2025-07-11, 12:11
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Självklart påverkar det arbetet. Socialsekreterare arbetar dagligen med att omvandla sina egna fördomar om föräldrar till "fakta" i BBIC-utredningar och just den här socialsekreteraren var inget undantag. Hen hävdade dessutom självsäkert att hen presenterat en objektiv bild av hur de arbetar på kontoret. Det säger egentligen allt.

Jo fast hur vet du att hen inte presenterar en objektiv bild? Bara för personen är rasist eller vad hen nu är.

Citat:
Ja, fast du sitter ju knappast som socialsekreterare med makt att påverka människors liv med ett knapptryck. Det är just det du inte verkar förstå hur farligt det här faktiskt är. I socialtjänstens värld kan personliga fördomar enkelt maskeras som "professionella bedömningar" och förvandlas till "fakta" i en BBIC-utredning. Och när det väl står där svart på vitt, blir det i praktiken en sanning för domstolen.

Vi pratar inte om att någon blev dåligt bemött i ett kundmöte, vi pratar om att ett barn kan ryckas från sina föräldrar, med tvång på obestämd tid. På grund av ett snedvridet bemötande och en partisk insamling av information. Och det är därför din inställning är direkt farlig för du verkar inte förstå vad det faktiskt innebär när man sätter sina personliga uppfattningar före fakta och rättssäkerhet.

Ja, men personen kan inte sitta och ljuga igenom hela utredningen för det. Dom måste fortfarande kunna stödja sig på material dom fått in och själv framställt.

Att fördomarna kan leda till en negativ inställning från start, visst. Men det ska fortfarande göras en utredning.

Citat:
Varför skulle jag göra det? Det är omöjligt för mig att bilda en uppfattning på uppgifter från en förälder. Men jag förstår att du är intresserad om det. Du/ni är bara här för att håna föräldrar som gör det rätta och kritiserar maktmissbruket på socialtjänsten.

För det är rimligt att göra det, precis som du dissikerade socialsekreteraren där du kollar gamla inlägg och lite allt möjligt bör du i alla fall ställa 1-2 kontrollfrågor till en förälder som påstår sig blivit av med sina barn bara sådär utan anledning.

Men det gör du inte.

For all we know kan det ha varit en grovt kriminell människa du hjälper.

Citat:
Jag kan garantera att om en socialsekreterare hade uttryckt sig så offentligt under sitt riktiga namn, hade den personen aldrig fått behålla jobbet. Det vore helt oförenligt med den värdegrund som krävs för att arbeta inom socialtjänsten.

Vad bra att vi i alla fall kan enas om att myndigheter inte tolererar vissa saker och utför nödvändiga åtgärder när något uppdagas.

Och inte som sekten påstår att sockärringarna får göra vad dom vill utan att något händer. Att dom får fortsätta stjäla barn mm.
Citera
2025-07-11, 12:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jo fast hur vet du att hen inte presenterar en objektiv bild? Bara för personen är rasist eller vad hen nu är.
Ja det finns absolut en anledning att misstänka att personen inte har en objektiv bild givet en sådan sjuk människosyn som uppvisats på detta forum.

Citat:
Ja, men personen kan inte sitta och ljuga igenom hela utredningen för det. Dom måste fortfarande kunna stödja sig på material dom fått in och själv framställt.
Jo, det är exakt vad socialsekreterare kan göra: fara med osanning, vinkla, utelämna och till och med ljuga rakt ut i en BBIC-utredning. Och vet du vad det värsta är? De gör det helt utan ansvar eller konsekvenser, även om det uppdagas.

Det är tydligt att du inte har en aning om hur det faktiskt går till när en utredning fabriceras bakom stängda dörrar. Eller så vill du helt enkelt inte se det. Och det är nog just där problemet ligger. Du är nämligen inte det minsta intresserad av att förstå maktmissbruket. Du är bara här för att håna dem som drabbats av det.

