2025-09-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och vuxna människor ska självklart få ha sin sexualitet ifred men utan inslag av ekonomisk ersättning. Du ska inte blanda ihop helt vanliga normala sexuella relationer med prostitution och sexköp.

Pengar och sex hör ihop. Vi har alla spenderat pengar på att få sex både kvinnor och män.

Citat:
Det finns ingen naturlag som rättfärdigar hallickar, människohandel, sexuell exploatering, trafficking, koppleri osv. Du känns smått tokig som inbillar dig detta.

Vad har det att göra med att en tjej visar tuttarna på cam?

Citat:
Alla som säljer sexuella tjänster är prostituerade.

En spade är fortfarande en spade ☺️

Är det en sexuell tjänst att smälla en ballong? Det är 3e gången jag frågar dig det.

Citat:
Du har själv ingen aning om alla de prostituerade du kommer i kontakt med har halllickar, du förutsätter i ren naivitet att de inte har det eftersom det känns bättre för dig själv med den inställningen.

Att visa tuttarna på cam är inte prostitution. Med det resonemanget är kvinnor i filmer också prostituerade.

Citat:
Du tror antagligen att du "hjälper" fattiga kvinnor så att de har pengar till livets nödtorft.

Ingen i EU är så fattig att de behöver göra camshower för att överleva.

Citat:
När man läser dina korkade debattinlägg så förstår bättre man varför den nya sexköpslagen är så viktig, du löper stor risk att bli den förste e-torsken som fastnar i nätet 😁

Vill gärna se det här i rätten. Folk kommer skratta ihjäl sig.
Citera
2025-09-02, 16:58
Medlem
Citat:
Varsågod att skapa en sån undersökning då 😁

Vi som är mer insatta vet dock att en absolut majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen, du är bara fast i förnekelsesstadiet.

Så var är faktan på att majoriteten av den svenska befolkningen är för sexköpslagen?
Kom nu med en seriös källa som Novus till exempel.

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?

Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Senast redigerad av Extra-Allt 2025-09-02 kl. 17:09.
Citera
2025-09-02, 17:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Så var är faktan på att majoriteten av den svenska befolkningen är för sexköpslagen?
Kom nu med en seriös källa som Novus till exempel.

Varsågod, Det finns ett faktablad i PDF längst ner i artikeln.

"En ny opinionsundersökning som genomförts av Novus, på uppdrag av Sveriges Kvinnoorganisationer, visar att 91 procent av svenska kvinnor tycker att det ska vara olagligt att köpa sex medan endast 63 procent av männen tycker samma sak"

https://via.tt.se/pressmeddelande/33...236601&lang=sv
Citera
2025-09-02, 17:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoul-thot
Ingen i EU är så fattig att de behöver göra camshower för att överleva.

Se där, nu helt plötsligt verkar det som att du är motståndare till prostitution.

Men om ingen i EU är så fattig så att de behöver prostituera sig, varför väljer då kvinnor att ge sig in i prostitutionsvärlden?

Enligt insatta så hamnar kvinnorna i prostitutionen pga psykisk ohälsa, missbruk och trauma. Anser du då att det är rätt av sexköparna att utnyttja kvinnorna?
Citera
2025-09-02, 17:36
Medlem
Citat:
Varsågod, Det finns ett faktablad i PDF längst ner i artikeln.

"En ny opinionsundersökning som genomförts av Novus, på uppdrag av Sveriges Kvinnoorganisationer, visar att 91 procent av svenska kvinnor tycker att det ska vara olagligt att köpa sex medan endast 63 procent av männen tycker samma sak"

https://via.tt.se/pressmeddelande/33...236601&lang=sv

Ja ett faktablad som Sveriges kvinnoorganisationer har skrivit ja ...
Så var är faktan från Novus?
Den är ganska svår att hitta va, eftersom den inte existerar.

Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?

Citat:
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Citera
2025-09-02, 17:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Sen om jag köper porr och camshower är det väl min ensak

Om ditt porr och sexmissbruk går ut över dig själv och dina anhöriga så är det inte bara din ensak. Samma sak om du bryter mot den nya sexköpslagen. Du resonerar som en tok om du anser att dina köp av sexuella tjänster bara angår dig själv.

