2025-07-23, 02:39
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Kan man inte se det som att någon annan tycker att trådens ämne är intressant, även om TS inte orkar bråka?

/VV
Det finns lika många perspektiv som det finns människor så potentiellt finns det över 1 miljon användare som har en åsikt. Modereringen sköts av ett relativt fåtal och är ganska arbetsintensivt så som det är. Någonstans får man begränsa diskussionen för att allt inte ska drunkna i byråkrati.
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Nej det är det inte. I svenska rikets rättstat händer det hela tiden, och så händer det också i flertalet nationer ute i världen. Vet inte varifrån du fått dina juridiska uppfattningar från.
Har gått ett antal utbildningar i just rättshaverism och det finns en viktig poäng där.
Citat:
Vad gäller här var jag intresserad av att kommentera i tråden vars trovärdighet jag kan styrka med min historik av kommentarer i Flashback. Jag är alltså inte ute av att återuppskapa en tråd bara för att ("rättshaverisk").

Det sagt är det även så legitimt att ta upp frågan för andra användares skull. Nybörjare ska inte behöva behandlas illa av enväldiga moderatorer, det i sig är en princip som går i hand med forumets bevarande något som admins ständigt diskuterar som ett imperativ. Det är alltså även för foruments bästa att när moderatorer agerar bortom principerana som upprätthåller det frias order här att ärenden som denna måsta måste beaktas.
Det är en bra poäng och jag tänker inte försvara Bussen då jag själv ofta inte håller med honom.
Citera
2025-07-23, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Det var ett litet tag sedan den hamnade i papperskorgen, så inte konstigt att den var svår att hitta
(FB) Om Franciscus vaknar till liv igen? Vad göra?

Där ser man. Ganska klen trådstart.
Citera
2025-07-23, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Det var ett litet tag sedan den hamnade i papperskorgen, så inte konstigt att den var svår att hitta
(FB) Om Franciscus vaknar till liv igen? Vad göra?
Stort tack! Kunde själv inte hitta. Sökfunktionen i papperskorgen tycktes inte fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Där ser man. Ganska klen trådstart.

Om moderatorn tyckte så kunde hen ha sagt sagt det och jag eller TS skapat om eller byggt på tråden men i sådana fall måste moderatorn säga detta. Det som du sagt nu är din åsikt, inte vad moderatorn har sagt trots att jag insisterade med att hen skulle ge en ordentlig motivation.
Citera
2025-07-23, 04:11
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Om man ska vara petig så är ju tråden inte raderad utan pkad. Hade den varit raderad så syns den ju inte längre.
Citera
2025-07-23, 07:54
Medlem
67arigGubbes avatar
Herregud vilken fittmoderator. Hur efterbliven får man vara med dom svaren? Har någonting i religion hänt eller? Allt är påhittat skit, man måste ju få spekulera och diskutera saker i ett forum.
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Anledningen stod ju tydligt: "Återkom om han gör det."

Har han återkommit?

Mem snälla håll käft din fyrkantiga fitta. Är du helt bränd eller!!? Radera alientrådarna då med för återkom när det hänt! Radera ALLT som inte hänt. Jävla idiot. Hoppas din bricka ryker din jävla nolla som tror du e så tuff med dina dryga svar. Diskutera vettigt med ts som ställde ett trevligt meddelande istället.
Citera
2025-07-23, 08:02
Medlem
Molekyl3ns avatar
Nepotismen är som sagt rätt utbredd bland modsen, såklart.
Citera
2025-07-23, 08:14
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
I Flashback följer vi goda medborgare ett regelverk.

Moderator Ruskigbuss har agerat egensinnigt och utanför ramarna för vad är en legitim objektion till en tråd fått för sig, utan god anledning, för att radera tråden "Om Franciscus vaknar till liv igen? Vad göra?" som låg placerad i delforumet för religion.

Som bekan har praxis länge varit i denna forum att spekulativ teologi tillåts (finns många exempel; Är artificiell intelligens antikristus?, Vad händer efter döden?, Har gud skapat aliens också?, Trodde påven på gud innerst inne?, Blir svenska Arborelius ny påve?, Lever vi i den sista tiden?) och det är inte upp till Ruskigbuss att bestämma vilka som godkänns eller inte utan närmare specifikationer som tillåter ett objetivt kriterium att ta form.

Ruskugbuss har vägrat att utveckla sin uppge sin resonemang för hens godtyckliga raderande. Detta framgår från mina samtal med hen i privata meddelanden:

I vår kristna tro är återuppstånd något som är fullt legitimt att fråga sig då både Lazaros och Jesus återuppstod från de döda och katolska kyrkan har alltid varit öppen för möjligheten att mirakler händer. Så frågan är legitimt om en mirakel skulle hända och Påve Franciskus skulle återuppstå från de döda. Ingen ateist-moderator eller moderator med annan dold agenda eller dålig argumentation för sin sak borde ges fri hand att agera agensinnigt mot legitima frågerställningar.

Det sagt vill jag än än gång be tråden att återskapas från papperskorkern, precis som Lazaros återuppstod från de döda. Jag hoppas inte att detta är att be om mirakel.

Fast frågeställningen haltar på två punkter, ingen har bevisligen återuppstått de senaste 2000 åren, ingen innan heller, det andra är att man är påve fram till sin död eller frivilligt avgår. De som avgår kan då få titel påve erimitus. Skulle någon återuppstå får de väl få titeln påve mortem.

Så tråden hade blivit kort! Senast vald är påve!

De andra trådarna du nämner har teologisk berättigande, det är rimliga diskutioner utifrån en troendes perspektiv!

