2025-07-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Självklart. Alla olyckor och skador ska hanteras av sjukvården.
I annat fall kan vi förbjuda allt som kan gå fel. Motorsport, all kampsport, alpin skidåkning, motorcyklar, alkohol, socker, onyttig mat, bilism, etc etc. Listan på "farliga" företeelser i världen kan göras lång.
Varför ska alla olyckor och skador så självklart hanteras av sjukvården? Naturligtvis för att vi gemensamt kommit överens om det. Dessa friheter kommer dock med villkor. Om du ska tillåtas köra bil behöver du hålla dig till tillåtna vägar och hastigheter för att inte skada någon annan. Du behöver även säkerhetsbälte för att inte skada dig själv. Ambulanser kostar pengar, vem ska finansiera dessa? Speciellt om skadorna orsakas av nån förpubertal idgaf-mentalitet?

Kampsport är naturligtvis också reglerat precis som allt annat, du får t.ex inte peta ut ögonen på din motståndare, du får heller inte strypa ihjäl denne o.s.v.

Du har alla rättigheter att utöva ovanstående, men du har också skyldigheter när du utför dem. Är jag oklar på något sätt?

Jag är ingen förbudsivrare, men anser att total anarki inte heller är att eftersträva. En gyllene medelväg som alla kan vara överens om är att föredra. Om man ska få offra mary jane till ”vikingagudar” bör man även kunna vara öppen för sharialagar som tillgodoser andra gudars märkliga önskemål.
Citera
2025-07-23, 18:35
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag tror inte på gudar, men tänker ändå att du kan ha ett förhållande till vilken gud som helst utan att behöva blanda in mig.. Man gjorde ganska mycket förr som inte är acceptabelt idag, släpp den kryckan.

Dessutom: jag frågade dig tidigare vilket parti som arbetar för din rätt att leka med lövet och vi var överens om att inget etablerat parti arbetar för denna sak. Ändå tuggar du fradga över ”mådderaterna-mådderaterna-mådderaterna” som om du har attention span som en guldfisk. Jag tror att du bör lägga undan spliffen en kortis, det verkar fördunkla ditt tänk ganska rejält.

Från moderaternas partiprogram:
Moderaterna har ett löfte – om en samhällsutveckling präglad av frihet som är trygg, värdig och hållbar. Det är inte ett löfte om att politiken kan lösa alla problem. Men det är ett löfte om att politiken ska lösa de problem som bara politiken kan och därför måste lösa. Det är det moderata löftet.

Det är löftet om frihet och ansvar; om en politik som tror på individens förmåga och rätt att själv bestämma över sitt liv, men som också ställer ett tydligt krav på att hon ska göra det. Där självbestämmande kommer genom egenmakt och rätten att fatta livets viktiga beslut. Där medborgarna tillåts vara vuxna att bära ansvaret för sig själva, för sina närmaste och för vårt samhälle.
Ändå får jag inte ens bestämma över min kropp.
Fy fan vilka hjärntvättande lögnare, värre människor än moderater finns inte.
Allt jag begär är att de ska stå för sitt eget partiprogram, inte skicka en läkare med en spruta.

Hur ska jag kunna ta ansvar för mitt eget liv när jag inte ens får medicinera mot mina problem?
Citera
2025-07-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
SD ska absolut ha regeringsmakten, håller med. Men tyvärr är vårt land inte helt demokratiskt, så även om SD får 25 procent och M 15 i nästa val, så kommer cuckarna i M att få posten som statsminister.
Du verkar ha missförstått vad demokrati innebär. I en demokrati är ett parti bara garanterat makten om man får över 50% av rösterna. I annat fall krävs det att man lyckas samla stöd från andra partier. Svenskarna lägger nämligen sin röst på ett parti, inte på ett block.

M har lika lite skyldighet att ge SD statsministerposten för att de är större som SD har att ge S statsministerposten för att de är större.
Citera
2025-07-23, 18:38
Medlem
Man får hoppas Bali har rätt så man slipper de här korrupta parasiterna i regeringen.
Moderaterna har visat sig vara korrupta hycklare och det tror jag ingen normal människa har missat.
Citera
2025-07-23, 18:39
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Varför ska alla olyckor och skador så självklart hanteras av sjukvården? Naturligtvis för att vi gemensamt kommit överens om det. Dessa friheter kommer dock med villkor. Om du ska tillåtas köra bil behöver du hålla dig till tillåtna vägar och hastigheter för att inte skada någon annan. Du behöver även säkerhetsbälte för att inte skada dig själv. Ambulanser kostar pengar, vem ska finansiera dessa? Speciellt om skadorna orsakas av nån förpubertal idgaf-mentalitet?

Kampsport är naturligtvis också reglerat precis som allt annat, du får t.ex inte peta ut ögonen på din motståndare, du får heller inte strypa ihjäl denne o.s.v.

