2025-06-23, 00:21
Medlem
Jag tycker det är okej såvida det inte är på ansiktet, halsen eller tatueringar över hela kroppen. Föredrar dock en tjej helt utan tatueringar.
Citera
2025-06-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag vet att smaken är olika – men jag måste säga det: tatueringar är nog den mest svårsmälta trenden unga tjejer tagit till sig på senare år. Framför allt när det gäller armar, hals och ansikte – det ser ibland ut som om någon försöker likna en ödla.

Jag bryr mig inte om innebörden – det är helhetsintrycket som spelar roll. En diskret, färgglad tatuering kan absolut funka, men när det ser ut som att man rullat runt i en kopiator blir jag mest förvirrad.

Och ja, jag vet – vi killar är inte alltid några skönheter heller. Men tänk om vi plötsligt började raka benen och stolt gå omkring i shorts och visa upp dem som om det vore en merit? Samma känsla. 😅

Jag dejtade en väldigt snygg tjej för ett tag sen. Allt var på gång… tills kläderna åkte av och man fick syn på en hel muralmålning. Game over, kändes helt enkelt för främmande för reptilen i mig (som tydligen inte är ödla). Vi är goda vänner idag, men jag kände mig som en skådespelare som tappade manus.

Det är inte så att jag hatar tatueringar, men för mig är det en ganska kraftig dealbreaker. Det handlar inte om politik – bara om preferens.

Så jag undrar:
Är det fler som känner så här? Eller har jag fastnat i ett utdöende smakideal?
Och till er som gillar tatueringar – har ni någon teori om varför vissa (som jag) reagerar så starkt?

Bonusfråga: Vad skulle krävas för att ni själva tatuerade er?
Jag funderar på att vänta tills jag får en karta till min hemplanet. Då snackar vi rimligt motiv.

Som gammal tant blir jag jätteglad över att det fortfarande finns killar som har smak! Hoppas du finner en tjej som inte har förstört sig med tatueringar. De finns, jag känner minst fem unga damer utan minsta gaddning.
Tatueringar är fult och vulgärt.
Citera
2025-06-23, 02:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Är själv en tatuerad tjej, men förstår ts fullständigt.

Jag har en liten och två mellanstora. Den mest synliga är placerad på ena underarmen. Dvs vardags- eller jobbklädd syns ingen av dem, vilket var min intention.

Samtliga är genomtänkta, personliga motiv med starkt symbolvärde för mig. Gjorda av noga utvalda tatuerare för det resultat jag velat ha.

Diverse klotter, trender, sleeves eller annat trams är i mina ögon fult och osmickrande. Jag skulle personligen swipa bort killar med överdrivna, stora eller konstiga tatueringar.

Kan f.ö. citera min ena tatuerare i att "folk som har tatueringar på halsen eller i ansiktet brukar inte må så bra". Dvs hans yrkesmässiga reflektion och inte min fördom.
"Jag har själv tatueringar men dom är smakliga jag lovar!"

On T. Nej, tatuerade kvinnor går inte bort för mig. Det finns andra ytligheter att fokusera på, typ om hon har en schysst röv eller inte.
Citera
2025-06-23, 02:35
Medlem
Citat:
Jag vet att smaken är olika – men jag måste säga det: tatueringar är nog den mest svårsmälta trenden unga tjejer tagit till sig på senare år. Framför allt när det gäller armar, hals och ansikte – det ser ibland ut som om någon försöker likna en ödla.

Jag bryr mig inte om innebörden – det är helhetsintrycket som spelar roll. En diskret, färgglad tatuering kan absolut funka, men när det ser ut som att man rullat runt i en kopiator blir jag mest förvirrad.

Och ja, jag vet – vi killar är inte alltid några skönheter heller. Men tänk om vi plötsligt började raka benen och stolt gå omkring i shorts och visa upp dem som om det vore en merit? Samma känsla. 😅

Jag dejtade en väldigt snygg tjej för ett tag sen. Allt var på gång… tills kläderna åkte av och man fick syn på en hel muralmålning. Game over, kändes helt enkelt för främmande för reptilen i mig (som tydligen inte är ödla). Vi är goda vänner idag, men jag kände mig som en skådespelare som tappade manus.

Det är inte så att jag hatar tatueringar, men för mig är det en ganska kraftig dealbreaker. Det handlar inte om politik – bara om preferens.

Så jag undrar:
Och till er som gillar tatueringar – har ni någon teori om varför vissa (som jag) reagerar så starkt?

