2025-07-23, 15:35
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Du missar poängen. Om du vill existera i samhället existerar ett samhällskontrakt som innehåller både rättigheter och skyldigheter. Du vill inte veta av skyldigheterna.
Du menar att det är min skyldighet att staten äger min kropp och att det är rimligt att ett parti som värnar "det privata" står bakom en regim som tvångsinjicerar folket med gifter?
Citat:
Staten är inte en koloss som lever på egna villkor, staten är vi (du, jag och alla andra). Reglerna för att vi ska kunna samexistera har röstats fram av oss människor. Att du inte får göra som du vill beror på att många fler vill att det fungerar på ett annat sätt.
Varför får jag inte bestämma över min egna kropp?
Det är varför det är ett rimligt krav från staten som du ska argumentera för?
Jag menar denna lag är fascism.
Citat:
Dina exempel är smått fåniga. Att vikingarna gillade droger betyder inte att de ska vara fritt tillgängliga idag. Vi lever inte efter vikingalagar idag, det är bl.a. därför det är olagligt att krossa din skalle med en yxa. Om du t.ex. förtrycks via tvångsvård är det förmodligen för att du inte förstått att det inte är särskilt gynnsamt för samhället att kunna lemlästa sin granne.
Jag förtrycks med tvångsvård för att staten är motståndare till den fria tanken.
Jag ska inte få tänka vad jag vill, tänker jag att min kropp är min egendom stämplas jag som psykiskt sjuk och tvångsinjiceras.
Sådan är denna stat, de anser att motståndare till övergrepp sanktionerade av staten är psykiskt sjuka.
Dessutom är det bara löjligt att låtsas om att tvångsinjektionerna ges för att jag är farlig när de ges trots att jag är fastspänd och lugn som en filbunke samt inlåst bakom dubbla lås, detta när dömda mördare får gå på permission och riktigt farliga män som t.ex. Bunkerläkaren släpps ut efter futtiga 5-6 år bakom bom och lås, bunkern får han ha kvar men våra cannabisodlingar blir förverkade.
Anser du det rimligt att bunkerläkare får behålla sin bunker medan staten förstör örter?
Citat:
Detta eviga tjat om att du inte får stoppa vad du vill i din egen kropp, varför svarade du inte på min fråga? När du blir en börda för andra är det inte längre en fråga som du ensam rår över.
Det är en myt att jag blir en börda för samhället för jag medicinerar med cannabis.
Jag blir en MINDRE börda eftersom jag blir friskare.
Det är det här med hjärntvätten som du är offer för, varför tror du jag blir sjukare av alternativ medicin när de mediciner som finns är så dåliga eller så svåra att få utskrivna?
Citat:
Bara en så enkel sak som: vilken mark äger du som du anser att du ska kunna odla mary jane på?
Om inte staten hade skyddat de rika hade jag haft hur mycket mark som helst, bara låna lite av kungens mark, han har knappast något behov av att ha mark till sina prydnadsfår!

Ett parti som säger sig vara emot bidrag men ökar kungens apanage är vad du försvarar.
Kungen, landets största bidragsparasit är tydligen bra!
Senast redigerad av Kungenshora 2025-07-23 kl. 15:46.
Citera
2025-07-23, 15:48
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Så är det, svenne har lyckats med konsttycket att ändra demografin så pass att vänstern kommer vinna alla val inom överskådlig framtid.
Det enda framtiden som finns för M är som ett stödparti till S.

Svenskarna är verkligen bättre och smartare än alla andra.
Varför skulle alla invandrare rösta vänstern enligt Hanif Bali som själv är invandrare och röstar på högern?
Nej jag tror inte på att alla invandrare röstar på vänstern, då hade de haft makten.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-07-23 kl. 16:10.
Citera
2025-07-23, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
"Han säger att partiet står inför ett existentiellt hot och saknar en långsiktig vision. Om partiet rör sig mot mitten tror han att man kommer blöda väljare till SD och om man går högerut kommer man att tappa storstadsväljarna. Dessutom oroas han för att den demografiska utvecklingen kommer att leda till att den här mandatperioden blir Moderaternas sista vid makten."