Citat:
Att fördomarna kan leda till en negativ inställning från start, visst. Men det ska fortfarande göras en utredning.
Ja som kan fabriceras in absurdum utan att ansvar kan utkrävas, vilket lett till ett utbrett och systematiskt fuskande i barnutredningar.

Citat:
För det är rimligt att göra det, precis som du dissikerade socialsekreteraren där du kollar gamla inlägg och lite allt möjligt bör du i alla fall ställa 1-2 kontrollfrågor till en förälder som påstår sig blivit av med sina barn bara sådär utan anledning.

Men det gör du inte.

For all we know kan det ha varit en grovt kriminell människa du hjälper.
Jag är inte här för att förhöra några föräldrar. Det överlåter jag till de som redan missbrukar den makten bakom sekretessens stängda dörrar. Det jag är intresserad av är att granska makten, processen, och vad som faktiskt sker i skuggorna av socialtjänstens påstått "objektiva" arbete. Det är betydligt mer intressant och långt viktigare.

Och om vi nu ska prata om vem som "hjälper grovt kriminella": det är snarare du som ägnar dig åt att sopa igen spåren efter maktmissbruk och vägra se systemfelen. För vad tror du händer när en socialsekreterare ljuger, vinklar och förstör liv utan konsekvenser? Jo, då är det systemet som är det verkliga problemet.

Men det är väl enklare att misstänkliggöra utsatta föräldrar än att rannsaka en myndighet med orimligt mycket makt och obefintlig insyn.

Hur i hela fridens namn tänkte du att man kan göra en korrekt helhetsbedömning i ett LVU-ärende med hjälp av några "kontrollfrågor" till föräldrarna? Var någonstans har det brunnit i proppskåpet på dig? Ingen av er i socdyrkarklubben har den fullständiga dokumentationen. Inte ens föräldrarna har den. Det är bara socialtjänsten som har den fullständiga berättelsen om vad som hänt. Och därmed är det TOTALT meningslöst att som utomstående blanda sig i sådana här tragiska fall. Pinsamma är ni allihopa i er sjuka socdyrkarklubb.

Citat:
Vad bra att vi i alla fall kan enas om att myndigheter inte tolererar vissa saker och utför nödvändiga åtgärder när något uppdagas.
Ja men inte när det gäller den viktigaste biten: myndighetsutövning.

Citat:
Och inte som sekten påstår att sockärringarna får göra vad dom vill utan att något händer. Att dom får fortsätta stjäla barn mm.
Det är precis vad dem får. Det är inte desinformation, det är den bistra sanningen om socialtjänsten. Det kommer du inte begripa förrän du själv råkat ut för eländet. Men ju fler som gör det och desto fler vågar prata om det, desto fortare kommer det att upphöra.

Inte minst om föräldrar börjar begära ut alla sina handlingar för granskning.
Senast redigerad av kurt-sune 2025-07-11 kl. 12:42.
Citera
2025-07-11, 12:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Du behöver inte skriva en hel uppsats, räcker med att du bekräftar att du hittade på och överdrev. Tack.

Jag har inte överdrivit någonting. Det är snarare så att du inte förstod skillnaden mellan myndighetsutövning och när en socialsekreterare agerar på sociala medier iklädd kommunens logga på sin fritid. Det är som natt och dag.
Citera
2025-07-11, 12:40
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Vad spelar det för roll? Hur vet du att det går ut över arbetet?

Jag har också fördomar om folk som ofta stämmer in. Inte bemöter jag dom sämre för det.

Har du ställt någon relevant fråga till föräldern med dåliga hemförhållanden än?

Jasså hade hon varit rökt? Nu får du bestämma dig, blir socialsekreterare av med sina jobb eller inte? Du säger att dom får göra vad dom vill utan påföljder.
Många av de som demonstrerar menar på att de har blivit profilerade.

