2025-07-17, 09:38
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Klart det är medvetna lögner att göra påståenden om hur många handläggare det finns inom socialtjänsten för att få folk att tro att det finns möjlighet att omhänderta var och varannat barn pga petitesser.
Tror folk att det jobbar betydligt fler inom soc så byggs bilden upp av att handläggare inte gör sitt jobb när de inte alltid går att nå per telefon när den enskilda ringer , går det att tjafsa om tillgänglighet hur mycket som helst om man påstår att det jobbar 2000 på en plats där det jobbar 80 st ...
Jag tror snarare att de menar att det är folk inom hela omhändertagande "branchen" (i brist på bättre ord) som de menar där. Det är svårt att avgöra om de missvisar med flit eller kanske inte är riktigt slipade.
Citera
2025-07-17, 09:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Klart det är medvetna lögner att göra påståenden om hur många handläggare det finns inom socialtjänsten för att få folk att tro att det finns möjlighet att omhänderta var och varannat barn pga petitesser.
Tror folk att det jobbar betydligt fler inom soc så byggs bilden upp av att handläggare inte gör sitt jobb när de inte alltid går att nå per telefon när den enskilda ringer , går det att tjafsa om tillgänglighet hur mycket som helst om man påstår att det jobbar 2000 på en plats där det jobbar 80 st ...

Sluta fördumma debatten och fastna i dina irrelevanta sidospår som exempelvis att någon desperat förälder slängt ut en felaktig siffra.

Prata om trådens topic istället: Påstådda "konspirationsteorier" från "LVU-sekten" Family United om att socialtjänsten "kidnappar och säljer barn"

Varför är detta "konspirationsteorier" menar du? Låt höra nu, och försök att förklara dig utan anekdoter och halmgubbar, eller ta exempel från TikTok. Klarar du av det tro? Det tror inte jag, men jag ger dig ett försök.
Citera
2025-07-17, 09:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det mest allvarliga är inte att en desperat förälder slänger ut en felaktig siffra, utan att socialsekreterare fabricerar fullt MEDVETNA LÖGNER i deras BBIC-utredningar helt ostraffat. Det min vän är INTE DESINFORMATION, utan det är den verklighet som föräldrar möter i sin kontakt med socialtjänsten.

Men motbevisa mig gärna! Varsågod. Och försök gärna att undvika halmgubbar och anektoder. Berätta nu varför jag har fel istället på ett sakligt sätt, så vi alla i tråden förstår varför jag har fel och är en idiot som ingen borde lyssna på. Tack på förhand.

Övriga sektmedlemmar får också försöka besvara denna mycket enkla fråga.
Senast redigerad av kurt-sune 2025-07-17 kl. 10:00.
Citera
2025-07-17, 10:03
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag tror snarare att de menar att det är folk inom hela omhändertagande "branchen" (i brist på bättre ord) som de menar där. Det är svårt att avgöra om de missvisar med flit eller kanske inte är riktigt slipade.

Men nu gissar du på vad de menar utan att ens hört vad dom sagt, ska jag plocka fram inspelningar på när Fia slänger sig med påhittade siffror, så du slipper gissa och tolka? Är du ens intresserad av att det sprids desinformation?
Citera
2025-07-17, 10:03
Medlem
Citat:
Nej , de har använt de exakta siffrorna och får det då att låta som att det finns mängder med handläggare som bara vägrar att ta samtal och att någon av de tusentals borde att gå att nå alltid under kontorstid.

Folk som inte kan bedöma hur orimligt det är att en socialtjänst kan ha 2000 anställda på sitt kontor köper ju att enskild blir ignorerad och inte får service
Citera
2025-07-17, 10:06
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Men nu gissar du på vad de menar utan att ens hört vad dom sagt, ska jag plocka fram inspelningar på när Fia slänger sig med påhittade siffror, så du slipper gissa och tolka? Är du ens intresserad av att det sprids desinformation?

Citat:
Nej , de har använt de exakta siffrorna och får det då att låta som att det finns mängder med handläggare som bara vägrar att ta samtal och att någon av de tusentals borde att gå att nå alltid under kontorstid.

Folk som inte kan bedöma hur orimligt det är att en socialtjänst kan ha 2000 anställda på sitt kontor köper ju att enskild blir ignorerad och inte får service
Som jag sagt innan, det är svårt att veta ifall de förstår siffran eller inte.
Precis som ni har lite svårt att förstå vad jag har sagt till er om det här.
Citera
2025-07-17, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Sluta fördumma debatten och fastna i dina irrelevanta sidospår som exempelvis att någon desperat förälder slängt ut en felaktig siffra.

Prata om trådens topic istället: Påstådda "konspirationsteorier" från "LVU-sekten" Family United om att socialtjänsten "kidnappar och säljer barn"

Varför är detta "konspirationsteorier" menar du? Låt höra nu, och försök att förklara dig utan anekdoter och halmgubbar, eller ta exempel från TikTok. Klarar du av det tro? Det tror inte jag, men jag ger dig ett försök.
Siffrorna gällande antalet handläggare spär iden om att socialtjänsten har personalresurser att kidnappa och sälja barn , att aktivt ha möjlighet att söka efter barn ute samhället som ser lite ledsna ut eller har för stora skor
Citera
2025-07-17, 10:14
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ja det är det, och då får man fråga sig: vet de vad det är dom påstår eller inte.

Jag kan göra samma argument emot dig här.

Om dom blivit tillrättavisade flera gånger men fortsätter använda siffran fel. Kan man påstå sig inte ha vetat?
Citera
2025-07-17, 10:15
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Om dom blivit tillrättavisade flera gånger men fortsätter använda siffran fel. Kan man påstå sig inte ha vetat?
Igen, samma argument emot dig här då.
Citera
2025-07-17, 10:19
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Vidare använder Fia denna siffra för att räkna på löner och spär på sina överdrivna siffror om flera hundratals miljarder som hon bestämt hävdar är vad LVUn kostar. Är verkligheten så hemsk som man beskriver, varför ska man då behöva hitta på saker kan man ju undra.
Citera
2025-07-17, 10:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Siffrorna gällande antalet handläggare spär iden om att socialtjänsten har personalresurser att kidnappa och sälja barn , att aktivt ha möjlighet att söka efter barn ute samhället som ser lite ledsna ut eller har för stora skor

"Sälja barn" kan man ju tolka på olika sätt. Men det går inte att komma ifrån att LVU är en miljardindustri där varje barn betingar tusentals kronor i intäkter för privata bolag PER DYGN. Lek med ord från "desinformatörerna", men inte nödvändigtvis desinformation.

"Kidnappa barn" är på samma sätt också en lek med ord, men vad socialtjänsten gör är värre än en kidnappning eftersom det inte går att köpa tillbaka sitt barn med en lösensumma. Så nej. Inte ens det är desinformation, utan bara en lek med ord från mentalt nedbrutna föräldrar som fått sina barn tvångsomhändertagna på obestämd tid.
Citera
2025-07-17, 10:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Vidare använder Fia denna siffra för att räkna på löner och spär på sina överdrivna siffror om flera hundratals miljarder som hon bestämt hävdar är vad LVUn kostar. Är verkligheten så hemsk som man beskriver, varför ska man då behöva hitta på saker kan man ju undra.

LVU och SoL-placeringar kostar MILJARDER. Det inte "desinformation" det heller, utan FAKTA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in