"– Andelen med utländsk bakgrund och de med svag socioekonomi ökar. Och den husägande medelklassen krymper. Det kommer leda till att vi hamnar i en återvändsgränd där vi aldrig får makten igen."

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...5fc571219&ei=8

https://www.svd.se/a/KM5go4/hanfi-ba...-och-toppstyrt

1. Har Hanif rätt i sin förutsägelse?
2. Varför har inte M gjort Alexanderhugg inom Tidöpolitiken för att lösa sistnämnda problem avseende demografin? Trots allt, antalet gånger som SD visat sig ha rätt äro flera, men likväl antingen vägrar M och L eller är extremt fega och rädda.
3. Är Hanifs antydan om dåligt ledarskap, d.v.s. moderata smilfinkar som inte har arbetat en timme i sitt liv, men som har ägnat en stor del att smida planer i ungdomsförbundet och hugga andra i ryggen varit problemet?

Som tillägg, på punkt nr 2 finns det en artikel i SvD om demografin där ett M-styre i Danderyd kommenterar varför det föds så få barn i Danderyd som hon tycker borde vara en underbar plats att bo i och skaffa barn.
https://www.svd.se/a/AvK1bA/babygata...igt-omskakande

Man kan hoppas det eftersom svaga fittor som M bör aldrig ha makt igen
Citera
2025-07-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är "bördan" som inte ska accepteras. Inte vad fria människor stoppar i sina egna kroppar.
Att förbjuda droger i förebyggande syfte är förtryck.

Det är konstigt att det är dubbla måttstockar när det handlar om att äga sin egen kropp. I abortfrågan är det minsann kvinnan som ska äga sin kropp. Trots att det inte är deras utan fostrens kropp det handlar om. Och aborter om något skapar en börda för samhället - dels i fråga om sjukvård, men än viktigare är att födelsetalen (för vita) är hotande låga.
Jag återgår till min ursprungsfråga: ska knarkande fortfarande garantera ambulans och sjukvård om doseringen inte gick som tänkt? Jag ska vara ärlig här, jag står absolut för din rätt att dricka klorin om du så vill men jag är inte intresserad av att hålla dig vid liv om du väljer att göra det.

Det samma borde gälla i abortfrågan. Föd gärna barnet men bli av med den automatiska försörjningsbördan det innebär för mannen.

Att vara ”fri” bör betyda att man även blir av med alla förmåner. Det är hyckleri att kräva alla rättigheter men ignorera alla tillkommande skyldigheter.
Citera
2025-07-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du menar att det är min skyldighet att staten äger min kropp och att det är rimligt att ett parti som värnar "det privata" står bakom en regim som tvångsinjicerar folket med gifter?

Varför får jag inte bestämma över min egna kropp?
Det är varför det är ett rimligt krav från staten som du ska argumentera för?
Jag menar denna lag är fascism.

Jag förtrycks med tvångsvård för att staten är motståndare till den fria tanken.
Jag ska inte få tänka vad jag vill, tänker jag att min kropp är min egendom stämplas jag som psykiskt sjuk och tvångsinjiceras.
Sådan är denna stat, de anser att motståndare till övergrepp sanktionerade av staten är psykiskt sjuka.
Dessutom är det bara löjligt att låtsas om att tvångsinjektionerna ges för att jag är farlig när de ges trots att jag är fastspänd och lugn som en filbunke samt inlåst bakom dubbla lås, detta när dömda mördare får gå på permission och riktigt farliga män som t.ex. Bunkerläkaren släpps ut efter futtiga 5-6 år bakom bom och lås, bunkern får han ha kvar men våra cannabisodlingar blir förverkade.
Anser du det rimligt att bunkerläkare får behålla sin bunker medan staten förstör örter?

Det är en myt att jag blir en börda för samhället för jag medicinerar med cannabis.
Jag blir en MINDRE börda eftersom jag blir friskare.
Det är det här med hjärntvätten som du är offer för, varför tror du jag blir sjukare av alternativ medicin när de mediciner som finns är så dåliga eller så svåra att få utskrivna?

Om inte staten hade skyddat de rika hade jag haft hur mycket mark som helst, bara låna lite av kungens mark, han har knappast något behov av att ha mark till sina prydnadsfår!