"mina fördomar påverkar inte hur jag bemöter folk" Jo tjena, mittbena.
Citera
2025-07-11, 12:41
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det är tydligt att du inte har en aning om hur det faktiskt går till när en utredning fabriceras bakom stängda dörrar. Eller så vill du helt enkelt inte se det. Och det är nog just där problemet ligger. Du är nämligen inte det minsta intresserad av att förstå maktmissbruket. Du är bara här för att håna dem som drabbats av det.

Eftersom det enligt eget utsago görs bakom stängda dörrar kan alltså omöjligt du veta vad som händer där heller.

Jodå jag förstår vad du vill få fram. Det är väl klart att man ska vara lite skeptisk mot myndigheter. Betyder dock inte att det är rimligt att misstänkliggöra dom rent generellt och utgå från att ALLA beslut är partiska och felaktiga.

Citat:
Jag är inte här för att förhöra några föräldrar. Det överlåter jag till de som redan missbrukar den makten bakom sekretessens stängda dörrar. Det jag är intresserad av är att granska makten, processen, och vad som faktiskt sker i skuggorna av socialtjänstens påstått "objektiva" arbete. Det är betydligt mer intressant och långt viktigare.

Du behöver inte förhöra. Du kan ställa några relevanta frågor för att förstå personen till att börja med.

Man vet aldrig vem som sitter på andra sidan skärmen. Trots allt barns säkerhet vi har fokus på här.

Citat:
Och om vi nu ska prata om vem som "hjälper grovt kriminella": det är snarare du som ägnar dig åt att sopa igen spåren efter maktmissbruk och vägra se systemfelen. För vad tror du händer när en socialsekreterare ljuger, vinklar och förstör liv utan konsekvenser? Jo, då är det systemet som är det verkliga problemet.

Dom föräldrar jag ”förföljer” har korrekta LVUn så någon sopning utför jag inte. Bara calling out the lies.

Citat:
Men det är väl enklare att misstänkliggöra utsatta föräldrar än att rannsaka en myndighet med orimligt mycket makt och obefintlig insyn.

Självklart är det lättare att misstänkliggöra en handfull utsatta personer som öppnar med extrema statements än att ge mig på en myndighet som i det stora hela fungerar helt okej.
Citera
2025-07-11, 12:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Eftersom det enligt eget utsago görs bakom stängda dörrar kan alltså omöjligt du veta vad som händer där heller.
Det är ju precis det jag sagt och anledningen till varför jag inte blandar mig i sådana här fall. Det går nämligen inte att veta om LVU är korrekt eller inte. Det kan bara den som har HELA dokumentationen veta och den har socialtjänsten inlåst på sitt kontor. Inte ens domstolarna vet om det är korrekt eller inte. De har inte ens undersökt det. De litar på att det socialtjänsten påstår är sant.

Citat:
Jodå jag förstår vad du vill få fram. Det är väl klart att man ska vara lite skeptisk mot myndigheter. Betyder dock inte att det är rimligt att misstänkliggöra dom rent generellt och utgå från att ALLA beslut är partiska och felaktiga.
Jo det är precis vad man ska göra och begära EXTERN granskning. Inte minst när tvångsplaceringar börjar spåra ur och så många barn och familjer skadas av denna sjuka hantering.

Citat:
Du behöver inte förhöra. Du kan ställa några relevanta frågor för att förstå personen till att börja med.
Jaha så med några enkla kontrollfrågor kan man alltså veta att ett LVU är korrekt eller inte?

Citat:
Man vet aldrig vem som sitter på andra sidan skärmen. Trots allt barns säkerhet vi har fokus på här.
Du har inte fokus på några barns säkerhet överhuvudtaget.

Citat:
Dom föräldrar jag ”förföljer” har korrekta LVUn så någon sopning utför jag inte. Bara calling out the lies.
Hur kan du veta det utan att ha tillgång till all dokumentation?

