2025-06-26, 02:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy282
Om något kommer den här lagen endast bidra till att faktisk fysisk IRL prostitution kommer att öka p.g.a att Polisen nu måste lägga mer resuser på att spionera på vad landets invånare surfar på för sidor istället för att vara där ute och stoppa riktiga brott.
Vad säger man? Congratulations, you played yourself.

Sexköp är riktiga brott vare sig det sker på distans (från 1 juli) eller IRL.

Egentligen är det både sorgligt och tragiskt att människor som du lägger ner så mycket tid och energi på att försvara de som köper sexuella tjänster.
Citera
2025-06-26, 02:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Nej sajterna blir inte blockerade. Regeringen. Har bara gjort det olagligt köpa skräddarsydda videos med sexuellt innehåll. Sossarna vill däremot blockera svenska intetnternet användare från CAM sex siter. Så kommer sossarna till makten blir det totalt förbud.

Jag gillar inte sossarna men om det där stämmer så är det fantastiskt bra nyheter. Mänskligheten har klarat sig utan camsexsajter och sexköp på distans i tusentals år så om sexsajterna blockeras så kommer ingen vettig människa i Sverige att sakna de om några år.
Citera
2025-06-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du får helt enkelt byta yrkesbana och utbilda dig tex.

Självklart förstår inte du dig på den nya lagen eftersom du är fast i det där träsket, inte heller vet du om det är många som gör detta frivilligt eftersom du inte vet någonting om de flestas bakgrundshistoria eller om det finns någon bakom säljarna.

Jag lever ett ganska bra liv . Ja vi är flera som samlats i olika grupper där vi diskuterar allt detta. Vi är många, och vi trivs med vårt jobb. Vi kommer också fortsätta med vårat jobb.
Citera
2025-06-26, 07:58
Medlem
Citat:
Att rådfråga er som säljer sexuella tjänster på distans via Onlyfans tex är som att rådfråga alkoholister vad de tycker om Systembolagets monopol.

Nu är det dessutom bara några dagar innan den nya lagen mot sexköp på distans börjar gälla och det ska vi alla vara glada över.

Vi får helt enkelt se den nya lagen som en välbehövligt tillskott för att minska sexhandeln på de digitala bordellerna.

Du kan inte jämföra alkoholister med vanliga tjejer som säljer lite sexiga saker i video format. Många av oss tränar äter bra reser och har en bra kundkrets med sidor där vi är skyddade. Och oavsett vad du vill så kommer vi fortsätta att göra det, för om jag frivilligt poserar kommer de älska det iallafall, vilket jag också gör. Vi säljer oss inte fysiskt. Och nej man kan inte knulla i CAM, jag kan inte bli gravid. Varför vill du göra oss till offer, när många av oss inte känner så. Och vi är många, vi hatar den nya lagen men vi vill vara försiktiga med våran identitet.
Citera
2025-06-26, 10:25
Medlem
Bara att skaffa konto på international cupid där får du hur många förslag som helst av kvinnor som vill göra filmer på beställning. De flesta sitter på den afrikanska kontinenten. Risken att åka dit på att beställa shower där är obefintlig. Okej en del är fifflare så betala aldrig i förskott kan nog vara ett bra råd och naturligtvis aldrig visa ditt ansikte och använd kontantkort på whatsapp. Personligen har jag aldrig betalat för tjänsten och det är fortfarande olagligt men kan vara ett alternativ till only fans
Citera
2025-06-26, 12:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Jag lever ett ganska bra liv . Ja vi är flera som samlats i olika grupper där vi diskuterar allt detta. Vi är många, och vi trivs med vårt jobb. Vi kommer också fortsätta med vårat jobb.

Jobb och jobb går att diskutera, problemet för de som säljer sexuella tjänster på distans på digitala bordeller är att den nya lagen mot sexköp på distans kommer att minska sexhandeln.
Citera
2025-06-26, 12:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Bara att skaffa konto på international cupid där får du hur många förslag som helst av kvinnor som vill göra filmer på beställning. De flesta sitter på den afrikanska kontinenten. Risken att åka dit på att beställa shower där är obefintlig. Okej en del är fifflare så betala aldrig i förskott kan nog vara ett bra råd och naturligtvis aldrig visa ditt ansikte och använd kontantkort på whatsapp. Personligen har jag aldrig betalat för tjänsten och det är fortfarande olagligt men kan vara ett alternativ till only fans

Det där låter som oerhört mycket besvär för att få se arbetsskygga kvinnor visa Fiffi på beställning 😁

Är det inte bättre att spara pengarna till nåt vettigt? Du vet väl dessutom inte om de afrikanska kvinnorna har hallickar i bakgrunden?

Nu förstår man lite bättre varför den nya lagen mot sexköp på distans är så viktig.
Citera
2025-06-26, 12:39
Medlem
Citat:
Det där låter som oerhört mycket besvär för att få se arbetsskygga kvinnor visa Fiffi på beställning 😁

Är det inte bättre att spara pengarna till nåt vettigt? Du vet väl dessutom inte om de afrikanska kvinnorna har hallickar i bakgrunden?