Ett parti som säger sig vara emot bidrag men ökar kungens apanage är vad du försvarar.
Kungen, landets största bidragsparasit är tydligen bra!
Nu orkar jag inte jiddra med dig mer. Du vill knarka, men inte förstå vad som skulle krävas för att du ska få knarka fritt. Du och jag har diskuterat färdigt.
Citera
2025-07-23, 17:32
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Nu orkar jag inte jiddra med dig mer. Du vill knarka, men inte förstå vad som skulle krävas för att du ska få knarka fritt. Du och jag har diskuterat färdigt.
Jag vill inte knarka.
Jag vill offra örter till gudarna som man gjorde förr och jag vill själv bestämma vad som går in och inte går in i min kropp för det är mitt privata liv.
Du tycker alltså inte det är rimligt att jag INTE ska få bestämma över min privata kropp för den är enligt moderaterna inte privat.
Men apoteken och järnvägstrafiken, de ska minsanna va privata! Idioti!
Senast redigerad av Kungenshora 2025-07-23 kl. 17:45.
Citera
2025-07-23, 17:37
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Man kan hoppas det eftersom svaga fittor som M bör aldrig ha makt igen

Så du föredrar sossarna?
Citera
2025-07-23, 17:44
Medlem
pinger99s avatar
Tror inte alls det är så illa ställt för M.

Folk glömmer, och tyvärr är inte S bättre. (åtminstone inte de senaste 20 åren)

Reinfeldt linjen kör man fortfarande hårt på, men nu med stöd av SD.
(detta har krävt större justeringar av ”budskapet”, men det mesta är sig likt)
Citera
2025-07-23, 17:49
Medlem
526s avatar
Citat:
Jag återgår till min ursprungsfråga: ska knarkande fortfarande garantera ambulans och sjukvård om doseringen inte gick som tänkt? Jag ska vara ärlig här, jag står absolut för din rätt att dricka klorin om du så vill men jag är inte intresserad av att hålla dig vid liv om du väljer att göra det.

Det samma borde gälla i abortfrågan. Föd gärna barnet men bli av med den automatiska försörjningsbördan det innebär för mannen.

Att vara ”fri” bör betyda att man även blir av med alla förmåner. Det är hyckleri att kräva alla rättigheter men ignorera alla tillkommande skyldigheter.
Självklart. Alla olyckor och skador ska hanteras av sjukvården.
I annat fall kan vi förbjuda allt som kan gå fel. Motorsport, all kampsport, alpin skidåkning, motorcyklar, alkohol, socker, onyttig mat, bilism, etc etc. Listan på "farliga" företeelser i världen kan göras lång.
Citera
2025-07-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Så du föredrar sossarna?
Nej inte alls , sd helst . Svaga fittor , höger eller vänster , bög aldrig ha makten någonstans . Kolla Eu och vad som gjort med oss
Citera
2025-07-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag vill inte knarka.
Jag vill offra örter till gudarna som man gjorde förr och jag vill själv bestämma vad som går in och inte går in i min kropp för det är mitt privata liv.
Du tycker alltså inte det är rimligt att jag INTE ska få bestämma över min privata kropp för den är enligt moderaterna inte privat.
Men apoteken och järnvägstrafiken, de ska minsanna va privata! Idioti!
Jag tror inte på gudar, men tänker ändå att du kan ha ett förhållande till vilken gud som helst utan att behöva blanda in mig.. Man gjorde ganska mycket förr som inte är acceptabelt idag, släpp den kryckan.

Dessutom: jag frågade dig tidigare vilket parti som arbetar för din rätt att leka med lövet och vi var överens om att inget etablerat parti arbetar för denna sak. Ändå tuggar du fradga över ”mådderaterna-mådderaterna-mådderaterna” som om du har attention span som en guldfisk. Jag tror att du bör lägga undan spliffen en kortis, det verkar fördunkla ditt tänk ganska rejält.
Citera
2025-07-23, 18:10
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Nej inte alls , sd helst . Svaga fittor , höger eller vänster , bög aldrig ha makten någonstans . Kolla Eu och vad som gjort med oss

SD ska absolut ha regeringsmakten, håller med. Men tyvärr är vårt land inte helt demokratiskt, så även om SD får 25 procent och M 15 i nästa val, så kommer cuckarna i M att få posten som statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in