Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Nä, jag skrev vad jag tyckte. Du behöver inte addera.
Du "skrev vad du tyckte" och det du tyckte var att formatet skulle förminska innehållet. Du kanske inte gillar att det tolkas så, men när man fokuserar mer på antal sidor än på att barn dör, så får man räkna med att det uppfattas som ett försök att bagatellisera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Det var ju jag som använde den som exempel så uppenbarligen inget ironiskt med det. Du jämförde inga studier.
Nej, det ironiska är att du tror du kom med en invändning men i själva verket bekräftade min poäng. Jag lyfte SNS-studien, du drog upp Doyle som säger exakt samma sak. Så tack för att du stärkte mitt case, även om det inte var meningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Det är desinformation. Det är alltså 6,8% som är den rätta siffran och inte generellt applicerbar på LVU.
Det är en specifik grupp.
Det är en specifik grupp och det har jag varit glasklar med från början. Det är just därför siffran är så allvarlig: i tveksamma LVU-fall fyrdubblas dödsrisken.
Att kalla det "desinformation" när man redovisar exakt vad forskningen visar är bara ett desperat försök att rädda ett system som inte tål granskning. Det verkar vara din gärning i livet. Att skydda en socialtjänsten som indirekt har ihjäl barn. Det är inte desinformation. Det är statistiskt bevisat i denna studie.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Skaver inte det minsta. Bekräftar bara att du förvränger information. 91 dödsfall varav 28 -kanske- kunde ha förhindrats.
Så 28 dödsfall som kunde ha förhindrats är inget som skaver för dig? Det säger allt. Du är mer bekymrad över formuleringar än över barn som dör i samhällets vård. Det är inte jag som förvränger, det är du som trivialiserar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Nej jag tycker inte 7% är några större mängder, speciellt då man inte kan utesluta att dom hade tagit sitt liv ändå.
Om du inte tycker att nästan 1 av 15 barn döda är "några större mängder" då är det inte statistik vi behöver diskutera, utan din avtrubbning inför mänskligt lidande. Det här handlar om barn och inte procentsatser på ett Excelblad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Detta är något du aldrig yttrat, försök inte ens.
Jo, det har jag flera gånger. Att du låtsas som att jag inte gjort det visar mest att du inte har argument kvar, bara sandlåde-tjafs. Fakta står kvar: fyrdubblad dödsrisk i tveksamma LVU-fall. Det är vad du egentligen försöker undvika att prata om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Ökning med 400% säger absolut inget utan grundvärdet, som var 1,8%.
Och det är därför grundvärdet 1,8 % har nämnts upprepade gånger. 400 % ökning betyder att risken går från 1,8 till 6,8 %. Du vet det. Alla vet det. Det här handlar inte om statistik, det handlar om att du gör allt för att bagatellisera att barn dör i systemets vård.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Jag tycker inte det låter för mycket, jag tycker det är patetiskt av dig att använda rapporten som något generellt bevis om en 400%ig överdödlighet vid lvu. Vilket studien ÅTERIGEN inte säger.
Det gör den visst. Studien visar att i tveksamma LVU-fall fyrdubblas dödsrisken jämfört med liknande barn som inte placerades. Det är ingen "generalisering", det är exakt vad studien mäter. Att det är obekvämt för dig förändrar inte verkligheten. Det förstärker bara min poäng:
LVU kan döda och vissa gör allt för att slippa prata om det. Som exempelvis den dödssekt du är medlem i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Ett litet exempel på hur du förvränger informationen och desinformerar:
Och var exakt är "förvrängningen"?
Jag återger vad studien visar: 400 % ökad dödsrisk i tveksamma LVU-fall.
Det du kallar "desinformation" är i själva verket statistikens kärna och det vet du.
Det enda som sker här är att du försöker rädda ett system genom att skjuta på budbäraren.