2025-06-24, 21:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Nä tack skulle jag aldrig göra 🙂

Kanske något för gubben att vila ögonen på om han korvar skitan?
Citera
2025-06-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Varför så avtändande? Blir hon plötsligt tråkig att umgås med? Känns hennes hud mindre skön? Känns hennes bröst mindre upphetsande?

Tatueringar utstrålar promiskuöst beteende. Jag vill ha en trofé tillägnad mig och inte någon förbannad vandringspokal som byter ägare varannan vecka.
Citera
2025-06-24, 23:47
Medlem
anwe8s avatar
Skulle aldrig högerswipea en tjej som är "söndergaddad" iaf. Helst inga "gaddar" överhuvudtaget, ser otroligt fult och smaklöst ut. Många tatuerade tjejer som jag har stiftat bekantskap med genom åren har varit offer för psykisk ohälsa och lidit av tillstånd som Borderline och bipolär sjukdom etc.
Senast redigerad av anwe8 2025-06-24 kl. 23:52.
Citera
2025-06-25, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tatueringar utstrålar promiskuöst beteende. Jag vill ha en trofé tillägnad mig och inte någon förbannad vandringspokal som byter ägare varannan vecka.

Jag har läst om sånt tidigare och jag trodde också att tatuerade kvinnor ligger runt mer. Män tror gärna det, hon har ju en tramp stamp.
https://www.psychologytoday.com/us/b...re-promiscuous
Citera
2025-06-25, 07:10
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Det för länge sedan, men idag är det lika mycket en kvinnlig grei som det en manlig. Ungefär som rökning, förr var det bara män, sedan började kvinnor också (efter mycket reklam, det måste nämnas)

Det är helt okej att inte gilla tatueringar, men det betyder inte att det är något fel på alla kvinnor som är tatuerade. Och det finns nog många kvinnor som har issues och är WT som har tatueringar.

På samma sätt som många WT-män inte har tatueringar. Och har issues.

Det är samma sak som att säga att det är en manlig grej - eller könsneutral - att raka benen och gå i kjol bara för att män också skulle göra det?

Sen kan jag tycka stora "åderbräckstatueringar" på armarna och en rosa fjäril vid ankeln är stor skillnad vad man förväntar sig på män resp kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av M1nn13
Är kvinna. Tycker inte om det på varesig män eller kvinnor. Springer åt andra hållet. Folk får göra som de vill men förvänta dig inte att jag ska gilla det. Förstår din aversion till 100%.

💯

Citat:
Ursprungligen postat av Shesus
Någon diskret år ok, men hela armarna full ser ju förjävligt ut och det är verkligen INGET mot hur illa det kommer att se ut om 15 år...

Instämmer! Jag tror trenden har börjat vända dock, åtminstone vad man ska tro vad en del har skrivit här. Haha åtminstone hoppas jag de har rätt.
Citera
2025-06-25, 07:21
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FjolligPratsam
Ja de med tatts går bort. Även kvinnorna borde swypa bort dem. Min personliga åsikt.

Haha, ja. Men läser man min rubrik på tråden, så är den faktiskt könsneutral (åtminstone "swiparna" )

Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Det finns två saker man skall fråga en kvinna i början när man träffar dem. Har du tatueringar? Har du Tinder? Ja på några av dessa frågor skall innebära sopnedkastet.

Vad träffar du kvinnor? Jag har insett också att det är mer givande att ragga sittandes på parkbänken än genom datingappar.

Jag ville dock fokusera tråden på nätdating i detta fall, även om de som inte håller på med sånt kan delta i diskussionen och ge sin åsikt!

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, de ska swipas bort. Här är den psykologiska undermeningen med kvinnors tatueringar:

https://www.youtube.com/watch?v=obzDNZriYVQ

Jag tittade ett tag och det var intressant! 👍

Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jag dejtar inte eller swipar på appar.
Men jösses vad många av dagens tjejer ser bedrövliga ut. Tjejer som hade kunnat vara vackra och fina ser istället ut som ett klotterplank.
Är det inte enklare att bara skriva ”jag är trasig” eller ”crazy” i pannan? För det är vad dom är…

Instämmer till fullo!

Jag ska lägga till, för trådens skull, att jag inte hatar kvinnor som tatuerar sig. Jag kan t o m vara vän med dem, men jag är starkt kritisk till tatueringstrenden som fenomen.

Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Tattoos över lag är ju hett, men när man gör det i ansikte och på halsen har det gått över styr kan man tycka.

När man inte kan se skillnad på åderbrock och tatueringar, är det också hett?

Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Ja likaså piercingar, näsringar, bröstringar, klitorisrings...

Instämmer!
Citera
2025-06-25, 07:32
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Kul ändå att känna av trendskiftet. Hade tråden skrivits för 20 år sedan hade 95% svarat positivt till tatueringar, men så verkar det inte vara längre.

Själv ogillar jag tatueringar eftersom de oftast är osammanhängande. En tjej jag vet har en uggla, något citat, en pizza, en döskalle, en orm osv. Det blir osammanhängande och klottrigt att ha en tatuering lite här och där.

Någon mindre tatuering, blomma vid ankeln eller handleden bryr jag mig inte så mycket om. Men i slutänden är klassiska kvinnor vackrast.

Det FULASTE jag vet är tjejer som är väldigt tatuerade och sedan har på sig bröllopsklänning. Det skär sig extremt mycket. Man kan inte ha ”coola” döskallar och sedan gå i en elegant klänning. Jag skulle skämmas om jag skulle gifta mig med en sådan kvinna.

Återigen, klassiska kvinnor utan tatueringar, som både kan klä sig sportigt, elegant eller mysigt utan att tatueringar tar över är det finaste.

Riktigt bra skrivet! 💯 Haha, har också tänkt på det där med "coola tatueringar" och sen en vit klänning på det. Det skär sig värre än ketchup med risgrynsgröt. 🤮

Citat:
Ursprungligen postat av sambucca
bara du din jävla soyboy

Är man en soyboy som inte tänder på maskulina smyckningar? Tvärtom! Gå och lägg dig igen!

Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Ett tag jobbade jag som fotograf, det blev ganska jobbigt när modellerna började tatuera sig. Tänk er när man vill fokusera på produkt eller kläder och så tittar en eller flera stora tatueringar fram, oftast bara en del av den.

Bilden blev förstörd, fokus hamnar på något annat, känslan blir annorlunda och det var inte positivt.

Nu tycker givetvis folk olika om tatueringar, men rent generellt så vill man fokus ska ligga på produkten man gör reklam för och inte på modellens tatuering.

Allt förvärras av att man inte ser vad tatueringen föreställer eller så är det bara fult och amatörmässiga tatueringar.

Finns alltså fina och genomtänkta tatueringar som gör sig bra i vissa syften, nackdelen är att tatueringen är där jämt oavsett i vilken situation man är i.

Va, hur kan de jobba kvar i branschen?! 😲 Bort med dem!

Citat:
Ursprungligen postat av Mackannnnn
Jag tycker det är okej såvida det inte är på ansiktet, halsen eller tatueringar över hela kroppen. Föredrar dock en tjej helt utan tatueringar.

Det gäller att vara kräsen! Swipa bort!

Är det inte skönare att vara singel än att vara med något halvdant?

Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Som gammal tant blir jag jätteglad över att det fortfarande finns killar som har smak! Hoppas du finner en tjej som inte har förstört sig med tatueringar. De finns, jag känner minst fem unga damer utan minsta gaddning.
Tatueringar är fult och vulgärt.

Tack! 😇

Det vore ju hypotetiskt kul att få träffa någon av de damerna, men nu är ju inte detta ett forum för detta.
Citera
2025-06-25, 07:56
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Jag är väl tvärtom. Går starkt igång på tatueringar, så det är verkligen något jag vill ha. Tack för att du sparar det till mig.

Kul att vara till hjälp, broder! 💪

Det bästa vore väl kanske om det fanns som ett alternativ att bocka i, så blir alla nöjda!

Nackdelen för mig - som inte föredrar detta - är att det är typ 25% färre kvinnor att välja på än i en annan random tidsålder.

Men vem vet inom några år. Jag tycker du ska passa på om du går igång så jäkla hårt på det. 😆

Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Jag väljer bort om det är för mycket som på bröst, hals, ansikte, sleeve-armar, sleeve-ben, händer och fingrar. Det blir så jävla fult. Det är 2000-talets fulaste trend. Som en jävla klottervägg.