Citat:
Sverige börjar fan bli som nordkorea när det gäller sexuella saker.

Inte alls, ditt problem ligger snarare i att du anser att sexköp är en mänsklig rättighet vilket det inte alls är. Du vet exempelvis ingenting om vad som ligger bakom camtjejernas och nakenkreatörernas kliv in i prostitutionsvärlden, du vill inte veta och det är därför du försöker inbilla dig själv att alla säljer sexuella tjänster frivilligt.
Citera
2025-09-02, 17:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt

Har jag påstått det?

Källa tack.
Citera
2025-09-02, 17:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Terapi för att jag gillar att titta på porr och runka??? ok ibland har jag suttit typ 8 timmar i sträck och runkat och tittat på porr men jag tycker om det.

Du behöver helt uppenbart terapi/kvalificerad hjälp, du har allvarliga problem. Det där är inte normalt alls.

Citat:
Jag anser det inte onormalt. Det är min passion i livet se vackra tjejer i porrfilmer.

Din familj och anhöriga verkar inte hålla med dig.
Inte heller vi andra här i tråden.

Du har helt uppenbart ett socialt avvikande beteende, du känner kanske till att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen, de allra flesta anser nog också med allra största sannolikhet att sitter en person och runkar och kollar på porr 8 timmar i sträck så behöver denna person hjälp.
Citera
2025-09-02, 18:00
Medlem
Citat:
Har jag påstått det?

Källa tack.

Här ser du, nu kommer jag att uppge en källa samt berätta vad källan har skrivit.
Något som du inte har lyckats med under hela denna diskussionen.

Har du inte koll på vad du har svarat på?
Och detta gällde ju en diskussion om att betala för en camshow utan att påverka innehållet.
Att du sedan försökte att trassla ut dig i efterkommande kommentarerna var ju bara patetiskt.
Citat:
Nu befinner vi oss i Sverige och här det inte lagligt. Om du har problem med svensk lagstiftning så kan du förslagsvis utvandra. Vad som är lagligt i resten av världen är helt ointressant.

Citat:
Citera
2025-09-02, 18:07
Medlem
Citat:
Se där, nu helt plötsligt verkar det som att du är motståndare till prostitution.

Men om ingen i EU är så fattig så att de behöver prostituera sig, varför väljer då kvinnor att ge sig in i prostitutionsvärlden?

Roligt och lätta pengar. Jag har nu cammat för första gången. Fick 50 kronor för att prata lite och visa tuttarna.

Citat:
Enligt insatta så hamnar kvinnorna i prostitutionen pga psykisk ohälsa, missbruk och trauma.

Jag har inget av det. Tycker det låter som cope av kvinnorna som inte kan konkurrera på marknaden.

Citat:
Anser du då att det är rätt av sexköparna att utnyttja kvinnorna?

Absolut. Kvinnor mår bra av sex. Jag tror att det kan bota psykisk ohälsa om man får sig ett redigt ligg.
Citera
2025-09-02, 18:12
Medlem
Citat:
Din familj och anhöriga verkar inte hålla med dig.
Inte heller vi andra här i tråden.

Du har helt uppenbart ett socialt avvikande beteende, du känner kanske till att en majoritet av Sveriges befolkning är för sexköpslagen, de allra flesta anser nog också med allra största sannolikhet att sitter en person och runkar och kollar på porr 8 timmar i sträck så behöver denna person hjälp.

Att titta på porr är som alla andra intressen. En del gillar skidåkning och andra gillar porr. Helt okej.

Tycker han ska fortsätta med denna trevliga hobby.

Det är hans liv och ingen annan har rätt att bestämma över hur han spenderar sin tid.

Jag kan se varför killar gillar cam nu. Det är rätt kul.
Citera
2025-09-02, 19:31
Medlem
Citat:
De som köper sexuella tjänster bryter mot lagen men du har inget att anmärka mot detta samtidigt som du skryter om att ni sexsäljare säljer lagligt.

Din dubbelmoral slår alla bottenrekord.

Sorry, du har fortfarande inte förstått vad ordet dubbelmoral betyder. Du hävdade också att min förklaring tidigare på typ 5-årsnivå var obegriplig, så... jag ger upp. Vi kommer ingenstans med detta, och det är inte avgörande i diskussionen om lagändringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in