2025-08-06, 17:26
Medlem
Är det någon som är insatt i hur polisen ska jobba med den nya sexköpslagen när det gäller utländska siter?
Det måste ju finns en tanke på tillvägagångsätt när man skapar lagen,
annars är den ju totalt meningslös.
Ber om ursäkt om detta redan finns i tråden, men jag hittade inget när jag snabbsökte.
Citera
2025-08-06, 17:55
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad är det för företag de prostituerade kvinnorna startar där de drar in 150 tkr i månaden? Det måste i så fall gälla enmansföretag eftersom främjande av sexhandel och inte minst koppleri är förbjudet i Sverige sen många år tillbaka.

Befinner sig inte många av nakenkreatörerna istället på plattformar som Onlyfans som förmedlar deras tjänster mot 20 procent av de intjänade pengarna? Utan Onlyfans så skulle många "kreatörer " inte dra in en krona.

Har du någon källa att visa upp? Vilka är alla dessa lönsamma enmansföretag?

Trådens topic är dessutom inte bruk av narkotika utan den nya sexköpslagen så sväva inte iväg med ovidkommande trams.

Man kan dessutom fråga sig varför det är fel om kvinnor arbetar som undersköterskor istället för att ägna sig åt prostitution?

Hur länge har du tänkt att de prostituerade ska arbeta med sexförsäljning förresten? Till de är utslitna och kan gå i pension?

Jag skulle förtydligat att att man behöver inte sälja sexuella tjänster (fysiskt) utan man kan vara en digital nakenkreatör och jag borde förtydligat att jag gjorde en jämförelse med liberala länder i Europa där det är lagligt att sälja sexuella tjänster. I Danmark behöver man t.ex. registrera ett företag och skatta för sin verksamhet. Dessa personer, likt digitala nakenkreatörer i Sverige, väljer att starta upp detta på egen hand. Det har gjorts otaliga intervjuer i tidningar med folk som berättar att de vill göra detta och betackar sig för folk som tror att de "räddar" dessa människor. Det jag och en annan användare diskuterade var hur många svenskar slår sig för bröstet och kallar sig liberaler när de inte kan acceptera att det finns ett antal människor som VILL sälja sexuella tjänster. Detta svenska moraliserandet gäller även alkohol och narkotikapolitiken där man inte kan acceptera att någon VILL bruka narkotika och kan leva ett vanligt liv ändå.

Gällande dina två sista tramsfrågor så har jag inte skrivit att det är fel att jobba inom dessa yrkena. Men eftersom vi diskuterar den illiberala sexköpslagen så ska nu kvinnor som arbetar med att sälja digitala sexuella tjänster förbjudas att göra det. Jag skiter i hur många det är, men det finns ett antal/fåtal som lever på att skapa sexuellt material utifrån förfrågningar och mot betalning av egen fri vilja. Eftersom jag angriper sexköpslagen ur ett liberalt perspektiv så är det viktigt för mig att folk ska vara fria att göra vad de vill med sina kroppar. Du kan ju googla och läsa intervjuer med dessa kreatörer eftersom du inte verkar tro att det är några pengar i denna branschen?

Hur länge jag har tänkt att de ska arbeta med detta är helt irrelevant, för mig är det viktigt att de som vill arbeta med detta ska få göra det hela livet om de vill göra det. Det är väl upp till den enskilda människan hur länge de vill arbeta med detta?

En fråga till dig:

Varför vill du förbjuda dessa människor att göra vad de vill med sina egna kroppar?
Citera
2025-08-06, 20:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KyleMilfHunter
Jag kan vittna om att vi har 1000 tals svenska kvinnor och män i åldrarna 35-65 som sysslar med sexförsäljning digitalt.

Källa tack, annars får ditt påstående betecknas som overifierat.

Men om dina fantasisiffror stämmer så utgör dessa prostituerade fortfarande en liten marginaliserad grupp i samhället som suger sig fast vid sin näring trots att den nya lagen förbjuder sexköp på distans. Det kan väl aldrig kännas bra att aktivt uppmuntra människor att bryta mot lagen? ☺️

Citat:
Här finns inga hallickar eller kriminella element inblandade

Hur vet du det? Du kan bara utgå ifrån eget perspektiv.