Citat:
Självklart är det lättare att misstänkliggöra en handfull utsatta personer som öppnar med extrema statements än att ge mig på en myndighet som i det stora hela fungerar helt okej.
Det är inte extrema statements. Det är socialtjänsten som extrema i sitt systematiska fuskande som leder till att barn far illa skadas och dör. 400% högre överdödlighet för placerade barn talar sitt tydliga språk. Men fortsätt blunda du..
Citera
2025-07-11, 12:52
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Många av de som demonstrerar menar på att de har blivit profilerade.

"mina fördomar påverkar inte hur jag bemöter folk" Jo tjena, mittbena.

Alla av dom som demonstrerar är 100% sjuka i huvudet med 100% korrekta LVUn.

Fia delar ett inlägg av Elena just nu. En högst tveksam morsa som flytt till Nigerien. En mamma som fö påstår sig inte ha några barn.
Men Elena har barn och hennes ungar håller med om att LVU var korrekta och mamma är dum i huvudet.

Varför hänger någon som påstår sig vara för förändring och granskning med en sådan person?

Fia har suttit i live med en mamma som fått sitt barn LVUat. I kommentarerna skriver en tjej och säger att gästen i boxen ljuger och ber gästen gå ner från liven. Samtidigt som gästens telefon ringer konstant.
Fia säger ”vem fan är du och vad fan vet du?”, gästen svarar då ”det är min dotter”.
Vad gör Fia? Ignorerar dottern i kommentarerna och fortsätter prata med mamman om fallet och händelsen där mamman tillåts ljuga och blotta dotterns liv på live.

Varför hänger hon med det svältfödda barnets pappa?
Gulli?
Bek1m?
PistolMalin?
Carro?
Lejon?

Alla ovan nämnda har korrekta LVUn. Även om 10% av innehållet är fel och påhitt är det helt korrekta LVUn.
Citera
2025-07-11, 12:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Fia delar ett inlägg av Elena just nu. En högst tveksam morsa som flytt till Nigerien. En mamma som fö påstår sig inte ha några barn.
Men Elena har barn och hennes ungar håller med om att LVU var korrekta och mamma är dum i huvudet.

Varför hänger någon som påstår sig vara för förändring och granskning med en sådan person?

Fia har suttit i live med en mamma som fått sitt barn LVUat. I kommentarerna skriver en tjej och säger att gästen i boxen ljuger och ber gästen gå ner från liven. Samtidigt som gästens telefon ringer konstant.
Fia säger ”vem fan är du och vad fan vet du?”, gästen svarar då ”det är min dotter”.
Vad gör Fia? Ignorerar dottern i kommentarerna och fortsätter prata med mamman om fallet och händelsen där mamman tillåts ljuga och blotta dotterns liv på live.

Gulli?
Bek1m?
PistolMalin?
Carro?
Lejon?

Alla ovan nämnda har korrekta LVUn. Även om 10% av innehållet är fel och påhitt är det helt korrekta LVUn.

Var har du all dokumentation? Källa tack. Hur vet vad soc lagt till och tagit bort och att ALLA LVU är korrekta? Vad har du för magisk kristallkula som vi andra dödliga INTE har?

Och vilken imponerande diagnoskompetens du besitter: "100% sjuka i huvudet", "100% korrekta LVU:n" och exakt 0% källkritik. Jisses... här har det verkligen en bomb slagit ner i ditt lilla hjärnkontor.
Senast redigerad av kurt-sune 2025-07-11 kl. 13:02.
Citera
2025-07-11, 12:58
Medlem
Citat:

Gulli?
Bek1m?
PistolMalin?
Carro?
Lejon?

E har först nu när hon blivit avslöjad av sitt äldsta barn erkänt att hon har barn , tidigare har hon sagt att hon demonstrerar för att hon varit placerad.
De som fått hem sina barn är inte särskilt välkomna bland lvu - föräldrarna trots att de borde glädjas med dessa
Citera
2025-07-11, 13:01
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det är ju precis det jag sagt och anledningen till varför jag inte blandar mig i sådana här fall. Det går nämligen inte att veta om LVU är korrekt eller inte. Det kan bara den som har HELA dokumentationen veta och den har socialtjänsten inlåst på sitt kontor. Inte ens domstolarna vet om det är korrekt eller inte. De har inte ens undersökt det. De litar på att det socialtjänsten påstår är sant.