Jag funderar på att vänta tills jag får en karta till min hemplanet. Då snackar vi rimligt motiv.
Instämmer till fullo. Tatueringar och piercingar på tjejer är det mest avtändande jag vet. Senaste tinderdejten började rabbla upp tatueringarna på sina nedkladdade armar utan att jag frågat. Strax därpå kommer motfrågan; Har du några tatueringar? När jag svarar prompt nej så undrar hon varför. Fick kasta i mig två slidenafil för att kunna dra över fanskapet senare på kvällen, det var första och sista träffen med henne. Ironiskt nog skickar hon fortfarande meddelanden ibland och undrar om vi ska ses trots att det var flera månader sen.
Citera
2025-06-23, 06:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruitdaloomdude123
24

Jaha, och hur ser det ut med ratandet av gaddade brudar då i den åldern?

Nej, för övrigt känns det som att var och var annan som sitter här är pensionär sen länge och att de inte går igång på gaddningar är väl inte så konstigt.
Citera
2025-06-23, 07:18
Medlem
Citat:
Lägger mig i eran diskussion lite smått.

Men du pekar på exakt vad en stor del av problemet är: tatueringar är en maskulin smyckning, så det blir svårare för mig som man att tycka att det är hett på tjejer.

Snusa är en manlig last. Har nog aldrig varit så många snusande kvinnor som nu.
Citera
2025-06-23, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Instämmer till fullo. Tatueringar och piercingar på tjejer är det mest avtändande jag vet. Senaste tinderdejten började rabbla upp tatueringarna på sina nedkladdade armar utan att jag frågat. Strax därpå kommer motfrågan; Har du några tatueringar? När jag svarar prompt nej så undrar hon varför. Fick kasta i mig två slidenafil för att kunna dra över fanskapet senare på kvällen, det var första och sista träffen med henne. Ironiskt nog skickar hon fortfarande meddelanden ibland och undrar om vi ska ses trots att det var flera månader sen.

Varför så avtändande? Blir hon plötsligt tråkig att umgås med? Känns hennes hud mindre skön? Känns hennes bröst mindre upphetsande?
Senast redigerad av scaryfoot 2025-06-23 kl. 07:28.
Citera
2025-06-23, 07:27
Medlem
hippilis avatar
En fråga till er med tatueringar.

Ni gör dom för ni tycker det är fint men varför har ni då dom på ställen där ni inte kan se dom som exempelvis på: baksida ben och armar, rygg, hals och ansikte??

Ni ser dom ju inte där och ingen har ju kunnat ge något vettigt svar, för att kunna titta på sina egna tatueringar skulle dom vara på framsidan armar och ben även magen men ingen kan komma med en förklaring så berätta för oss hur ni har tänkt.
Citera
2025-06-23, 07:35
Medlem
Citat:

Så jag undrar:

Jag är väl tvärtom. Går starkt igång på tatueringar, så det är verkligen något jag vill ha. Tack för att du sparar det till mig.
Citera
2025-06-23, 08:00
Medlem
Någon diskret här eller där funkar, less is more så att säga. Men tjejer fulla med tatueringar och piercingar är nog det mest avtändande som finns. Lite tragiskt är det när annars vackra kvinnor täcker sin kropp med klotter.
Citera
2025-06-23, 08:15
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Nu är jag iofs kvinna, men tatueringar ser verkligen otroligt illa ut. Visar att du är impulsiv, oaktsam och labil i psyket. Hade aldrig velat vara med en person som har en massa klotter på hela kroppen. Skriker psykfall om personen. Visar ju på att man har svårt att tänka själv och slaviskt följer trender/följer strömmen. Aldrig i livet vill man bli tillsammans med en sådan.
Citera
2025-06-23, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Nu är jag iofs kvinna, men tatueringar ser verkligen otroligt illa ut. Visar att du är impulsiv, oaktsam och labil i psyket. Hade aldrig velat vara med en person som har en massa klotter på hela kroppen. Skriker psykfall om personen. Visar ju på att man har svårt att tänka själv och slaviskt följer trender/följer strömmen. Aldrig i livet vill man bli tillsammans med en sådan.

Nu är inte jag ute på marknaden, men jag hade definitivt valt bort tatuerade tjejer av (de välformulerade) anledningarna ovan. Det ser billigt ut, som om man saknar respekt för sin egen kropp och vanhelgar denna med massa skit. Som en gravt överviktig person som inte bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in