Citat:
Ursprungligen postat av
Fear2be
Det jag menade var att om användare som inte har skapat en tråd gräver i papperskorgen bara för att det är kul att klaga på moderering så är det lite haveristiskt.
Ja, ok. Det kan jag gå med på.
Citat:
Om vi tar ett exempel på en trådstart om huruvida Påven kan besegra Church of Unitology genom att slåss med sin magiska stav så är det inte något som platsar i religionsforumet då Church of Unitology är en fiktiv religion och då religionsforumet inte handlar om självförsvar och så vidare. Visst det är en aning av ett halmgubbesvar men det är inte allt för långt ifrån "Om Franciscus vaknar till liv igen? Vad göra?". Jag vet att det är roligt att diskutera allt möjligt trams men gör det på rätt ställe. Även om du eller jag kanske inte är så religiösa så finns det de som vill diskutera religion seriöst utan fantasier om en zombieapokalyps.
Ja och nej. Man måste ju faktiskt inte diskutera i trådar man inte är intresserad av. Jag tycker inte att den är jättelångt från religion, för den handlar trots allt om vad den organiserade religionen skulle göra i en sådan situation. Och som jag visade i ett tidigare inlägg finns det gott om "vad hade hänt om" i fysik, juridik och politik.
Citat:
Jo absolut. Det är en prestigeförlust att få sin tråd kastad och att se sina inlägg försvinna och det händer mig också.
Tror du missförstår. Det handlar inte om prestigeförlusten att se sina inlägg försvinna, utan att en pågående diskussion dör.