2025-10-23, 01:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Lagstiftarna säger dom vill skydda tjejerna som jobbar som cam modeller.

Varje land har sin egen lagstiftning men eftersom vi har fått en ny fin sexköpslag så är det givetvis utifrån svenska förhållanden lagen gäller.

Citat:
. Men vad hur fan menar dom det skyddar cam modellerna om resten av europas män får köpa?

Måste resten av Europas män köpa då? I Sverige är antalet män som någon gång köpt sex 7% och i Tyskland är andelen 26%, det innebär att 93% respektive 74% av männen köper inte sex.

Majoriteten av Europas män köper alltså inte sex. Kan du få in det i skallen?

Citat:
och vad spelar det för roll för en cam tjej i colombia för att vi har denna lagen i sverige

Du resonerar som en vattenbuffel nu, i Sverige gäller svensk lagstiftning, Colombia har en egen lagstiftning. Den svenska sexköpslagen har förövrigt inspirerat andra länder att stifta egna sexköpslagar. Colombia har en del att lära av Sverige här.

Citat:
.Och cam tjejer och onlyfans kreatörer vill inte ha politikernas skydd heller vad jag förstått.

Kan inte du berätta hur du har "förstått" detta?

Du är väl dessutom ingen kreatör utan talar utifrån ett perspektiv som köpare, tacka fan för att du inte gillar den nya sexköpslagen.

Citat:
När man tänker på det länge inser men vilka jävla idioter dom som kommit med iden till denna lagen är.

De nya lagen är en påbyggnad av den gamla sexköpslagen men om vi ska börja diskutera vilka som är de största idioterna här så kniper nog sexköparna förstaplatsen 😁
Citera
2025-10-23, 05:35
Medlem
Hur köper man crediter på tex livejasmin numera? Har provat med VPN, paypal, Revolut osv men får ändå inte till det

Tips?
Citera
2025-10-23, 07:31
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och vad är det då för motSTÅND du yrar om? 😁

Om du vill börja argumentera för att sexköp och prostitution är någonting alltigenom positivt så kan väl du börja med att diskutera alla de negativa saker som finns kring prostitution.

Politiker ska spegla folkets vilja och åsikter, du känner kanske till att 91 % av Sveriges kvinnor och 63 % av Sveriges män vill att det ska vara olagligt att köpa sex?

Samtidigt är det väl just sexköpare och och sexsäljare som det inte går att resonera med? De här två grupperna är fast i sin egen lilla bubbla och förmår inte tänka i ett bredare perspektiv.

Då kan väl du ta och diskutera allt det negativa med alla andra yrken.

Många män i Sverige LÅTSAS vara feminister; de flesta faktiskt.

Men vad har de med andra människors sexliv att göra?

Kom i håg att dessa sexfientliga människor inte bara vill utplåna prostitution utan även porr.

Efter förbudet mot kamerasajter gick svenska feminazister ut och krävde förbud mot porrinspelningar.

Att lagstifta bort knullande är feminazistisk dårskap.

Att kvinnor vill strypa sexflödet för att trycka ner män förstår jag men att det finns män som stöttar detta är vansinne!
Citera
2025-10-23, 07:38
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Och vad är det då för motSTÅND du yrar om? 😁

Om du vill börja argumentera för att sexköp och prostitution är någonting alltigenom positivt så kan väl du börja med att diskutera alla de negativa saker som finns kring prostitution.

Få saker är "alltigenom positiva".

Det handlar om att sexköp är något naturligt.

Man kan inte - och bör inte - lagstifta bort folks naturliga sexdrift.

Kvinnopolitikerna har inte i folks sängkammare att göra.

Du är medveten om att feminismen förnekar vetenskapen?

De anklagar män för våldsamhet samtidigt som våldsbrottslingar är omringade av upphetsade kvinnor.

De fördömer sexköp samtidigt som få kvinnor dejtar män utan att ta deras ekonomiska status i beaktande.
Citera
2025-10-23, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnepigeKaj
Hur köper man crediter på tex livejasmin numera? Har provat med VPN, paypal, Revolut osv men får ändå inte till det

Tips?

Det är olika beroende på vad sajterna har gjort och hur de är konstruerade. På MFC kan du exv logga in med vpn och sedan ta bort vpn och agera som vanligt inkl köp av tokens. På CB har jag testat att köpa med Paypal; det gick bra, minns inte om jag hade vpn aktivt men lätt att kolla själv. LJ är inte min sajt så jag köper inte där, men jag såg att Paypal finns som alternativ när jag har vpn aktivt. SC bryr sig inte om talibansverige, bara att köra på som vanligt. Det finns ju fler sajter men detta är dem som jag tittat på.
Citera
2025-10-23, 08:36
Medlem
Citat:
Sexköp och koppleri är riktig brottslighet.

