Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Nu gällde frågan om varför man ska rådfråga camtjejer, prostituerade, sexköpare eller alkoholister hur lagar ska utformas, du vet väl inte heller om alkoholister kan resa, äta bra och träna? Du har en väldigt fördomsfull syn på andra människor samtidigt som du själv tillhör en liten marginaliserad grupp av människor som säljer sexuella tjänster på distans.
Men nu är den nya lagen mot sexköp på distans här för att stanna oavsett vad du än tycker. Du får väl byta yrkesbana helt enkelt. Du hävdar dessutom att du inte känner dig som ett offer men det gör inte tunga narkomaner heller.
Du skriver även att "ni" hatar den nya lagen mot sexköp på distans men för att göra en liknelse så hatar väl också fortkörare och rattfyllerister trafikövervakning ☺️
Jag bryr mig inte vad andra människor gör så länge de inte skadar andra. Du är väldigt nedvärderande och använder liknelser om två helt olika typer av saker genom att likna oss vid narkomaner.
Eftersom du har ett kvinnohatare utan dess like utgår jag nu att du är en kvinna.
Vi har rätt att yttra oss i demokrati och att inte bli betraktade som ohörbara när det är oss saken gäller. Lagstiftning som förbjuder sexköp på distans kan ses som symbolpolitik
Den typ av retorik kallar “moralpanik” – där vi som grupp målas upp som ett hot mot samhällsmoralen.
Vi är många cam-modeller som lyfter fram rätten till kroppsligt självbestämmande: att kunna bestämma hur vi vill arbeta, leva och uttrycka våran sexualitet.
Du antyder att sexsäljare inte kan förstå sitt eget bästa, vilket speglar ett patriarkalt synsätt där kvinnors val ifrågasätts och förminskas.