Hon valde väl mellan att förstöra sitt äktenskap med en svartsjuk man och att förstöra någon annans
Hon räddade sig själv men att sedan välja att polisanmäla är ju ett helt annnat kapitel.
Där skruvade hon upp det en aning till att göra det till en offentlig nyhet och något smaskens för media och Flashback.
Det är svårt att tro att hon inte förstod vilket enormt nyhetsvärde det skulle få att polisanmäla en av Sveriges mest välkända programledare. Man undrar vad hennes syfte egentligen va och hur hon tänkte.
Ser ut som att media har tagit Mickes parti och drevet har uteblivit. Alla vettiga inser att Micke inte förtjänar det här och att RF uppenbarligen har psykiska problem. Hoppas Micke tar sig igenom allt och får fortsätta på SVT.
Ser ut som att media har tagit Mickes parti och drevet har uteblivit. Alla vettiga inser att Micke inte förtjänar det här och att RF uppenbarligen har psykiska problem. Hoppas Micke tar sig igenom allt och får fortsätta på SVT.
Han är redan drabbad hårt. Han har stängts av från alla publika uppdrag på SVT. Och mästarnas mästare tar en annan programledare över.
Det här är ju larvigt...... Leijnegard har varit på fyllan och blivit överväldigande mot en kvinnlig kollega han uppskattar och i sitt "livet är underbart"-tillstånd har han gett kollega två pussar, läpp mot läpp men ingen tunga, inga händer under bordet. Han har antagligen inte ens varit kåt utan bara översvallande till en person han uppskattar väldigt mycket.
Han förtjänar en tillsägelse, kanske t.o.m. en varning från chefen, "Micke gör inte om detta, tyvärr måste jag ge dig en varning men tiden är knapp och vi måste börja planera nästa säsong, när har du tid? Vi har stora utmaningar i projektet, publiken är galna att Kalla åkte ut, finns det fortfarande personer kvar att casta eller behöver vi byta namn på programmet? Förresten, kan Kalla komma tillbaka nästa säsong, vi kanske kan säga att detta var en 'Dream-season'? Hehe, kom på något! Ligg lite lågt på personalfesten, drick inte för mycket, jag ska skicka ut ett mail om detta till de andra kollegorna, gäller alla inte bara dig."
Ironin är att hans artighet – eller vad man ska kalla det – är det som nu kan vändas emot honom. De flesta män hade inte skickat de där urskuldande sms:en nästa dag, och då hade det inte funnits något "bevismaterial" annat än hennes vittnesmål och det hon berättat för andra. Obehaglig historia som jag tror har fler bottnar. Det känns som att det är något vi inte vet, någon slags situation med maken som hon behövde rädda genom att offra ML.
Efter att ha läst FUPen så hade hon förmodligen inget emot den första pussen, isåfall hade hon gjort motstånd. Sen när det visade sig att kollegorna hade sett dom två stå och pussas så nekade hon Micke den andra gången.
Sen när hon kontaktade Micke dagen efter så hade hon väl hoppats på att han skulle öppna upp sig om sin känslor för henne, men när svaret istället blev ett ”förlåt”, att han ”var full” och att hon bara är en ”arbetskollega”, samt att han nekade en middag med henne så blev hon kränkt och berättade allt för sin man senare.
Hade Micke följt med på middagen och sagt att han haft känslor för henne så hade det inte förvåna mig om hon lämnat sin man inom några veckor. Allt tyder på att hon haft känslor för honom innan med sitt kladdande innanför skjortan på honom.
Nu visste hon att hon hade skitit i det blå skåpet, kollegor hade sett deras puss samtidigt som hennes man jobbar inom tv-branschen också så informationen hade kommit fram. Hon var tvungen att agera snabbt, och valde därför att spela offer och göra en polisanmälan för att inte förlora sin familj. Ganska enkel matematik.
Ja, jag är hundra procent inne på något liknande. Det är något vi inte vet här.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!