Nu är det inte hippt eller coolt längre eftersom så många har det. Det blir trist för många när det blir omodernt och ansett som fult och trashigt. Många har ju börjat ta bort tatueringar numera.

Nån/ några mindre på andra ställen är oftast okej dock.

Jag har 0 och inga tatts och det är jag glad för idag.

Jag vill gärna tro på det du skriver är sant. Jag har väl sett en och annan tatueringsborttagnings-annons. Har du sett andra indikationer på att det går åt andra hållet?

Citat:
Ursprungligen postat av Babushka7
Tattos kan vara väldigt häftigt och intressant om det är genomtänkt och har en betydelse för personen. Jag blir mer nyfiken att veta vilken betydelse det har för personen.

Tattovering är konst och ett sätt att uttrycka sig.

Själv vågade jag komiskt nog aldrig att få en tattovering på min kropp. Var rädda för att jag skulle ångra det en dag.

Nu har jag nåra tattoveringar i huvudet där jag definitivt utan det minsta tvekan vet att jag aldrig skulle ångra det, men jag ser ingen behov att tattovera det. Det sitter ändå djupt i hjärtat

Man vet aldrig, kanske jag en dag gör det.

Men vänta nu, konst?? Det är ju inte de själva som tatuerat sig eller? 🤨

Jag har sett tjejer som målar eller smyckar sig på ganska extrema sätt, för att sticka ut och framhäva feminina drag. Och ja, även i ansiktet. Alternativt fägar håret i olika onaturliga färger. Detta ser jag faktiskt som mer konst, åtminstone får jag inte en lika kraftig maskulin känsla av dessa uttryck. Plus det är inte permanent!

Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Tatueringar är för:

1) sjömän

2) rockstjärnor

3) porrstjärnor

Punkt slut.

Sjömän och kriminella säger jag. Helst inga andra!
Citera
2025-06-25, 08:13
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
När jag var ung jobbade jag som servitris på en sicilianskägd maffiabar i flottstaden Toulon i Frankrike. Baren hette Le Tatouage (Tatueringen) och låg i ett nedgånget, sunkigt kvarter nära hamnen. I detta franska "red district", som i folkmun kallades för Lilla Chicago, flockades sjömän, araber, prostituerade av båda könen, tuffa barbrudar och knarkhandlare samt en och annan grinig militärpolis med batong som försökte hålla ordning på sjömansfolket i de smala gränderna. I synnerhet engelsmännen behövde koppel. De söp alltid hårdast av alla och betedde sig tyvärr därefter. Ubåtskillar från alla världens länder var allra bäst tyckte jag. Lugna, fina killar som alltid hade klass och stil. Till baren kom dagligen nervösa unga kadetter som hade bestämt sig för att tatuera sig för att bli en "riktig" sjöman. De slog sig ner vid bardisken, beställde en öl eller en pastis och sedan gick de uppför spiraltrappan till tatueringsrummet på övervåningen. När de kom tillbaka ner igen var de riktigt kaxiga och beställde en bira till för att fira. Mandomsprovet...DET är tatueringar för mig och jag kan verkligen inte begripa att folk idag, oavsett kön, ens vill ha en minsta fluga tatuerad på sin hud. Jag förstår det helt enkelt inte.

Det är härligt att läsa inlägg som dessa. Nu är ju inte detta ett sånt forum, men du låter som ett kap! 😻

Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
De damer jag varit med som varit tatuerade, har en historia att berätta om varje tatuering. Ibland ett sätt att hantera något traumatiskt, ibland en hyllning, ibland grupptryck på fyllan eller en affär med tatueraren mm. En del vill visa att de faktiskt vågar, andra att de är en del av "gruppen" osv.
Jag swipar inte, men jag erkänner att jag tycker olika om damer med tatueringar. Speciellt efter jag fått reda på vad orsaken är till deras tatueringar. En del ökar intresset, andra går åt motsatt håll

Det är väl klart att man alltid kan ha något att säga om tatueringen, för de skulle nog känna sig ännu korkade annars.

De tänker när de träffar dig: "Den här gjorde jag under grupptryck eller efter att jag såg en annons... Men nu kommer jag dra den HÄR historien för snubben"

Jag kan dock berätta extremt många stories utan en enda tatuering ska du veta!