Om frågeställningen varit, kan en avsatt eller frivilligt avgången påve återinsättas hade det varit en rimlig utgångspunkt som diskussion.

Likaså diskutioner om mirakel/återuppståndelse existerar! Även om jag som läs bibeln från pärm till pärm inte anser det och att vissa kristna gravt missförstått betydelsen.
Senast redigerad av kjellkritisk 2025-07-23 kl. 09:01. Anledning: Stavning
Citera
2025-07-23, 08:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Herregud vilken fittmoderator. Hur efterbliven får man vara med dom svaren? Har någonting i religion hänt eller? Allt är påhittat skit, man måste ju få spekulera och diskutera saker i ett forum.

Mem snälla håll käft din fyrkantiga fitta. Är du helt bränd eller!!? Radera alientrådarna då med för återkom när det hänt! Radera ALLT som inte hänt. Jävla idiot. Hoppas din bricka ryker din jävla nolla som tror du e så tuff med dina dryga svar. Diskutera vettigt med ts som ställde ett trevligt meddelande istället.

Nu vet jag inte vilka alientrådar du hänvisar till - men jämförelsen haltar lite - aliens diskuteras i konspirationer och alternativa teorier - och där får man diskutera just det.

Underforumet för den aktuella tråden var Religion. Det finns mycket intressant man kan diskutera gällande påven och processerna kring tillsättande - och vissa spekulationer och undringar kan man säkerligen diskutera där. Detta är dock en för tunn trådstart och för långsökt för att kunna diskutera i mitt tycke, jag hade också papperskorgat den.
Citera
2025-07-23, 08:30
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nu vet jag inte vilka alientrådar du hänvisar till - men jämförelsen haltar lite - aliens diskuteras i konspirationer och alternativa teorier - och där får man diskutera just det.

Underforumet för den aktuella tråden var Religion. Det finns mycket intressant man kan diskutera gällande påven och processerna kring tillsättande - och vissa spekulationer och undringar kan man säkerligen diskutera där. Detta är dock en för tunn trådstart och för långsökt för att kunna diskutera i mitt tycke, jag hade också papperskorgat den.

Syftar på de trådar ts länkar till tex.
(FB) Har gud skapat aliens också?

Borde inte fittmodden radera tråden med motiveringen ”återkom när aliens existerar ” ? Sån dubbelmoral så det inte är sant.

Ts trådstatt va mycket intressant och lämnades öppen för stora diskussioner.
Citera
2025-07-23, 08:31
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Kan man inte se det som att någon annan tycker att trådens ämne är intressant, även om TS inte orkar bråka?

/VV

Absolut. Det har hänt mig några gånger också att andra användare tagit upp papperkorgade trådar eller låsta trådar och det får man ju lov att göra. Det är ju heller inget som hindrar en annan användare att starta en ny tråd på basis av den papperskorgade och kanske fixa till det som eventuellt då fattas i trådstarten.
Citera
2025-07-23, 08:36
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Syftar på de trådar ts länkar till tex.
(FB) Har gud skapat aliens också?

Borde inte fittmodden radera tråden med motiveringen ”återkom när aliens existerar ” ? Sån dubbelmoral så det inte är sant.

Ts trådstatt va mycket intressant och lämnades öppen för stora diskussioner.

Hela tanken med att gud skapat allt kan upplevas märklig - jag tycker nog att frågan huruvida aliens existerar och om de isåfall skapats av gud är en fråga som kan ställas i Religion.

I den aktuella trådstarten beskrivs ett fiktivt scenario som är lite väl långsökt dvs att en påve som dött skulle återuppstå - och vad gör man då? Denna premissen handlar nog väldigt lite om religion i sig.

En annan användare här i tråden tog upp ett scenario med en påve som avgått och som eventuellt skulle vilja återinsättas - den tråden hade jag gärna velat läsa och diskutera i.
Citera
2025-07-23, 08:38
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
I Flashback följer vi goda medborgare ett regelverk.

Moderator Ruskigbuss har agerat egensinnigt och utanför ramarna för vad är en legitim objektion till en tråd fått för sig, utan god anledning, för att radera tråden "Om Franciscus vaknar till liv igen? Vad göra?" som låg placerad i delforumet för religion.

Som bekan har praxis länge varit i denna forum att spekulativ teologi tillåts (finns många exempel; Är artificiell intelligens antikristus?, Vad händer efter döden?, Har gud skapat aliens också?, Trodde påven på gud innerst inne?, Blir svenska Arborelius ny påve?, Lever vi i den sista tiden?) och det är inte upp till Ruskigbuss att bestämma vilka som godkänns eller inte utan närmare specifikationer som tillåter ett objetivt kriterium att ta form.

Ruskugbuss har vägrat att utveckla sin uppge sin resonemang för hens godtyckliga raderande. Detta framgår från mina samtal med hen i privata meddelanden:

I vår kristna tro är återuppstånd något som är fullt legitimt att fråga sig då både Lazaros och Jesus återuppstod från de döda och katolska kyrkan har alltid varit öppen för möjligheten att mirakler händer. Så frågan är legitimt om en mirakel skulle hända och Påve Franciskus skulle återuppstå från de döda. Ingen ateist-moderator eller moderator med annan dold agenda eller dålig argumentation för sin sak borde ges fri hand att agera agensinnigt mot legitima frågerställningar.

Det sagt vill jag än än gång be tråden att återskapas från papperskorkern, precis som Lazaros återuppstod från de döda. Jag hoppas inte att detta är att be om mirakel.
Din tråd har ju inget med religion att göra. Därför papperskorgades den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in