Du har alla rättigheter att utöva ovanstående, men du har också skyldigheter när du utför dem. Är jag oklar på något sätt?

Jag är ingen förbudsivrare, men anser att total anarki inte heller är att eftersträva. En gyllene medelväg som alla kan vara överens om är att föredra. Om man ska få offra mary jane till ”vikingagudar” bör man även kunna vara öppen för sharialagar som tillgodoser andra gudars märkliga önskemål.
Att offra heliga örter är en skandinavisk uråldrig företeelse.
Att hugga av händer och fötter på oliktänkande är inte det.
Kallar man sig för konservativ borde man värna om våra urgamla traditioner, inte bara de som uppfanns på det hemska 1600-talet!
Citera
2025-07-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Från moderaternas partiprogram:
Moderaterna har ett löfte – om en samhällsutveckling präglad av frihet som är trygg, värdig och hållbar. Det är inte ett löfte om att politiken kan lösa alla problem. Men det är ett löfte om att politiken ska lösa de problem som bara politiken kan och därför måste lösa. Det är det moderata löftet.

Det är löftet om frihet och ansvar; om en politik som tror på individens förmåga och rätt att själv bestämma över sitt liv, men som också ställer ett tydligt krav på att hon ska göra det. Där självbestämmande kommer genom egenmakt och rätten att fatta livets viktiga beslut. Där medborgarna tillåts vara vuxna att bära ansvaret för sig själva, för sina närmaste och för vårt samhälle.
Ändå får jag inte ens bestämma över min kropp.
Fy fan vilka hjärntvättande lögnare, värre människor än moderater finns inte.
Allt jag begär är att de ska stå för sitt eget partiprogram, inte skicka en läkare med en spruta.

Hur ska jag kunna ta ansvar för mitt eget liv när jag inte ens får medicinera mot mina problem?
Du svarar fortfarande inte på frågan, har du fastnat i en loop?
Läs sakta: vilket annat parti tillgodoser dina behov?
Om svaret blir ”inget” kommer ditt liv inte att förändras även om man skulle sänka hela Moderatpartiet i fluorvätesyra. Kan du vänligen byta playlist snart?
Citera
2025-07-23, 18:42
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Du svarar fortfarande inte på frågan, har du fastnat i en loop?
Läs sakta: vilket annat parti tillgodoser dina behov?
Om svaret blir ”inget” kommer ditt liv inte att förändras även om man skulle sänka hela Moderatpartiet i fluorvätesyra. Kan du vänligen byta playlist snart?
Vilket annat parti har ett partiprogram där de slår på stora trumman för "Frihet och ansvar" och sen skiter fullkomligt i det?
Jävla pajasparti!
Citera
2025-07-23, 18:45
Medlem
Citat:
Att offra heliga örter är en skandinavisk uråldrig företeelse.
Att hugga av händer och fötter på oliktänkande är inte det.
Kallar man sig för konservativ borde man värna om våra urgamla traditioner, inte bara de som uppfanns på det hemska 1600-talet!
Märklig logik. Det fanns ett liv innan ”de uråldriga traditionerna”. En riktig OG-konservativ borde således vilja leva enligt reglerna som gällde på stenåldern, det skulle dock vara fri jakt på dig då men låt inte det störa medan du cherrypickar ur historieböckerna.
Citera
2025-07-23, 18:46
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
"Han säger att partiet står inför ett existentiellt hot och saknar en långsiktig vision. Om partiet rör sig mot mitten tror han att man kommer blöda väljare till SD och om man går högerut kommer man att tappa storstadsväljarna. Dessutom oroas han för att den demografiska utvecklingen kommer att leda till att den här mandatperioden blir Moderaternas sista vid makten."

Apropå att blöda. För mig är det helt obegripligt att dom fortfarande existerar efter "öppna era hjärtan".
Citera
2025-07-23, 18:47
Medlem
Citat:
Vilket annat parti har ett partiprogram där de slår på stora trumman för "Frihet och ansvar" och sen skiter fullkomligt i det?
Jävla pajasparti!
Det här kan komma som en överraskning för dig, men du gör det ganska svårt att hata Moderaterna. Testa att slipa på dina argument ett hekto.

Citera
2025-07-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Apropå att blöda. För mig är det helt obegripligt att dom fortfarande existerar efter "öppna era hjärtan".
För mig är det obegripligt att det finns svenska väljare kvar inom S. Men, likväl existerar dem. Antingen ett fall av kognitiv dissonans eller att de är betalda att stanna kvar med extrema hot om utfrysning om de lämnar.
Citera
2025-07-23, 19:12
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Det här kan komma som en överraskning för dig, men du gör det ganska svårt att hata Moderaterna. Testa att slipa på dina argument ett hekto.

Anavar för mig är att jag får ta ansvar för min kropp och min hälsa, därför vill jag få göra just det vilket jag inte får för frihetspartiet.
Så jävla patetiskt och inte låta mig få möjlighet att ta hand om mig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in