Återigen bevisar du att du är inte det minsta intresserad av att polisen löser brott.

Bevis är inte din starka sida direkt.

Vad det bevisar är att jag inte ser "brottsligheten" som lagändringen gäller som "riktig brottslighet", till skillnad från dig. Jag uttrycker även harm över att polisen får mindre resurser till att jobba med "riktig brottslighet" pga lagändringen. Fattar du nu, IQ Fiskmås? Som framgår av en alldeles färsk utredning så är det redan illa ställt med vår polismyndighet. Talibanlagar av denna typ gör inte saken bättre precis.
Citera
2025-10-23, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Det är olika beroende på vad sajterna har gjort och hur de är konstruerade. På MFC kan du exv logga in med vpn och sedan ta bort vpn och agera som vanligt inkl köp av tokens. På CB har jag testat att köpa med Paypal; det gick bra, minns inte om jag hade vpn aktivt men lätt att kolla själv. LJ är inte min sajt så jag köper inte där, men jag såg att Paypal finns som alternativ när jag har vpn aktivt. SC bryr sig inte om talibansverige, bara att köra på som vanligt. Det finns ju fler sajter men detta är dem som jag tittat på.

Vilket vpn är bäst ?
Citera
2025-10-23, 14:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Då kan väl du ta och diskutera allt det negativa med alla andra yrken.

Varför det? Trådens ämne är inte andra "yrken"

Citat:
Många män i Sverige LÅTSAS vara feminister; de flesta faktiskt.

Man måste inte vara feminist för att anse att den nya sexköpslagen är bra.

Citat:
Men vad har de med andra människors sexliv att göra?

Ingen har med andra människors sexliv att göra men prostitution och sexköp är socialt avvikande beteende utifrån samhällets normer. Du skulle själv aldrig rekommendera eller acceptera att dina kvinnliga släktingar säljer sig på OF till allmän beskådan så ditt gnäll känns helt omotiverat.

Citat:
Kom i håg att dessa sexfientliga människor inte bara vill utplåna prostitution utan även porr.

Hur vet du att de är sexfientliga? De älskar kanske sex i helt vanliga normala relationer utan inslag av ekonomisk ersättning?

Citat:
Efter förbudet mot kamerasajter gick svenska feminazister ut och krävde förbud mot porrinspelningar.

Men nu får de ha sin åsikt precis som du får ha din.

Citat:
Att kvinnor vill strypa sexflödet för att trycka ner män förstår jag men att det finns män som stöttar detta är vansinne

63% av Sveriges män vill att det ska vara olagligt att köpa sex. Det är nog mer upprörande att 37 % har en annan åsikt.
Citera
2025-10-23, 14:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Bevis är inte din starka sida direkt.

Vad det bevisar är att jag inte ser "brottsligheten" som lagändringen gäller som "riktig brottslighet", till skillnad från dig. Jag uttrycker även harm över att polisen får mindre resurser till att jobba med "riktig brottslighet" pga lagändringen. Fattar du nu, IQ Fiskmås? Som framgår av en alldeles färsk utredning så är det redan illa ställt med vår polismyndighet. Talibanlagar av denna typ gör inte saken bättre precis.

Den nya sexköpslagen är ingen Talibanlag, det är bara din livliga fantasi spökar som vanligt.

Vi ska samtidigt ha i minnet att olika avdelningar inom polisen arbetar med olika typer av brottslighet, det är inte upp till dig att avgöra vad polisen ska lägga resurser på.

Du pratar dessutom ur ett perspektiv som köpare så det är ju inte alls konstigt om du riktar kritik mot den nya sexköpslagen eftersom du är en del av problemet 😁
Citera
2025-10-23, 14:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Vilket vpn är bäst ?

Du vill alltså runda den nya sexköpslagen med hjälp av VPN?

Var inte du som har hävdat att du följer lagen? 🤔
Citera
2025-10-23, 14:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnepigeKaj

Tips?

Det bästa tipset som du kan få just nu är att helt låta bli med dessa tafatta försök att köpa krediter och sexuella handlingar/tjänster online.

Här är ett inlägg som du borde begrunda.

(FB) Sexköp på distans (ex. OnlyFans) förbjuds 1 juli 2025
Citera
2025-10-23, 14:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det handlar om att sexköp är något naturligt.

Vem har lurat i dig att sexköp är någonting naturligt?

Citat:
Man kan inte - och bör inte - lagstifta bort folks naturliga sexdrift.

En naturlig sexdrift har absolut ingenting med sexköp och prostitution att göra.

Citat:
Kvinnopolitikerna har inte i folks sängkammare att göra.

Men nu är det väl rätt många manliga riksdagsledamöter som har röstat igenom den nya sexköpslagen?

Ingen bryr sig heller om vad du gör i din sängkammare så länge du inte begår något brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in