2025-07-20, 10:10
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Svar nej. För kurt och tjackis kommer med massa påståenden som bara dom kan styrka.

Vad som finns offentligt redan ifrågasätter ingen i denna tråd.
Hur var det här ett svar?

Ni har förnekat all form av systemfel i hela tråden.

Vad valde att inte ta ett ställningstagande emot det som jag gav här för? Du reflexivt bara sa nej.

Ser du inte vad som står? Det är en miljardindustri där barn våldtas på skattebetalarens nota. Men det är viktigare att 'vinna' över Kurt?
Citera
2025-07-20, 10:21
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag hade faktiskt barnen i åtanke till skillnad från dig.

Och de riskerna är mycket allvarliga. Barn kan nämligen tvångsomhändertas på obestämd tid, utan att det ens finns ett lagligt stöd för det. Det hände i fallet Adam. Frågan är hur många fler fall som Adam krävs innan någon faktiskt sätter ner foten mot den notoriska mytomanin inom socialtjänstens barnutredningar?

Barnen är de sista du har i åtanke när du tycker att peddosar ska få ha sina barn hemma under pågående utredning. När det kommer in random människa i tråden du inte känner och ”hjälper” denne osv. Du har föräldern i åtanke dock, det kan jag ge dig.

Det kommer krävas minst 100-1000 Adam-fall innan det händer något.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Hur var det här ett svar?

Ni har förnekat all form av systemfel i hela tråden.

Dina länkar påvisar inget systemfel. Bara för att en tillsynsmyndighet finner brister i en socialtjänst eller socialen över lag så innebär det inte att det sker systematiskt och med uppsåt.

Citat:
Vad valde att inte ta ett ställningstagande emot det som jag gav här för? Du reflexivt bara sa nej.

Ser du inte vad som står? Det är en miljardindustri där barn våldtas på skattebetalarens nota. Men det är viktigare att 'vinna' över Kurt?

Vad ska jag ta ställning mot?

Nej det står inte att det är en miljardindustri där barn våldtas.

Men det bör helt klart ske stor kontroll på vem som får ta hand om dessa barn. Skiter fullständigt i att det kostar miljarder. Det gör invandringen, alla som lever på soc mm, inget du gnäller över.
Citera
2025-07-20, 10:23
Medlem
Ajogens avatar
Citat:

Men det bör helt klart ske stor kontroll på vem som får ta hand om dessa barn. Skiter fullständigt i att det kostar miljarder. Det gör invandringen, alla som lever på soc mm, inget du gnäller över.
Verksamheten vid SiS ungdomshem är kostsam. Dygnskostnaden under 2023 överskred 13 000 kronor per person och den totala kostnaden för ungdomsverksamheten var på drygt 2 700 miljoner kronor.
--
För år 2024 har SiS ett anslag om 2 137 miljoner kronor för hela sin verksamhet (inklusive missbruksvården för vuxna). Det inkluderar bland annat 145 miljoner kronor för förstärkt säkerhetsarbete.

I genomsnitt har en SiS-anställd per år dömts för våldtäkt mot ett placerat barn. I rapporten beskrivs också ett tydligt mönster där barnens egna uppgifter om sexuella övergrepp stannar inom SiS, trots att de enligt lag ska anmälas till åklagare och IVO.

Vem är det som kramar peddosar här om jag får fråga?
Citera
2025-07-20, 10:27
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Verksamheten vid SiS ungdomshem är kostsam. Dygnskostnaden under 2023 överskred 13 000 kronor per person och den totala kostnaden för ungdomsverksamheten var på drygt 2 700 miljoner kronor.
--
För år 2024 har SiS ett anslag om 2 137 miljoner kronor för hela sin verksamhet (inklusive missbruksvården för vuxna). Det inkluderar bland annat 145 miljoner kronor för förstärkt säkerhetsarbete.

I genomsnitt har en SiS-anställd per år dömts för våldtäkt mot ett placerat barn. I rapporten beskrivs också ett tydligt mönster där barnens egna uppgifter om sexuella övergrepp stannar inom SiS, trots att de enligt lag ska anmälas till åklagare och IVO.

Vem är det som kramar peddosar här om jag får fråga?

Analfabet verkar verkligen vara kravet för att få gå med i lvu-sekten.

