Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Nu försöker du normalisera prostitution genom att likställa den med helt vanliga normala sexuella relationer mellan man och kvinna där pengar inte är inblandade. Man undrar faktiskt hur du har fått en så pass snedvriden bild av hur helt vanlig normal sexuell samvaro ser ut?
Den nya lagen mot sexköp på distans var väl också rätt väntad eftersom utvecklingen har gått relativt snabbt sen den tidigare sexköpslagen såg dagens ljus 1999. Onlyfans tex fick väl ett uppsving under pandemin med nya "kreatörer" och sexköpare och nu kommer ny lagstiftning kring sexköp på distans.
Vad är “normal sexuell samvaro” för dig? Visste du att människor har olika preferenser, gränser och sätt att uttrycka sin sexualitet? Konstigt, eller hur?
Anser du att en sexuell relation bara kan vara “normal” om den sker mellan en man och en kvinna. Om det är din uppfattning, varför då?
Vad gäller den nya lagen om sexköp på distans håller jag med dig om att den inte var oväntad – men det gör den inte mindre problematisk. För mig signalerar den en ganska moralistisk och auktoritär hållning snarare än ett genuint intresse för att skydda utsatta.
Jag är också skeptisk till om den verkligen kommer göra någon märkbar skillnad för dem som utsätts för trafficking eller tvång. På pappret sägs det vara syftet – men i praktiken ser jag få tecken på att lagen är utformad för att effektivt nå just det målet.