Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
I fallet Adam gjorde socialtjänsten fel som trodde på Adams mamma, i fallen som berör desinformatörerna tråden handlar om som t ex, Fia, L3jonmamma, Gu11imax etc så gjorde de rätt när de inte trodde på dessa mammors anklagelser om pedofili.
Hur kan du veta vad som är sant respektive falskt som utomstående och hur kan du veta att soc trott rätt när det gäller Fia och hennes vänner? Vad har du för tekniska bevis för det? Eller kör du också med den berömda spåkulan, även kallad "magkänslan"?
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Men det går alldeles utmärkt att anklaga socialsekreterare för brott de aldrig dömts för dagarna i ända, dubbelstandarden vet inga gränser när det kommer till dig och din barnagar-sekt
Ja det gör det och det är ingen dubbelstandard. Socialsekreterarna begår mänger av lagbrott dagarna i ända. Det är bara att öppna en valfri utredning och genomlysa den ord för ord så hittar man snabbt olika typer av lagbrott.
Systemfelet är i princip alla klassas som förvaltningsrättsliga brott, trots att sådana brott får allvarliga konsekvenser för barnen och deras familjer. Det är inte en dubbelstandard. Det är precis tvärtom. Om IVO hittar allvarliga fel i 2 av 3 utredningar är det ett tecken på att lagar och regler inte följs. Och det är förstås ett MYCKET ALLVARLIGT SYSTEMFEL att socialsekreterare kan sitta och fabulera precis som de vill i BBIC-dokument utan att kunna dömas för exempelvis tjänstefel. Det går inte att anmäla ljugande socialsekreterare i princip, även om de ljugit medvetet i en barnutredning. Det är just detta du inte vill ta in eller kännas vid.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Du svarar detta på ett inlägg där jag precis sagt att jag hoppas socialsekreterararna i Adams fall ska dömas för det brott de begått med att jag skulle ta soc parti, är du ens läskunnig?
Problemet är att fallet Adam är toppen av ett isberg. Fallet Adam kunde ske eftersom systemet ser ut som det gör och soc får härja ostört bakom sekretess, utan att någon annan myndighet kan ingripa. Det är konstigt att du reagerar i just detta fall, men samtidigt blundar för andra liknande, samt att du ignorerar det alldeles uppenbara systemfelet i grunden. Det är fint att du vill att de ansvariga socialsekreterarna ska dömas, men då borde du rimligtvis också se varför det här en hände och ha en genuin vilja att ändra på systemet, så att något sådan aldrig någonsin inträffar igen. Men ger man en myndighet extrem makt, ingen insyn och inte det minsta ansvar... ja då hamnar vi tyvärr här.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
När jag anser soc agerat korrekt står jag på deras sida, när föräldrar agerat korrekt står jag på deras sida. Du saknar totalt denna förmåga att kunna se saker från ett barnperspektiv. Du klarar inte av att föra ett enda argument utan att först tolka om vad jag skrivit för att det ska bli simpelt nog för dig att kunna bemöta, du kan aldrig backa upp dina anklagelser med faktiska citat, du feltolkar forskning, och låt oss inte glömma bort hur du tror chatGPT är en pålitlig källa som du behöver ta hjälp av så fort du målat in dig i ett urkorkat resonemang du inte klarar av att ta dig ur.
Hur kan du stå på barnens sida när du gång på gång försvarar ett system som leder till att barn plågas under flera års tid? jag får inte ihop din logik. Det enda jag kan se i dina resonemang är att du verkar riktat in dig på föräldrar som brustit på olika sätt och vill ge dig på dem och se dem lida. Men du vill inte se deras kritik, du vill inte höra deras ord. Inte ens när de säger något vettigt. Du vill heller inte förstå bakgrunden till varför de framstår som förvirrade. Det avslöjar din människosyn och några barn bryr du dig inte det minsta om. Det viktigast är att deras föräldrar ska sättas dit och psykas ut totalt av en svensk myndighet med extrem makt över deras liv utan det minsta ansvar om de skulle ha fel.
För trovärdighetens skull: Vill du inte gripa in när din vän skriver så här om mig? Eller har han rätt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nariiouh
Det är mig du syftar på för att du läst Kurts korkade inlägg.
Jag har aldrig påstått att det handlar om en total på 400%.
Jag har ständigt påstått att Kurt använt procentsatsen fel. Vilket han också gjort eftersom han aldrig läste rapporten han hänvisade till utan trodde det rörde sig om ”en 400% överdödlighet på lvu”.
Vilket det. Återigen. Inte rör sig om.