Då skriver jag det igen. Jag skiter fullständigt i att det kostar pengar.

Ingen har påstått att övergrepp inte sker på boenden.

Ni är verkligen fast i en loop. Bara runt o runt o runt med meningslösa argument ingen ifrågasätter.
Citera
2025-07-20, 10:31
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Analfabet verkar verkligen vara kravet för att få gå med i lvu-sekten.

Då skriver jag det igen. Jag skiter fullständigt i att det kostar pengar.

Ingen har påstått att övergrepp inte sker på boenden.

Ni är verkligen fast i en loop. Bara runt o runt o runt med meningslösa argument ingen ifrågasätter.
Du påstod nyss att det inte var en industri som omsätter miljarder där barn våldtas.

Och nu anklagar du mig för att göra exakt det du själv gör.

Det här är löjligt, du går och kallar andra för peddokramare men när du ställs inför systematiskt övergrepp emot barn på statliga myndigheter då är det en annan ton i pipan.

Du är inte här för att du bryr dig om vad som är bäst för barnen, du är här för att håna utsatta människor.

Fy vad du är vidrig.
Citera
2025-07-20, 10:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Barnen är de sista du har i åtanke när du tycker att peddosar ska få ha sina barn hemma under pågående utredning. När det kommer in random människa i tråden du inte känner och ”hjälper” denne osv. Du har föräldern i åtanke dock, det kan jag ge dig.
Jaha du, Mr Halmgubbe. Men hur är det då med de placerade barn som råkar ut för "peddosar" där de hamnar? Är det plötsligt ok bara för att beslutet bär en myndighetsstämpel. Är det så det funkar i din sjuka värld? Att övergrepp blir acceptabla så länge de sker under socialtjänstens flagg?
Citat:
Det kommer krävas minst 100-1000 Adam-fall innan det händer något.
Ja, eller att föräldrar helt enkelt börjar kräva ut sin dokumentation. Att de granskar den med AI och exponerar alla fel, lögner och fabriceringar. Det tar bokstavligen bara några minuter idag. Det är inte bara deras rättighet. Det är deras förbannade skyldighet om vi någonsin ska få ett slut på det här demokratiska haveriet och de DDR-liknande fasonerna. För varje avslöjad lögn är ett steg närmare ett system där färre barn tvingas lida helt i onödan.

Citat:
Dina länkar påvisar inget systemfel. Bara för att en tillsynsmyndighet finner brister i en socialtjänst eller socialen över lag så innebär det inte att det sker systematiskt och med uppsåt.
Självklart förekommer medvetna lögner inom socialtjänsten allt annat är naivt att tro. Och varje lögn som smygs in i ett BBIC-dokument är i sig ett systemfel i miniatyr.

Att detta fortfarande får fortgå är nästintill obegripligt. Särskilt i en tid där dagens AI-teknik kan identifiera avvikelser och manipulationer på bara några sekunder. Men kanske är det just därför ingen vågar ta i det, för att det skulle avslöja hur djupt rötan sitter.

Citat:

Barn våldtas absolut under socialtjänstens tvångs"vård". Det är verkligheten du inte vill ta in.

Citat:
Precis och nu avslöjar du dig själv igen. Du är förbannad på invandring och på folk som lever på socbidrag, men inte det minsta upprörd över att socialtjänsten slösar miljarder på något som forskningen visar är direkt skadligt och till och med dödligt för barnen.

Ska man skratta eller gråta åt den prioriteringen du gör?
Citera
2025-07-20, 10:38
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Du påstod nyss att det inte var en industri som omsätter miljarder där barn våldtas.

Saker kostar det fattar alla. Det innebär inte att det är en industri.
I så fall är invandringen en industri. Ekonomiskt bistånd en industri. Sjukvården. Eller socialen rent generellt en industri.
Sen kan man såklart ifrågasätta det etiska i det hela, om ersättningen är rimlig osv. Men det är inget en förälder behöver fundera på som fått sitt barn LVUat utan dom bör helt klart ha fokus på sig själva så dom får hem sitt/sina barn.

Citat:
Det här är löjligt, du går och kallar andra för peddokramare men när du ställs inför systematiskt övergrepp emot barn på statliga myndigheter då är det en annan ton i pipan.