Mörkertalet borde vara stort vad gäller kopplare och hallickar även när det gäller sexförsäljning på digitala plattformar.
Citera
2025-08-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Är det någon som är insatt i hur polisen ska jobba med den nya sexköpslagen när det gäller utländska siter?
Det måste ju finns en tanke på tillvägagångsätt när man skapar lagen,
annars är den ju totalt meningslös.
Ber om ursäkt om detta redan finns i tråden, men jag hittade inget när jag snabbsökte.

Regeringen och Ther*e*sa förstår att det är problematiskt med olika lagar i olika länder. Många sidor funkar och dom behöver inte följa den svenska lagen. På något vis har man skrämt only fans, men att dom skulle kunna ansvaras för koppleri är befängt, det svenska rättsväsendet är väldigt outvecklat.

Troligen kommer dom flesta bara strunta i det, polisen har inte resurser att kolla igenom folks samtyckande cam shows streams, däremot tror jag att dom gör detta för att kunna fiska info från Svenska kreatörer. Horor har historiskt blivit trakasserade i Sverige, och dom vill ju att vi skall tolkas som det i och med lagen.

Polisen behöver jaga pedofiler som dumpen gör åt dom, polisen behöver hjälpa kvinnor som ringer 112 och ber om hjälp, polisen behöver säkra bevis för riktiga brott där människor inte samtycker.

Sen att man lägger lagen som en sexuell handling är ju verkligen skamlöst, jag menar lagen skall alltid vara lätt att tolka och i detta fall är den inte det, folk vet inte ens hur dom skall förhålla sig.

Skamligt.
Citera
2025-08-06, 22:24
Medlem
Citat:
Källa tack, annars får ditt påstående betecknas som overifierat.

Men om dina fantasisiffror stämmer så utgör dessa prostituerade fortfarande en liten marginaliserad grupp i samhället som suger sig fast vid sin näring trots att den nya lagen förbjuder sexköp på distans. Det kan väl aldrig kännas bra att aktivt uppmuntra människor att bryta mot lagen? ☺️

Hur vet du det? Du kan bara utgå ifrån eget perspektiv.

Mörkertalet borde vara stort vad gäller kopplare och hallickar även när det gäller sexförsäljning på digitala plattformar.

Källan är jag då vi lever i denna värld och har gjort det länge.

Vår röst är den som gäller då det är vi som är anklagade! Vi digitala sexarbetare!

Till skillnad från dig och de gissningarna politiska partierna har gjort så sitter vi på sanningar som man vill dölja då det inte passar in i nutidens svenska syn på ett leverne.

Ja, vi är en mindre marginaliserad grupp som nu är drabbade av att andra ska bestämma över våra liv och våra kroppar och det ska bekämpas och det görs nu på bred front!

Nu hittar du på igen!
Den nya lagen förbjuder inte alls alla sexköp på distans!

Den förbjuder att du som köpare påverkar en annan person att genomföra något specifikt som uppfattas som sexuellt på distans!

Följande är tillåtet enligt juridiska ombud från Belle Advokatbyrå AB!

- Camshow utan att du som tittar påverkar vad som görs i showen. Det är tillåtet att ge dricks utan att det styr vad personen som gör CAM utför.

- Det är tillåtet att spela in porr och sälja digitalt genom plattformar eller på egen hand utan ett enskilt företag eller ett AB. Däremot får man inte göra porr på beställning till någon. Alltså Custom.

- Om du spelar in porrfilm för att sälja som kreatör i någons hem eller annanstans på din plattform är det helt lagligt och går inte heller under koppleri lagen.

- Det är tillåtet som medspelare i en filmning för porr som ska säljas att påverka vad man gör under filmningen och likadant för den som filmar eller fotar! Och ingen drabbas här heller av kopplerilagen!

-Det är tillåtet med sex chatt och samtal men inte att be om en live bild och att den få den som köpare. Däremot får sexarbetaren fritt skicka bilder utan påverkan av köparen.

Jag stöttar i högsta grad att man säljer sex digitalt ”by the book”!

Återigen är det vår långa erfarenhet som talar och det stämmer inte med det du och de som stöttar denna lag påstår!
Klart som fan jag utgår från mitt perspektiv då vi är utsatta för förtal!