Nu förstår man lite bättre varför den nya lagen mot sexköp på distans är så viktig.

Hur gör du när du får se en fiffi är frågan, bjuder du ens kvinnan vid ett middagstillfälle, eller e de sugger signaler för dig 😁🤭
Citera
2025-06-26, 12:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du kan inte jämföra alkoholister med vanliga tjejer som säljer lite sexiga saker i video format. Många av oss tränar äter bra reser och har en bra kundkrets med sidor där vi är skyddade.

Nu gällde frågan om varför man ska rådfråga camtjejer, prostituerade, sexköpare eller alkoholister hur lagar ska utformas, du vet väl inte heller om alkoholister kan resa, äta bra och träna? Du har en väldigt fördomsfull syn på andra människor samtidigt som du själv tillhör en liten marginaliserad grupp av människor som säljer sexuella tjänster på distans.

Citat:
Och oavsett vad du vill så kommer vi fortsätta att göra det, för om jag frivilligt poserar kommer de älska det iallafall, vilket jag också gör. Vi säljer oss inte fysiskt. Och nej man kan inte knulla i CAM, jag kan inte bli gravid. Varför vill du göra oss till offer, när många av oss inte känner så. Och vi är många, vi hatar den nya lagen men vi vill vara försiktiga med våran identitet.

Men nu är den nya lagen mot sexköp på distans här för att stanna oavsett vad du än tycker. Du får väl byta yrkesbana helt enkelt. Du hävdar dessutom att du inte känner dig som ett offer men det gör inte tunga narkomaner heller.

Du skriver även att "ni" hatar den nya lagen mot sexköp på distans men för att göra en liknelse så hatar väl också fortkörare och rattfyllerister trafikövervakning ☺️
Citera
2025-06-26, 12:54
Medlem
Citat:

Nu läste du nog inte mitt inlägg jag skrev att jag inte betalat för detta så jag förstår inte riktigt vinklingen på ditt svar. Spontant låter det väl knappast som mer besvärligt än att registrera dig på only fans, eller? Har aldrig besökt only fans men misstänker att du måste bli medlem och registrera ett betalkort för att få tillgång till tjänster där?
Citera
2025-06-26, 13:07
Medlem
Citat:
Nu gällde frågan om varför man ska rådfråga camtjejer, prostituerade, sexköpare eller alkoholister hur lagar ska utformas, du vet väl inte heller om alkoholister kan resa, äta bra och träna? Du har en väldigt fördomsfull syn på andra människor samtidigt som du själv tillhör en liten marginaliserad grupp av människor som säljer sexuella tjänster på distans.

Men nu är den nya lagen mot sexköp på distans här för att stanna oavsett vad du än tycker. Du får väl byta yrkesbana helt enkelt. Du hävdar dessutom att du inte känner dig som ett offer men det gör inte tunga narkomaner heller.

Du skriver även att "ni" hatar den nya lagen mot sexköp på distans men för att göra en liknelse så hatar väl också fortkörare och rattfyllerister trafikövervakning ☺️

Jag bryr mig inte vad andra människor gör så länge de inte skadar andra. Du är väldigt nedvärderande och använder liknelser om två helt olika typer av saker genom att likna oss vid narkomaner.

Eftersom du har ett kvinnohatare utan dess like utgår jag nu att du är en kvinna.

Vi har rätt att yttra oss i demokrati och att inte bli betraktade som ohörbara när det är oss saken gäller. Lagstiftning som förbjuder sexköp på distans kan ses som symbolpolitik
Den typ av retorik kallar “moralpanik” – där vi som grupp målas upp som ett hot mot samhällsmoralen.

Vi är många cam-modeller som lyfter fram rätten till kroppsligt självbestämmande: att kunna bestämma hur vi vill arbeta, leva och uttrycka våran sexualitet.

Du antyder att sexsäljare inte kan förstå sitt eget bästa, vilket speglar ett patriarkalt synsätt där kvinnors val ifrågasätts och förminskas.
Citera
2025-06-26, 13:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu läste du nog inte mitt inlägg jag skrev att jag inte betalat för detta så jag förstår inte riktigt vinklingen på ditt svar. Spontant låter det väl knappast som mer besvärligt än att registrera dig på only fans, eller? Har aldrig besökt only fans men misstänker att du måste bli medlem och registrera ett betalkort för att få tillgång till tjänster där?

Du tipsade tidigare om camtjejer på den afrikanska kontinenten trots att du inte betalar för sexuella tjänster på distans? 😁

(FB) Sexköp på distans (ex. OnlyFans) förbjuds 1 juli 2025

Du är samtidigt säkert motståndare till den nya lagen mot sexköp på distans men borde inte du förklara dig hur du resonerar kring ditt tidigare tips?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-06-26 kl. 13:26. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in