2025-07-01, 01:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
ja dom flesta av oss här är normala. Men vem vet vad det finns för typ av galningar därute just nu som är väldigt aggressiva. Och frustrerade över denna lag.

Det går inte att utesluta att du själv kan vara en sådan frustrerad och aggressiv typ, du har inte direkt varit trevlig här i tråden när vi har diskuterat den nya lagen.

Du måste dock hålla med om att den nya lagen verkar få väldigt stor effekt på camshowerna och sexhandeln redan från början. Det blir helt klart en annorlunda sommar för alla sexköpare och prostituerade online.
Citera
2025-07-01, 02:00
Medlem
Jag har gått igenom lagstiftningen. Förhandsbeställa porrfilmer av en aktör går bra att betala för. Striptease och dirty talk lika så. Den enskilda beställaren som styr innehållet i en sexfilm innefattas av lagen. Däremot går det alltså bra att skicka en sexfilm till en enskild beställare som inte styrt innehållet och betala för den ostraffat. Och att göra porrfilmer till en bredare allmänhet och sälja dem på OnlyFans går också att göra fullt lagligt. Liveshow där tittaren styr över innehållet innefattas av lagen. Liveshow där tittaren inte styr över innehållet verkar vara lagligt. Rätta mig om jag har fel men den här lagen ser ut att bli ett slag i luften. Förändringarna verkar bli försumbara om det är innehållet i den enskilda beställda porrfilmen eller liveshowen där prenumeranten styr över innehållet som kommer att innefattas av lagen
Senast redigerad av Blueintime 2025-07-01 kl. 02:02.
Citera
2025-07-01, 02:11
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Jag har gått igenom lagstiftningen. Förhandsbeställa porrfilmer av en aktör går bra att betala för. Striptease och dirty talk lika så. Den enskilda beställaren som styr innehållet i en sexfilm innefattas av lagen. Däremot går det alltså bra att skicka en sexfilm till en enskild beställare som inte styrt innehållet och betala för den ostraffat. Och att göra porrfilmer till en bredare allmänhet och sälja dem på OnlyFans går också att göra fullt lagligt. Liveshow där tittaren styr över innehållet innefattas av lagen. Liveshow där tittaren inte styr över innehållet verkar vara lagligt. Rätta mig om jag har fel men den här lagen ser ut att bli ett slag i luften. Förändringarna verkar bli försumbara om det är innehållet i den enskilda beställda porrfilmen eller liveshowen där prenumeranten styr över innehållet som kommer att innefattas av lagen

Intressant, men vet inte om ja hänger med helt.

Så man kan styra innehållet ostraffat om regissören regisserar en porrfilm på plats — men inte på distans? 🤣🤣🤣

Jag hoppas jag inte är för trött och tänker helt fel nu.
Citera
2025-07-01, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Svensk lag, och den slår inte som ett meddelande, den slår som Mike Tyson i vredesmod.

Den slår helt i luften… den kristborgerliga moderatregimen jabbar hit och dit och viftar med nävarna utan att få in en enda träff. Allt man har att komma med är signaler och symbolpolitik, den här regimens signum i allt.
Citera
2025-07-01, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren

Så man kan styra innehållet ostraffat om regissören regisserar en porrfilm på plats — men inte på distans? 🤣🤣🤣

Det verkar ju så om jag förstår frågan rätt
Citera
2025-07-01, 02:27
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Det verkar ju så om jag förstår frågan rätt

Jättemärkligt, får hoppas att det inte blir en ny covid-pandemi då för den svenska porrbranchens skull. Regissören måste vara på plats! 👮

Haha, satan vilka klåpare som konstruerat lagen. 👎
Citera
2025-07-01, 02:33
Medlem
Citat:
Jättemärkligt, får hoppas att det inte blir en ny covid-pandemi då för den svenska porrbranchens skull. Regissören måste vara på plats! 👮

Haha, satan vilka klåpare som konstruerat lagen. 👎
Porrfilmsregissören äger ju trots allt sitt företag och kan instruera sina skådespelare på distans men på OnlyFans handlar det om enskilda köpare till filmer och dessa köpare får inte regissera själv och styra över innehållet i filmerna. Det är skillnad på kunder och företagsägare
Senast redigerad av Blueintime 2025-07-01 kl. 03:16.
Citera
2025-07-01, 02:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Jo du är trött och tänker helt fel nu.

Sexköp på distans är något helt annat än att regissera en porrfilm på plats. Du verkar dock vara intresserad av att diskutera kryphål i den nya lagen men du kan vara lugn, en utvärdering av lagen lär komma.
Citera
2025-07-01, 03:01
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Porrfilmsregissören äger ju trots allt sitt företag och kan nog instruera sina skådespelare på distans men på OnlyFans handlar det om enskilda köpare till filmer som inte får regissera själv och styra över innehållet. Det är skillnad på kunder och företagsägare

Att spela in en porrfilm får väl privatpersoner också göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jo du är trött och tänker helt fel nu.

Sexköp på distans är något helt annat än att regissera en porrfilm på plats. Du verkar dock vara intresserad av att diskutera kryphål i den nya lagen men du kan vara lugn, en utvärdering av lagen lär komma.

Jag är mest intresserad av att förstå lagen.

Nja, det är ju bara att spela in webcam-showen så blir det en porrfilm.

Inom några år är sexlagen helt bortblåst tror jag. Ett samhälle med sexuellt frustrerade män kommer slå ganska hårt åt andra hållet i politiken.
Citera
2025-07-01, 03:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Att spela in en porrfilm får väl privatpersoner också göra?

Jag är mest intresserad av att förstå lagen.

Nja, det är ju bara att spela in webcam-showen så blir det en porrfilm.

Inom några år är sexlagen helt bortblåst tror jag. Ett samhälle med sexuellt frustrerade män kommer slå ganska hårt åt andra hållet i politiken.

Vem bryr sig om Onlyfans? Finns det inte redan typ 100 porrsajter?
Citera
2025-07-01, 03:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Det gör dom visst. Det finns en eu lag som gör att vi som säljer cam tex online måste betala skatt.

Fast det gör ni inte för det mesta.
Citera
2025-07-01, 03:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Tror du att lagen kommer ge den effekten du önskar så är du en troll. Folk vet sätten att kringgå lagen att hamna på Polisens radar. Ännu en misslyckad kamp, precis som mot IPTV

Om det här går som IPTV så blir det långa straff och miljonbelopp i böter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in