Var är de kriminella elementen undrar vi och var är hallickarna ni pratar om?

Varför är det inte där man lägger krutet?

Varför för man ingen dialog med oss digitala sexarbetare och tar reda på fakta utan att blanda ihop oss med gatuprostitution?

Man har varit ute efter något som ska bekämpas men sen dragit alla över samma kam!

Hade det gällt vad som helst annat i Sverige och då en så kallad marginaliserad grupp som är ditt favorituttryck så hade det tagit hus i helvete i alla medier!

Men nu gäller det sex och folks egna vilja till att sälja sin kropp på vilket sätt de än önskar!

Intressant att se var vindarna nu börjat blåsa ju fler som förstått vad för slags lag som nu införts!

Är någon mer intresserad av vad våra juridiska ombud sagt i frågan så ställ gärna era frågor här eller kontakta Belle Advokatbyrå själva!
Citera
2025-08-06, 22:32
Medlem
Citat:
Har du någon källa på att ni är tusentals? Sett till majoriteten av Sveriges befolkning så är ni fortfarande en liten marginaliserad grupp.

Det är dessutom märkligt att din inkomst har ökat trots att andra nakenkreatörer har klagat och hotat att flytta utomlands pga den nya sexköpslagen. Antingen ljuger du eller så kan du inte räkna 😂

Borde inte du gå till arbetsförmedlingen istället och skaffa dig en yrkesutbildning så slipper du bekymra dig över intäkterna och ett framtida inkomstbortfall?

Återigen så ger 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av Sveriges män sitt stöd till den gamla sexköpslagen, vi kan anta att samma siffror gäller den nya sexköpslagen.

Alltså samtycker folket till att riksdagen har instiftat sexköpslagar.

Du känns mer och mer som en riktig haverist som vill sätta dig över folkets vilja.

Ja besök red umbrella
https://redumbrella.se/sv/hem/

"Vi anser att sexarbete är arbete och att det ska behandlas så. Det är inte trafficking och du blev inte automatiskt utsatt för våld när du sålde s
https://magasinetkonkret.se/sexarbetare-vi-vill-inte-ha-er-raddning/

Jag skulle också vilja se hur undersökningen från novo har utförts för hur sverige ser på sexköpslagen, är det 100 personer som har varit med och deltagit eller 50 personer?

Om 63 procent av männen är emot är 37 procent för. Varför tror du att det är så?

https://poddtoppen.se/podcast/1447122576/kvartal/fredagsintervjun-sexkop-bor-avkriminaliseras
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/aVRM5/varfor-stanger-ni-ute-oss-som-saljer-sex

https://www.nswp.org/sites/default/files/20_years_of_failing_sex_workers.pdf

https://kvartal.se/artiklar/atta-onlyfansprofiler-ingen-har-tvingat-oss-gora-sexvideo/

https://timbro.se/smedjan/den-svenska-sexkopsparadoxen/
Citera
2025-08-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Ja besök red umbrella
https://redumbrella.se/sv/hem/

"Vi anser att sexarbete är arbete och att det ska behandlas så. Det är inte trafficking och du blev inte automatiskt utsatt för våld när du sålde s
https://magasinetkonkret.se/sexarbetare-vi-vill-inte-ha-er-raddning/

Jag skulle också vilja se hur undersökningen från novo har utförts för hur sverige ser på sexköpslagen, är det 100 personer som har varit med och deltagit eller 50 personer?

Om 63 procent av männen är emot är 37 procent för. Varför tror du att det är så?

https://poddtoppen.se/podcast/1447122576/kvartal/fredagsintervjun-sexkop-bor-avkriminaliseras
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/aVRM5/varfor-stanger-ni-ute-oss-som-saljer-sex

https://www.nswp.org/sites/default/files/20_years_of_failing_sex_workers.pdf

https://kvartal.se/artiklar/atta-onlyfansprofiler-ingen-har-tvingat-oss-gora-sexvideo/

https://timbro.se/smedjan/den-svenska-sexkopsparadoxen/

Det är på uppdrag av Sveriges kvinnoorganisationer 2023 som undersökningen gjordes.
Dock så försöker en viss person i denna diskussion ett få det att framstå som att detta gäller för den nya sexköpslagen.