Dvs omöjligt.

Citat:
Jo det är precis vad man ska göra och begära EXTERN granskning. Inte minst när tvångsplaceringar börjar spåra ur och så många barn och familjer skadas av denna sjuka hantering.

Som förälder visst. Men inte som utomstående random person. En sådan bör kunna tänka och dra egna slutsater innan man hoppar på tåget. Trots allt ens eget namn som står på spel.

Citat:
Jaha så med några enkla kontrollfrågor kan man alltså veta att ett LVU är korrekt eller inte?

Japp mina kontrollfrågor räckte för att jag skulle kunna göra bedömningen att personen inte är uppriktigt och försökte manipulera mig.
Men dig svalde han hel, behövde inte ens anstränga sig så lätt du är.

Citat:
Det är inte extrema statements. Det är socialtjänsten som extrema i sitt systematiska fuskande som leder till att barn far illa skadas och dör. 400% högre överdödlighet för placerade barn talar sitt tydliga språk. Men fortsätt blunda du..

400% av ungdomar placerade på institution med tidigare missbruks och självskadebeteende*

Du får vara korrekt.

Citat:
Var har du all dokumentation? Källa tack. Hur vet vad soc lagt till och tagit bort och att ALLA LVU är korrekta? Vad har du för magisk kristallkula som vi andra dödliga INTE har?

Jag har en hjärna.
Citera
2025-07-11, 13:04
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:

Gulli?
Bek1m?
PistolMalin?
Carro?
Lejon?

Jag sa inte att alla som demonstrerar inte borde fått sina barn tagna ifrån dem.
Du svarar på något helt annat än vad mitt inlägg handlade om, vilket är att bedömningarn inte är objektiva i väldigt många fall. Dessutom rättsosäkra.
Jag gläds för de barnen som har kommit ur ett dåligt hem till något bättre. Men det sker inte i väldigt många fall.
Så klart anti-sociala, manipulativa föräldrar ofta är drivande inom såna rörelser. Människor med personlighetsstörningar som innebär seriös barnmisshandel, förnedring etc av sina egna barn kan inte acceptera att de gjort fel.
Den typen av förälder pratas det om här:
The Missing Missing Reasons

https://www.issendai.com/psychology/...g-reasons.html

Man måste särskilja på denna typ av demonstrant och de som har blivit orättvist drabbade av SOC
Det här är varför jag länkar till CFR inslag om de reformer som behövs införas för att korrigera omhändertagande-processen.

https://centrumforrattvisa.se/wp-con...2024-11-12.pdf
Citera
2025-07-11, 13:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Dvs omöjligt.
Precis. Om man inte har en magisk kristallkula som du har.

Citat:
Som förälder visst. Men inte som utomstående random person. En sådan bör kunna tänka och dra egna slutsater innan man hoppar på tåget. Trots allt ens eget namn som står på spel.
Föräldrar ska inte behöva begära extern granskning. Alla LVU-ärenden borde granskas av oberoende jurister utan koppling till kommunen och staten.

Citat:
Japp mina kontrollfrågor räckte för att jag skulle kunna göra bedömningen att personen inte är uppriktigt och försökte manipulera mig.
Men dig svalde han hel, behövde inte ens anstränga sig så lätt du är.
Jag är verkligen imponerad av dina magiska kunskaper.

Citat:
400% av ungdomar placerade på institution med tidigare missbruks och självskadebeteende*

Du får vara korrekt.
Nej 400% högre överdödlighet för de barn som socialtjänsten placerade vs de barn som klarade sig undan deras klor i domstol. Det säger allt man behöver veta.

Citat:
Jag har en hjärna.
Ja modell "ärt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här