2025-09-16, 00:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
För mig är det bara på OF som jag inte kan ha kontakt med de som jag brukade ha kontakt med.

Då har alltså den nya sexköpslagen påverkat dig som sexköpare trots att du påstår motsatsen 😁

Citat:
Men det har ju löst sig på andra sätt, det finns många olika sociala medier att använda istället.
Så denna lag är totalt verkningslös

Inte alls, det går nämligen att se att lagen har även haft stor påverkan för vissa av kreatörerna på OF.

"Paret som bland annat jobbar med att sälja porr på Onlyfans har påverkats negativt ekonomiskt av den nya sexköpslagen för digitala tjänster. Nu är det olagligt att beställa videos från en OnlyFans-kreatör.

– Man kan inte heller chatta med sina följare. Bara där förlorar man en väldigt stor del av alla intäkter"

https://www.expressen.se/noje/onlyfa...gen-for-sjukt/

Du sitter dock och upprepar som ett mantra att lagen är verkningslös trots att den inte är det. Man undrar varför? 🤔
Citera
2025-09-16, 00:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
För att för modellerna är det ingen skillnad med den nya sexköpslagen.

Du menar att för de prostituerade är det ingen skillnad med den nya sexköpslagen?

Då undrar man ju direkt varför det har varit ett motstånd mot den nya lagen? Ett antal kreatörer har hotat att flytta utomlands, flera har redan gjort det med hänvisning till den nya sexköpslagen. Andra har lämnat Onlyfans på grund av den nya lagen.

Nåt stämmer alltså inte med dina påståenden.

Citat:
Det är fortfarande inte olagligt att sälja sexuella tjänster.

Nej men det är olagligt att köpa.

Du är väl dessutom inte säljare utan köpare? 😁
Citera
2025-09-16, 00:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
OK... med eller utan vpn?

Jag testade för någon dag sedan att köpa med vpn på CB med mitt svenska kort, men eftersom jag hade USA-ip, så defaultade betalningsappen (minns inte vilken det var, min förvalda förmodligen EPOCH) till USA som förvalt land. När jag försökte välja Sverige fick jag meddelande typ vv välj relevant land eller liknande.

Däremot var det inga problem med PayPal, var bara att handla.

Det vore intressant att få en mer ingående genomgång om vad som gäller, verkar litet snurrigt för mig åtminstone men jag är inte kunnig på området.

Nej du verkar vara väldigt okunnig när det gäller det här området.

Är det inte bättre att du helt låter bli att köpa sexuella tjänster på nätet så slipper du bekymra dig över VPN och alla andra problem som uppstår för er sexköpare på distans på grund av den nya sexköpslagen ☺️
Citera
2025-09-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Då har alltså den nya sexköpslagen påverkat dig som sexköpare trots att du påstår motsatsen 😁
Den har ju inte påverkat mera än att vi bytt plattform, vilket inte är några problem.

Citat:
– Man kan inte heller chatta med sina följare
Därav plattformsbytet ...
Nema problema

Citat:
Du sitter dock och upprepar som ett mantra att lagen är verkningslös
Totat verkningslös

Citat:
.. den nya sexköpslagen?
Du refererar till den nya sexköpslagen nu, du som har tjatat om den gamla hela tiden och kastat dig med påhittade siffror om den samtidigt som du försökt att få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen.

Citat:
Nej men det är olagligt att köpa.
Det beror helt på vad du menar med att köpa.
Se efterkommande text/ruta där du påstå att vissa saker är förbjudna, men du har helt fel.

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-16, 00:41
Medlem
Citat:
Likadant är det för dig..
Se efterföljande text/ruta
Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-16, 00:47
Medlem
Citat:
Ja du försöker helt uppenbart kringgå den nya sexköpslagen.

Det är omöjligt att du hinner prata med flera 100, det finns inte en chans i världen att du hinner med detta. Alltså ljuger du.

