2025-05-20, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I FUPen står målsägandes namn utskrivet.

Jasså, ovanligt.
Lägg gärna upp fupen.
Citera
2025-05-20, 12:28
Medlem
Själv är jag inte lättkränkt och har stor förståelse för att det finns personer som är socialt mer eller mindre handikappade. Kvinnor har tjatat på mig på fester, försökt pussa mig etc trots mitt tydliga nej. Det rör sig om engångsföreteelser som kan bero på överförfriskning eller social inkompetens och jag tänker hellre att det är positivt att personen på sitt klumpiga och asociala sätt ändå vågar ta steget att försöka ta kontakt än att inte inte våga alls.

Polisanmälan och åtal om det inte uppstått någon fysisk skada, då är vederbörande en gravt oempatisk person. Me too har lett till rädsla för att "stöta på" någon. Speciellt bland de som inte är så bevandrade i allsköns etikett i dessa frågor.
Citera
2025-05-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Helt otroligt att man kan bli dömd för att försöka pussa någon.
En kille borde knappt våga närma sig en tjej i dagens läge.
Jag tycker detta är ett spännande ämne. Jag håller med dig om att killar förmodligen blir rädda för att göra ett move på en kvinna.

I detta fall var det kollegor emellan. Han känd och hon förmodligen inhyrd personal.
Det blir en position där han utnyttjar sin makt.
Att tvinga sig på någon och pussa dem, utan att personen vill det, är inget man ska ägna sig åt bland kollegor. Han ska inte ha en relation med någon i teamet, då det upplevs som dåligt för de övriga kollegorna. Därför har arbetsgivaren uppförandekoder för att förhindra detta.

Man får helt enkelt läsa av den människa man är intresserad av. Närma sig denne med försiktiga steg och när det väl är dags att pussas, då ska båda vilja det.
Citera
2025-05-20, 12:34
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ad-infinitum
Det här. Den här myten om att "kvinnor gör minsann inte så".
Det gör de visst.
Jag har blivit nypt i rumpan, tagen på kuken, fått pussar, blivit slickad på kinden, fått kommentarer om vad de vill göra "sen" och fått kroppen/muskler kommenterade av kvinnor. Rent ut sagt blivit sexuell trakasserad. Vid ett tillfälle av just en "kvinnlig SVT programledare" som enligt CW undrar om de har en magisk förmåga som gör att de lyckas hålla sig ifrån just sånt där.

Men nej, tanken att anmäla fanns definitivt inte. Lite lössläppthet på fyllan känns som att man får acceptera.
Och nej, de flesta fallen ovan var inte av någon attraktiv kvinna. De fula beter sig ofta värre än de snygga.
Precis så. Fullbordade våldtäkter eller våldshandlingar är det fler män som står för, men genom mina 60 år i livet har jag tafsats och kladdats på av fulla kvinnor på de mest häpnadsväckande sätt. De tror sig ha rätten till det, de tror till och med att det automatiskt är uppskattat för att de är kvinnor. När jag frilansade som musiker var det vanligt med överförfriskade tanter som hoppade upp på scenen för att kyssa mig inför alla.

Jag och M kommer från samma ort och jag har rattat ljud på en del produktioner han medverkat i, så jag har haft litegrann med honom att göra. Jag ser honom som en ganska töntig, blyg och oförarglig person. Blev förvånad när jag läste att han åkt dit för sexuellt ofredande, men satte mig sedan in i vad det är han har gjort, och det är inte direkt häpnadsväckande. Händer som sagt ute på krogarna varje dag. Att ta tag i någons ansikte för att försöka tvinga till sig en puss är inte ett OK beteende, men att nyheten blir såhär pass uppblåst är verkligen att göra en höna av en fjäder.
Citera
2025-05-20, 12:40
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Stockholms tingsrätt i B 21763-24

Det har varit ute flera dagar. Men där står bara datum för förhandlingar i rätten.
Inga namn på någon.
Citera
2025-05-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Det värsta straffet är väl att bli ihågkommen som ännu ett gubbslem som kladdade på kvinnor.
Ungefär som om man haft en jävligt bra dag på jobbet men 15.55 när du ska gå hem så blir det nåt litet tjafs med nån kollega som förstör hela dagen och som du tar med dig hem.