Du är inte här för att du bryr dig om vad som är bäst för barnen, du är här för att håna utsatta människor.

Fy vad du är vidrig.

Ett övergrepp per år är inget som sker systematiskt.
Sker övergrepp inom äldreomsorgen med. Vidrigt? Ja.
Borde förhindras? Ja.

Innebär det att vi ska lämna barn o gamla hemma? Nej.
Citera
2025-07-20, 10:38
Medlem
Citat:

Nu är det för övrigt barnets bästa ur ett barns perspektiv vi argumenterar. Barn har den absoluta rätten att få växa upp och fostras av sina biologiska föräldrar. Det är bara i fall där barn verkligen utsätts för skada som socialnämnden får gå in och omhändertaga barnet. DOCK är nu barnet försatt i skydd och omsorg från socialnämnden. Det ska inte ens finnas en möjlighet, inte ett enda litet fall, där barn utsätts för misshandel, missbruk, våldtäkter, vanvård och död i socialnämndernas försorg. Men detta fattar inte du och andra, ty ni enbart skyller på "pedofiler" och föräldrar.

Det har inte gått in i ditt huvud att det finns barn som har placerats för t.ex. misstanke om sexuellt utnyttjande i hemmet har avlidit pga yttre våld i ett fosterhem efter att fosterföräldern aktivt har våldtagit barnet. Barn som har blivit placerade på HVB eller fosterhem för att skyddas från kriminalitet har blivit mördade av just samma kriminella element när de har varit instängda i socialnämndens fängelser.

Även vid de mest hänsynslösa och extremt tydliga fallen på vanvård inom socialtjänst, såsom fallet Adam, Lilla Hjärtat, Sigström, Walter, Hassan, Fadime släpper ni inte fokus på biologiska familjer, utan ni fortsätter att beskylla hemmiljön som orsak till vanvården inom socialtjänsten.
Citera
2025-07-20, 10:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
De har ju redan fått sparken och utreds arbetsrättsligt men du kan se in i framtiden och vet vad som kommer hända dom du alltså?

Detta är ren och skär lögn du kommer med här.

Vi vet hur det gått i andra liknande fall när socialsekreterare omhändertagit dokumenterat felaktigt och olagligt. De köps ut och så börjar de bara i grannkommunen och fortsätter på samma bana. Socionomer som begår brott inom sin tjänsteutövning är som cancer. De går inte att bli av med, eftersom de saknar legitimation och tjänstemannaansvar.

Här är ett exempel från verkligheten som du brukar gilla.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ld-for-260-000

Hon började sedan i grannkommunen.
Citera
2025-07-20, 10:48
Medlem
Ajogens avatar
Citat:

Ett övergrepp per år är inget som sker systematiskt.
Sker övergrepp inom äldreomsorgen med. Vidrigt? Ja.
Borde förhindras? Ja.

Innebär det att vi ska lämna barn o gamla hemma? Nej.
Maria Andersson Vogel har valt att kalla dem Sara, Fatima och Natalie. De berättar alla tre hur de har blivit utsatta för olika former av sexuella kränkningar och våld av manlig personal. Fatima beskriver en nedläggningssituation där den personal som höll fast henne mot golvet samtidigt tafsade henne på rumpan. Natalie berättar att hon blev våldtagen inne på sitt boenderum och Sara beskriver hur en personal erbjöd bland annat droger och cigaretter i utbyte mot sexuella tjänster.

Det är en som blir fälld per år, som du ser i berättelsen här så sker det systematiskt.

De beskriver även hur svårt det är att få lagen att ta tag i det här i rapporten.

Sen kopplar du detta till att barn tas under rättsvidriga processer. Den det mest förekommande skälet är omsorgsbrist, vad bra att de hamnade på sis hem då...

Tror du att våldtäcksmannen som blir fälld endast gjorde en våldtäkt?
Som du ser så gruppvåldtar dem barnen, de har satt i system om hur de skall göra det och komma undan.
Som titeln i rapporten lyder: Vem ska tro på mig?
Vem tror på SiS-flickan?
Citera
2025-07-20, 10:52
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Jaha du, Mr Halmgubbe. Men hur är det då med de placerade barn som råkar ut för "peddosar" där de hamnar? Är det plötsligt ok bara för att beslutet bär en myndighetsstämpel.

