2025-07-19, 07:27
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag deltog inte alls i diskussionen gällande avhandlingen och dess siffror .
Statistiken finns hos Styrelsen . Att de yngre barnen inte omhändertas på eget beteende är väl en självklarhet för hur mycket problem kan tex en 7-åring ställa tiil för sig själv eller andra så där är miljön problemet dvs något med föräldrarna , samma sak gäller omvänt att tonåringar främst omhändertas pga eget beteende
Du har kommit med påståenden som du då hävdat har stöd i socialstyrelsens egen statistik.
Och sen ber du andra användare leka finns i sjön. Eftersom du inte kan redovisa något som stöder det du hävdar så är dina påståenden att betrakta som rent bullshit.
Faktiskt.
Citera
2025-07-19, 07:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
I fallet Adam gjorde socialtjänsten fel som trodde på Adams mamma, i fallen som berör desinformatörerna tråden handlar om som t ex, Fia, L3jonmamma, Gu11imax etc så gjorde de rätt när de inte trodde på dessa mammors anklagelser om pedofili.
Hur kan du veta vad som är sant respektive falskt som utomstående och hur kan du veta att soc trott rätt när det gäller Fia och hennes vänner? Vad har du för tekniska bevis för det? Eller kör du också med den berömda spåkulan, även kallad "magkänslan"?

Citat:
Men det går alldeles utmärkt att anklaga socialsekreterare för brott de aldrig dömts för dagarna i ända, dubbelstandarden vet inga gränser när det kommer till dig och din barnagar-sekt
Ja det gör det och det är ingen dubbelstandard. Socialsekreterarna begår mänger av lagbrott dagarna i ända. Det är bara att öppna en valfri utredning och genomlysa den ord för ord så hittar man snabbt olika typer av lagbrott.

Systemfelet är i princip alla klassas som förvaltningsrättsliga brott, trots att sådana brott får allvarliga konsekvenser för barnen och deras familjer. Det är inte en dubbelstandard. Det är precis tvärtom. Om IVO hittar allvarliga fel i 2 av 3 utredningar är det ett tecken på att lagar och regler inte följs. Och det är förstås ett MYCKET ALLVARLIGT SYSTEMFEL att socialsekreterare kan sitta och fabulera precis som de vill i BBIC-dokument utan att kunna dömas för exempelvis tjänstefel. Det går inte att anmäla ljugande socialsekreterare i princip, även om de ljugit medvetet i en barnutredning. Det är just detta du inte vill ta in eller kännas vid.

Citat:
Du svarar detta på ett inlägg där jag precis sagt att jag hoppas socialsekreterararna i Adams fall ska dömas för det brott de begått med att jag skulle ta soc parti, är du ens läskunnig?
Problemet är att fallet Adam är toppen av ett isberg. Fallet Adam kunde ske eftersom systemet ser ut som det gör och soc får härja ostört bakom sekretess, utan att någon annan myndighet kan ingripa. Det är konstigt att du reagerar i just detta fall, men samtidigt blundar för andra liknande, samt att du ignorerar det alldeles uppenbara systemfelet i grunden. Det är fint att du vill att de ansvariga socialsekreterarna ska dömas, men då borde du rimligtvis också se varför det här en hände och ha en genuin vilja att ändra på systemet, så att något sådan aldrig någonsin inträffar igen. Men ger man en myndighet extrem makt, ingen insyn och inte det minsta ansvar... ja då hamnar vi tyvärr här.

Citat:
När jag anser soc agerat korrekt står jag på deras sida, när föräldrar agerat korrekt står jag på deras sida. Du saknar totalt denna förmåga att kunna se saker från ett barnperspektiv. Du klarar inte av att föra ett enda argument utan att först tolka om vad jag skrivit för att det ska bli simpelt nog för dig att kunna bemöta, du kan aldrig backa upp dina anklagelser med faktiska citat, du feltolkar forskning, och låt oss inte glömma bort hur du tror chatGPT är en pålitlig källa som du behöver ta hjälp av så fort du målat in dig i ett urkorkat resonemang du inte klarar av att ta dig ur.
Hur kan du stå på barnens sida när du gång på gång försvarar ett system som leder till att barn plågas under flera års tid? jag får inte ihop din logik. Det enda jag kan se i dina resonemang är att du verkar riktat in dig på föräldrar som brustit på olika sätt och vill ge dig på dem och se dem lida. Men du vill inte se deras kritik, du vill inte höra deras ord. Inte ens när de säger något vettigt. Du vill heller inte förstå bakgrunden till varför de framstår som förvirrade. Det avslöjar din människosyn och några barn bryr du dig inte det minsta om. Det viktigast är att deras föräldrar ska sättas dit och psykas ut totalt av en svensk myndighet med extrem makt över deras liv utan det minsta ansvar om de skulle ha fel.

