2025-06-21, 23:56
Medlem
Tidsresenarens avatar
Jag vet att smaken är olika – men jag måste säga det: tatueringar är nog den mest svårsmälta trenden unga tjejer tagit till sig på senare år. Framför allt när det gäller armar, hals och ansikte – det ser ibland ut som om någon försöker likna en ödla.

Jag bryr mig inte om innebörden – det är helhetsintrycket som spelar roll. En diskret, färgglad tatuering kan absolut funka, men när det ser ut som att man rullat runt i en kopiator blir jag mest förvirrad.

Och ja, jag vet – vi killar är inte alltid några skönheter heller. Men tänk om vi plötsligt började raka benen och stolt gå omkring i shorts och visa upp dem som om det vore en merit? Samma känsla. 😅

Jag dejtade en väldigt snygg tjej för ett tag sen. Allt var på gång… tills kläderna åkte av och man fick syn på en hel muralmålning. Game over, kändes helt enkelt för främmande för reptilen i mig (som tydligen inte är ödla). Vi är goda vänner idag, men jag kände mig som en skådespelare som tappade manus.

Det är inte så att jag hatar tatueringar, men för mig är det en ganska kraftig dealbreaker. Det handlar inte om politik – bara om preferens.

Så jag undrar:
Är det fler som känner så här? Eller har jag fastnat i ett utdöende smakideal?
Och till er som gillar tatueringar – har ni någon teori om varför vissa (som jag) reagerar så starkt?

Bonusfråga: Vad skulle krävas för att ni själva tatuerade er?
Jag funderar på att vänta tills jag får en karta till min hemplanet. Då snackar vi rimligt motiv.
Senast redigerad av Tidsresenaren 2025-06-22 kl. 00:02.
Citera
2025-06-22, 00:01
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Oftast ser det ut som random klotterplank, ser för jävligt ut i 99% av fallen, så ja, det blir inget seriöst med en sån.
Bara wt low class som gör så.
Citera
2025-06-22, 00:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag vet att smaken är olika – men jag måste säga det: tatueringar är nog den mest svårsmälta trenden unga tjejer tagit till sig på senare år. Framför allt när det gäller armar, hals och ansikte – det ser ibland ut som om någon försöker likna en ödla.

Jag bryr mig inte om innebörden – det är helhetsintrycket som spelar roll. En diskret, färgglad tatuering kan absolut funka, men när det ser ut som att man rullat runt i en kopiator blir jag mest förvirrad.

Och ja, jag vet – vi killar är inte alltid några skönheter heller. Men tänk om vi plötsligt började raka benen och stolt gå omkring i shorts och visa upp dem som om det vore en merit? Samma känsla. 😅

Jag dejtade en väldigt snygg tjej för ett tag sen. Allt var på gång… tills kläderna åkte av och man fick syn på en hel muralmålning. Game over, kändes helt enkelt för främmande för reptilen i mig (som tydligen inte är ödla). Vi är goda vänner idag, men jag kände mig som en skådespelare som tappade manus.

Det är inte så att jag hatar tatueringar, men för mig är det en ganska kraftig dealbreaker. Det handlar inte om politik – bara om preferens.

Så jag undrar:
Och till er som gillar tatueringar – har ni någon teori om varför vissa (som jag) reagerar så starkt?

Jag funderar på att vänta tills jag får en karta till min hemplanet. Då snackar vi rimligt motiv.

Jag blir definitivt äcklad av stora tatueringar på tjejer, drömfångare under brösten, änglavingar eller sleeves. Med mera! Så jag swipear alltid bort dessa nu!! Men det började för bara 1 årsedan, tanken slog mig att de är jävligt fult med tatueringar på tjejer! (Miniatyrtats funkar)

Själv har jag 3 små och en stor, ångrar min stora lite men den sitter så dolt tack å lov.

Folk idag har tatuerat sig för mycket med den trenden å MÅNGA kommer ångra det. Ser riktigt trashigt ut
Citera
2025-06-22, 00:25
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:

Så jag undrar:

Nej. Känner kanske något annat. Alla har väl sin egen smak och tycke.

Jag undrar dock över de som skriver utländska ord.

Typ att de skriver in Al yohm eller nåt.

Om jag kan tänka mig att tatuera mig. Ska man göra det innan man lägger sig i graven eller? Det är ju öppet så länge man inte gör det i alla fall. En stort beslut men om man ändrar beslutet att vara ett litet kanske man är snabbare att säga ja till det?
Citera
2025-06-22, 00:26
Mina armar och händer är fyllda med bläck och mer kommer det bli, jag tatuerar mig för att det är snyggt och gör det för mig själv, som majoriteten av tatuerade människor. Om en dejt, OnS, flickvän har bläck eller inte är irrelevant men det är trevligare att inspektera en kropp med bläck
Senast redigerad av LiteKonstig 2025-06-22 kl. 00:31.
Citera
2025-06-22, 00:26
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:

Om det är för mycket tatueringar, och på fel ställen, så går det fetbort.
Lika så tjejer som har uppenbara fillers i läpparna, eller extremt stora plastikopererade bröst, bägge två går fullständigt bort, otroligt FULT och icke-attraktivt! Liksom lite förorts-vibbar och dålig smak.
Citera
2025-06-22, 00:38
Medlem
S.O.Stolps avatar
Tatueringar är ok men är det på hals och ansikte ger min ADHD-radar fullt utslag. Undvik.
Citera
2025-06-22, 00:42
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Oftast ser det ut som random klotterplank, ser för jävligt ut i 99% av fallen, så ja, det blir inget seriöst med en sån.
Bara wt low class som gör så.