https://sverigeskvinnoorganisationer.se/pressmeddelande-klyftan-mellan-konen-i-synen-pa-sexkop-okar-visar-ny-opinionsundersokning

Citat:
Opinionsundersökningen genomfördes av Novus i Sverige i samarbete med Norstat i Tyskland. Datainsamlingen skedde online under perioden 2023/09/22- 2023/10/05. I undersökningen deltog ett representativ urval av befolkningen, med drygt 1000 svaranden i respektive land.
Senast redigerad av Extra-Allt 2025-08-06 kl. 22:58.
Citera
2025-08-06, 23:03
Medlem
Citat:
Källan är jag då vi lever i denna värld och har gjort det länge.

Vår röst är den som gäller då det är vi som är anklagade! Vi digitala sexarbetare!

Till skillnad från dig och de gissningarna politiska partierna har gjort så sitter vi på sanningar som man vill dölja då det inte passar in i nutidens svenska syn på ett leverne.

Ja, vi är en mindre marginaliserad grupp som nu är drabbade av att andra ska bestämma över våra liv och våra kroppar och det ska bekämpas och det görs nu på bred front!

Nu hittar du på igen!
Den nya lagen förbjuder inte alls alla sexköp på distans!

Den förbjuder att du som köpare påverkar en annan person att genomföra något specifikt som uppfattas som sexuellt på distans!

Följande är tillåtet enligt juridiska ombud från Belle Advokatbyrå AB!

- Camshow utan att du som tittar påverkar vad som görs i showen. Det är tillåtet att ge dricks utan att det styr vad personen som gör CAM utför.

- Det är tillåtet att spela in porr och sälja digitalt genom plattformar eller på egen hand utan ett enskilt företag eller ett AB. Däremot får man inte göra porr på beställning till någon. Alltså Custom.

- Om du spelar in porrfilm för att sälja som kreatör i någons hem eller annanstans på din plattform är det helt lagligt och går inte heller under koppleri lagen.

- Det är tillåtet som medspelare i en filmning för porr som ska säljas att påverka vad man gör under filmningen och likadant för den som filmar eller fotar! Och ingen drabbas här heller av kopplerilagen!

-Det är tillåtet med sex chatt och samtal men inte att be om en live bild och att den få den som köpare. Däremot får sexarbetaren fritt skicka bilder utan påverkan av köparen.

Jag stöttar i högsta grad att man säljer sex digitalt ”by the book”!

Återigen är det vår långa erfarenhet som talar och det stämmer inte med det du och de som stöttar denna lag påstår!
Klart som fan jag utgår från mitt perspektiv då vi är utsatta för förtal!

Var är de kriminella elementen undrar vi och var är hallickarna ni pratar om?

Varför är det inte där man lägger krutet?

Varför för man ingen dialog med oss digitala sexarbetare och tar reda på fakta utan att blanda ihop oss med gatuprostitution?

Man har varit ute efter något som ska bekämpas men sen dragit alla över samma kam!

Hade det gällt vad som helst annat i Sverige och då en så kallad marginaliserad grupp som är ditt favorituttryck så hade det tagit hus i helvete i alla medier!

Men nu gäller det sex och folks egna vilja till att sälja sin kropp på vilket sätt de än önskar!

Intressant att se var vindarna nu börjat blåsa ju fler som förstått vad för slags lag som nu införts!

Är någon mer intresserad av vad våra juridiska ombud sagt i frågan så ställ gärna era frågor här eller kontakta Belle Advokatbyrå själva!
Men en prenumerant kan väl styra över innehållet i porrfilmen som skickas till prenumeranten om prenumeranten inte betalar för filmen utan får den gratis? Samma gäller väl liveshow. Det är betalningen som avgör om det är kriminellt. Det är väl bara att ta mer betalt för annat om prenumeranten som styrt innehållet i filmen får den gratis. Så det går väl att styra innehållet i den beställda porrfilmen om prenumeranten inte betalar för filmen, eller? Det handlar om prenumeranten betalar eller ej för filmen
Citera
2025-08-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Men en prenumerant kan väl styra över innehållet i porrfilmen som skickas till prenumeranten om prenumeranten inte betalar för filmen utan får den gratis? Samma gäller väl liveshow. Det är betalningen som avgör om det är kriminellt. Det är väl bara att ta mer betalt för annat om prenumeranten som styrt innehållet i filmen får den gratis. Så det går väl att styra innehållet i den beställda porrfilmen om prenumeranten inte betalar för filmen, eller? Det handlar om prenumeranten betalar eller ej för filmen

Japp, betalningen avgör.

