Jag tror inte det spelar någon roll i vilket land säljaren sitter. Det är handlingen som är intressant för polisen, I Sverige är det olagligt att köpa sex på distans. Och om polisen har mobilen eller pc:n i beslag så har de kanske en teknisk avdelning som kan spåra allt vad man har gjort. Den spårningen gör man ju oavsett eftersom man kanske letar efter narkotika, barnporr, mordplaner etc. Och då kommer man över den här informationen som ett extra straff.
Jag tror inte det spelar någon roll i vilket land säljaren sitter. Det är handlingen som är intressant för polisen, I Sverige är det olagligt att köpa sex på distans. Och om polisen har mobilen eller pc:n i beslag så har de kanske en teknisk avdelning som kan spåra allt vad man har gjort. Den spårningen gör man ju oavsett eftersom man kanske letar efter narkotika, barnporr, mordplaner etc. Och då kommer man över den här informationen som ett extra straff.
Tänk på att det kan vara väldigt svårt att bevisa vad som skedde i camshowen. Även om du har fört över pengar till camsidan, varit uppkopplad mot den med ditt ip och sen haft en camshow med en tjej så behöver det inte vara olagligt. Det är vad som skedde i camshowen som avgör om det är olagligt eller ej.
tror inte tungt kriminella köper camshower. Dom har inga problem få till det irl.
Är man safe om man registrerar ett nytt OF konto via en pålitlig stor VPNaktör och enbart använder detta konto med vpn-anslutning. Kan då polisen straffa dej för uppsått till sexuel handling eller "uppsåt till engagerade i konversationer som skulle kunna leda till sexuel handling".
Alltså kort och gott. Jag använder en VPN från sweichz tex. Jag skriver till en brud på ett helt nytt konto jag registrerat via okänd vpn server. Vi kommer överens om en video. Jag betalar via paypal till ett av hennes privata konton som inte kan länkas till OF. Hon laddar upp videon på OF och jag sparar ned den med ett tillägg i webbläsaren. Eferåt raderas konversationen på OF-kontot och webbläsaren clearas på allt (kanske ominstallation t.o.m). Allt har skett via VPN så att säga. Är jag safe? Jag har funderat länge på detta och enligt mej: JA. Och för att vara på den säkra sidan kanske man raderar det gamla kontot och skapar ett nytt vpn konto på onlyfans för varje nästa gång man ska göra detta?
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-06-18 kl. 20:22.
Du saknar definitivt självrespekt. Eftersom hela ditt inlägg bara är ett sätt för dig att rationalisera ditt val (som inget annat "yrke" begär i "självförsvar"). Dels genom tramsiga liknelser med beteenden som inte alls är inom samma sfär eller reaktionsmässigt hos människan.
Du är en lat människa utan integritet.
Att göra sex till enbart mekanik och att du förväntar dig samhällelig respekt genom det säger mer om din person än vad det gör om samhällets eller Flashback-skribenters syn på det. Sex är sällan enbart en fysisk handling; det är ofta djupt sammanflätat med våra känslor, identitet och relationer till andra. Så vare sig du inser det eller ej, är det psykologiskt trasiga och på andra vis skadade personer som håller på med detta i länder där det inte alls krävs för att överleva.
Sexuella upplevelser kan påverka självkänsla, kroppsuppfattning och hur vi relaterar till andra. Just därför kan det inte reduceras ner till att du är lycklig för att du typ får välja dina egna arbetstider och kan skippa studielånen om det skulle bli aktuellt. Eller låta dig sätta ett narrativ för andra och kommande unga och tyvärr trasiga individer, för att det passar din privata tillvaro som du vill rättfärdiga.
Det var bättre förr, när prostituerade var tvungna att registrera sig och genomgå regelbundna medicinska kontroller.
Även om de kvinnorna i många fall inte hade valet att avstå på grund av olika faktorer som givetvis ska förstås inom sin tid och situation.
Så varför skulle vi låtsas att det är en helt okomplicerad handling som resten av samhället inte dras in i mer eller mindre ofrivilligt? Det sexuella är bundet till både medvetna och omedvetna implikationer. Du kan inte frikoppla dig själv från det "ansvaret" som ligger hos oss alla.