Herr halm var har jag någonsin påstått detta? Eller någon annan i tråden för den delen.

Citat:
Ja, eller att föräldrar helt enkelt börjar kräva ut sin dokumentation. Att de granskar den med AI och exponerar alla fel, lögner och fabriceringar.

Du sa senast igår att dokumenten inte duger till annat än prydnad i bokhyllan. Eller ska AI hitta något som föräldern/media/advokat inte klarar av att hitta?

Citat:
Barn våldtas absolut under socialtjänstens tvångs"vård". Det är verkligheten du inte vill ta in.

Väldigt beklagligt att det förekommer.

Citat:
Precis och nu avslöjar du dig själv igen. Du är förbannad på invandring och på folk som lever på socbidrag, men inte det minsta upprörd över att socialtjänsten slösar miljarder på något som forskningen visar är direkt skadligt och till och med dödligt för barnen.

Förbannad? Nej jag sa alldeles nyss att jag skiter fullständigt i att saker kostar.

Nej forskning säger inte att det är skadligt eller dödligt. Forskning säger att det behöver förbättras och att man inte ska sluta med omhändertaganden.

Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nu är det för övrigt barnets bästa ur ett barns perspektiv vi argumenterar. Barn har den absoluta rätten att få växa upp och fostras av sina biologiska föräldrar.

Det ligger helt och hållet på föräldern. Utom i de fall där barnet självt är problemet.
Att klämma ur en unge innebär inte att de är ens ägodel.

Citat:
Det är bara i fall där barn verkligen utsätts för skada som socialnämnden får gå in och omhändertaga barnet. DOCK är nu barnet försatt i skydd och omsorg från socialnämnden. Det ska inte ens finnas en möjlighet, inte ett enda litet fall, där barn utsätts för misshandel, missbruk, våldtäkter, vanvård och död i socialnämndernas försorg. Men detta fattar inte du och andra, ty ni enbart skyller på "pedofiler" och föräldrar.

Jodå, klart vi fattar. Ändå ser samhället ut som samhället ser ut. Föräldrar ger sig på sina barn, folk blir våldtagna påväg hem från utekvällen. Någon har inbrott i sitt hem.

Någon äcklig jävel ligger med sin nedsövda patient.

Innebär det att vi ska sluta med alla hjälpinsatser? Nej. Vissa saker går inte att förutse, men man ska såklart jobba på att stärka skyddet för folk i statens vård.

Citat:
Även vid de mest hänsynslösa och extremt tydliga fallen på vanvård inom socialtjänst, såsom fallet Adam, Lilla Hjärtat, Sigström, Walter, Hassan, Fadime släpper ni inte fokus på biologiska familjer, utan ni fortsätter att beskylla hemmiljön som orsak till vanvården inom socialtjänsten.

Klart hemmamiljön beskylls. Den är grundorsaken till allt ont. Vuxna är hemska människor, små barn är det oftast inte.
Citera
2025-07-20, 10:54
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Maria Andersson Vogel har valt att kalla dem Sara, Fatima och Natalie. De berättar alla tre hur de har blivit utsatta för olika former av sexuella kränkningar och våld av manlig personal. Fatima beskriver en nedläggningssituation där den personal som höll fast henne mot golvet samtidigt tafsade henne på rumpan. Natalie berättar att hon blev våldtagen inne på sitt boenderum och Sara beskriver hur en personal erbjöd bland annat droger och cigaretter i utbyte mot sexuella tjänster.

Det är en som blir fälld per år, som du ser i berättelsen här så sker det systematiskt.

De beskriver även hur svårt det är att få lagen att ta tag i det här i rapporten.

Sen kopplar du detta till att barn tas under rättsvidriga processer. Den det mest förekommande skälet är omsorgsbrist, vad bra att de hamnade på sis hem då...

Tror du att våldtäcksmannen som blir fälld endast gjorde en våldtäkt?
Som du ser så gruppvåldtar dem barnen, de har satt i system om hur de skall göra det och komma undan.
Som titeln i rapporten lyder: Vem ska tro på mig?
Vem tror på SiS-flickan?

Jag diskuterar enbart det jag vet är bekräftat. Din skattning av läget är totalt irrelevant för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in