Citat:
Du menar att det är min skyldighet att staten äger min kropp och att det är rimligt att ett parti som värnar "det privata" står bakom en regim som tvångsinjicerar folket med gifter?
Citat:
Varför får jag inte bestämma över min egna kropp?
Staten är inte en koloss som lever på egna villkor, staten är vi (du, jag och alla andra). Reglerna för att vi ska kunna samexistera har röstats fram av oss människor. Att du inte får göra som du vill beror på att många fler vill att det fungerar på ett annat sätt.
Det är varför det är ett rimligt krav från staten som du ska argumentera för?
Jag menar denna lag är fascism.
Citat:
Jag förtrycks med tvångsvård för att staten är motståndare till den fria tanken.
Dina exempel är smått fåniga. Att vikingarna gillade droger betyder inte att de ska vara fritt tillgängliga idag. Vi lever inte efter vikingalagar idag, det är bl.a. därför det är olagligt att krossa din skalle med en yxa. Om du t.ex. förtrycks via tvångsvård är det förmodligen för att du inte förstått att det inte är särskilt gynnsamt för samhället att kunna lemlästa sin granne.
Jag ska inte få tänka vad jag vill, tänker jag att min kropp är min egendom stämplas jag som psykiskt sjuk och tvångsinjiceras.
Sådan är denna stat, de anser att motståndare till övergrepp sanktionerade av staten är psykiskt sjuka.
Dessutom är det bara löjligt att låtsas om att tvångsinjektionerna ges för att jag är farlig när de ges trots att jag är fastspänd och lugn som en filbunke samt inlåst bakom dubbla lås, detta när dömda mördare får gå på permission och riktigt farliga män som t.ex. Bunkerläkaren släpps ut efter futtiga 5-6 år bakom bom och lås, bunkern får han ha kvar men våra cannabisodlingar blir förverkade.
Anser du det rimligt att bunkerläkare får behålla sin bunker medan staten förstör örter?
Citat:
Det är en myt att jag blir en börda för samhället för jag medicinerar med cannabis.
Detta eviga tjat om att du inte får stoppa vad du vill i din egen kropp, varför svarade du inte på min fråga? När du blir en börda för andra är det inte längre en fråga som du ensam rår över.
Jag blir en MINDRE börda eftersom jag blir friskare.
Det är det här med hjärntvätten som du är offer för, varför tror du jag blir sjukare av alternativ medicin när de mediciner som finns är så dåliga eller så svåra att få utskrivna?
Citat:
Om inte staten hade skyddat de rika hade jag haft hur mycket mark som helst, bara låna lite av kungens mark, han har knappast något behov av att ha mark till sina prydnadsfår!
Bara en så enkel sak som: vilken mark äger du som du anser att du ska kunna odla mary jane på?
Ett parti som säger sig vara emot bidrag men ökar kungens apanage är vad du försvarar.
Kungen, landets största bidragsparasit är tydligen bra!
Senast redigerad av Kungenshora 2025-07-23 kl. 15:46.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-07-23 kl. 15:46.