För trovärdighetens skull: Vill du inte gripa in när din vän skriver så här om mig? Eller har han rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det är mig du syftar på för att du läst Kurts korkade inlägg.

Jag har aldrig påstått att det handlar om en total på 400%.
Jag har ständigt påstått att Kurt använt procentsatsen fel. Vilket han också gjort eftersom han aldrig läste rapporten han hänvisade till utan trodde det rörde sig om ”en 400% överdödlighet på lvu”.

Vilket det. Återigen. Inte rör sig om.
Citera
2025-07-19, 07:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Fast socialsekreterarna kommer ju inte ställas till svars för någonting. De kan fatta hur tokiga beslut som helst, helt utan konsekvenser för dem själva

Kommer bli samma i fallet Adam med all sannolikhet. De får sparken på sin höjd, men är välkomna i grannkommunen där de kan fortsätta på precis samma sätt. Socionomer som gjort fel och begått grova brott är som cancer. De försvinner inte. De bara fortsätter i nästa kommun när de blir påkomna. Någon legitimation kan de inte förlora, för de har ingen.
Citera
2025-07-19, 08:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Kan du citera någon i tråden som trott att det skulle röra sig om en total på 400%?

Detta är något du bara fått för dig.

Börjar du med ordmärkeri nu igen? Om inte moderatorerna rensat tråden så ligger din kompis inlägg kvar där han tydligt och klart blandat ihop absolut och relativ risk och ignorerade vad studien kom fram till, samt inte förstod några siffror överhuvudtaget.

Att 1 av 15 barn dog under sin placering (oftast i självmord) som studien kom fram till ville han inte kännas vid. Du som påstår att du bryr dig så mycket om barn borde gripit in och sagt till din vän på skarpen. Men icke.

Vad studien visade återigen var att kritiken mot socialtjänsten är högst relevant och att det egentligen borde vara en allmän debatt om detta, eftersom barnen far så illa och DÖR av socialtjänstens tvångsvård och LVU-placeringar. Placeringen i sig orsakade en nästan fyra gånger så hög överdödlighet . Men det ville inte din vän kännas vid och du grep inte in och rättade honom heller när han skrev så här:

Citat:
Motbevisade dina 400% pga LVU. Det rör sig om en förändring från 1,8% till 6,8%.

Kan man matte förstår man att 400% är en ökning. Grundrisken för suicid vid felplacering är alltså 6,8% inte 400%.

Citat:
No shit Kurt. Siffran du pratar om förmedlar FORTFARANDE inte det du och Fia försöker trycka som argument. Att barn löper 400% risk att dö vid LVU. Det är ren desinformation.

Det är 6,8% av -tveksamma- LVUn.

Försök inte leka smart Kurt. Du använder medvetet siffran 400 för att det låter värre och applicerar den på alla LVUn. Ren vilseledning.

Också viktigt att när man pratar en ökning att redogöra för vad ökningen innebär. 400% säger som sagt absolut -ingenting-

Vill du ha exempel på fler saker som har en stor ökning men i det stora hela inte har större påverkan på resultatet?

Din vän verkar inte ha läst studien överhuvudtaget. Studien handlade nämligen inte om att barn var felplacerade i sig utan om de fick en mild respektive sträng domare och vad skillnaden var med avseende på överdödlighet. Och mycket riktigt var överdödligheten nästan fyra gånger så hög för de barnen som socialtjänsten fick tvångsomhänderta för förvaltningsrätten.

6,8% är för övrigt en extrem siffra som din vän borde reagerat på, men inte ens det förmådda han att reflektera över vad det faktiskt innebär.
Senast redigerad av kurt-sune 2025-07-19 kl. 08:08.
Citera
2025-07-19, 08:21
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Börjar du med ordmärkeri nu igen? Om inte moderatorerna rensat tråden så ligger din kompis inlägg kvar där han tydligt och klart blandat ihop absolut och relativ risk och ignorerade vad studien kom fram till, samt inte förstod några siffror överhuvudtaget.

Att 1 av 15 barn dog under sin placering (oftast i självmord) som studien kom fram till ville han inte kännas vid. Du som påstår att du bryr dig så mycket om barn borde gripit in och sagt till din vän på skarpen. Men icke.

