det lät franskt ) Men i alla fall jag tror det var igår hon visade upp burken med Isolate men hon nämnde den inte vid namn utan påpekade att den innehäll protein, vilket var bra för bla hennes hår och " naglar/ klor" 🦞
Citera
2026-08-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Haha jag satt och väntade på att det skulle hända. Ibland känns det som att hon är som någon som postar grejer på fyllan.

Hahah eller hur!
Undra om hon läste här inne och därför plockade bort. Märkt att hennes lite konstigare inlägg delar hon aldrig på story så det får mer uppmärksamhet. Kanske dags att skaffa en dagbok och skriva ner sina tankar i istället för att göra inlägg när hon är uppe i en känsla och som hon sen ångrar och tar bort. Är ju inte första gången och förmodligen inte sista.
Citera
2026-08-13, 10:12
Medlem
"Varmt välkommen till vårt familjekollektiv❤️ här bor mamma Heidi, storebror L, jag Alice, hunden Belle och jag tänkte skriva vår katt Helge men han är som en gammal sur gubbe Helge 😅 tack för att du vill umgås med oss här om dagarna och kommentera hur länge du följt oss ⬇️😍"

Hon tänkte skriva deras katt Helge men han är sur? Han bor väl ändå där? Vad menar hon?
Tycker Alice och H uppför sig som surgubbar dom också ibland.

Någon som vet hur gammal den där lilla filmsnutten är? Hon har Hs cancerperuk på sig.

Korten och filmerna hon lägger upp på sitt hår där hon är så stolt, hur gamla är dom egentligen?? Känns som det som är nyast har hon alltid peruk.

Vissa rakar av sig håret när en närstående får cancer för att visa stöd. Alice lånar peruker💁🏼‍♀️

Förlåt, var tvungen att påpeka detta också. Nu ska jag slita mig och städa😂😂
Citera
2026-08-13, 11:36
Medlem
Citat:
Jepp, hon är verkligen tillbaka till sitt vanliga jag där hon ältar, ljuger och har ingen sjukdomsinsikt alls.
Man får lust att lägga länk till domen eller kopiera något stycke från den, tex anledningen till att hon inte fick hur mycket mat hon ville.

"VARNING för bild ➡️ jag låg inne på sjukhus i 2 månader pga organsvikt och fick knappt näring på sjukhuset. Först fick jag ingen mat alls knappt ens vatten, sen fick endast näringsdryck i små shotglas, sen så små ”måltider” att knappt ett barn skulle bli mätt (ni som följer community där man får följa mig närmre i vardagen vittnade för detta) Ett exempel: Jag till sjukvården ”jag tror jag har brist på protein för ni ger mig INTE tillräckligt med mat” Dessutom visade mina provsvar att jag låg UNDER referensintervallerna på MÅNGA näringsämnen. Sjukvården ”nej dina prover ligger precis under referensintervallen och då är det ingen fara” Jag ”men jag blir inte mätt, kan inte sova för jag är hungrig och är van att äta jättemycket. Kan jag snälla få en extra näringsdryck eller smörgås till kvällsmat?” Sjukvården ”nej, du får ingenting mer än det som står på din lista och du har överskridit ditt dagliga intag av vätska som vi bestämt att du får dricka” Jag ”kan jag snälla snälla få en halv banan iallafall? Eller 1 klunk vatten ????” Sjukvården ”nej” Sen låste dom toaletten, stängde av allt vatten på mitt rum.
Satt där med en kurrande mage som var så hungrig att jag hade kramp för magen var så tom. Helt torr i munnen att jag inte kunde prata med en person som satt i mitt rum dygnet runt och stirrade på mig. Konsekvenserna blev: jag tappade 80% av mitt hår och sår läkte inte. Jag hade ett 7 cm långt öppet sår mitt på huvudet efter ett krampanfall som vägrade läka, sjukvården bara lät såret va helt öppet på huvudet trots att det både varade och gjorde fruktansvärt ont. Det krävdes att mamma fick skicka 40 mail till sjukhusets ledning för att dom ens skulle ta sig tid att se över såret. 5 sköterskor på avdelningen som totalt saknade kompetens för en patient som mig med mina besvär stirrade på såret och hade ingen kompetens alls att lägga om det. Min mamma fick komma med halva apoteket med sig och lägga om såret som sedan läkte efter att varit helt öppet sår mitt på huvudet i 12 veckor utan någon brydde sig om att kolla på det. I vår podcast berättar jag om när jag nästan dog och hur jag hamnade på sjukhus med organsvikt❤️‍🩹#sverige #fyp #photooftheday"

Hon skriver "Jag ”men jag blir inte mätt, kan inte sova för jag är hungrig och är van att äta jättemycket. Kan jag snälla få en extra näringsdryck eller smörgås till kvällsmat?" - du kan inte sova för att du är jättehungrig. Du kan ju ändå aldrig sova säger du? Har det alltså med hunger att göra? Testa att äta bättre nu då Alice så kanske du äntligen får sova 😉
Och van att äta jättemycket, visa oss dina dagar med allt du äter då. Vi får se att du har bars, glass och godis där du tagit ett bett. Men aldrig någon mat.
Hon skrev ett inlägg innan 06 i morgon också som hon tog bort.Att det snart är hennes födelsedag men hon har inte firat den på 10 år för att det inte finns något att fira. Att hon sitter inlåst som i ett akvarium och aldrig kommer ut, aldrig kommer att kunna få familj barn resa m.m som alla vi andra kan göra. Offerkoftan var verkligen stor där.Och sen nu försöker svartmåla sjukvården igen.Cirkusen bara fortsätter.
Citera
2026-08-13, 11:38
Medlem
Å mitt i alltihopa ett klipp på en gammal kärleksmums den saftigaste av dem alla där man ser hur glasyren har tagit över hela kakan 😂 Motbjudande
Senast redigerad av Ashleyrose 2026-08-13 kl. 11:56.
Citera
2026-08-13, 13:13
Medlem
Portapottys avatar
Citat:

Såg också det där. Vad exakt tyckte Alice och Heidi att vården skulle göra åt det lilla såret i huvudet? Förlåt men trodde jag skulle få se ett riktigt grovt och djupt köttsår, det där var ju ingenting. Sen visst, obviously tappade hon mycket hår och blev rejält tunnhårig enligt bilden - men om du googlar anorexi Alice och läser lite symtom på det så kanske polletten trillar ner. Du vårdades för refeeding syndrom din imbecill. Blir helt matt av hennes maniska utläggningar och drev mot vården.
Citera
2026-08-13, 13:57
Medlem
Portapottys avatar
Också intressant att Alice med sina fruktansvärda smärtor i fötterna alltid väljer att visa sig i diverse high heels både idag på Inalicekitchen och annars på MissWox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in