2025-10-11, 15:19
Avstängd
Socialtjänsten är sekten
Domstolen är sekten

Socialtjänsten uppfyller alla de klassiska kännetecknen för en sekt.
De styrs av en sluten struktur där makten ligger hos en liten grupp chefer och handläggare som inte får ifrågasättas. Kritik betraktas som ett hot, och den som försöker avslöja missförhållanden blir straffad, nedtystad eller misstänkliggjord.

De kontrollerar information, vägrar insyn och skyddar varandra oavsett hur allvarliga fel som begås.
Citera
2025-10-11, 15:21
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hur kan du veta att soc gör ett bra jobb? Vad har du tillgång till för dokumentation?

Var ju inte poängen, är det ett brott att säga det? Nej just det.
Citera
2025-10-11, 15:22
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Socialtjänsten är sekten
Domstolen är sekten

Socialtjänsten uppfyller alla de klassiska kännetecknen för en sekt.
De styrs av en sluten struktur där makten ligger hos en liten grupp chefer och handläggare som inte får ifrågasättas. Kritik betraktas som ett hot, och den som försöker avslöja missförhållanden blir straffad, nedtystad eller misstänkliggjord.

De kontrollerar information, vägrar insyn och skyddar varandra oavsett hur allvarliga fel som begås.

Din förening är en sekt, du får tycka alla myndigheter är sekter om du vill, förändrar inte dig och din förenings sektliknande beteende.
Citera
2025-10-11, 15:24
Avstängd
Family United – Vi arbetar för att rädda barn och försvara familjer

Family United är en rörelse som arbetar för att skydda barn, återförena familjer och avslöja övergrepp inom det sociala systemet.
Vi kämpar för barns rätt till sina föräldrar, för rättssäkerhet i socialtjänstens arbete och för att myndigheter ska hållas ansvariga när de bryter mot mänskliga rättigheter.
Citera
Medlem
Citat:
Till er som fortsätter förlöjliga och förvränga mina ord:

Att ni försöker göra narr av min situation, eller förminska mina juridiska hänvisningar, förändrar inte verkligheten.
Jag har rätt att värna mitt privatliv och att skydda mig och mina barn mot kränkningar.
När ni publicerar mitt namn, hånar mig, sprider osanna uppgifter och analyserar mitt liv offentligt, då är det inte ”diskussion” – det är trakasserier och integritetsintrång.

Du tycker det är fel när vi diskuterar när du jämför socialtjänsten med nazismen? Mobbar människor för deras dess utseende, kön, yrke, sexualitet, förvränger deras röst?

Eller när du ofredar varenda chef på socialtjänsten utan att veta deras ansvar förutom att dom är chef?

Kanske tycker du det är ifrågasätta människor som skriver i din live när dom försöker berätta sin positiva historia av soc som är jobbigt att läsa om?

Dessutom förtalar ni en arbetare på socialtjänsten just nu I din live utan att du säger emot, för att inte glömma hur ni sagt att folk ska gå och dö eller kallas cp.

Berätta vad du tycker är jobbigt snälla.
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Var ju inte poängen, är det ett brott att säga det? Nej just det.

Förstår inte hur man som utomstående kan få för sig att veta så mycket utan att ha tillgång till soc hela dokumentation. Och även om man skulle ha tillgång till alla journaler så kan även de vara skruvade.

Således går det inte att veta om soc gjort ett bra jobb eller inte som utomstående. Detta pga sekretessen.
Citera
2025-10-11, 15:25
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Family United är en rörelse som arbetar för att skydda barn, återförena familjer och avslöja övergrepp inom det sociala systemet.
Vi kämpar för barns rätt till sina föräldrar, för rättssäkerhet i socialtjänstens arbete och för att myndigheter ska hållas ansvariga när de bryter mot mänskliga rättigheter.

Mäktigt, och ha en gäst som sitter och begår förtal i eran organisations livesändning hjälper barn hur?
Citera
2025-10-11, 15:26
Avstängd
Att kritisera socialtjänsten och domstolarnas slutna arbetssätt handlar inte om att söka rättvisa, transparens och mänskliga rättigheter.

En sekt som socialtjänsten kräver blint lydande och sluter sig mot omvärlden.
Family United gör motsatsen, vi uppmuntrar människor att tänka själva, att ställa frågor och att stå upp mot övergrepp.
Vi arbetar öppet, med dokumentation, fakta och vittnesmål – inte med manipulation eller kontroll.
Citera
2025-10-11, 15:26
Medlem
Citat:

Då kan du också berätta vilka förändringar ni vill göra och vad ni lyckats med, vilka vägar har ni gått för att förmedla information till allmänheten.

Kasta alla i fängelset är ingen lösning.
Citera
2025-10-11, 15:29
Medlem
Mrsmupps avatar
Det krävs en speciell sorts självförtroende för att tro att man kan ljuga helt fritt i 2025, när alla har internet och minne längre än en guldfisk.
Hon har redan hunnit motsäga sig själv flera gånger ,senast idag .
"Socialen har ALDRIG sett mig tillsammans med barnen" men idag avslöjades i en offentlig livesändning att socialen har gjort hembesök och sett mamman tillsammans med barnen och de har noterat att hon kunde inte sätta gränser.

Likaså "fick aldrig erbjudande av hjälp före LVU " är i verkligheten "blev erbjuden av skyddad boende men tackade nej".

Nu är alla som cyklar med hjälm töntar enligt skåningen och romerska mamman som flytt till Finland .
Senast redigerad av Mrsmupp 2025-10-11 kl. 15:31.
Citera
2025-10-11, 15:30
Medlem
Citat:
Att kritisera socialtjänsten och domstolarnas slutna arbetssätt handlar inte om att söka rättvisa, transparens och mänskliga rättigheter.

Family United gör motsatsen, vi uppmuntrar människor att tänka själva, att ställa frågor och att stå upp mot övergrepp.
Vi arbetar öppet, med dokumentation, fakta och vittnesmål – inte med manipulation eller kontroll.

- Du menar precis det ni inte fu gör?

-Du menar att sålänge man håller med er.

- Och var kan man hitta den informationen då? Ska du visa dina egna domar så man kan se så du inte ljuger?
Citera
2025-10-11, 15:39
Avstängd
Ingen av de som har varit delaktig i beslut tagna om att röva bort mina barn har någonsin träffat mina barn och mig tillsammans. Inte från BoU, familje"vården" eller familjerätten, tingsrätten eller förvaltningsrätten

Det är vad jag sagt hela tiden. Så er lögnaktiga socialtjänstsekt kan va tyst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in