Vad studien visade återigen var att kritiken mot socialtjänsten är högst relevant och att det egentligen borde vara en allmän debatt om detta, eftersom barnen far så illa och DÖR av socialtjänstens tvångsvård och LVU-placeringar. Placeringen i sig orsakade en nästan fyra gånger så hög överdödlighet . Men det ville inte din vän kännas vid och du grep inte in och rättade honom heller när han skrev så här:

Din vän verkar inte ha läst studien överhuvudtaget. Studien handlade nämligen inte om att barn var felplacerade i sig utan om de fick en mild respektive sträng domare och vad skillnaden var med avseende på överdödlighet. Och mycket riktigt var överdödligheten nästan fyra gånger så hög för de barnen som socialtjänsten fick tvångsomhänderta för förvaltningsrätten.

6,8% är för övrigt en extrem siffra som din vän borde reagerat på, men inte ens det förmådda han att reflektera över vad det faktiskt innebär.

Förlåt pajas men var påstår jag att 400% är en total? Mvh.
Hur är det med lässvårigheterna?
Citera
2025-07-19, 08:32
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Förlåt pajas men var påstår jag att 400% är en total? Mvh.
Hur är det med lässvårigheterna?

"total"? Vad snackar du om. Jag har inte prata om någon "total". Du har däremot blandat ihop absolut och relativ risk, medvetet eller omedvetet eller både och. Det är ett faktum som blir mycket svårt att snacka bort. Allt för att släta över det som händer barnen som soc placerar. De dör nämligen av att vara just placerade.
Citera
2025-07-19, 08:44
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
"total"? Vad snackar du om. Jag har inte prata om någon "total". Du har däremot blandat ihop absolut och relativ risk, medvetet eller omedvetet eller både och. Det är ett faktum som blir mycket svårt att snacka bort. Allt för att släta över det som händer barnen som soc placerar. De dör nämligen av att vara just placerade.

Du citerar bla mig i ett inlägg där jag svarar på frågan ang en 400%ig total

Jag har inte blandat ihop något, du har under månaders tid hävdat att barn som omhändertas riskerar en 400% risk att dö.
Jag har konsekvent avstått från att det stämmer, gemene barn riskerar inte denna ”överdödlighet” under sin placeringstid.

Du har fortsatt fara med lögner, när man sen punktat upp studien har du börjat uttrycka dig annorlunda för att det ska verka som att du hela tiden visste vad det rörde sig om.
Du trampade i en så stor skithög att du istället börjat lägga all din tid på att försök invalidera mina argument och få det att verka som att jag tabbade mig.

Riktigt pinsamt beteende kurt, till och med din kompis Ajogen kan erkänna när han har fel. Men du väljer att framstå som en clown istället.
Citera
2025-07-19, 08:45
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Kommer bli samma i fallet Adam med all sannolikhet. De får sparken på sin höjd, men är välkomna i grannkommunen där de kan fortsätta på precis samma sätt. Socionomer som gjort fel och begått grova brott är som cancer. De försvinner inte. De bara fortsätter i nästa kommun när de blir påkomna. Någon legitimation kan de inte förlora, för de har ingen.
Och dristar man sig att formulera någon form av kritik är man tydligen pedofil, älskar att spöa upp ungar, terrorist och rättshaverist. Ja, förutom då att vara korkad.
Citera
2025-07-19, 08:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Fast ska vi snacka siffror är antalet i detta fall ett betydelselöst litet antal.
Det kommer alltid ske trafikolyckor, det kommer alltid behövas omhändertagande av barn.
Det är inte så noga... det är bara barn. Några dör av socialtjänstens övergrepp men so what? Eller kanske inte.

Citat:
Vet inte vad det är för extremscenario du ställer upp. 99% är lix inte överdramatiska.
Fallet Adam är inget extremscenario. Det går på repris år ut och år in. Det kan fortgå eftersom ingen utom soc vet vad som sker bakom sekretessen och det är ytterst sällan de har personligt ansvar oavsett vad de gör och hur mycket de ljuger för domstolar för att få igenom LVU.

Citat:
Det är mig du syftar på för att du läst Kurts korkade inlägg.

Jag har aldrig påstått att det handlar om en total på 400%.
Jag har ständigt påstått att Kurt använt procentsatsen fel. Vilket han också gjort eftersom han aldrig läste rapporten han hänvisade till utan trodde det rörde sig om ”en 400% överdödlighet på lvu”.

Vilket det. Återigen. Inte rör sig om.

Jaha men berätta nu för oss i tråden en gång för alla hur jag använt procentsatsen fel. Redogör nu för det en gång för alla.

Exakt citat på detta från mig tack.
Citat:
Vilket han också gjort eftersom han aldrig läste rapporten han hänvisade till utan trodde det rörde sig om ”en 400% överdödlighet på lvu”

Det enda jag gjort är att hänvisa till vad forskaren själv sagt och hennes egna siffror. Inte mina.