Men det du nämner är ett sätt att kringgå lagen och om det kan bevisas så är du skyldig.

Nu vet ju både du och jag att denna lag är hur ihålig som helst och vill man gå runt lagen på något sätt så finns det rätt många alternativ!

Ingen vet exakt hur polisen ska tillämpa om du gör dig skyldig eller ej då otroligt mycket inom digital sexförsäljning är gråzoner!

Glömde tillägga innan att vårt juridiska ombud även rekommenderade oss att i nuläget inte sälja använda trosor, sexleksaker eller liknande innan en praxis dom har fallit.

Detta skulle då nämligen falla under att man påverkar någon att utföra något sexuellt.
Lite oväntat men men..
Citera
2025-08-06, 23:43
Medlem
Det är nogsmart att börja skriva på engelska iallfall haha.
Citera
2025-08-07, 00:23
Medlem
Citat:
Japp, betalningen avgör.

Men det du nämner är ett sätt att kringgå lagen och om det kan bevisas så är du skyldig.

Nu vet ju både du och jag att denna lag är hur ihålig som helst och vill man gå runt lagen på något sätt så finns det rätt många alternativ!

Ingen vet exakt hur polisen ska tillämpa om du gör dig skyldig eller ej då otroligt mycket inom digital sexförsäljning är gråzoner!

Glömde tillägga innan att vårt juridiska ombud även rekommenderade oss att i nuläget inte sälja använda trosor, sexleksaker eller liknande innan en praxis dom har fallit.

Detta skulle då nämligen falla under att man påverkar någon att utföra något sexuellt.
Lite oväntat men men..
Men har inte kunden betalt för filmen som den styrt över innehållet i är det omöjligt ett brott. Så att kringgå lagen kan jag inte få det till. Man måste alltid kringgå lagar. Betalar inte för samlaget så är det inget brott, betalar du så är det. Betala inte för din egenbeställda porrfilm som som du styrt innehållet över så blir det inget brott betalar du så blir det ett brott. Samma princip gäller då vid egenbeställda porrfilmer. Samtidigt är det för jävligt att en demokrati trakasserar sexuella grupper på det här sättet med nya morallagar
Citera
2025-08-07, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Men har inte kunden betalt för filmen som den styrt över innehållet i är det omöjligt ett brott. Så att kringgå lagen kan jag inte få det till. Man måste alltid kringgå lagar. Betalar inte för samlaget så är det inget brott, betalar du så är det. Betala inte för din egenbeställda porrfilm som som du styrt innehållet över så blir det inget brott betalar du så blir det ett brott. Samma princip gäller då vid egenbeställda porrfilmer. Samtidigt är det för jävligt att en demokrati trakasserar sexuella grupper på det här sättet med nya morallagar

Jo, men du menar att person A betalar extra mycket för något annat till person B som är lagligt pågrund av en överenskommelse om att påverka en Custom som sen lämnas över utan betalning.

Det jag menar här är att den överenskommelsen gör ditt köp exakt lika olagligt som att du direkt skulle betala för custom filmen pågrund av syftet med uppgörelsen.

Om detta nu kan bevisas vilket blir svårt om man gjort överenskommelsen över en krypterad chat eller över varför inte genom brev..😁

Precis som du säger så jobbar i princip alla med att på olika sätt kringgå lagar och regler i Sverige och hamnar då oftast i gråzoner.

Detta görs ju framförallt av våra politiker, i princip varenda företag och kanske till och med våra myndigheter…😄

Ja, vägen Sverige tagit gällande det mesta de sista 10-15 åren har i princip försämrat allt och den lilla ”marginaliserade” gruppen” som styr detta land har bara ett intresse för sin egna plånbok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in