Intressant, ni försöker alltså runda den nya lagen med er flytt från Onlyfans till Fansly?

Nu finns det faktiskt kända kreatörer som fått rejält minskade intäkter på grund av den nya sexköpslagen, vi ska nog lita mer på deras berättelser än på dina påståenden.

Du är fortfarande beroende av att dina kunder bryter mot sexköpslagen. Inte heller bryr du dig om att männen bryter mot lagen.

Återigen uppvisar du en enorm dubbelmoral.

Kringgå ? Jag gör inget olagligt? Jag pratar med många tjejer som gör detta och dom fortsätter precis som vanligt
Citera
2025-09-16, 00:48
Medlem
Citat:

Är det inte bättre att du helt låter bli att köpa sexuella tjänster på nätet så slipper du bekymra dig över VPN och alla andra problem som uppstår för er sexköpare på distans på grund av den nya sexköpslagen ☺️

Han kan göra vad han vill, så länge han inte påverkar innehållet. Man bryter inte mot lagen som köpare eller säljare bara önskemål om innehållet
Citera
2025-09-16, 00:51
Medlem
Det är alltså lagligt att både köpa och sälja och alla har flyttat till fansly och andra sidor, och camsidorna rullar på som vanligt

Det är bara önskemål att påverka i en film som är olagligt men inte köpa.
Citera
2025-09-16, 00:54
Medlem
Citat:

Inte alls, det går nämligen att se att lagen har även haft stor påverkan för vissa av kreatörerna på OF.

"Paret som bland annat jobbar med att sälja porr på Onlyfans har påverkats negativt ekonomiskt av den nya sexköpslagen för digitala tjänster. Nu är det olagligt att beställa videos från en OnlyFans-kreatör.

– Man kan inte heller chatta med sina följare. Bara där förlorar man en väldigt stor del av alla intäkter"

https://www.expressen.se/noje/onlyfa...gen-for-sjukt/

Du sitter dock och upprepar som ett mantra att lagen är verkningslös trots att den inte är det. Man undrar varför? 🤔

Det påverkar inte mig är aktiv på så många ställen, har inte byggt upp på bara ett ställe, jag har kanske 25 ställen, allt som allt är det mycket mer har många appar många ställen, så du hade blivit helt yr av att sköta så många, det är ett jobb att sköta och som jag och resten av tjejerna bygger upp. Alla säger att fansly funkar toppen.
Citera
2025-09-16, 02:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Kringgå ? Jag gör inget olagligt? Jag pratar med många tjejer som gör detta och dom fortsätter precis som vanligt

Hur hinner du prata med alla dessa människor? Din tid är begränsad precis som alla andra människors.

Samtidigt har du har inga problem med att dina kunder bryter mot lagen. Hur kommer det sig?

Du hävdar att du själv inte bryter mot lagen men du riktar ingen som helst kritik mot de kriminella sexköparna som möjliggör sexhandeln.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-09-16 kl. 03:49. Anledning: Tillägg
Citera
2025-09-16, 02:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Han kan göra vad han vill, så länge han inte påverkar innehållet. Man bryter inte mot lagen som köpare eller säljare bara önskemål om innehållet

Hur vet vi att han inte påverkar innehållet?

Du tror helt enkelt för gott om de kriminella sexköparna.
Citera
2025-09-16, 03:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det påverkar inte mig är aktiv på så många ställen

Hur hinner du vara aktiv på så många ställen? 🤔

Citat:
har inte byggt upp på bara ett ställe, jag har kanske 25 ställen, allt som allt är det mycket mer har många appar många ställen

Du måste tillbringa en större del av din tid på nätet, hur hinner du överhuvudtaget sälja "tjänster"?

Citat:
Alla säger att fansly funkar toppen.

Vilka är alla?

Hittills har vi bara kunnat se en massa gnäll från olika kreatörer som dissar den nya sexköpslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in