Så varför sitter du och fabulerar? Du om någon hade passat bra som socialsekreterare som du sitter och vrider och vänder på allt du läst.
Citera
2025-07-19, 09:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jaha i vilket inlägg exakt. Ge oss exakt citat tack.

Citat:
Jag har inte blandat ihop något, du har under månaders tid hävdat att barn som omhändertas riskerar en 400% risk att dö.
Nej ett barn kan inte dö fyra gånger om och det har jag förstås aldrig heller påstått. Men visst om du mot förmodan kan vaska fram ett exakt citat när jag påstått något sådant so be my guest.

Citat:
Jag har konsekvent avstått från att det stämmer, gemene barn riskerar inte denna ”överdödlighet” under sin placeringstid.
Nej. No shit att barn inte kan dö fyra gånger om. Du är riktigt smart du.

Citat:
Du har fortsatt fara med lögner, när man sen punktat upp studien har du börjat uttrycka dig annorlunda för att det ska verka som att du hela tiden visste vad det rörde sig om.
Nej jag har inte ändrat mig det minsta till skillnad mot dig som när du har fel trasslar in dig ännu mer i dina lögner. Vad är det jag skulle ljugit om? Exakta citat tack.

Citat:
Du trampade i en så stor skithög att du istället börjat lägga all din tid på att försök invalidera mina argument och få det att verka som att jag tabbade mig.
Du har själv gjort det genom att vantolkta vad studien kom fram till. jag hänvisade till de faktiska resultaten av studien från Ronja Helensdotter själv.

Citat:
Riktigt pinsamt beteende kurt, till och med din kompis Ajogen kan erkänna när han har fel. Men du väljer att framstå som en clown istället.
Clownen ifråga är du. Men du ser det inte för du har din sekt bakom dig som får dig att tro på dina egna lögner.

Men som sagt. Upp med de exakta citaten nu utan vantolningar!
Citera
2025-07-19, 09:06
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:

Ja inte är jag förvånad att du skulle använda mitt erkännande till misstag som vapen i dialogen.

Du har haft kroniskt fel i tråden men vägrar själv erkänna det och nu tar du någon form av moralisk höjd här.

Jag har visat för dig tidigare att gemene barn generellt sätt far värre av att omhändertas (inte 400%, som Kurt var tydlig med när det kommer till felaktiga/tvivelaktiga omhändertagande), hur barn våldtas på SIS hem, blir kriminella, högre suicid i vuxen ålder lägre utbildning och du i hundra sidor hackar vidare om dessa, som du misstolka, 400%.

Du bryr dig inte ens om ödet för dessa barn.

Det är uppenbart, du skiter i vad som är bäst för barn. Du är här för att håna och förnedra utsatta människor.

Fuck dig.
Citera
2025-07-19, 09:07
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det är inte så noga... det är bara barn. Några dör av socialtjänstens övergrepp men so what? Eller kanske inte.

Ja 28st på 10år.

Citat:
Fallet Adam är inget extremscenario. Det går på repris år ut och år in. Det kan fortgå eftersom ingen utom soc vet vad som sker bakom sekretessen och det är ytterst sällan de har personligt ansvar oavsett vad de gör och hur mycket de ljuger för domstolar för att få igenom LVU.

Var är repriserna?

Älskar hur du lever på enstaka fall och återanvänder dom som något bevis för systematiska fel.

Men vi kan ta det igen, vem låg bakom Adam? En störd morsa, sagd morsa har dessutom diskuterat fallet med vem då? Sektisen Gull1max.

Citat:
Jaha men berätta nu för oss i tråden en gång för alla hur jag använt procentsatsen fel. Redogör nu för det en gång för alla.

Exakt citat på detta från mig tack.

Har citerat dig tillräckligt många gånger Kurt, redan brutit mitt löfte om att inte lyfta denna frågan igen. Du vet mycket väl att allt ligger där. Du behöver inte begära citat för begärandets skull.

Ingen ide att bevisa något för dig för du blir som ett barn och kör ”men du då” argument.

Citat:
Det enda jag gjort är att hänvisa till vad forskaren själv sagt och hennes egna siffror. Inte mina.

Det har du då verkligen inte gjort, utom nu senaste dagarna då du faktiskt läste studien och inte nyhetsartikeln där det stod i rubriken ”löper 400% risk att dö i lvu” och gick i taket.

Citat:
Så varför sitter du och fabulerar? Du om någon hade passat bra som socialsekreterare som du sitter och vrider och vänder på allt du läst.

Jag hade gärna varit din handläggare. Jävlar vilken välformad utredning jag hade gjort på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in