Citat:
Ursprungligen postat av
RutgerFuchs
Nu är du lika kategorisk, enkelspårig och skiftningsfattig som R.
Åsa har uttryckt djup ånger över sin roll i Aftonbladets rapportering om Benny Fredriksson. Hon har varit tydlig om sin skuld och sitt ansvar och offentligt kallat sin text om Fredriksson för "fullständigt huvudlös".
Pressens Opinionsnämnd fällde Åsas kolumn för grovt brott mot god publicistisk sed.
Sen försökte Åsa göra ytterligare pengar på fallet mha sin bok där hon förklarade varför hon som kulturchef skrev som hon gjorde. Först kom hon inte ens ihåg vad hon hade skrivit (inte svårt att kolla upp 🙄

. Sen kom bortförklaringarna:
- situationen var inte normal
- stress
- hennes åttaåriga kärleksrelation hade börjat krackelera
- hon fruktade åldrandet och blev bedrövad när hon såg sin egen spegelbild
- hon var arg sedan lång tid tillbaka
- hon ryktes med
- hon blev som ”alla andra”
- utmattning
Innan sin kolumn i Aftonbladet hade Åsa kritiserat Expressen när Expressen publicerade fördömanden angående Fredrik Virtanen. Och det var inte bara kolumnen som Åsa bidrog med i drevet, det var även intervjuerna i tv och medverkandet i Sveriges Radio Studio ett.
Så nej, jag kan inte se någon djup ånger hos Åsa. Jag ser endast taffliga försök att bortförklara ngt som inte kan suddas bort oavsett om Åsa hade hamnat i klimakteriet eller om hennes eget kärleksliv var på upphällning.
Därför borde Åsa enligt mig inte kritisera andra, eftersom hon själv har agerat som en av de värsta skurkarna när det gäller Benny-fallet.
För tänk om Renée också har ångest över sin spegelbild och äktenskapet är i gungning.. 🤔