SVT kommer nog också klippa bort honom i största möjliga mån från historien.
Tråkigt för honom och hans nära såklart. Allt gick ju så bra.
Tycker inte det är värsta straffet att bli ihågkommen så det är väl att hamna i fängelse för en puss på munnen
Citera
2025-05-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Skulle inte förvåna mig om äcklet Micke Leijnegard är pedofil och har gett sig på ett barn.

Han brukade kladda rejält på småtjejerna i Lilla Sportspegeln när han var dess programledare.
Enligt vem?
Citera
2025-05-20, 12:42
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Viket grymt brott. De verkar inte veta om pussen var fullbordad?

Och detta slösar det pengar på att utreda, en puss!
Citera
2025-05-20, 12:42
Avstängd
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Precis så. Fullbordade våldtäkter eller våldshandlingar är det fler män som står för, men genom mina 60 år i livet har jag tafsats och kladdats på av fulla kvinnor på de mest häpnadsväckande sätt. De tror sig ha rätten till det, de tror till och med att det automatiskt är uppskattat för att de är kvinnor. När jag frilansade som musiker var det vanligt med överförfriskade tanter som hoppade upp på scenen för att kyssa mig inför alla.

Jag och M kommer från samma ort och jag har rattat ljud på en del produktioner han medverkat i, så jag har haft litegrann med honom att göra. Jag ser honom som en ganska töntig, blyg och oförarglig person. Blev förvånad när jag läste att han åkt dit för sexuellt ofredande, men satte mig sedan in i vad det är han har gjort, och det är inte direkt häpnadsväckande. Händer som sagt ute på krogarna varje dag. Att ta tag i någons ansikte för att försöka tvinga till sig en puss är inte ett OK beteende, men att nyheten blir såhär pass uppblåst är verkligen att göra en höna av en fjäder.

Håller med. Man måste kunna göra bort sig och be om ursäkt, utan att det ska bli ett polisärende och att karriären ska haverera. Folk är så lättkränkta idag.
Om han ärligt ångrar sig och ber om ursäkt. Alla vet att man bli korkad när man är onykter.
Citera
2025-05-20, 12:44
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shingen
Avd kolla den där spanska penisskallen som skulle pussa hon som vann vm guld.

Det är inte ok idag att pussa någon som inte vill

För att relativisera. Ni som inte tycker det är ett brott. Skulle ni tycka det var så mysigt om exv Babben Larsson eller valfri tant försökte pussa er på munnen.

Tycker inte det är okej, men att anmäla. Vete fan!
Citera
2025-05-20, 12:44
Folkkär SVT-profil åtalas – tar in Anders Öfvergårds advokat.
Citera
2025-05-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Jag tycker detta är ett spännande ämne. Jag håller med dig om att killar förmodligen blir rädda för att göra ett move på en kvinna.

I detta fall var det kollegor emellan. Han känd och hon förmodligen inhyrd personal.
Det blir en position där han utnyttjar sin makt.
Att tvinga sig på någon och pussa dem, utan att personen vill det, är inget man ska ägna sig åt bland kollegor. Han ska inte ha en relation med någon i teamet, då det upplevs som dåligt för de övriga kollegorna. Därför har arbetsgivaren uppförandekoder för att förhindra detta.

Man får helt enkelt läsa av den människa man är intresserad av. Närma sig denne med försiktiga steg och när det väl är dags att pussas, då ska båda vilja det.
Fast i dagens tider räcker iunte det tydligen man lär ha inspelat påskrivna papper filmat mm både före och efter ett hångel eller samvaro så det verkligen finns bevis att tjejen ville hela tiden, tjejen kan villja från början men sen helt plötsligt inte vilja och då kanske hon inte vågar nämna det just då vilket killen inte märker då hon ville från början sen dagen efter a
nmäls han för våldtäkt då hon har ringt en kompis och sagt att det har hänt nåt hon egentligen inte ville.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in