I livshistorier där kvinnan har sålt sig, finns det i efterhand mycket sällan en stolthet i det och att man framhåller det som en positiv tid i sitt liv eller att man kan svepa förbi det som i allt annat man har gjort, upplevt eller har i erfarenhet.
Ofta kommer det också med en förändrad syn på t ex män, med föraktet nära till hands. Att uppmuntra sexköpare och att prata om starka kvinnor är ett sådant självbedrägeri likväl som ett samhällsbedrägeri.
Det är allvarliga röster och mörka blickar, trots att man i sig inte har behövt råka ut för våld eller en direkt traumatisk upplevelse. Men just för att sex och kroppen är en helig plats för alla människor, och att vår integritet och självrespekt är djupt sammankopplat till och med det.
Att du saknar dessa två eller har förlorat det längs vägen, är ingenting du ska läxa upp människor om eller inbilla dig att du nog borde utbilda oss i ämnet, människor som fortfarande besitter det och har det intakt. Ta tag i dig själv, i stället.
Senast redigerad av -GG 2025-06-19 kl. 08:43.
förhelvete fick inte svar på min fråga. såklart vpn = går att chatta med onlyfans tjejer. inget brott.
utan vpn = OF delar datan + konversation till säpo/polisen - för att ip:n är svensk och för att OF enligt lag måste efter 1 juli. Så då var det avklarat.
förhelvete fick inte svar på min fråga. såklart vpn = går att chatta med onlyfans tjejer. inget brott.
utan vpn = OF delar datan + konversation till säpo/polisen - för att ip:n är svensk och för att OF enligt lag måste efter 1 juli. Så då var det avklarat.
Går att prata utan VPN också man begår inget brott.
Senast redigerad av rudi1985 2025-06-20 kl. 11:53.
Går att prata utan VPN också man begår inget brott.
jo. för om du frågar henne om hon kan göra vissa grejer på video så är det försök till (våldtäckt)... sorry.
försök till samlag. men i statens ögon är ju det samma sak... så du begår brott för du deltar i konversationener som upomanar till tjänst. blinka lilla stjärna där.... vad jag undrar vart du är (simon hägglund sjunger).
jo. för om du frågar henne om hon kan göra vissa grejer på video så är det försök till (våldtäckt)... sorry.
försök till samlag. men i statens ögon är ju det samma sak... så du begår brott för du deltar i konversationener som upomanar till tjänst. blinka lilla stjärna där.... vad jag undrar vart du är (simon hägglund sjunger).
Står inget om att det är olagligt köpa tokens eller credits. Det som är olagligt är att be henne göra något sexuellt nämligen penetrera sej eller dylikt. Jag kan be henne smörja in olja på benen med en kort kjol och topp inget sexuellt. Sen kan jag bara sitta och prata med henne och ge henne tips dvs prata normalt. Det är om rödgröna kommer till makten det blir total förbud att vistas på camsajter. Men dom får stryk nästa val tack vare Maggans blanda befolkningen uttal 🤣.
Polisen kommer inte lägga resurser på detta det begriper väl vem som helst. Sitta och kontrollera alla sajter dygnet runt. Dom kan aldrig bevisa nåt sexuellt utförts heller då ska allt spelas in tror inte sajterna spelar in. Häggström och hans kollegor kommer fortsätta smyga på mslmskillnadsgatan på gamla Bosse som köper sex. Dom i den gruppen har ju inte kulor att jobba med riktiga gangsters därför dom är i prostitutionsgruppen 🤣🤣.
Polisen kommer inte lägga resurser på detta det begriper väl vem som helst. Sitta och kontrollera alla sajter dygnet runt. Dom kan aldrig bevisa nåt sexuellt utförts heller då ska allt spelas in tror inte sajterna spelar in. Häggström och hans kollegor kommer fortsätta smyga på mslmskillnadsgatan på gamla Bosse som köper sex. Dom i den gruppen har ju inte kulor att jobba med riktiga gangsters därför dom är i prostitutionsgruppen 🤣🤣.
Om något kommer den här lagen endast bidra till att faktisk fysisk IRL prostitution kommer att öka p.g.a att Polisen nu måste lägga mer resuser på att spionera på vad landets invånare surfar på för sidor istället för att vara där ute och stoppa riktiga brott.
Vad säger man? Congratulations, you played yourself.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!