Exakt, för mig blir det inte ens casual dock. 🙂

Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Jag blir definitivt äcklad av stora tatueringar på tjejer, drömfångare under brösten, änglavingar eller sleeves. Med mera! Så jag swipear alltid bort dessa nu!! Men det började för bara 1 årsedan, tanken slog mig att de är jävligt fult med tatueringar på tjejer! (Miniatyrtats funkar)

Själv har jag 3 små och en stor, ångrar min stora lite men den sitter så dolt tack å lov.

Folk idag har tatuerat sig för mycket med den trenden å MÅNGA kommer ångra det. Ser riktigt trashigt ut

All right, fattar. Jag ska dock säga att på män ser det inte lika illa ut, generellt sätt. Så lite av poängen jag ville framföra var ju att det är en manlig smyckning egentligen. Kvinnor har 100 andra sätt att ”peacocka” på.

Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Nej. Känner kanske något annat. Alla har väl sin egen smak och tycke.

Jag undrar dock över de som skriver utländska ord.

Typ att de skriver in Al yohm eller nåt.

Om jag kan tänka mig att tatuera mig. Ska man göra det innan man lägger sig i graven eller? Det är ju öppet så länge man inte gör det i alla fall. En stort beslut men om man ändrar beslutet att vara ett litet kanske man är snabbare att säga ja till det?

Okej, det skulle vara intressant med en undersökning. De flesta verkar ju hålla med mig, men det finns säkert några snubbar som är neutrala eller kanske t o m går igång på det. Kul för dem kvinnorna då!

Jag hade ingen preferens ang bonusfrågan, tänk som du vill!

Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Mina armar och händer är fyllda med bläck och mer kommer det bli, jag tatuerar mig för att det är snyggt och gör det för mig själv, som majoriteten av tatuerade människor. Om en dejt, OnS, flickvän har bläck eller inte är irrelevant men det är trevligare att inspektera en kropp med bläck

Intressant. Är det någon särskild färg ni går igång på? Undrar av nyfikenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Om det är för mycket tatueringar, och på fel ställen, så går det fetbort.
Lika så tjejer som har uppenbara fillers i läpparna, eller extremt stora plastikopererade bröst, bägge två går fullständigt bort, otroligt FULT och icke-attraktivt! Liksom lite förorts-vibbar och dålig smak.

Jag tar allt det andra alla dagar i veckan, men jag förstår hur du menar.
Citera
2025-06-22, 01:19
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:

Så jag undrar:

Jag delar din känsla. Jag kan inte övertygande förklara varför men jag blir sexuellt avtänd av tatuerade kvinnor (även om någon enstaka av diskret natur kan flyga under radarn). Av någon anledning är det värre med tatueringar utanför lemmar, där torso är värst (ben verkar också vara värre än armar). "Drömfångare under brösten", som någon tidigare påtalade, kan vara det mest avtändande jag vet.

Det är alltså inte en intellektuell övning i estetik (som vid en värdering av vilket tapetmönster som lämpar sig bäst för hallen) utan en känsla jag närmast kan beskriva som ett väldigt milt äckel. Jag får inte samma starka reaktion av kvinnor med ofördelaktig frisyr eller klädsel.

Pratar vi extremfall med omfattande tatueringar i ansikte och liknande kan jag finna intellektuella förklaringar till mitt ogillande, så som riskaversion mot normbrytare med självskadebeteende ("don't stick your dick in crazy").

Känslan påminner en del om vad jag känner för kvinnor med definierad muskulatur (magrutor, osv), så min bästa chansning är att min hjärna kodar tatueringar som något väldigt manligt och därför finner mindre sexuell attraktion till kvinnor som bär dom. Det skulle också kunna förklara varför jag motsatt hos män till och med kan tycka att tatueringar är rätt ballt.
Senast redigerad av brukstjack 2025-06-22 kl. 01:35.
Citera
2025-06-22, 01:24
Medlem
Näe full smetade kvinnor är inte speciellt attraktivt
Citera
2025-06-22, 01:29
Medlem
Håller helt med Ts.
Stora eller många tatueringar på främst armar,ben och framförallt hals
100% avtändande och megafult, får bögkänslor av denna typ av kvinnor, usch....
De ser ju ut som män då, som en jäkla pirat.
Nä, kvinnokroppar ska vara " naturell" då är dom som vackrast.
Har däremot inget emot sminkade kvinnor, det är OK tycker jag.
Citera
2025-06-22, 01:38
Medlem
Ferhs avatar
Använder inte såna där swipe-appar, men om jag hade gjort det så skulle jag inte ha brytt mej om ifall någon var tatuerad eller inte.

Jag skulle bara ha swipat bort alla som var feta eller fula eller verkade tråkiga eller såg ut som prostituerade, så många av de med tatueringar skulle ändå försvinna automatiskt på så sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in