Skulle du ta en tjej som har hela kroppen tatuerad bara för att det går ihop med en bra historia? 😅

Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Läs gärna tråden så ser du vad man skulle kunna ångra. Sina fula tatueringar man gjort för att man ville leka snygg när man var 20 å det då var trendigt med tatuerade killar från tiktok typ.

Säger inte att alla gör det men att chansen ökar. Om några år kommer det vara mer inne å inte ha tatueringar som syns överallt. Det kommer svida för vissa som är maintstream.

Vi kan peppa varann i tråden med att uppdatera löpande vilka tecken vi sett på att trenden går åt motsatt håll. ✌️

Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Nej jag svajpar höger på i princip allt för att öka mina chanser att få någon matchning, om jag mot förmodan får någon så kollar jag närmare på personen då.

Jag tror inte det är så bra om vi snubbar svajpar höger på allting, det gör att tjejerna får mer bekräftelse och därmed svårare för oss att få det vi vill ha eftersom de höjer sina krav. Men detta är en annan diskussion kanske.
Citera
2025-06-25, 08:19
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo21
Alltid tyckt det är rejält white trashigt men var och varannan tjej har tatuering numera så det är bara att gilla läget. Samtidigt så får man räkna med att bli bortsorterad som otatuerad då många tjejer på tinder skriver att de gillar tatueringar.
(Eller så är tinder bara platsen för överblivet skadat gods)

Det är inte alls att bara gilla läget. Tvärtom, vi ungkarlar behöver bli mer kräsna! Det blir för snedvridet annars.

Sen har jag inte läst en enda kvinnlig presentation på Tinder där det står att de föredrar tatueringar. Faktum är att jag inte har läst så många kvinnliga presentationer. Många tjejer är tyvärr väldigt slöa! De tänker också att om de skriver något överhuvudtaget gör att de riskerar att filtrera ut vissa och därmed får mindre likes, som verkar vara huvudsyftet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det som är överlägset mest WT är att "swipea" överhuvudtaget.
Men ja, hade jag gjort sådant hade helt klart tatueringar gått bort omedelbart.
Risken för olika typer av mental instabilitet är mångdubbelt högre, allt annat lika, med tatueringar. Gäller både kvinnor och män för övrigt.

Haha, jag är TS och är beredd att hålla med. Jag föredrar att träffas på annat sätt helt klart, förslag? Att Swipa är den ultimata WT-stämpeln.

Jag hade kunnat haft en annan vinkling på mitt budskap (än swipe dating), men även de som inte datar på detta sätt är välkommen att diskutera tatueringstrenden!

Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Skulle aldrig högerswipea en tjej som är "söndergaddad" iaf. Helst inga "gaddar" överhuvudtaget, ser otroligt fult och smaklöst ut. Många tatuerade tjejer som jag har stiftat bekantskap med genom åren har varit offer för psykisk ohälsa och lidit av tillstånd som Borderline och bipolär sjukdom etc.

Tack för detta (och alla andra inlägg i tråden) som visar att trenden går mot ett tatueringsfritt samhälle. Man får hopp för mänskligheten igen! 🚀
Senast redigerad av Tidsresenaren 2025-06-25 kl. 08:28.
Citera
2025-06-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag vill gärna tro på det du skriver är sant. Jag har väl sett en och annan tatueringsborttagnings-annons. Har du sett andra indikationer på att det går åt andra hållet?

Jag såg nåt inslag på TV där de snackade om att allt fler tar bort eller vill ta bort tatueringar.

De intervjuade några personer. En tjej ångrade en stor tatt som hon helst ville ta bort, samt några st till.
Nån annan ångrade nästan alla sina och hade redan tagit bort flera.
Citera
2025-06-30, 14:20
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Mina armar och händer är fyllda med bläck och mer kommer det bli, jag tatuerar mig för att det är snyggt och gör det för mig själv, som majoriteten av tatuerade människor. Om en dejt, OnS, flickvän har bläck eller inte är irrelevant men det är trevligare att inspektera en kropp med bläck
Vad är det som gör att upplever att dina tatueringar främst är för dig? Kunde du inte lika gärna ha tröjor med fullprint?

Är det inte främst andra som ser dina tatueringar, dvs det budskap de sänder ut, och inte du själv? Däremot kanske du upplever att andra betraktar dig utifrån dina tatueringar och att det på så sätt fyller ett syfte?

Upplever du att du blir särbehandlad pga dina tatueringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in