Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
Vad är det du tjafsar med mig över ens här? Någon relevans om vart de fick siffran från har det ju ändå.
Ja, jag konstaterade just det du sa här från alla första början. De var inte så klipska med den siffran, så vadå? Att vara lite korkad är inte detsamma som att ljuga.
De behöver inte vara korkade eller att de skulle ljuga medvetet.
De är med all sannolikhet svårt traumatiserade. Att bli av med sitt barn orsakar svåra trauman för människor, vilket kan leda till att att de framstår som förvirrade och har fel på detaljnivå exempelvis när det gäller siffror och statistik.
Och då kommer förstås socvurmarklubben in och hånar dem och tycker att det är värre att Fia och hennes vänner har fel på någon siffra, än det faktum att:
1. Socialtjänsten kan sitta och fabulera som de vill i BBIC-dokument.
2. Domstol/nämnd gör ingen egen faktagranskning. De litar på soc
3. Enskilda socialsekreterare behöver inte ta det minsta ansvar för vad de skriver ens om de ljuger medvetet.
4. Extern granskning saknas helt. Ingen annan myndighet kan gripa och kontrollera att soc uppgifter är korrekta.
5. Föräldrar har inte närheten av den information som socialtjänsten sitter på.
6. Socialtjänsten kan neka föräldrar bevismaterial de skulle behöva genom att missbruka sekretessen.
7. Det finns inga straff om socialtjänsten förhalar processer om föräldrar vill få ut sina handlingar.
8. Vid fel granskar socialtjänsten sig själv, tonar ner och slätar över.
9. Socialtjänsten behöver inga som helst bevis för att omhänderta ett barn. Ingenting. Noll. Zero, Zip, Nada. "Oro" räcker.
10. Hur dokumentationen valts ut, hur den är klippt och vad som lagts till och tagits ifrån vet varken domstol eller nämnd som fattar beslutet.
11. Föräldrar får ingen information om sina rättigheter. De måste bli juridiska experter på några dagar och hitta alla fel själv.
12. Föräldrar får inte ut några journaler, medan socialtjänsten sitter på precis allt och har dessutom allt i ordning lagom till förhandling i domstol
Sprider family united "konspirationsteorier"? Nä jag skulle säga att de sprider faktafel, men det värsta felet är förstås ovanstående systemfel som borde rättas till för 40 år sedan, men som fortfarande tyvärr fortfarande lever kvar och innebär en latent risk för alla barnfamiljer i Sverige och framförallt för barnen förstås.
För vad är egentligen värst i en demokrati? Att en medborgare sprider faktafel om staten än att staten sprider faktafel om medborgaren, som leder till att medborgarens barn tvångsomhändertas på obestämd tid?
Den sista frågan överlåter jag till socvurmarklubben att reflektera över. Om någon känner sig manad får de gärna svara på densamma.